Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 22:57

Oh, kvulden; hoop dat de deken past; ik ben het helemaal vergeten, vandaag; sorry!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 07:02

Goedemorgen! Ik kom heel snel even uit de meeleesstand. Het is echt niet bij te houden hier :D . Ik zie leuke foto's van blije meisjes, mooie vijvers en een slechte trailer. Daarbij lees ik berichten van valpartijen :(:) , kamperen met 7 graden (omg moet er niet aan denken :+ ) en lekkere buitenritjes *\%/*

Ik heb een trailer met een aluminiumbodem, die kan in ieder geval nooit meer rotten. Verder hoop ik mijn knollies komend weekend 's nachts ook lekker buiten te laten. Ga nu mijn kleren aantrekken en aan de arbeid.

Mooie dag allemaal!

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 07:32

Goedemorgen,

[***], gaat het weer wat?.... Duurde bij mij wel een half jaar voordat ik er een beetje overheen was. Nu naar drie jaar mis ik mijn Jordje nog steeds.

Fabster: ergens anders is een topic met een f..ck iT list: ik heb ingevuld niet meer op vakantie gaan, behalve met mijn paard. Vw slecht weer... K.t bank , douche en bed...tv zo klein als mijn laptop. Misschien kusje daar wat kwijt? Hahaha!

Ook ik moet weer aan het werk: vandaag examen mavo- klassen, morgen kaderklas.

Ik wens iedereen een fijne dag...

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 07:32

Goedemorgen.. wakkergeappt met een fijne foto maar niet heus. Ik weet wat ik moet doen op mn vrije dag in ieder geval. De omheining fixen..
Afbeelding

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 07:34

Bah niet leuk wakker worden zo...

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 07:35

Trailerbodem aluminium. Het lijkt me minder stevig dan een dikke plaat hout.
Is meer mijn gevoel dus erover. Prijs scheelt niet zo heel veel.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 07:46

Monmaster schreef:
Goedemorgen,

[***], gaat het weer wat?.... Duurde bij mij wel een half jaar voordat ik er een beetje overheen was. Nu naar drie jaar mis ik mijn Jordje nog steeds.

Fabster: ergens anders is een topic met een f..ck iT list: ik heb ingevuld niet meer op vakantie gaan, behalve met mijn paard. Vw slecht weer... K.t bank , douche en bed...tv zo klein als mijn laptop. Misschien kusje daar wat kwijt? Hahaha!

Ook ik moet weer aan het werk: vandaag examen mavo- klassen, morgen kaderklas.

Ik wens iedereen een fijne dag...

Haha, Monmaster. Geen behoefte aan afreageren hoor. Ben veel te blij weer thuis te zijn. En ik vind vakantie wel leuk. Over 2 maanden naar Ameland. Heb ik nu al zin in. En ik geloof dat de vaart van met bokt naar Drenthe er wel uit is, dus ga er mss zelf maar een x heen. Zag er in ieder geval heel mooi uit. Neem ik niet mijn paard mee. Wel mijn gezin en mss ga ik er ook wel paardrijden (wel op Ameland in ieder geval).

In ieder geval lekker geslapen in mijn eigen bed. Want ook het thuis komen is na een vakantie weer heerlijk!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 08:03

kvulden schreef:
Sure_lee je foto's staan gelinkt op de fb pagina Bokt.nl had je dat al gezien? :D

Straks mijn mannetje weer ophalen van het station. Drie dagen Manchester. Om vervolgens te horen dat ze het stadion weer uit moeten en de wedstrijd is afgelast. En nu horen dat het om een verdachtpakketje ging. En nu blijkt dat het een oefening was voor de honden. Nou fijn dan. De wedstrijd word nu morgen gespeeld. Hij is daar samen met een vriend collega heen gegaan. Hij had het hem cadeau gedaan. Hij wilde graag de laatste wedstrijd daar met Louis mee maken. Nou door deze stomme actie dus niet. Pffff snap je toch niet. Vind het echt sneu voor de boys.

