Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yontheke

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:38

Helaas mag ik er helemaal niets fokfanaat. De bak is maar een stuk omgefreesde weide. Op zich ligt de bak vaak niet superslecht maar met dit weer is er niets tegen te beginnen.
Als het aan mij zou liggen had ik al lang gedraineerd of in de paddock verharde stukken gelegd etc. Maar het mag dus simpelweg niet. Ik ga ook geen slapende honden wakker maken anders kan ik mijn stal nog afbreken ook :)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:40

Kan je dan geen ander stuk grond zoeken waar dat wel mag?

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:53

Ik heb helaas geen geldboom in de tuin staan :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:53

@maura: zo'n inloopstal wil ik ook wel...eigenlijk gewoon een stuk van de L-paddock overkapt. De paddock is hier nog niet eens opgedroogd en de volgende regen/vorst komt er al weer aan ;(

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:56

Waar een wil is is toch een weg? Je wei verkopen, in tussentijds iets huren of op pension en dan zoeken naar een beter stuk.

Je zegt zelf dat paardrijden de hobby is en niet voederen, mesten, door het slijk ploeteren en niet kunnen rijden?
Op die manier zou ik het nooit volhouden. Vandaar dat mijn paarden nu ook op een doe-het-zelf stal staan en als het wat droger is terug naar de weide kunnen. Kost me iets meer, maar mijn weide blijft in goede staat, staat mooi gras op tegen de paarden terug gaan. Plus ik kan rijden in een binnenpiste en alles droog doen.

Ik bedoel het ook alleen maar goed hoor ;-).

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:59

Hoeveel zou ik kwijt zijn aan een toplaag polyvlokken denken jullie?

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:00

Dat wil mijn man helaas niet. Die zegt dat we maar moeten roeien met de riemen die we hebben.
Als ik de weide moet verkopen maak ik er sowieso verlies op omdat ik er voor ben gaan lenen en dus intrest betaal bovenop het aankoopbedrag..

Weet ik wel hoor Kirrr. Als het aan mij lag, zou ik het ook zo doen. Maar mijn man wilt niet mee op dat gebied.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:01

Ik was dacht ik 1800 kwijt

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:02

[***] schreef:
Ennuh wat kopen jouw paarden zoal in, in die stal :+ ?

:D Ik heb sinds kort een Mac in plaats van een PC. Mooi ding, maar sommige functies werken anders, waaronder de autocorrect. Als ik een woord typ dat Mac niet kent, maakt hij er soms automatisch een woord van dat hij wel kent, terwijl PC er alleen maar een rood kringeltje onder zette. Andere keren doet Mac er ook alleen een rood stippellijntje onder. Nou kan ik vast iets aan de instellingen wijzigen zodat hij niet meer soms zelf iets 'verbetert' maar ik ben overtuigd computerdebiel dus heb besloten nu echt blind te leren typen, zodat ik Mac op heterdaad kan betrappen als hij van een inloopstal een winkelcentrum wil maken :P

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:03

Van wie mag je niets aan de weide veranderen dan yontheke, als hij in je eigendom is?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:03

Was zr al bang voor

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:07

@maura: kun je autocorrect niet gewoon uitzetten ??

▸ Systeemvoorkeuren ▸ Taal en Tekst ▸ Tekst ▸ optie: ‘Corrigeer spelling automatisch’
Vanaf OS X 10.9 Mavericks:  ▸ Systeemvoorkeuren ▸ Toetsenbord ▸ Tekst ▸ optie: ‘Corrigeer spelling automatisch’
En dan het vinkje wat 'aan staat uit klikken'..

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:10

Van de gemeente. Ik zit middenin een beschermd natuurgebied. Kan zelfs zijn als ze ooit plannen maken om dat helemaal te reorganiseren ze ons kunnen onteigenen. Gelukkig zitten we wel naast een asfaltbaan met veel boerderijen en paarden dus dat zit er waarschijnlijk niet in.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:11

Dan hoop ik dat je het heel goedkoop hebt gekocht, mag je ook niet bemesten?

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:13

inloopstal

Ja, dat werkt DD! Nu heeft hij er alleen rode stippeltjes onder gezet!

Dankjewel en de rest excuses voor dit off-topic gedoe :+

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:19

fokfanaat schreef:
Dan hoop ik dat je het heel goedkoop hebt gekocht, mag je ook niet bemesten?

