Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Martje80

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 20:18

Is het proberen waard om te Kijken of je gerste kan krijgen. Hier eten ze het graag. Gaan 2 plakjes bij Door op een dag, naast het hooi.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 22:08

Bij mij waren ze ook al zo jolig. Draad tussen de bak en de wei plat en twee palen gebroken. Morgen weer wat te doen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 23:33

Even een ego bericht van mijn kant. Het was weer raak met vuurwerk. Niet te zachtjes. Paarden vlogen alle kanten op. Mijn man was erbij en schrok zich rot. Mijn zwager was boven in het voorhuis zich aan het douchen en dacht op zijn minst dat het in huis was wat er gebeurde. Heb samen met mijn man de buurman nog 1x aangesproken wat totaal geen nut had achteraf. Het enige wat eruit kwam bij de buurman was dat we maar moesten verhuizen naar een rijtjeshuis. Tja de gedachte om rekening te houden met een ander komt niet bij ze op. De volgende keer geen gesprek meer maar direct bellen naar de wijkagent. Ben benieuwd of er nog wat normaal uit komt bij de buren. Mijn man is bang dat het nu helemaal gedaan is en dat ze helemaal los gaan met vuurwerk.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 00:11

@meggiemeg _-:( _-:( _-:(

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 01:31

Ik zou nu al contact opnemen met de agent of ze wat extra langs willen rijden

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 07:36

Ik zou echt niet wachten,bellen en iig melding maken.Je kunt ook meteen een klacht melden bij vuurwerkoverlast

https://vuurwerkoverlast.nl/

Heb je een camera?Laat die eens een dagje opnemen,schaf anders een camera aan,er zijn heel goede in omloop die je zowel dag als nacht kunt laten draaien / opnemen . De prijs is zeker redelijk te doen en wellicht met jouw buren niet overbodig.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 08:22

Meggiemeg ik hoorde gisteravond ook 2 harde knallen kwam van jullie kant af :roll: dat waren hele fikse als ik ze hier al kon horen!

Ik zou toch echt nu maandag de wijkagent gaan bellen en je probleem al voorleggen wat er gaande is, dan bij de volgende knallen weet de wijkagent er al vanaf . De vriendschap met je buren wordt er niet beter van. Is het geen optie om ze met oud en nieuw tijdelijk ergens anders onder te brengen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 09:54

Oh bah meggiemeg, wat vervelend. Ik heb eventjes gemist op wat voor afstand deze buren wonen? Waardeloos dat de buurman zo reageert.

Tot nu toe valt het bij ons erg mee. Hoor af en toe wel wat "plofjes", maar dat is echt in de verte. Verder hebben 2 van onze buren zelf paarden en andere huisdieren, 1 buurman is al wat ouder en het andere huis staat leeg.

Ik heb zelf een pesthekel aan vuurwerk, maar kan ook begrijpen dat mensen het leuk vinden. Kan mij alleen niet voorstellen dat mensen bewust vuurwerk vlak bij dieren afsteken {:)-:( {:)-:( {:)-:( . In jouw geval zou ik ook de politie bellen.

Asvinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 10:48

Leuke buren zeg meggiemeg, jeetje..

Hier nog helemaal geen vuurwerk gehoord, blijft tot nu toe erg rustig (:

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 10:50

Wel hoi zeggen vanmiddag he Robin! :)

Asvinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 10:51

Jazeker! Moet het niet vergeten inderdaad :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 10:54

Haha, leuk dat mensen uit het topic elkaar gewoon kennen en bij elkaar in de buurt zitten :D

@meggiemeg: ik ga met de anderen mee, dit gaat echt veel te ver joh! Geen andere buren die er ook last van hebben?

Straks weer een kort ritje doen. De merrie is volgens mij goed genoeg hersteld voor een kort staprondje, is ook goed voor tussen de oortjes. Ze was vrijdag ook helemaal blij met de uitgebreide poetsbeurt die ze van mij kreeg, ze geniet zo van die aandacht. Af en toe moet ik opletten dat ik haar niet 'vergeet'.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 10:58

Fijn dat het beter gaat! Weet je nog wat het geweest is?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 11:01

Ik denk dat haar pees weer een tik heeft gehad, in de wei. Ze is immers ook bij mij gekomen met een peesblessure, het gaat om hetzelfde been namelijk :j Het beentje stond ook weer wat krommer, alles bij elkaar opgeteld maak dat ik denk dat dat het is.
Ze zou wel wat zuiniger op zichzelf mogen zijn, maar leg dat maar eens uit :D

Van de andere kant vind ik het ook een heerlijk gezicht als die 22-jarige als een gestoorde gek door de wei scheurt, een beter pensioen kan ik me voor haar niet voorstellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 11:05

*\o/* ben er nu net opgestapt, met lood in de schoenen, maar moest gewoon zelf voelen hoe dat ze loopt, maar heb mijn kanon weer terug! Voelde gewoon bij iedere stap die ze zette het verschil in power. Was geen makkie, maar dat maakt mij nu alleen maar blijer!!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 11:06

Wat goed, super gefeliciteerd!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 11:10

Gelukkig claudia!! Blij!!

21052008 woont ook dicht bij mij hihi
Grappig

Fijn dat het been weer dunner is!

Asvinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 11:20

Hey inderdaad Karev hahaa, leuk :)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 11:24

Wat super Claudia!

