Kokos in de buitenbak??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:22

oneida73 schreef:
Ik snap het niet...7 jaar geleden ook kokos in onze oh zo zware bak gemengd nooit geen problemen mee gehad sterker nog heb vandaag weer nieuwe balen besteld ..kan zelfs in de winter gewoon rijden maar moet wel bijtijds sproeien dat is eigenlijk een must bij elke rijbak.

Dat is toch wel uizonderlijk dat het kokos nog niet is opgelost na 7 jaar, hier na 3 jaar al bij moeten vullen en een jaar later geen vezel meer te vinden.
En ik was er ook heel erg blij mee want onze bak was daarvoor ook super zwaar en mul
Nu tapijt vezels en zelfs als de bak droog is dan is de bak nog steeds goed te rijden

fanta2

Re: Kokos in de buitenbak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:51

nou inderdaad hier na een jaar, gewoon waardeloos en ik zou t ook niet aanbevelen meer, al dat werk voor maar eventjes

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:04

Hallo allemaal,

Ook ik zit, net als velen hier, met het probleem dat een te zware/mulle rijbak heet.

Ik had gehoord over kokosvezels doorwerken. Dit topic kwam ik tegen en wow 94 pagina"s aan informatie.

De eerste 15 pagina's gelezen en raakte behoorlijk enthousiast! Al die positieve verhalen en ervaringen. Echter de laatste 5 pagina's lees ik gemende ervaringen en een aantal leveranciers kan ik idd niet terug vinden op internet.

Voor mij is het niet mogelijk om "synthetische" materialen te gebruiken. In hoe verre raden jullie dit nog aan?

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:11

Wij hebben kokos gehad, werkte super, zou 7-10 jaar liggen maar was na 4 jaar volkomen verdwenen. We hebben nu grijzige stukjes vezel, top.

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:15

Grijze stukjes vezel? Bedoel je daar tapijtsnippers mee? Dat is bij mij niet mogelijk.

Is er iemand die elk jaar een baal vezels er nieuw aan toevoegt ter onderhoud?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:19

Ik kan het je eerlijk gezegd niet aanraden. Een hoop werk, het beperkt je in hoe je de bak kunt slepen en de vezels zijn na 2 jaar al verdwenen.
Ik dacht dat we de vezel misschien te diep door het zand hadden gemengd dus na 2 jaar opnieuw gedaan. Twee jaar later wéér alles weg.

Een alternatief heb ik nog niet gevonden eigenlijk. Of eigenlijk wel: we sproeien en slepen de bak nu intensief en dat werkt goed genoeg.

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:25

Ergens baal ik wel in het product. Het doet wat het hoort te doen alleen niet voor lange tijd. Heel dubbel.

Men zegt op de websites dat het het enzym mist voor vertering/verrotting maar binnen 2 jaar vind ik het wel wat snel.
Zag ook dat de houdbaarheids periode naar 5 jaar was bijgesteld op de websites.

Weet ff niet wat ik nu moet doen.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:35

lauwtjuhh schreef:
Het doet wat het hoort te doen alleen niet voor lange tijd. Heel dubbel.

Zo is het precies idd :D

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 09:39

Bij mij leek het in eerste instantie een goede oplossing. Ja, veel werk, maar daar stond een goede bodem tegenover!
Na verloop van tijd werd de bodem toch weer slechter en kreeg ik het ook niet meer goed met bijvullen.
Inmiddels heb ik voor een andere, betaalbare! oplossing gekozen ( All Weather Tuft) en ben daar erg blij mee!

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 09:59

Ja maar dat is niet biologisch afbreekbaar. En daar ben ik aan gebonden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 10:36

Ik heb ook ooit eens AWT in de bak gestort en daar zaten vanochtend toch wat behoorlijk bevroren/keiharde stukken tussen.

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 10:39

DubbelDun schreef:
Ik heb ook ooit eens AWT in de bak gestort en daar zaten vanochtend toch wat behoorlijk bevroren/keiharde stukken tussen.

Wat is AWT?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 10:41

All Weather Tuft...

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:03

Die grijze stukjes vezel bij ons zijn milieu goedgekeurd, is katoen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:08

Mijn AWT is ook goedgekeurd voor gebruik buiten (ontloogverklaring), alleen afvoeren grond kan niet meer als 'grond' maar als 'huishoudelijk afval' en dát is -gezien de hoeveelheid- een dure liefhebberij. Maar het verdwijnt gewoon met de jaren naar beneden. Alleen als ze eens een dolletje hebben komt er wel een wat naar boven.

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 12:09

heb vorig jaar geopad laten brengen klaar met het prutsmuts, die kokos heb ik echt spijt van gehad , de eerste paar maanden ging t aardig en hoppa alles weg

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:12

Hier ook alle kokosvezels weg, twee keer aangebracht, eerste twee jaar prima maar daarna is de bak gewoon weer zwaar en instabiel en bijna geen kokos meer te vinden.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 19:29

DubbelDun schreef:

Bij mij was hij gewoon goed, zelfs na alle regen van de afgelopen dagen.

DubbelDun schreef:
Mijn AWT is ook goedgekeurd voor gebruik buiten (ontloogverklaring), alleen afvoeren grond kan niet meer als 'grond' maar als 'huishoudelijk afval' en dát is -gezien de hoeveelheid- een dure liefhebberij. Maar het verdwijnt gewoon met de jaren naar beneden. Alleen als ze eens een dolletje hebben komt er wel een wat naar boven.

Dat gebeurde bij een klant van mij ook, maar pas na een jaar of 5. Het moet wel na 1-2 jr met ong 20% aangevuld worden.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 09:40

Hier nog steeds tevreden met de kokos.
het ligt er komende zomer 3 jaar.
en het is wel minder zichtbaar geworden maar hij rijd heerlijk en nog steeds niet mul

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:04

Even een schopje.. We willen graag kokosvezels bestellen voor onze bak. Maar we gaan ook een trekkertje kopen met sleep om de tracks en de bak te kunnen slepen.
Hoe slepen, en met wat voor sleep, jullie de bak met kokosvezels? Gebruik je dan een vlakker, of eentje met tanden?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:10

Als je kokosvezels door je zand hebt zitten kun je alleen een roller gebruiken om te vlakken.
Alles wat tanden heeft blijven die vezels achter hangen

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 15:58

Als je de korte vezels neemt kun je wel prima vlakken, met de lange veel moeilijker zo niet onmogelijk.

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 18:33

Ik begrijp niet dat er nog kokos voor in een rijbak word verkocht na zoveel slechte ervaringen .
Dit is zonde van je geld
Na een paar jaar geen vezel meer in je rijbak te vinden want het lost gewoon op

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:59

Bij ons ook; gegarandeerd van 7-10 jaar, na het derde jaar alles weg! Gereclameerd maar geen reactie. We hebben nu vlokken, goedkoper en na 2½ jaar ligt het nog net zo als in de eerste week.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:02

Hier ligt het nu in de ene bak 1,5 jaar en nog steeds zo goed als nieuw. De andere bak ligt het ook al jaren in. Heel af en toe wat plekjes bijvullen maar echt nog heel goed!!