Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 12:30

Nog even weer een paar dagen zon erover en dan weer een buitje en dat gaat helemaal goed komen :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 12:37

Karin, dat snap ik. En een peuter en een baby, dat is gewoon even lastig combineren.

Wij hebben makelaars ons huis laten bekijken, dus we weten wat we krijgen. Bij onafhankelijke hypotheekadviseurs geweest die ook ongeveer hetzelfde zeggen qua besteding.

De een is voor kopen voor we verkopen, omdat het hard kan gaan. De ander zegt, eerst verkopen en dan pas kopen, maar oplevering op 6 maanden zetten.
Als ik nu met regelmaat veel huizen zou tegenkomen waar we een wauw gevoel bij hebben, zou ik niet zo bang zijn voor tijd, maar dat is momenteel niet zo.

We kijken al 2 jaar rond, maar er is een en ander verandert in onze situatie ondertussen, waardoor we even zijn gestopt met kijken in 2017 en er is een hoop verschil met daarvoor qua aanbod en prijzen.

Wij kunnen erg goed overal doorheen kijken en goed zelf klussen. Dit huis was verhuurd en uitgewoond, niet normaal. Hebben hem in 1 weekend gestript en daarna weer opgebouwd incl wat veranderingen zoals electra, afvoer. Nieuwe keuken, badkamer, het aparte toliet nieuw, de wanden overal gedaan, kozijnen, de tuinen.

Voor mij is het zo dat ik al een paar keer van regio ben verhuisd en het thuis gevoel ergens mis. Hier passen huizen met grond echt niet in ons budget, dus kijken we verder. Dat is niet erg, maar je hebt dan minder snel je gevoel mee.

Wat op Funda wordt geplaatst is soms al verkocht. En makelaars zijn echt niet altijd eerlijk met hun advertenties en foto's helaas. Sommige prijzen zijn ook echt belachelijk in verhouding.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 12:41

Even weer wat anders.

Ik had nog wat gras, als een van de weinigen. Het gras groeit nu. Ik merkte al bij de kleintjes dat ze gingen schuren en de fjorden hadden gisteren geen diarree, maar wel wat dunner.
Erg opletten dus, met HB!

Merken jullie er iets van, dat er gereageerd wordt op het gras?

En waar ik benieuwd naar ben, de mensen die hooi op hun land hadden, komt daar nu dan een groen waasje op?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 12:42

Er wordt overal gewaarschuwd. Je moet dit meer als voorjaar bekijken.

Ons verbrande en dorre gras groeit niet en daar groeit het zelfs langzamer. De kale plekken zijn alweer groen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 12:43

Ja hier zijn ze ook meer jeukerig lijkt het. Maar geen HB gevoelige paarden verder dus ze staan wel op het gras. Voer ruim hooi bij op de wei en dat gaat allemaal op dus erg veel eten ze niet eens van het gras.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 12:43

De oude shet mag bij ons even niet op het gras nu het zo hard groeit, de haf en warmbloed hebben nergens last van.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 13:02

Hier 1 stuk wei waar nog hooi op staat, maar dat blieven ze natuurlijk niet meer. Dus dat ga ik maaien en dan geef ik het zo. Op de kale plekken wordt t nu erg groen en daar wil ik ze niet op hebben. Dus ze hebben heel even pech.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 13:09

Ik heb nog gras ("hooi") staan van meer dan een meter hoog en daar tussenin komen de korte groene grasjes weer omhoog. Ze krijgen van mij niks anders dus ze eten het braaf. Zelfs distel en brandnetel wordt opgegeten. De gemaaide weides gaan erg hard, het onkruid helaas ook. Ik heb denk ik geen keus dan om te spuiten in het voorjaar. Er staat bijna meer onkruid dan gras :(

Onze HB shet doet het goed gelukkig.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 13:15

Mijn weides moeten ook eerst groeien. Ze staan met hooi op een kale wei nu en dat vinden ze ook prima.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 13:27

Die van mij mogen nu ook niet op de wei. Melle is ook gevoelig voor suikers dus die gaat dan als een gek schuren.
Stuk wat ik vorige week gezaaid heb mogen ze sws niet op.
Daar staat de sproeier nu op.
De nieuwe grasjes zijn nu ongeveer 2cm hoog dus ik kan ze wel 10cm de grond uit kijken haha .
Zo maar eens even kijken of ik een paar zakken kalk kan krijgen.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 13:30

Ik heb dus nog een stukje bewaard voor als wij op vakantie gaan. Dat is over 2 weken en ze zijn nu ongeveer een maand van het gras af.