Ik zou als je de mogelijkheid hebt ook even filmen wat het vuurwerk met je paardjes doet. Kun je dat mooi aan de politie laten zien. Echt belachelijk.

Fijn dat het met de beentjes ook weer goed gaat. Op de stal/manege waar mijn verzorgpony stond hadden de paarden soms ook dikke benen. Ik zou dan persoonlijk meteen de da hebben gebeld. Maar de eigenaar deed dat eigenlijk nooit. Koelde en keek het een week aan en eigenlijk was het dan altijd wel over.
Ik doe dat nu eigenlijk zelf ook met dik been en lichte kreupelheden. Wel even afkloppen want het is nog niet vaak voorgekomen. Maar ook dat verdween idd vanzelf weer.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 11:29

Tja, en wat zegt de dierenarts als je belt? Kijk het maar even aan :') Daarom ben ik niet meer zo snel met bellen :n

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 11:37

Ik app gewoon met mijn DA zijn jullie ouderwets. Nooit foto's doorsturen oid :D

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 11:40

Ik zou ook niet meer wachten met de politie erbij te halen. Hier is het vuurwerk veel minder dan voorgaande jaren (Gelukkig) Maar de politie bekeurd ook flink voor het afsteken, dus misschien slingeren ze je buren ook op de bon. Kijken of ze het dan nog zo leuk vinden.

Fijn dat het beter gaat met het been. van de paardjes.

Ik ben met Rosie deze week wat bewuster met trainen begonnen (Heel groot woord hihi) Ze gaat vaak voor de stal deur staan. En snapt niet dat ze daar weg moet anders kan de deur niet open. Als ik wat duw op de borst wijkt ze daar wel voor. Maar soms moet dat dan ook wat harder en dat wilde ik eigenlijk niet. Dus we zijn begonnen met duidelijk maken dat ik hoger in rang sta. De eerste keer was echt verbluffend. Ik kon me lachen niet houden. Ze stond voor de deur. Ik maakte me heel groot en liep vanaf de andere kant ook naar de deur. Ze reageerde al iets anders. Een klein stapje achteruit. Ik kon al wel de deur openen. Ik wilde haar er niet direct in laten, wat zij natuurlijk wel wilde, want haar voer stond daar klaar. Maar ze ging toch niet langs me, wel kwam ze me iets te dichtbij en moest ik mijn grote postuur (ahum) iets kracht bij zetten. Dit deed ik met wat stampen op de grond. Ze draaide zich resoluut om en ging 5 meter verder me verbaasd aan staan kijken. Haha ik smolt bij haar blik. Toen me houding meer ontspannen en haar weer terug laten komen. Even lekker kroelen op het hoofd en ze mocht rustig de stal in. Super..... was zelf verbaasd hoe dit zo ging haha

Vandaag heb ik haar het halster omgedaan, dacht gaat bij haar heel makkelijk. En heb haar laten volgen en halt laten houden. Ik loop dan achterwaarts voor haar. Dus met gezicht op haar gericht. Ontspannen achteruit en voor halt houden maak ik me weer groot. De eerste keer lette ze echt niet op. Zat meer naar marinka te kijken haha en liep zo tegen me aan. De derde keer ging het goed. Daarna nog een keertje en lekker kroelen en het halster weer af. Dus nu lekker een paar minuutjes met haar bezig. *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 11:44

Fijn dat de andere paardjes ook weer beter gaan!

Hihi ik heb dat nog wel eens geprobeerd met mijn hs, foto's van een scheur in hoef sms-en. Kreeg hij allemaal foutcode's, beste man heeft geen iPhone.

Vind dat niks erg, want ik wil juist een oude rot in het vak.

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 14:17

Een binnenvaller! Hallo iedereen. Ik heb wat pagina's gelezen en jullie zijn ervaren paarden-aan-huis-houders. Bij deze dan ook een vraag en of jullie daar wat op weten.
Zoals jullie al verwachten heb ik mijn paarden aan huis. 3 in totaal. Soms wat logees.
Ze staan van 18.00 - 10.00 binnen in de winter en in de zomer dag en nacht buiten. Nu zijn we bezig met het maken van een mesthoop omdat die we nu hebben aardig ( een gigantische hoop) uit de klauwen groeit qua grootte. De buren hebben er geen overlast van maar fijn is anders.
Mijn paarden staan op stro. Ik heb al geinformeerd bij champignonmest verwerkers. Deze kunnen het komen ophalen om de 4 -6 weken. Kosten zijn €50 per keer. Dat vind ik nog best prijzig. Een container eens in de zoveel tijd laten ophalen heb ik ook voor geinformeerd. Nog veel duurder dan hierboven.
Over eigen land uitrijden, op een aanhanger verzamelen zijn geen opties voor ons. We willen er eens in de zoveel tijd vanaf zijn en het liefst zo goedkoop mogelijk. We werken allebei full-time en hebben geen zin en tijd om in onze vrije tijd over mest te bekommeren. Dan ga ik liever rijden.
De mesthoop ( vloeistofdichte wand en muren) moeten nog gemaakt worden. We kunnen hem zo groot maken als we zelf willen.
Graag tips hoe of door wie jullie de mest laten ophalen. Wij wonen in omgeving Den Bosch- Nijmegen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 14:31

Ik denk dat 50 euro niet duur is als je de tijd (manuren), afschrijving materieel en brandstof rekent.