Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 21:03

MissWeenie schreef:
Ik hoor trouwens vaker bij het staart wassen ‘tot de staartwortel’. Waarom is dit precies? Omdat de staartwortel snel kan irriteren als er een restje shampoo op achterblijft bijvoorbeeld? Slaan jullie de staartwortel en bovenkant staart dan meestal over, of toch gewoon alles in het sop en heel goed uitspoelen? Mijn bonte ruin heeft een donkere staart met wat witte strengen, maar de bovenkant (vanaf z’n kont) is juist net wit en dus opvallend vies :o


Die van mij was ik vaak onder de staartwortel. Dat is het witte deel en vaak vies, de rest niet dus dat is wel een voordeel!

Jester_

Berichten: 12289
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 21:04

Ohhh ik hou van me Lemieux poetshandschoenen <3 ze vinden ze heerlijk en het is in gebruik superfijn!

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 21:27

Zoooo ben ik ook weer eens!

Ik was altijd gewoon de gehele staart.. bij mijn kwpn zit er alleen maar haar nog bovenop de staartwortel, en niet meer aan de zijkant en onderkant. Dus die was ik alleen maar bovenop. De fjord heeft overal haar natuurlijk.. en echt enormmmm! Veel haar.. daar was ik alles in de staart mee..

Morgen mag ik weer lekker tutten! Vandaag al wat voorwerk gedaan, morgen op concours, dus dan verder tutten.. vandaag voor mijn verjaardag nog naf braid it up gehaald.. morgen eens proberen! Ik hoop dat ik hiermee nog netter en strakker kan vlechten!

Vandaag gezien hoe een pony geschoren werd, en wil die van mij ook graag laten doen. Of desnoods een vriendin die het netjes kan laten doen. Want vandaag hadden ze bij die pony echt de benen niet netjes gedaan en het lijf niet meer nagelopen aan het eind. En ze moest 65 euro afrekenen.. dat vond ik vrij prijzig terwijl het niet zo netjes was gebeurd.. ze was binnen een uurtje klaar, dat wel..

Peelie

Berichten: 13439
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 04:09

Jeetje. Dat is idd aan de maat....

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 05:43

lindamusters schreef:
https://youtu.be/nr0y56bQGto

Voor de liefhebbers, springknotjes!

Ik doe het bijna op dezelfde manier behalve dat ik ze oprol en vast zet met naald en draad. Maar ik wil dat het er ongeveer zo uit ziet. Hier word ik oprecht gelukkig van. :’)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 08:46

Ik moet daarvoor enorm uitdunnen heb ik gemerkt. Twijfel om dat te doen, zijn bos manen is ondanks de dikte wel iets wat bij hem past. Uiteraard wel in nette sportcoupe :D

Ik was de staart meestal tot de staartwortel en sporadisch helemaal. Altijd met zeepvrije wasgel van zwitsal, dan ben ik zeker dat het niet of amper irriteert als er wat achter zou blijven. Ik heb het geluk dat zijn staart potzwart is. Zit er bovenaan stof in en/of kan ik niet wassen? Uitpluizen met ontklitter en dan baby olie erdoor. Staart glanst alsnog :)

Peelie

Berichten: 13439
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 08:49

Met een witte staart kan je moeilijk de staartwortel niet doen. Die is altijd het vieste.

Anders krijg je echt zo'n streep van vies naar schoon. Heel lelijk :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 08:50

Kan je daar geen nieuwe trend van maken? Omgekeerde ombre ofzo :))

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 14:48

Vandaag is mijn paardje geschoren.
Ze vond het erg spannend en was wat nerveus maar toch een heel deel zonder verdoving kunnen doen. Uiteindelijk toch maar de domosedangel gebruikt, voor ons fijn maar voor haar ook fij. Hier wat voor en na foto's. De zwarte plekken die je ziet op de voor foto's daar heb ik een paar weken terug zelf geschoren omdat daar plekken zaten die behandeld moesten worden.

Voor:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tijdens:

Afbeelding

Na:

Afbeelding

Afbeelding

Jester_

Berichten: 12289
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 14:53

Hier gister een wit slachtoffer en vandaag :')

Afbeelding
Afbeelding

Peelie

Berichten: 13439
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 16:13

En dat allenmaal met een kleine tondeuse bellehorses? Ziet er wel super netjes uit!

Jester. Ziet er ook goed uit! Hele andere pony zo!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik heb vandaag voor een klant geschoren. Ze wilde graag een sterrenpony. Ik zeg "nailed it!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 16:20

Zo hee wat netjes Peelie!

