[INFO] Slowfeeders

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:36

Bij deze!

Ik vind het wel een mooi stevig net, inderdaad de touwtjes wel weer iets dunner en de mazen aanzienlijk kleiner maar het voelt wel degelijk aan.
Ik ben benieuwd hoe handig ze met eten zullen zijn :)

Zo wil ik hem dus op gaan hangen, net als onze 30mm netten:
Afbeelding

Gewoon aan isolatoren:
Afbeelding

Hier rechts het net van Huck met 30mm mazen, links het zelfde materiaal net maar dan met 20mm mazen:
Afbeelding

En nog wat close-ups:
Afbeelding

Afbeelding

Ik denk dat het wel een mooie volgende slowfeed-stap is gezien hoe snel ze inmiddels alweer uit de 30mm netten eten :j

Mac

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:46

Interessant! Zou ook wel wat voor die van mij kunnen zijn :j

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:22

Ik ga ze misschien ook ophangen aan isolatoren moet er dan wel gaan halen, ga mijn net van vorig weekend nog deze week ophangen dat dat voer probleem voor school opgelost is. Krijgt die gewoon een halve baal in zijn net en gedaan :).

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:34

Waar had jij ze ook alweer vandaan pmarena?

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 16:14

@ Laulitz, als jij eens kleine maaswijdte netten gaat bestellen mag je mij altijd iets laten weten
ben ook van België, kunnen we misschien de verzendkosten delen :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 16:22

Mac: ik heb ze laten maken bij een buitenlandse leverancier.

Heb een stuk van 2 bij 15 meter liggen en zelf wil ik minimaal 2 netten van anderhalve meter eruit halen, dus in principe heb ik nog 12 meter "over" voor anderen die het ook willen proberen :j

Was een beetje mijn insteek om dit niet alleen voor die van ons te pakken te krijgen maar er ook anderen mee te kunnen helpen en er wellicht nogmaals een flink stuk van te laten maken als er meer mensen interesse hebben :)

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:31

Ziet er goed uit pmarena.
Zou graag als je er klaar mee bent een stuk van je willen overkopen.
Ben erg benieuwd!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:59

Iedereen die een stuk wil overnemen: stuur even een PB, dan proberen we met meerdere mensen een stuk en dan kunnen we beter beoordelen of dit net wel of niet werkt :j

Die dan wel allemaal een beschaafd stuk hè want ik heb dus nog maar 12 meter over...dan hebben meerdere mensen er wat aan en mocht het toch niet fijn zijn dan heb je niet zoveel "verspild" zeg maar voor 15 euro per strekkende meter (dus 2 meter hoog x 1 meter breed) :)

Ik heb trouwens net even de schuifmaat erop gezet.

Deze van Huck hebben wij dus nu al een tijd hangen: http://www.huck.nl/sports/product/694/215-030/
De dikte daarvan wordt als 4mm opgegeven. Als ik de schuifmaat er op zet en deze goed "dicht" doe zeg maar, dan geeft hij aan dat de (samengeknepen) dikte iets meer dan 2mm is, maar nog geen 2,5.

Doe ik hetzelfde bij het 20mm maas net dat ik nu heb liggen (deze zou 3mm dik zijn) dan geeft hij 2mm aan.

Dus wat dat betreft scheelt het weinig als je de lucht er een beetje uitknijpt zeg maar.
Maar zoals je op de foto's ziet, ziet die van Huck er toch zeker wel een stukje dikker-degelijker uit.

Maarja kleinere maaswijdtes dan 30mm die kon ik gewoon echt niet vinden in dikker dan 3mm...alleen maar dunner overal.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:41

Ziet er goed uit pmarena!
Hou je ons op de hoogte hoe die bevalt? Wellicht dat ik dan in de toekomst graag mee bestel voor het volgende stuk!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:50

Nou, m'n stalgenootje was zo lief geweest om alvast een net dicht te knopen van het anderhalve meter lange stuk dat ik had afgeknipt, het hing al aan de stal en de ponies waren er al uit aan het "grazen"... het werkt eigenlijk wel goed +:)+

Ze krijgen er echt maar sprietjes tegelijk uit. Fjord zit er af en toe wel wat in te bijten en aan te trekken, die hoopt nog dat ze het zo voor elkaar krijgt, moet nog een beetje wennen dat het nu echt maar losse sprietjes zijn.

Ben 2 filmpjes aan het uploaden via YouTube :)

Deze was nog van het 30mm Huck net, dat ging toen ook nog vrij langzaam maar je ziet wel dat de plukjes daar wat groter zijn. Meer sprieten in een bosje dan die losse sprieten die ze er nu uit krijgen :)

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:51

Ben benieuwd naar de filmpjes!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:13

Dat is zeker een stuk kleiner dan de 3,0 cm. Ik ben benieuwd naar de filmpjes van het eten.