Ja heb ik gezien! Super leuk.
Beetje stil van mijn kant. Zit een beetje in een dipje. Echt een stom weekend gehad. Want heb niks kunnen doen omdat ik veel last van mijn nek heb.... zo de dokter maar even bellen... Manlief was 3 dagen lang druk aan het klussen en voelde me dus een beetje eenzaam.
Hoogte pount van mijn weekend was mij bijrijdster. Ze heeft het nieuwe zadel uitgeprobeerd (wat ik zelf natuurlijk ook graag had gedaan) en ff gezellig gekletst...

Afbeelding

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 08:28

Wel n mooi zadel! En irritant dat je er zo'n last van hebt. Inderdaad even naar de dokter. Rustig aan maar Sure Lee.... :(:)

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 09:05

Whaaat de vaart eruit met Bokt naar Drenthe?????? :? Ik wil wel hoor. _O- _O- _O-

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 09:14

We kunnen altijd nog samen dan, mocht het niks meer worden. :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 09:20

@Sure_lee: als het zadel naar voren gaat trekken adviseer ik een maansingel en persoonlijk zou ik die stugge singelriem meteen vervangen :D ik vond het een onding iig.

Mooie vijver. Handig werken met die blokken (op het gewicht na :D ) Ik heb ze hier in de tuin ook verwerkt, maar dan die met de stukjes er af :)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 09:31

Vrijdag ochtend een afspraak. Ben benieuwd..

Heb een zadelpasser laten komen voor het zadel en die adviseerde juist deze FRA singel. Dus ik ga er vanuit dat het goed is. Heb inmiddels al 8 miljjard miljoen singels liggen ofzo.
Die singelriem ga ik wel meemaken. Mijn andere Nut heeft dit niet en is alleen van stof. Die vind ik juist niet fijn..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 09:35

De FRA is een prima singel hoor, ik gebruik hem zelf al 10 jaar :D maar hij trekt hier zo scheef dat het logisch zou zijn als hij het hele zadel naar voren gaat trekken.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 09:41

Monmaster, in stro zitten vaak mijten. Dat is voor mij ook een van de dingen die ik probeer te vermijden om mijten te voorkomen. En het liefste 24/7 buiten om de doorbloeding zo goed mogelijk te houden. Als ik ze wel eens op stro heb gehad (bijvoorbeeld mijn merrie met een jong veulen aan de voet, of al mijn paarden toen er een hittegolf was), kan ik ze daarna ook allemaal behandelen omdat ze jeuk hebben.

Dat is zuur van je man kvulden, heel stom, ze zijn vast niet de enige...

Haha Fabster, zo'n ballon, daar worden ze toch mak van? :Y)

zoefie, je merkt toch wel als ze minder fijn gaat lopen? Tot die tijd zijn de hoeven misschien kort, maar nog niet té kort als je het mij vraagt :D Te kort afgesleten voor ijzers is meestal binnen een week, sowieso twee weken, weer bijgegroeid.

Oeps Pauline :oo Hoog tijd voor een nieuwe omheining.

Bokt naar Drenthe gaat gewoon door hoor, voor zover ik weet?
Alles hoeft toch niet binnen een week klaar te zijn, heb ik straks in mijn vakantie niks meer te doen ;) :P

Bestaat die FRA singel al 10 jaar?! Ik ben ook fan, al heb ik nu een neopreen singel met in het midden elastiek, die is me echt heilig, en Kyra ook :D

Ik twijfel. Ik heb een dressuurzadel op Kyra, niet de duurste, maar wel passend. Rossner Amerika. Ze loopt er goed onder, wil ook mooi ontspannen, haar zadelnijd (opgelopen bij vorige eigenaar) verminderd, ik zit er prima in. Maar mijn dekjes schuiven naar achteren. Ik helemaaaaal geen fan van boomzadels en krijg dus gelijk twijfel of hij wel zo goed past als wordt gezegd, al kan ik er zelf niks niet-passends aan ontdekken.
Nu wil ik hem dus eigenlijk toch weg doen, ik heb mijn zinnen op een trekker zadel gezet, toch dat boomloze, maar wel de stevigheid en A-vorm die voor mijn lichaam beter is. Maarja, straks ligt hij minder fijn dat mijn huidige zadel, of zit ik er minder lekker in.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 09:52