Ik wilde dit weekend toch maar beginnen met opbouwen en vlak voor de vakantie (1 september) even kijken of ze 24 of 12 uur erop kunnen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 13:38

In de tuin groeit het wel als kool, dus die cm's komen wel :)

Weitje ga ik maar maaien of ik laat het zo. Staat vol zuring en JKK. Heb er al veel werk aan gehad en ben er wel klaar mee. Is ook combi van omstandigheden.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 13:43

Ik hoop vanavond voor het eerst sinds de bevalling even naar stal te gaan.
Maar de shet wordt goed in de gaten gehouden gelukkig :)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 14:15

@antheman: geen reactie op het gras bij ons.
Tussen alle goud gele sprieten door komen nieuwe groene sprieten op. Land kleurt langzaam aam weer groen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 15:09

Ik heb ze van de wei gehaald. De wei die iets lager ligt, is mega groen. Daar gaan ze na mijn week kamperen een uurtje op per dag, anders gaat t mis.
Voordat ik naar mijn werk ga, knip ik nog even wilgentakken, hebben ze toch een beetje te knagen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 16:07

Hoe gaat het inmiddels met je voet?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 16:23

MizzMontana schreef:
Hoe gaat het inmiddels met je voet?

Stuk beter. :)

Ik kan lopen en klein stukje autorijden en tussendoor lig ik op de bank, daarom ben ik ook zo "druk" aanwezig :D

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 16:26

Alles grasjes lekker aan het groeien :)

Hoe is het met de zieke dieren? Gaat het al beter met de kat, hond en shetlander? Echt wel nare dingen zeg :\

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 16:30

Fijn Antheman! Zeker gezien je ook nog met vakantie gaat. Kun je tenminste iets doen.

muppetmayo, shet gaat goed. Hij was net druk aan het spelen met de haf. Vanochtend ook geen prut meer in het oog alleen wat wondvocht. Vanavond weer zijn kap af en kijken of we moeten spoelen. Anders AB en weer op de wei. Is het eerste in 10 jaar wat hij heeft op lichte HB vorig jaar na. Sterke dingen die Shets. Lijstje van de kwpner is een stuk langer en die is 11 jaar jonger :=

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 16:32

Hier groeit vooral het onkruid goed. Paarden staan op de paddock, ik wacht even tot de ergste groei weer uit het gras is en dan mogen ze weer een paar uurtjes per dag erop. Ze zijn niet hb-gevoelig, maar ik wil geen risico nemen.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 16:51

Groei in gras :') jullie zijn grappig. Ons gras is nog steeds mooi geel. De nog groene plekken in de wei zijn de plekken met onkruid. Maar de paarden lijken zich nog steeds prima er mee te vermaken en het hooi word amper aangeraakt.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 17:48

Flew schreef:
Hier groeit vooral het onkruid goed. Paarden staan op de paddock, ik wacht even tot de ergste groei weer uit het gras is en dan mogen ze weer een paar uurtjes per dag erop. Ze zijn niet hb-gevoelig, maar ik wil geen risico nemen.

Hier ook geen hb gevoelige paarden maar indd voor de zekerheid maar even wachten.
Ze moeten het nog maar even doen met hooi op de paddock hoe saai ze het ook vinden.
Mijn 'mooiste' wei staat het gras tussen de 15 en 25 cm hoog ongeveer.

1 wei groen van de ganzevoet, verder valt het met onkruid hier heel erg mee.
Heb voor mijn net gezaaide wei wat kalk gekocht. Dat ga ik er zo maar eens even op gooien.

Land hiernaast staan aardappelen in.
Voor zetmeel zijn die.
Planten liggen allemaal plat en bruin/dood.
Van de week eens een aardappeltjes uitgegraven maar het zijn net krieltjes zo klein.
Toch ging er gisteren een machine overheen met gif???
Waarom zouden ze dat doen?
Daar is toch geen redden meer aan, aan die dooie boel. :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 17:50

Zeker dat het geen water was?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 17:50

Worden bij aardappelen niet altijd de groene delen Doodgespoten voor het rooien?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 17:53

belle_boef schreef:
Worden bij aardappelen niet altijd de groene delen Doodgespoten voor het rooien?

Hier wel ja, sonde is dat eigenlijk :o