het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 14:14

MaritB hier is er 1 keer een zicht melding geweest, verder niet. Ik heb ook alleen een schuil stal. Heb ook alleen standaard 3 draden buitenom verder niet. Wolfwerend is in mijn ogen een soort pleister.
En leuk span!

Malenka, hier bij Amy toen een allergische reactie gehad maar die zat over dr hele lijf en zelfs haar ogen en kaak waren helemaal opgezwollen. Toen maar ff de dierenarts laten komen. Zou het in jouw geval ook even afwachten.

Dp klopt, gelukkig is Hera verstandig en gaat ze kaat gewoon uit de weg als die piepend en staart zwiepend haar kant op komt _O-

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 21:14

Wel naar zeg zulke allergische reacties.
Diekke zit ook wel eens vol bulten, maar dat is het dan ook. Volgens mij is ze gewoon licht allergisch voor muggen.

Ik wilde vandaag met Mirtje het trailerladen oefenen.
Ze is weliswaar hier gekomen met de trailer, maar ze was gesedeert.
Dan weet je dus nog niet wat je kan verwachten.

Nou, ze stond er direct op. Weer eraf laten lopen en daarna weer gevraagd erin te lopen. Dat hoefde ik geen 2e keer te vragen, vol enthousiasme volgde ze mee naar binnen en ging er ook weer netjes af.
Nou dat was het spektakel voor vandaag :D

Drukke tijd hier.
Morgenmiddag familie uitje. Bootje varen wandelen en pizza eten.

Donderdagavond hebben mijn vriend en ik Joker training (mechanisch paard).

Vrijdag paardentandarts

Zaterdag festival

Zondag verjaardag & BBQ

Maandag zadelmaker

Het been van Mirtje blijft dik. Zwelling is wel minder en ze is ook gewoon rad, maar ik vind het niet fijn.
Heb afgesproken met de dierenarts dat als ze eind van de week nog een dik been heeft, we volgende week foto's laten maken. Heb ik weer iets om me druk over te maken :D

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 21:25

Leuk een joker training. Balen van het been.

Ik had vandaag weer galoptraining. Ze ging fijn. Mooi nageeflijk aanspringen op klik en been. Verder heb ik misschien een buitenrijmaatje. Is toch gezelliger dan altijd alleen. Donderdag priveles en vrijdag een franklinballenles. Op de RV met lesgenoten. Er is nu vakantie dus we organiseren zelf wat dingen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 21:58

Wat een leuke en nuttige trainingen. Ontzettend leuk!

Dat soort dingen mis ik ook wel. Tot 2016 gaf ik zelf nog centered riding lessen. En dan moet je ook jaarlijks updaten en tussendoor vaardigheden op doen. Ik was er best actief mee.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 22:00

Wat leuk allemaal!!!
Ik heb nog niet eens tijd om de paarden te poetsen, laat staan rijden. Hoop dat ik daar op een of andere manier snel verandering in krijg.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 08:30

manzano schreef:
Wat leuk allemaal!!!
Ik heb nog niet eens tijd om de paarden te poetsen, laat staan rijden. Hoop dat ik daar op een of andere manier snel verandering in krijg.

same here
ik heb nu de 2e week vakantie en nog geen ene keer gereden

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 08:38

Ik gisteren blij want boel opgedroogd en denk kan ik morgen mooi de paddock slepen.. nou niet dus 12mm regen vannacht -O- ben er meer dan klaar mee.. er liep zelfs een reiger in de paddock

Poes presenteert bewijs _O-
Afbeelding
Poes had ook een duif gevangen _O- hoop niet dat ik een keer een afgekloven reiger vind

Hera doet t goed en gisteren even kort gelongeerd. Beginnen wat appeltjes op te komen en dr opgeblazen buik gaat langzaam weg
Afbeelding

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 08:46

MarjanB schreef:
MaritB hier is er 1 keer een zicht melding geweest, verder niet. Ik heb ook alleen een schuil stal. Heb ook alleen standaard 3 draden buitenom verder niet. Wolfwerend is in mijn ogen een soort pleister.
En leuk span!

Malenka, hier bij Amy toen een allergische reactie gehad maar die zat over dr hele lijf en zelfs haar ogen en kaak waren helemaal opgezwollen. Toen maar ff de dierenarts laten komen. Zou het in jouw geval ook even afwachten.