Ik heb bij tkleinwesthof een stuk net besteld. Schijnt 6 mm dik te zijn het draad. En 3,5 bij 3,5 mazen.
Bij het betongaas had ik eerder 5x5. Eerst maar eens zien hoe t met 3,5x3,5 gaat. Kleiner kan altijd nog. Denk als t te klein is, ze gefrustreerd raakt en nogal lomp om zal gaan met de slowfeeder....

Ik ga nu een frame maken met een net voor in mijn kist en dan een nieuwe deksel erop maken.

Zo´n kussen los in de stal leggen vind ik ook wel wat, maar zal denk ik wel vies worden (urine en mest). Ze mest door de hele stal namelijk.

De kist komt toch het meest in de buurt van natuurlijke houding.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:19

Zo hehe, hier de 2 net gemaakte filmpjes van de 20mm netten :)

Die van mij (rechts) vindt er nog geen reet aan (zie ook de diepe *zucht* aan het begin van het filmpje :') ) en de Fjord bijt wat nijdig in het net af en toe :P

Maar ze staan er toch elke keer weer aan te plukken terwijl ze ook binnen aan de 30mm netten kunnen eten of de wei op kunnen om nog wat langer gras op de dijkwei op te eten.

Dus het heeft wel hun interesse dat nieuwe net :)

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:33

Dat zijn echt sprietjes inderdaad die ze eruit krijgen :)

Doen jullie het hooi er uitgeschud erin of vaste plakken?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:39

Hooi komt van een rolletje van ca. 100kg dus zit op een lap zeg maar.

Gaat er net zo in als het uit de rol komt, vaak nog flink in elkaar verstrengeld van het persen.
Alles loshalen doen ze maar lekker zelf, knollen hebben er de hele dag de tijd voor :P

Soms doe je wel eens een pluk erbij natuurlijk, maar echt loshalen...zo gek zijn we ook weer niet, nog meer te doen :o

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:41

Interessant Pmarena! Is dat ook van Huck?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:48

Nope, heb dit van een Oostenrijks-Slowaakse firma omdat ik het bij Huck en anderen niet kon vinden in deze dikte :)

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:50

Dat ziet er goed uit +:)+
Wat zijn die van jou subtiel met hun net :=

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:53

Mac schreef:
Dat ziet er goed uit +:)+
Wat zijn die van jou subtiel met hun net :=

Zo, echt wel!!

Floki heeft mij 2 maanden terug een hersenschudding bezorgd door KEIhard te trekken aan t net en als een idioot heen en weer te schudden.

Iedereen vroeg of ik van mijn paard was gevallen :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:59

Ik vind de Fjord er toch al wat lomp aan trekken :P

Het scheelt dat de onderkant los hangt, dan kunnen ze er niet zo gek veel kracht op zetten :)

Voor iedereen die een stukje wil proberen:
stuur gewoon even een PB met de lengte en je adres enzo, ik maak gewoon een lijstje en als het stuk op is dan is het op :)

Dus op volgorde van "bestelling" knip ik gewoon stukken af, wie het eerst komt...
Verzenden kan ik voor 6 euro.

Maar dus wel graag een beetje beschaafd qua lengte zodat er meerdere mensen een stuk kunnen proberen :j

Ik bestel sowieso een nieuw stuk want wil hier eigenlijk wel alle netten vervangen denk ik, en dat zijn er wel een paar :o

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 21:20

In mijn optiek is wat die Fjord nog heel beleefd hoor :)) ! Vooral mijn ruin rukt de netten gewoon aan flarden en idd wil je daar zoals Antheman al aangeeft niet bij in de buurt staan als hij er weer een slinger aan geeft :D .

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:15

Heb je een pb gestuurd pmarena.
En als het lukt en dit net bevalt wil ik daarna ook zeker meer bij je bestellen als je weer besteld.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:17

Ik ga er zaterdag eentje ophalen bij pmarena en die hoop ik zondag in de stal te hebben hangen :)
Moet er tenslotte nog even een randje omknopen :D

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:53

Hoe moet je zo'n randje er precies om knopen?

Ik heb een net besteld van 1x1m maar moet daar een van maken van 95cm bij 43 cm ongeveer. Dus moet aan twee kanten knippen. Heb ook PP touw erbij besteld. Maar ik heb geen idee hoe je dat moet knopen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:31

Klopt wel van het net van kleinwesthof hoor 6mm is vrij dik en stevig spul.

Pmarena@ Nog maar net een van 3,5 x 3,5 gekocht zal te vroeg zijn voor de kleinere versie te testen zeker en België dus niet zo handig misschien. :)