Jenny_S, Ohh die gouden regen moet je wel in de gaten houden hoor. Is inderdaad heel mooi, maar ook heel giftig.
Ik zou voor de zekerheid ook stroom langs de palen doen. Je hebt altijd van die paarden die er aan beginnen te vreten. Of als je er zo één als James* hebt, die ging gewoon door de palen heen, want het gras aan de andere kant was te onweerstaanbaar.
Je kan het altijd uitproberen zo. Mijn schoonvader moest regelmatig planken vervangen, want die knol had geen respect voor de omheining als er geen stroom op stond... *zucht*
moet wel eerlijk zeggen dat op huidige stal stroom er ook niet op staat en dat dit ook geen probleem is, dus zou de gok kunnen wagen
Chasey
Geplaatst: 30-05-17 16:31
Die gok hebben wij ook gewaagd toen we vorig jaar hier kwamen te wonen. Midden in de nacht stond de politie voor de deur. "Heeft u twee pony's? Een kleine en een grote?" "Uh.. ja. Hoezo?" "Nou kom maar mee, want die staan midden in stad 4km verderop".
Wat een spektakel was dat. James en Bliksem waren in de nacht van zaterdag op zondag uitgebroken en met zijn tweeën naar de snackbar gelopen midden in stad. Daar stonden ze op een grasperkje voor een flatgebouw te vreten met zijn tweeën... Gras zat, overal gras. En waar gaan ze heen?? De stad in! En staan te kanen op een grasperkje van 3 bij 6.
Stomme beesten. Echt.. hoe ze er gekomen zijn!? Daarna ook gelijk flink stroom op de weide gezet. Diezelfde week spullen er voor gekocht.
edit. Daan moest dus midden in de nacht terug lopen met Bliksem en James. En in de stad werd hij nog aangesproken door iemand in de auto. "Heb je die paarden gestolen!?"
Je hoeft natuurlijk geen dik draad te pakken, het goedkoopste dunne draadje kan ook, als het maar stroom doorgeeft Wel een mooi luxe hekje
Nou ik heb na een paar weken wachten eindelijk de Butox erop gekregen was mooi bewolkt vandaag dus m'n kans gepakt. Het trekpaard moet alleen nog als ze weer terug is.
Antheman
Geplaatst: 30-05-17 17:38
Wow, mooi hekwerk zeg!
Wat een verhaal over de losbrekende ponies. Je hebt wel wat te vertellen, maar op t moment zelf is t natuurlijk waardeloos.
Mijn oudste heb ik gisteren weggebracht om een kies operatief te laten verwijderen. Zijn muze is mee, ze staan daar gebroederlijk samen in de box. Het is allemaal goed gegaan en morgen komen ze gelukkig weer naar huis.
Mooi hek! Wij hebben bijna hetzelfde en hebben alleenlangs de bovenste ligger een ijzer stroomdraadje, en sinds kort tussen het gras en deonderste ligger een draadje. Zie je bijna niks van! Ik zal zo eveneen foto maken.
haha mooi verhaal chasey. hmmm denk dat we er dan niet onderuit komen. Heb de spullen wel gekocht, maar geen idee hoe het werkt of hoe het geinstalleerd moet worden (misschien daarom dat ik wat terughoudend ben)
mijn droomhuis staat nu te koop helaas een aantal jaar te vroeg want mijn vriend en ik kunnen het nu echt nog niet betalen
Selka
Geplaatst: 31-05-17 14:28
Oeh oeh.. wij zijn op zoek..linkje? Met een beetje pech moeten wij over 5 jaar weer verhuizen. Kun jij het mooi kopen haha
hypos
Geplaatst: 31-05-17 21:33
Mijn hooi is ook binnen, de buurmannen hebben het geregeld Zelfs een baal meer dan verwacht, vroeg om 7, ze hebben er 8 neergezet. Vorig jaar vroeg ik 6, kreeg er 7. Kindertjes blij, die mochten mee met schudden. Ik blij want alles was gewoon geregeld, terwijl ik op mijn werk was. Moest alleen nog een draadje om de balen zetten. Al het gras wat nu nog van het land komt is voor de buurman.
Gisteren eindelijk geen zomers weer, dus 'stiekem' overdag naar het strand geweest. Kwam een aardige meneer te paard tegen, was al 72 jaar en kwam al 40 jaar op texel!! Had nu een paard van 6 jaar. Rijd 3x per week, deze week elke dag. Hoop dat ik tegen die tijd ook nog te paard kan, aangezien ik op mijn werk toch heel anders tegen kom.
Hoef hier ook niets meer aan de distels en zuring te doen, buurman kwam vandaag spuiten. Ook 1 schaap opgehaald, haar uier viel eraf door een ontsteking. Was wel een vies gezicht, hoop dat ze er doorheen komt, wel een lief schaap. Maar heb hier niet de spullen om haar te wassen, dus de buurman nam haar mee.
Hier wordt a.s zaterdag 150 kleine baaltjes geleverd. Ik heb er nog 50 staan dus ik hoop iig tot het eind van het jaar genoeg te hebben. Afhankelijk van het weer en of mn gras een beetje groeit. Vorig jaar heeft hij me begin juni 165 baaltjes gebracht en daar heb ik tot januari mee kunnen doen maar toen wel 1 paard minder.
Wauw 72 en dan nog zoveel rijden. Ik hoop dat ik dat op die leeftijd ook nog zo fanatiek kan