Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boef

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-20 09:45

Ik had gehoopt dat ze nog even de wei op konden vandaag. Blijkt het te hebben gesneeuwd :/

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 10:02

Hier geen sneeuw maar ontzettend veel regen. Ik heb zo`n schelpenzandbak en de deksel was eraf gewaaid en ie zit 1/3e vol! Ook de tuin zelf staat vol plassen terwijl die normaal droog is. bah ik wil van die regen af
of wij verzuipen of krijgen Corona ( op 10 km afstand een geval aangetroffen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 10:35

Lynn_Nikita schreef:
Hier geen sneeuw maar ontzettend veel regen. Ik heb zo`n schelpenzandbak en de deksel was eraf gewaaid en ie zit 1/3e vol! Ook de tuin zelf staat vol plassen terwijl die normaal droog is. bah ik wil van die regen af
of wij verzuipen of krijgen Corona ( op 10 km afstand een geval aangetroffen)

Oh echt Corona, zo dichtbij?

Vind het ook wel een beetje spannend worden.

Hier ook gewoon weer veel regen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 10:43

Same here LN, zeg net al tegen mijn collega, ben benieuwd hoe lang ik nog mag gaan werken...

Afbeelding
Afbeelding

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 10:50

Mooi de sneeuw. Hier in midden NL helemaal niets.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 11:00

Wat een mooie plaatjes met die sneeuw :) Ook al is sneeuw helemaal niet praktisch. Hier in het westen alleen maar onweer gehad vannacht. Het servies stond te trillen in de kast.

Ik snap dat het Corona virus spannend voelt want de media maakt haast geen onderscheid in de berichtgeving Corona en Ebola lijkt het wel. Corona is gelukkig lang niet zo dodelijk als Ebola en lijkt meer op 'gewone' griep. Ik wil het niet bagatelliseren want het is vreselijk voor de mensen die eraan overlijden maar de meeste mensen krijgen geen klachten of alleen verkoudheidsklachten/griepklachten.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 11:04

Ow ik maak mij er ook niet zo druk om, ik zie wel wat gebeurd. Mijn beste vriend woont in China, die heeft 3 weken amper zijn huis mogen verlaten, 1 van de drukste steden in heel China en geen hond op straat alleen om eten in te slaan.
ik zie het wel ga er in elk geval niet paniekerig om doen, dan had ik ook geen carnaval moeten vieren en moet ik groepen mensen vermijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 11:15

Ik maak me er ook niet zo heel druk om, wij zitten wat dat betreft dan ideaal voor een eventuele quarantaine. Kan lekker in en om huis mijn ding blijven doen. Maak me wel wat zorgen om mensen in mijn directe kring met gezondheidsissues. Denk dat ik daar ook maar gewoon even weg blijf.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 11:23

LdJ schreef:
Nog even over storten, wij hebben zelf 2x 4x3,5 ongeveer gestort met zo'n mini molentje, dat is nog best werk. En wij zijn ook niet vies van zelf werken en alles doen, haha. Het molentje kon voor de stal staan, dus met de kruiwagen echt een mini stukje lopen (lees 2 meter max). Dus mocht je de mogelijkheid hebben om te sparen en te laten storten, zou ik dat zeker doen. Ze werken het direct netjes af enz. Sommige dingen hebben wij toch niet echt kei handig gedaan :+
Overigens grappig om te lezen, Jansen is klant van het bedrijf waar ik werk, die werken met het product wat wij maken voor in het beton.

Goed om te weten :D :o
We hebben inmiddels een bouwbedrijf gevonden in Zundert en hij gaat z'n best doen om morgen langs te komen.. kunnen we alles eens bespreken en kijken wat de mogelijkheden zijn! :D

Hier ook sneeuw! :oo :+:
En modder.... nog steeds... heel veel... |(

Afbeelding

Arme bloemetjes.... :(:)

Afbeelding

Afbeelding

Gisteravond ein-de-lijk weer lekker gereden!! Tijdje terug in contact gekomen met een vrouw uit België die rijdt op een westernstal in de buurt.. 25 minuutjes rijden en daar is een heerlijk grote binnenbak mét reiningbodem!!! :oo :):) :+: Dus gisteren besloten om eens te gaan kijken met Jay, en ik heb zó lekker gereden!! <3 Voor herhaling vatbaar :+:

Afbeelding

Afbeelding

Verwende pony <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 11:27

Ik denk dat ik daar ooit een les heb gereden, wie zit daar?

Ja, die sneeuw was prachtig maar vrees alweer voor het moment dat ik thuis kom :=

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 11:30

Saskia Kim (pole bending, cutting en barrel race) en Babs Withouck (pleasure).. :D Als ik het goed onthouden heb... lastig te verstaan _O-
Zit in Kalmthout

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 11:33

Hier valt nu flink veel natte sneeuw. En ik moet zo met de trailer weg omdat mijn zadelmaker van 200+ km bij mij vandaan langskomt.
Maar terwijl ik dit typ is het alweer meer regen geworden.
Mooie bak trouwens hierboven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 11:34

Hahaha belsen!

