Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:13

Seuw, daar mag idd wel een nieuwe bodem in %)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:27

Zat een zacht plekje onder de gietvloer. Trailer nier meet gebruikt daardoor. Wilde opknappen maar erna zwanger geworden en bevallen daarna geen rijpaard en in de tussentijd gaat dat steeds verdere met dat plekje tot zoiets. Gietvloer eraf getrokken en dan zie je zulke plekken. Lekte water binnen via het deurtje

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:28

Mijn "trailerboer" is volgens mij anti-gietvloer. Juist door dit soort dingen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:28

Ik idd ook. Komt nu ook een mat in. Geen gietvloer. Wat daaronder gebeurt zie je niet tot je die weghaalt en de grond kan zien

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:31

Ja dat word opknappen. ;-) is het alleen de bodem? Dan valt het nog mee. Succes.

Giet vloer heeft ook niet mij. Voorkeur. Maar een losse mat is ookniet handig. Tenzij je hem elke keer over de stang hangt. Als er urinu langs loopt vreet dat aan de bodem. Dus of over de stang of afkitten.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:32

Nee wordt verlijmdd en gekit. Ben nu offertes aan opvragen. Gap op bokt is kandidaat. Heb er al vaker contact mee gehad maar is zover weg

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:36

Hoe ver is ver? Ik rij mijn trailer altijd naar Zuidzijde Goudriaan, super tevreden over. Daar heb ik ook een keer de trailer van een kennis heengebracht (vanuit Apeldoorn) om de bodem te laten vervangen. Bij de laatste 'controle' die ze had laten doen in de buurt hadden ze gezegd dat de bodem prima in orde was. Drie maanden later trapten we zonder veel moeite door de bodem heen :n Das uiteraard niet in die drie maanden gebeurd.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:39

Dat is gap. In Goudriaan. Maar ik kom uit limburg dus flink stuk rijden. Oei ook gevaarlijk. Neem je de moeite om alle na te laten kijken is het nog niet goed

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:40

Dat zeg je nu...over en vijver...
Afbeelding

Afbeelding
Voorlopigheid resultaat ... Volgend weekend maar weer verder.

Tja, als het mijn paard was geweest had ik al de veearts gehaald....
Ze staan op beton, zand en in stal op stro
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Abby.... Oepsmomentje....
Gelukkig wordt je snel geholpen.

Volgend weekend... Ga ik trouwens ( tegen mijn principes in) een puzzeltocht maken met mijn paardje...haha!

Oei die trailer... Nachtmerrie

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:43

Leuk die vijver zo. Zoiets wilde ik ook maar krijg mijn man niet zover
puzzelrit ie leuk. Waarom is dat tegen jouw principe in

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:49

Kun je zelf de bodem niet vervangen? Is niet zo moeilijk. Ik heb mijn vloerplaat bij Pontmeyer gekocht. Ik kon daar niet opmaat zagen. Maar dat was hier geen probleem. De plaat had al een mooi rubberlaagje. De zijkanten waterdicht maken en er in. Was echt niet lastig. Nu zit er nog een mat overheen. Deze heb ik uit Markelo. Daar zit een rubber bedrijf. Voor 40 euro had ik er eentje op maat gesneden. *\o/* ze willen hem ook helemaal voor je leggen. Ik geloof voor iets van 150.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:51

Let er bij een vloerplaat wel op dat die een bepaalde dikte moet hebben (wettelijk). Ik meen 18 mm? Maar dat is vast ergens te vinden (of even vragen aan ikke hier op bokt, die weet dat soort dingen).

Eerlijk gezegd vind ik een trailer zo'n belangrijk ding qua veiligheid dat ik het niet zou aandurven om het zelf te doen. Gewoon omdat ik bang zou zijn ergens een schroefje, lijmpje, kitje oid te vergeten, of dat de plaat net te kort zou zijn ofzo. Ik ben een watje wat dat betreft :=
Laatst bijgewerkt door Hilary op 16-05-16 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:52

Kvulden.ook wat heb jij betaald voor de bodem zelfs. Het hout? Ik wel de wanden ook laten doen. Zijn niet heel slecht maar is geverfd en dat gaat eigenlijk niet ( zo gekocht) en bladert ook eraf.

De huidige is ook 18 mm. Komt ook weer 18 in terug

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:54

Lynn... Ik hou niet zo van enorme groepsgebeuren... ( met name in grote getale paardrijden).
Ik heb al vaak genoeg meegemaakt dat er door gestuntel van anderen de meeste vervelende dingen gebeuren... Onze vereniging heeft BV zo ook strandritten... Altijd gel..L ...
Nu doen er met mij maar 8 mee en gaan we twee aan twee op pad...

