Aangezien dit ons eerste eigen paard is kwamen er extra kosten bij kijken:
November: Extra kosten: Aankoop Hugo: 400EUR Vervoer: 100EUR (2u rijden, wou ik zeker zijn dat hij "goed" bij ons geraakt, ik had hem zelf kunnen halen met een huurvan, maar voor de eerste keer een paard vervoeren vond ik het toch niet zo veilig) Toebehoren: (poetskit, halster voedingsbakken,kopjes,..) 200EUR
Normale Kosten: maandelijkse stalling/weide (+ Hooi) = 180EUR Voer/treats: 60EUR (paar extras, om te zien wat hij graag eet en toch ook goed/Sterk groeit)
Ik heb eens gekeken naar het jaaroverzicht. De grootste kosten zitten bij mij echt in het lessen. Een goede €1500 genomen over een heel jaar...
Vjestagirl
Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-15 19:03
Aangezien ik dit topic twee jaar geleden begonnen ben, ook dit jaar weer een update van mij. Het zal mijn laatste update in dit topic worden, iig over Vjesta. Ik heb Vjesta in oktober van dit jaar moeten laten gaan nadat duidelijk werd dat ze de strijd tegen zandkoliek niet ging winnen; haar afscheidstopic vind je hier: [IM] How lucky am I...
Dit jaar is dit mijn lijstje: Stalling: €2200,- Dit is van januari t/m oktober. In oktober heb ik €100 korting gehad omdat ze de 3de al overleden was Les: €240,- Voer: €27,15 aan muesli Kleding: €55,96 Vervanging van spullen: €55,65. Dit waren nieuwe voerbakjes, een exceemdeken en een weidehalster. Tandarts: €60,- controle en wat kleine haakjes weghalen Overigen: €25 Vjesta is 2x gemasseerd omdat ze wat kreupel liep. Dierenarts: €792,81. Vjesta is in mei ingeënt en heeft een stapeltje wormenkuren voor de rest van het jaar gehad. Eind augustus heeft Vjesta een lichte koliekaanval gehad, daarvoor is de dierenarts 1x geweest. In september heeft Vjesta een poosje met een dik been gestaan, hiervoor is 1x de dierenarts geweest. Eind september en begin oktober is de dierenarts over een periode van 5 dagen zo’n 7x geweest. Vjesta is meerdere keren gesondeerd, heeft meerdere keren pijnstillers en buscopan gehad, heeft een kuur zandweg gehad, heeft een keer morfine gehad, heeft een oraal toe te dienen spuit pijnstillers gehad en is uiteindelijk ingeslapen. Dit alles kostte me iets meer dan €600,- inclusief BTW, wat ik nog steeds een geweldig bedrag vind voor de hoeveelheid zorg die ze geleverd hebben.
That's all folks, voorlopig mijn laatste update in dit topic.
Toebehoren Harnachement/verzorgingsproducten/overige voor paard: €329,89 Spullen voor ruiter: €123,17
Wedstrijden Wedstrijden inschrijfgeld: €136,00 Contributie en startpas: €84,85
Totaal: €4011,36
Ik ben een paar honderd euro goedkoper uit dan vorig jaar. Vorig jaar al het harnachement moeten kopen want nieuw paard, dat was het grootste verschil met dit jaar. Daartegenover ben ik meer kwijt voor hooi (overgang van te weinig hooi naar meer/onbeperkt hooi) en rij ik nu ook wedstrijden, wat het grote verschil in harnachementskosten iets opheft.
stalling 180EUR (ik betaal de maand vooruit) 50eur extra's die niet "noodzakelijk" zijn maar ik toch al graag in huis had zoals ehbo spullen voor paarden 60EUR aan boeken. 10-15EUR? Vandaag komt er een liksteentje bij die ik kan ophangen, wat makkelijker is in de stal.
Zo dat was het dan voor 2015, de €10.000 net niet aangetikt... Het schema voor 2016 staat al klaar, morgen gelijk veel kosten met natuurlijk stalgeld, de vele contributies en het laten overschrijven van mijn paard.
Rekening van de tandarts (€90) is ook gekomen, maar die heeft mijn vader betaald
Tessaaa
Geplaatst: 31-12-15 16:35
Ik roep elke maand dat ik nu echt minder geld aan paard ga uitgeven, maar elke maand is weer drama tot nu toe Kleine kanttekening bij onderstaand: zowel de TRT methode als een gedeelte van de rijlaarzen heb ik van de gekregen. Helaas ben ik nog niet echt uit de kosten, want kan nog altijd zelf niet rijden vanwege een val die ik anderhalve maand geleden heb gemaakt. Maargoed laatste lijstje van dit jaar.
December Stalling €254 Buitenzetservice €30 Biotex €4,50 Laten doorrijden €325 Rijlaarzen €127,46 TRT online training €199 Bedankje verzorging paard €15 Rosborstel €1,95 Marstall muesli 20 kg €15 Totaal €971,91
Voorspelling voor volgend jaar: Geen keuringskosten, minder kosten voor doorrijden, een stuk minder spullen voor zowel mij als paard. In januari zullen de kosten nog hoog zijn, in februari hoop ik eindelijk rond de 500 euro pm uit te komen, moet paard ook wel gaan meewerken en niet met nog meer trucs uit zijn mouw komen
Wesco
Ík had de balans al voor 2015 opgemaakt, netjes het hele jaar bijgehouden Ik ga het nu weer doen omdat er dit jaar een aantal zaken wijzigen. o.a andere stalling (duurder), meer lessen, meer wedstrijden, beter fysiek manangement (af en toe fysio/dryneedling, want hier heeft hij toch wel baat bij)
Voor nu nog oude stalling....pas 31 januari verhuizen we!
Januari: Stal: 275 Barefoot stijgbeugels: 26.50 Drukverdelend zadeldek: 10 (Marktplaats) 2 hoodies voor te rijden: 10 Voer: 15 2 x half uur Les + bakhuur + benzine naar les: 60 Hoefsmid: 60
Sinds ik verhuisd ben naar een goedkopere stalling is mijn gemiddelde per maand € 153,72 excl. aankoop zadelkast. In 2014 was mijn gemiddelde € 344,50 per maand. Een hele verbetering dus!
isisxnous
Geplaatst: 01-01-16 18:24
december was een dure maand, met ook nog eens een nieuw zadel erbij...