Nee, ik heb toen (maar das bijna 10 jaar geleden) echt gelest bij een man. Wel in die regio overigens.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 11:40

Ja echt heerlijke bak! Mooie bodem, Jay liep echt super! En dat terwijl ik wéken, zo niet máánden niet (serieus) heb gereden... zalig! Heb zo zitten genieten _O- En zo fijn dat ik nu niet altijd naar m'n trainer hoef, die veel verder zit en ik gelijk een les moet betalen ( :$ |( ) om m'n stops en spins te kunnen oefenen.. nu kan ik dat zelf wat bijhouden en eens in de maand ofzo weer even de puntjes op de i zetten bij Palden :D :):) De rest lekker buiten rijden en longeren =:) Zie het weer helemaal zitten _O- Dit had ik écht ff nodig, met al dit #$%^#%^&!#$-weer... :')

Oja.. er liep wel een man ook, maar ik heb echt m'n best gedaan om namen te verstaan... tis me niet altijd gelukt _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 11:42

Fijn is dat he.

Zo heb ik van de week ook zo zitten genieten van de dames.
Hoop vanaf volgende week ook weer wat regelmatiger te kunnen gaan rijden (als we in quarantaine zitten ofzo, ik kom toch nooit iemand tegen _O- ).

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 11:43

Hahaha _O- Quarantaine... zou wat zijn :') Maar idd... hoop dat, nu de winter is geweest _O- , de lente z'n entree kan maken! :D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 11:44

Ook hier is het allemaal doorweekt. 's Avonds gaan de paardjes dus ook gewoon weer op stal om op te drogen. Hoeven zijn flink nat.
Gisteren tussen de hagelbuien door nog met Nick en Bliksem naar school gegaan om kinderen op te halen.
Vanmiddag naar de manege, lekker droog in de binnenbak.
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 11:45

Echt he! Zon, DROOG!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 11:46

Wat een mooie foto's Chasey :+:

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 11:51

Mooie bak Utopia, wat fijn dat je daar kunt rijden. Lekker in de buurt ook.

Leuk Chasey.

Hier in het zuid weten lag ook best sneeuw, het dooit nu weer goed weg gelukkig.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 11:52

Leuk Chasey die foto’s.

Net op het nieuws dat die man niet ziek in Limburg is geweest en dat ze het kringonderzoek hebben gestaakt.

Maar Selfkant is hier ook niet zo ver vandaan. 15/20 minuten. We gaan het wel zien hoe het verder ontwikkeld.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 16:33

Zo'n zalige pony en mooie foto!!

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 19:48

Ik ben dus vandaag tot de conclusie gekomen dat het bij ons droog is. Tuurlijk het heeft geregend maar ik kwam aan bij mijn instructrice vandaag, zij zit op zandgrond en het stond daar in de wijde omgeving gewoon blank. Baan stond vol met plassen, weiland stond blank, paddocks waren wel droog, maar goed dat was het dan ook wel zo'n beetje. Ook alles in de buurt was nat. Stukken wegdek onderweg waren ook erg vochtig.

Ik zit op keileem/klei en vergeleken met daar is het hier gewoon droog. Bizar. Niet dat ik nu wil zeggen dat het hier kurkdroog is, maar hier is alleen de toplaag nat en staat het zeker niet blank.

Paarden hebben wel heel fijn gelopen vandaag. Redelijk tussen de buien door kunnen krijgen, op weg naar locatie 2 wel een gigantische hagelbui nog tegen gekomen.

Ben wel benieuwd of het morgen echt echt gaat sneeuwen...

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 19:51

Ik realiseer me ook steeds dat het bij mij eigenlijk nog niet zo dramatisch is als op andere plekken. Ik vind het vooral zelf dramatisch en het is ook echt wel nat, maar op andere plekken lijkt het toch een stuk beroerder. Toch wil ik er dit voorjaar wat aan gaan doen. Droger is beter.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 19:55

Flew schreef:
Ik realiseer me ook steeds dat het bij mij eigenlijk nog niet zo dramatisch is als op andere plekken. Ik vind het vooral zelf dramatisch en het is ook echt wel nat, maar op andere plekken lijkt het toch een stuk beroerder. Toch wil ik er dit voorjaar wat aan gaan doen. Droger is beter.

Precies wat je zegt, ik zette vandaag ook een stap van de rubber matten af en mijn rijbroek zat tot mijn knieën onder de modder. Het verbeteren van het erf blijft gewoon een ongoing proces en zodra ik gelegenheid (en budget) wil ik er ook iets aan doen.