Wat een leuk topic. Als ik een eigen paard zou hebben zou ik er denk ik elke dag wel met een schaar of iets anders bij zitten om hem er op en top uit te laten zien.
Ik heb nu 2 paardjes (en 2 pony's) die ik verzorg en daar gooi ik het liefst ook 2 x daags een borstel over. Als er een strootje in de manen, staart of ergens anders zit moet die er af/uit
Een van de shetlanders heeft manen van hier tot Tokio en zou hier echt veel vaker iets mee willen doen maar komt er nooit echt van.
1 van de paarden rij ik ook. Maar die is niet zo van het tutten. Dat is meestal borstel 1 is oké, borstel 2 gaat ook nog wel. Maar moet die 3de nou ook echt? En dan nog manen en hoofd op mn dooie gemak terwijl paardlief zicht dood staat te vervelen
Ik ben benieuwd of dit gaat doen wat ik wil dat het doet. Met dat warme weer vind ik het wel een fijn idee als hij zich niet helemaal lam zweet door zijn lange manen.
Dancyy
Geplaatst: 18-06-17 18:29
Dat hierboven inpakken werkt zeker hier ook een tijdje gedaan met mijn merrie, blijft echt lang zitten. Doe het niet meer omdat ze schuurt (en dan schuurt ze in 1 keer een hele vlecht eraf) maar anders zou ik het nog doen
(hele oude foto hier was t nog zo'n iel ponytje met zielige manen, is inmiddels wel anders )
Ik ga morgenavond een poging wagen tot haar witte voetje scheren. Ben benieuwd hoe ze reageert op een scheerapparaat. Tot nu toe is ze wel mak met alles.
Als je krullen/golven niet erg vind kan je de staart wassen en deze in veel vlechtjes in vlechten. Dag erna uithalen en goed borstelen. Door die krullen krijg je echt een bos.
Anders haarlak gebruiken. Plukje voor plukje borstelen en deze inspuiten.
En je moet niet vergeten, sommige paarden hebben al een mega bos van zich eigen.
Anoniem
Geplaatst: 19-06-17 13:17
Gebruik eens een wollen doek om de staart pluk per pluk uiteen te haken. Wordt hij statisch van. Haarlak kan ook.
Mij maakt niet uit hoe vol een staart is, als hij maar proper is
Ik doe de staart altijd met een klein drupje CM Detangler en Shine en vervolgens draai ik de hele staart in en kam ik deze van onder naar boven uit (elke keer een stukje "ingedraaid" loslaten). Daarna pluis ik hem meestal nog even uit.
Ik heb eindelijk NAF paint it clear besteld. Ik ben benieuwd.
PanamaD
Geplaatst: 19-06-17 21:49
Vandaag weer getut en geschoren. Mooi geschoren luchtpijp En morgen komt de smid. Dat is hoog nodig! Door de droogte gaat het natuurlijk 2 keer zo snel het brokkelen...
Ik heb al die verschillende opties van ontklitter van de action gebruikt. Maar ik ga toch maar gewoon voor een bus voor paarden denk ik. Ik vind het allemaal net niks
Naar de paint it clear ben ik ook benieuwd! Maar ik heb niet echt een nut om hem te kopen, dus nog steeds niet gedaan.
Hoeven gaan hier ook erg snel ja! Je ziet er morgen niks meer van PanamaD, als de hoefsmid is geweest. Het valt nog mee.
Ir1ne
Geplaatst: 19-06-17 22:18
Ik heb de paint it clear, vind het wel mooi spul en fijn spul, maar heb de absorbine ook gezien en vind dat dingetje waarmee je het aanbrengt dan net even wat praktischer. dat is een soort sponsje, en van NAF is het echt een kwastje.
ik heb vanmorgen pootjes geschoren, zweet liep over mn hoofd naar beneden maar hij staat er wel weer mooi op