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:59

18 mm voor de bodem is echt te weinig. 24 mm als bodem. De wanden zijn wel 18 mm

Ik heb voor bodem en alle wanden behalve de laadklep 600euro betaald op maat gezaagd. Soms moest ik heel iets bijzagen.
Laatst bijgewerkt door kvulden op 16-05-16 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 21:01

Monmaster, dat gedoe met grote groepen en (bijna) ongelukken is ook de reden dat wij eigenlijk nooit meedoen aan georganiseerde groepsdingen. We hebben nu de mendurance Wateren op het programma staan. Dan kun je tenminste je eigen groepje maken (of juist niet) en je eigen tempo rijden etc.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 21:04

Grote groepen doe ik zelfs met de honden niet (meer). Op de een of andere manier verlies je daar toch een groot deel de controle over een hoop zaken.

24 mm voor een trailerbodem, is dat standaard genoeg of zou je voor twee trekpaarden van 800 tot 1000 kilo nog een slagje zwaarder gaan?

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 21:08

Als het mee zit kan ik morgen een deken voor mijn shet Devita ophalen. En hier om de hoek. Ik hoop dat het past. Ze staat nu nog een nachtje op stal. Vandaag gewoon buiten zonder de deken. Goed in de gaten gehouden dat ze het niet koud had. Om 17 uur weer naar binnen gedaan.

24mm is standaard voor een 1,5 paards trailer. Er staat een goed topic hier op Bokt. Daar heb ik ook veel in bericht toen ik met de trailer bezig was. Die hier eerder genoemde namen doen daar ook in mee.

Ik zoek even de link

Het lukt me niet om de link hier in te kopiëren.

Het topic heet. 'Opknappen paardentrailer'

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 21:24

Sure_lee je foto's staan gelinkt op de fb pagina Bokt.nl had je dat al gezien? :D

Straks mijn mannetje weer ophalen van het station. Drie dagen Manchester. Om vervolgens te horen dat ze het stadion weer uit moeten en de wedstrijd is afgelast. En nu horen dat het om een verdachtpakketje ging. En nu blijkt dat het een oefening was voor de honden. Nou fijn dan. De wedstrijd word nu morgen gespeeld. Hij is daar samen met een vriend collega heen gegaan. Hij had het hem cadeau gedaan. Hij wilde graag de laatste wedstrijd daar met Louis mee maken. Nou door deze stomme actie dus niet. Pffff snap je toch niet. Vind het echt sneu voor de boys.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 21:41

Dat is wel zuur, kvulden.

Geen blauwe billen, Abby?

Ben weer lekker thuis. Lekker warm en ben toch altijd weer blij mijn diertjes te zien. De voet van de Belg lijkt af te lipen met een sisser, gelukkig. Morgen nog wat weg krabben, maar zag zojuist zo snel niks geks.

Landde net bijna een ballon in het weiland naast ons. Hond en paarden over de zeik... :D
Afbeelding

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 21:47

Fabster, gelukkig bijna landing. Ik heb op een camping gewerkt; daar ooit een ballon op een tent geland. Daar knappen die tenten niet van op, kan ik je zeggen. Die mensen hebben toen een nacht op de zolder boven de deel van de boerderij geslapen, want alle winkels waren uiteraard al dicht en zo snel hadden we ook geen reservetent voor handen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 21:58

Hilary schreef:
Daar knappen die tenten niet van op, kan ik je zeggen..

_O-

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 22:01

Fabster, kan me voorstellen dat ze over de zeik zijn.....zo landde hier een keer een traumahelikopter in de wei waren de paardjes ook niet echt blij mee...
Vandaag alweer een superfijne buitenrit gemaakt samen met een vriendinnetje. Mijn fjordje gaat zoooo goed! wat kun je daar blij van worden hé. Alleen ik heb hem nog niet zo lang blootvoets lopen (sinds eind vorig jaar) en ik vraag me wel eens af of de hoeven niet te hard slijten nu. Dus morgen maar weer een rustdag voor de zekerheid

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 22:44

2 paardstrailer: nieuwe bodem en gietvloer was ik net geen 1000,- kwijt incl btw.
Heb nog geen afspraak gemaakt. Vindt het erg prijzig..

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 22:46

Zoefie. Ik had Bubbles ok ff blootvoets. Helaas toch te ver afgesleten. Kon voor geen normale voorijzers. Heeft ee nu met twee zijlippen.
Hoeven waren dus al net wat te ver afgesleten.
Bij veel rijden zijn ijzers toch wel handiger.
Zou jammer zijn als ze straks gevoelig gaat lopen en ze te kort afgesleten zijn voor ijzers.
Super dat het zo fijn gaat nu!