Eigenlijk heb ik een Westip, maar die is gelijk aan FRA alleen die bestond eerder :D

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:35

:wave: Ik zwaai alleen even!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:43

Zwaai alleen even terug... :wave:

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 11:12

Dan kom ik ook nog even zwaaien :wave:
Nu ik mijn pensionado ook weer terug aan het oppakken ben (Andor toch maar weer ja..) heb ik helemaal geen tijd meer om een druk topic te volgen.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 11:27

Hay, wel wat meegelezen steeds op de telefoon, maar niet gereageerd, wel van alles gezien. Valpartij is nooit leuk bakkie, wij hebben trouwens een chevy pick-up voor de trailer staan.

Ik zal de paarden lekker buiten zetten mooi weer.. jammer dat ik niks kan met mijn pootje.
Eind van de week hoop ik weer wat mobieler. Baal enorm, maar ik voel mijn enkel nog wel degelijk.. :( Ik hoop dat het snel overgaat, misschien dat ik met mijn laarzen aan ofzo toch wel kan rijden, die zitten vrij strak.. of misschien met die enkel brace, mis het wel hoor. Ik ga in elk geval dan mooi beginnen met longeren, dan mooi soepel houden.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 11:35

Elan_gv, zonde zo'n enkelblessure. Ik was vorig jaar de sjaak. Enkelbanden gescheurd nadat ik over een tuinslang was gestruikeld... Zo zonde! Geen idee hoelang de revalidatie duurde, te lang. Op een gegeven moment werd ik eigenwijs en ben,met brace, toch maar dingen gaan doen met de paardjes . Vaak dan weer 's avonds met pijnlijk pootje omhoog.
Maar goed, met een goede stevige brace ben je best mobiel. Enige jammere is dat je er niet mee mag autorijden.

En Cailly, heb je al eens verschillende soorten dekjes geprobeerd? Lijkt me zonde om een zadel om die reden weg te doen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 11:48

fabster Erg knap van je dochter , al helemaal voor haar leeftijd.
Top talentje hoor!

zoefie zulke balen en nog groter heb ik ook maar laat ik wel door de loonwerker gelijk op zijn plek zetten hier.

abby niet leuk , zulke buitelingen maar gelukkig jezelf geen pijn gedaan en een ervaring rijker

fabster aan balonnen moeten ze wennen

pauline varkens zijn het, hopelijk geen paard gewond

sure lee mooi zadel en ik rij alleen nog maar met FRA singels, echt super fijn!

Gisteren een rit meegereden van een menclub uit de buurt.
Was ouderwets met een blaadje met tekst, kruizing links, tweede zandpad rechts enz, viel toch wat tegen.
Dochterlief aan het eind ook nog enorm sagerijnig omdat ze op 2/3 moest plassen maar vertikte ergens even het bos in te duiken, aan het einde wilde ze alleen nog maar stappen omdat ze anders buikpijn had.
Zo duurde de rit uiteindelijk 4 uur :(
Het was wel een mooie rit.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 12:36

De deken past perfect *\o/* bruin met Roze. Dochterlief ook blij.

Heb ik weer. Koop ik die isolatoren van de Gallagher. Draai ze erop. En voor geen mogelijkheid meer los te krijgen. Fijn. Eentje kreeg ik met moeite van de paal. Dus er mee terug. Kreeg ik een nieuwe voor, maar moet besteld worden
Ik weer verder nog eentje. Zwaar geïrriteerd bellen met Gallagher. Gelukkig was het een partijfout en krijg ik alles terug. Maar ja kan nu niet verder. -O-

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 12:49

Anke schreef:
2 paardstrailer: nieuwe bodem en gietvloer was ik net geen 1000,- kwijt incl btw.
Heb nog geen afspraak gemaakt. Vindt het erg prijzig..

ik wil geen gietvoer, maar voor alleen de vloer ben ik rond de 450 voor kwijt en dan nog een mat, erg duur dan zo, waar ben jij geweest.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 12:51

Die ballon zou ik ook van over de zeik raken als ik paard was, enge dingen.

Sure lee, Mooi zadeltje!

Ook fijn die omheining foto, en bedankt paarden, zo blijf je bezig!