Dp klopt, gelukkig is Hera verstandig en gaat ze kaat gewoon uit de weg als die piepend en staart zwiepend haar kant op komt _O-

Dank voor je antwoord. Nu hebben mijn pony’s natuurlijk wel een meer snackformaat, maar stelt me wel meer gerust.
Malenka schreef:
Dat zijn enge situaties Marloes. Bij verergering schakel ik direct een dierenarts in.

Marit, wat een leuk span! Zo is de achterste net een levende schaduw. :D

Haha levende schaduw :P ik had ze eerst andersom staan, maar werd heel onrustig.

Trainen is zo heerlijk! Ik heb er nu te weinig tijd voor doordat ik overdag met kindjes thuis ben en ik vrijwel elke avond werk.. na de zomervakantie gaat de jongste ook naar school en kan ik overdag naar mijn pony toe, zo heerlijk. En straks gewoon vanuit huis ‘tussendoor’ trainen..

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 08:47

Nou respect voor de kat als die een reiger oppeuzelt.. :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 08:52

MaritB schreef:
Nou respect voor de kat als die een reiger oppeuzelt.. :D

_O- ik heb een levendige fantasie hihi zag t al helemaal voor me

@marit ja met kleintjes zou ik wellicht ook meer zorgen maken. Zou eerst even kijken of ie daar in het gebied loopt.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 09:11

Leuk paard hoor Marjan!!
Krijg je veel reactie op Amy?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 09:14

Toen Ratje nog een kitten was, werd ik gebeld door de buren.

Ze was op ganzenjacht gegaan en was druk met het besluipen van een vette gans.
De buren waren bang dat het omgekeerde zou gaan gebeuren en Ratje opgegeten zou worden.

Voor de zekerheid hebben ze de groep ganzen maar weggejaagd. :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 09:15

Hier ook wel regen gehad vannacht, maar geen plassen vanochtend.

@boemel: altijd fijn als ze makkelijk de trailer op gaan. Boos dus niet. Laatste keer dat ik met haar bij de DA was kon ik mooi aan de hand naar huis lopen ;(

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 09:16

Haha Leuk verhaal.
Er is toch eens zo'n fotoshoot geweest dat een reiger een konijn opat?

Leuk paard is het Marjan :j

En fijn een braaf paard naar de trailer

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 09:31

DubbelFun schreef:
Hier ook wel regen gehad vannacht, maar geen plassen vanochtend.

@boemel: altijd fijn als ze makkelijk de trailer op gaan. Boos dus niet. Laatste keer dat ik met haar bij de DA was kon ik mooi aan de hand naar huis lopen ;(

Oei, dat is echt vervelend.
Voor mij voelt goed kunnen trailerladen als een must.

Als het zelf niet zou lukken, zou ik hulp inschakelen van een professional.
Wil gewoon kunnen inladen en wegrijden als er wat aan de hand is.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 09:50

Idd fijn boemel met trailer! Ze is dus wel lekker nuchter :D

Haha ganzen, daar zal die rooie ook wel interesse in hebben. Grijs ligt het liefst te pitten

Heb wel wat reactie op Amy maar loopt niet storm. Vind t ook niet erg. Kaat loopt weer kreupeler dus even afwachten ook welke kant dat op gaat -O-

En bedankt voor het leuk paard reacties :D ben dr helemaal gek mee!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 10:02

manzano schreef:
Wat leuk allemaal!!!

Heel herkenbaar, baal er ook van want ik mis het rijden zo.

@Marjan: kan je Amy niet houden als gezelschap? Klikt beter tussen haar en Hera dan met Kaat, toch?
(edit: ik bedoel natuurlijk niet Kaat dan verkopen he, maar er drie houden :) hopelijk voelt ze zich snel beter!)
Laatst bijgewerkt door Solleke_Noah op 09-08-23 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 10:05

Oh wat vervelend dat Kaat kreupeler loopt.
Hetzelfde been weer?
Wellicht heeft ze zich te druk gemaakt
Wel heel sneu voor haar.
Hoe lang loopt ze al slechter?