Niet heel goedkoop nee. Geen idee of het eigenlijk mag maar bemesten doe ik wel. Ik ga niet overal toestemming voor vragen. We spuiten ook tegen het onkruid.. Kraait geen haan naar.

Iedereen doet bij ons ook maar zijn eigen ding en er wordt ook wel wat door de vingers gezien.

Maar ik hoef er geen graafmachine neer te zetten want dan heb ik een probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:22

Ik zou ook niet overal toestemming voor vragen hoor. Jeetje wat een lastige situatie. Ligt het stuk land wel vlak bij je huis of is het een stukje verderop, dat heb ik niet helemaal goed begrepen, sorry.

maura, fijn dat het nu weer goed gaat. Het was ook maar een heel flauw grapje van mij...

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:26

Ligt 15km verder :)
Maar ik werk er vlakbij dus op de weekdagen moet ik er niet ver voor rond rijden.
Ik ken ook bijna alle mensen in de straat etc.
Voor buiten te rijden is het uiteraard een ideale ligging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:28

Yontheke schreef:
Ligt 15km verder :)
Maar ik werk er vlakbij dus op de weekdagen moet ik er niet ver voor rond rijden.
Ik ken ook bijna alle mensen in de straat etc.
Voor buiten te rijden is het uiteraard een ideale ligging.

Aha, het klinkt wel als een hele mooie omgeving.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:33

Tinky12 schreef:
Hier is een deel van de track al weer tiptop en het andere deel is ook aardig onderweg.
Voordeel van vorst is dat het de zandkorrels uit elkaar drukt,als het dan dooit loopt het water snel weg :)

Is me wel eens opgevallen, maar nooit geweten dat dit was waarom het beter doorlatend is na (natte) vorst!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:40

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:44

DubbelDun schreef:
@maura: kun je autocorrect niet gewoon uitzetten ??

▸ Systeemvoorkeuren ▸ Taal en Tekst ▸ Tekst ▸ optie: ‘Corrigeer spelling automatisch’
Vanaf OS X 10.9 Mavericks:  ▸ Systeemvoorkeuren ▸ Toetsenbord ▸ Tekst ▸ optie: ‘Corrigeer spelling automatisch’
En dan het vinkje wat 'aan staat uit klikken'..

_/-\o_ wist niet dat je dat uit kon zetten :o gelijk gedaan :D ben ook zo'n kneus met computers

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:48

Wat lastig Yontheke..
Wat je man zegt, 'je moet roeien met de riemen die je hebt', komt mij heel bekend voor. Is door mijn vader ook vaak genoemd, maar langzaamaan begint hij nu wel in te zien dat we echt wat moeten doen aan de blub in de paddock.
Hier gelukkig geen "last" van beschermd gebied waardoor de mogelijkheden beperkt worden.

Ik heb voor mezelf wel besloten om de paarden gewoon iets vaker een vrije dag te geven als het weer het niet mogelijk maakt om te trainen. Merk dat ze eigenlijk heel tevreden zijn. De merrie wordt heel aanhankelijk van al dat poetsen, knuffelen en wandelen. De schimmel doet het juist super onder het zadel nu ik minder vaak kan rijden :D
Elk nadeel heeft z'n voordeel.

Ja haha echt waar.. wij hebben een tractor met twee wielen! Heb je 'm kunnen vinden op Google? Anders wil ik ook wel een fotootje opzoeken.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:52

Die van mij heeft van de zomer 3 maanden niets gedaan omdat het een brokkenpiloot is met HKO graad 4 en ik het eigenlijk met hem niet meer zag zitten. Keek er eigenlijk ook niet meer naar om. 1x in de 2 weken poetsen en elke dag een zijn natje en droogje en een aai over zijn bol en die is ook blij hoor.

Maar ik wil wel rijden :D

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:59

Ja snap dat je wil rijden! En zeker nadat je al 3maanden niet kon rijden afgelopen zomer. Straks denkt je paardenbeest dat 'ie met pensioen mag :p

Ik rij ze sowieso allebei 2x in de wk nu. Maar is een heel verschil met 5x normaal gesproken. Eerder moest en zou ik bijna dagelijks naar de binnenbak (met de trailer).