Betteke schreef:Ik weet niet wat jullie sport noemen, maar AR valt daar voor mij zeer zeker niet onder. Die paarden zweten niet of nauwelijks. Ieder zijn meug natuurlijk, maar voor mij is AR een vorm van bezigheidstherapie voor het paard.
Oei, bij ons zweten ze er wel degelijk van en reken maar dat ze hun spieren gebruiken en ontwikkelen. Maar goed dat is een andere discussie (zoals ik al zei ben ik neutraal over het hele AR-gebeuren). Feit is dat ze ervan zweten, en wat dacht je na een intensieve bosrit waarvan ze ook zwaar bezweet terugkomen? Ik denk zelf dat je niet veel sportpaarden 24/7 buiten ziet omdat die stallen vaak niet samen gaan met een binnenbak en omdat het nog ongewoon is, niet omdat het niet kan. Sterker nog, het is juist beter voor de spieren als hij lekker kan bewegen. Zag ergens een quote (weet niet meer waar): 'Waar lijkt jouw paard meer op? Op iemand die de hele dag op kantoor zit en 1 uur per dag sport, of op iemand die de hele dag door geleidelijk beweegt met hier en daar wat uitschieters en een uur intensieve sport? En welke van de twee denk je dat fitter is?'