Die witte vlek aan het zadelstuk, ik hoop dat dat geen drukvlek is die erdoorheen aan het komen is?

Peelie

Berichten: 13439
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 16:27

Varekaj schreef:
Zo hee wat netjes Peelie!

Die witte vlek aan het zadelstuk, ik hoop dat dat geen drukvlek is die erdoorheen aan het komen is?

Dankjewel. Ik maak nooit patronen dus het was wel even prutsen. Maar toch best goed gelukt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 17:08

Zag onlangs op FB een post voorbijkomen met de meest ongewone scheerpatronen. zaten echt juweeltjes tussen.

Peelie

Berichten: 13439
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 17:10

Ja mooi he! Maar de moeilijke zijn wel met plaksjablonen gedaan. Anders is het niet te doen.

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 17:50

Peelie kan jij niet komen scheren hihi...

Wedstrijd ging enorm ruk! Haha maar ze zag eruit om door een ringetje te halen..

Voor degene die ook naf braid it up gebruiken.. hoeveel keer sprayen jullie per plukje? Ik dacht dat ik minder nodig zou hebben, maar moest echt wel 6 of 7 keer sprayen per plukje om het goed te laten plakken.. uiteindelijk kun je wel veeeeel netter vlechten zeg!

Peelie

Berichten: 13439
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 18:02

Keshia dat kan hoor :j

Ik gebruik braid it up niet. Maar de manen van mijn ruin beginnen zo dik te worden dat ik het wel overweeg. Of 2 hengstevlechten :')

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 18:17

Peelie schreef:
En dat allenmaal met een kleine tondeuse bellehorses? Ziet er wel super netjes uit!


Nee hoor met een scheerapparaat. Ik heb ook iemand laten komen om het doen.

Ik vind die sterren erg gaaf Peelie. Knap werk +:)+

Jester, wat is die witte pony weer mooi geworden <3

xDaim

Berichten: 261
Geregistreerd: 01-11-15
Woonplaats: in de stal.

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 18:29

Ik heb het onwijs druk, dus lees vooral mee.

Maar wat een gave sterrenpony zeg! Ziet er altijd zo leuk uit. :D

Ik twijfel onwijs om Emma ook te scheren, haar dikke shet vacht werkt echt niet mee atm, alleen heb ik alleen een tondeuse (premiere), zou deze het trekken om d’r hele lijf te doen (borst is al gedaan) ik scheer haar liever zelf omdat het dan geen problemen oplevert, zodra iemand anders scheert verandert ze in een heksje. }:)

Peelie

Berichten: 13439
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 19:25

Ik zou het persoonlijk niet doen. Zon kleine machine is er eigenlijk gewoon niet voor gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 19:44

Ik krijg haast spijt dat ik de mijne niet hoef te scheren :')

Ik gebruik gewone extra strong haargel op waterbasis van kruidvat. Mijne heeft ook best dikke en stugge manen, zou met zo'n potje snel klaar zijn. Een grote pot gel werkt even goed en kost me minder :))

lianne304

Berichten: 1053
Geregistreerd: 09-09-12
Woonplaats: kootstertille

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:13

xDaim schreef:
Ik heb het onwijs druk, dus lees vooral mee.

Maar wat een gave sterrenpony zeg! Ziet er altijd zo leuk uit. :D

Ik twijfel onwijs om Emma ook te scheren, haar dikke shet vacht werkt echt niet mee atm, alleen heb ik alleen een tondeuse (premiere), zou deze het trekken om d’r hele lijf te doen (borst is al gedaan) ik scheer haar liever zelf omdat het dan geen problemen oplevert, zodra iemand anders scheert verandert ze in een heksje. }:)


ik heb me haflinger me een tondeuse helemaal geschoren. de tondeuse is nu helaas wel stuk maar me pony is ook kaal. het is maar net wat je er voor over hebt

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:29

Heel mooi geschoren Peelie!

@xDaim: Ik zou het niet doen, dan zou ik eerder een machine huren bij een ruitersportzaak bij jou in de buurt als het echt niet mogelijk is om een ander te laten komen scheren. :)

Peelie

Berichten: 13439
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:41

Tjah. Ik durf bijna te wedden dat ik hem kaal krijg.

De 2e pony die ik vandaag geschoren heb was ook heel erg bang. Daar is het ook zonder verdoving gelukt.

Heleennn

Berichten: 6359
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-17 21:28