Als ze pijn heeft, dan zal het koppelen waarschijnlijk ook moeizamer lopen, omdat ze overprikkelder is.
Sterkte met haar en fijn dat je nieuwe paard zo goed bevalt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 10:14

Ik heb ooit hulp gehad van iemand met een trailer die hier een week ook mocht blijven staan, ondanks veel oefenen heeft dat niet veel geholpen. Ze kwam tot halverwege zolang er eten in lag :D
Maar vroeger was ze ook panisch van een antivliegenspray en nu maalt ze er niet meer om, dus misschien loopt ze nu ook makkelijker een trailer in. :)

Verder ben ik echt aan nieuwe laarzen toe voor de ene 1% dat ze lekken. Ik zou nog kunnen kijken of die rubberlijm werkt, maar het zit net op een buiglijn van de tenen, dus heb er weinig vertrouwen in.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 10:42

Ik wil er echt geen drie :+ dus moet er sowieso 1 weg. Kaat verkopen wordt hem niet, of ze beland tzt in de handel of ze wordt weer opgepakt met rijden en krijgt teveel op dr bordje. Dus als kaat hier het erf verlaat is het liggend zeg maar -O- heb al best lang met het idee gezeten om dr in te laten slapen en dat speelt nu weer op. Misschien dat ik dr gewoon weer een week op Bute zet (jullie zetten me aan het denken :) ) en kijk hoe het dan gaat. Ze is nu ruim 4 maand echt kreupel en al jaren af en aan.

Amy en Hera zijn beste vriendjes ondertussen. Denk dat Amy straks geen manen meer heeft zoveel als er gekriebel wordt door die twee <3

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 10:45

Ik kom maar zo weer even binnenvallen (want het BEvallen lijkt voorlopig niet te gaan gebeuren :P ).

Marjan, hoe groot is de kans op de situatie dat Amy straks verkocht is en je Kaat alsnog moet laten inslapen? En zou dat een probleem zijn (in de zin van: joh, nu moet ik weer precies zoiets zien te kopen), of kies je dan een totaal ander type maatje voor Hera dan Amy (shet of juist rijpaard)?

De boeren naast ons hadden het waterschap gebeld. Ze hadden van enkele dagen 210 mm neerslag gemeten, maar zelfs dan was het niet nodig dat al het water onze kant op kwam en de sloten overstroomden. Blijkbaar had het effect, want ik had de bak eigenlijk meteen weer droog en de rest gaat ook goed.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 09-08-23 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 10:48

MarjanB schreef:
Ik wil er echt geen drie :+ dus moet er sowieso 1 weg. Kaat verkopen wordt hem niet, of ze beland tzt in de handel of ze wordt weer opgepakt met rijden en krijgt teveel op dr bordje. Dus als kaat hier het erf verlaat is het liggend zeg maar -O- heb al best lang met het idee gezeten om dr in te laten slapen en dat speelt nu weer op. Misschien dat ik dr gewoon weer een week op Bute zet (jullie zetten me aan het denken :) ) en kijk hoe het dan gaat. Ze is nu ruim 4 maand echt kreupel en al jaren af en aan.

Amy en Hera zijn beste vriendjes ondertussen. Denk dat Amy straks geen manen meer heeft zoveel als er gekriebel wordt door die twee <3

Ik weet niet hoe vriendelijk Kaat was in haar goede jaren maar paarden met pijn worden wel zuur. Ook naar andere. Aanval is de beste manier om een ander op afstand te houden

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 10:51

_Lorette_ schreef:
Marjan, hoe groot is de kans op de situatie dat Amy straks verkocht is en je Kaat alsnog moet laten inslapen?

Dat is idd iets om in overweging te nemen. Hoe triest ook.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 10:55

Klopt is mijn ervaring ook. Pijn maakt zuur.
Waar geniet je van Marjan? 2 paarden die elkaar tolereren of 2 vriendinnen?
Wat fijn dat Hera het zo goed doet.

Qua katten en hun vangst, wij hadden ooit een ekster in huis……… verder ving onze rode konijnen.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 11:01

Marjan lijkt mij idd een lastige wat nu verstandig is. Vraag van Lorette is wel een goede vraag. Als Kaat weg valt waar ga je dan naar op zoek?

Vooral als het nu weer naar voren gaat komen wat te doen. Dat lijkt mij eigenlijk nog het ergste het gewissel tussen wel en niet goed. Laat het dan maar duidelijk zijn dat het niet goed is dan weet je ook waar je aan toe bent bij wijze van.

Dat vind ik wel een nadeel van 2 paarden. Wat als 1 weg valt en wat komt er dan voor terug en heb je backup voor de achterblijvende zodat deze niet te lang alleen hoeft te staan.