Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesHJ

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 22:38

Spatter, had jij meegedaan aan een clinic? Idd wel jammer dat er dan geen uitleg werd gegeven.

Natalie, mocht ik iemand nodig hebben voor mijn tweede paard dan zal ik het je laten weten. Ik wil eerst even vragen of mijn zusje en/of een vriendin mee wilt.

Chasey, zulke grasmaaiers zijn altijd fijn! Leuke foto's levert het in elk geval op!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 22:55

Wat een gezellige boel zo!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 23:10

Marloes het heette een clinic maar eigenlijk deed iedereen gewoon zijn ding.
Je kon natuurlijk wel vragen om hulp want ze was er de hele tijd bij maar .

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 09:21

claudia, weet jij nog waar je die 150m slang gekocht hebt? Heb ik ook nodig.. Mijn graszaad is aan het verdrogen {:}

Klinkt erg leuk spatter!
Fantastische foto's chasey, ziet er heel gezellig uit!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 09:25

Ik heb 3x 50 meter aan elkaar zitten haha.
En dan niet van die dunne tuinslang maar een slag dikker. Dun is 1/2 en ik heb 3/4.
Ik woon in Duitsland dus heb het gekocht bij de Grenzlandmarkt, maar volgens mij verkopen ze dit ook gewoon bij praxis gamma Intratuin ed.

Mijn ouders wonen 25km verderop.die hebben om 7.45 een hele dikke stortbui gehad en hier gewoon 10 druppels ofzo :(
Dus ga zo de sproeier maar weer aanslingeren.
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 29-05-17 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 09:26

Is er op ebay ofzo geen slang te krijgen voor een redelijke prijs?

Edit: ik zou idd geen gewone tuinslang pakken.
Houd met een dikkere slang eventueel wel rekening met de pomp die je er aan hangt.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 09:39

Via Craenebroek zijn ze ook betaalbaar, ik heb ook een dikkere maat en dan aan elkaar gekoppeld

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 10:01

Ik ben blij dat het gisterochtend even geregend heeft, ik heb ook geen lang genoege tuinslang ookal is hij 50 meter ofzo :+

De paarden staan nu al te zweten, tot nu toe alleen in de namiddag een vochtige borst gehad maar vandaag zal het wat erger worden vrees ik.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 10:14

Ik hoop ook op veel regen! De levertijd van Ebay kan mijn graszaad niet aan ben ik bang ;) Ga bij de bouwmarkt kijken. Cranenbroek niet in de buurt helaas, hoop dat die ooit nog naar het noorden komen.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 10:16

Bij Wildkamp kun je dat soort spullen ook kopen. Misschien zit er daar eentje van in je buurt?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 10:25

Zapje schreef:
Ik hoop ook op veel regen! De levertijd van Ebay kan mijn graszaad niet aan ben ik bang ;) Ga bij de bouwmarkt kijken. Cranenbroek niet in de buurt helaas, hoop dat die ooit nog naar het noorden komen.

Ik denk dat het zwaar wordt, maar ik kom er regelmatig kan wel verzenden? In welke regio zit jij?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 10:27

Ik twijfel nog steedswat ik nu moet et 1 van de weilanden. Omdat ik zou gaan verhuizen heb ik er niks mee gedaan dit voorjaar
( wel bemest en in najaar 12016 bekalkt)
Ik had daar eerst mijn rijbak en die is 2 jaar geleden verplaatst en dat is toen ingezaaid. Helaas zijn er engelingen ( larven van meikever) ingekomen en die vreten alle graswortels op.
Nu zijn er dus echt veel grote kale plekken waar onkruid komt.
Het is daar mega droog dus nu inzaaien werkt niet
Najaar spuiten en doorzaaien?? Of echt helemaal opnieuw bewerken en inzaaien?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 11:19

Ik zou persoonlijk spuiten en doorzaaien.
Maar dit is natuurlijk wel afhankelijk van hoeveel onkruid er staat in tegenstelling tot gras en hoe groot de kale plekken zijn.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 12:39

Engerlingen brrr hoop dat die hier weg blijven. Dat was wel pech hebben. Gaan jullie nu definitief niet meer verhuizen?

Wildkamp zit hier wel, ga ik kijken! 150 m tuinslang verzenden :D Haha ik kan het hier vast ook krijgen! Maar lief aangeboden!

Ik heb palen besteld, 8 x 180. Kijk ik op het plaatje wat aan de palen vast zit, staat daar 7,5 X 180. Vond dat toch een beetje gek. :+ Ik wilde eigenlijk 9 x 180 maar die waren gefreesd niet te krijgen, alleen geschild.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 13:15

Zapje schreef:
Engerlingen brrr hoop dat die hier weg blijven. Dat was wel pech hebben. Gaan jullie nu definitief niet meer verhuizen?

Wildkamp zit hier wel, ga ik kijken! 150 m tuinslang verzenden :D Haha ik kan het hier vast ook krijgen! Maar lief aangeboden!

Ik heb palen besteld, 8 x 180. Kijk ik op het plaatje wat aan de palen vast zit, staat daar 7,5 X 180. Vond dat toch een beetje gek. :+ Ik wilde eigenlijk 9 x 180 maar die waren gefreesd niet te krijgen, alleen geschild.

je kan ook 3 x 50 met koppelstukken, 150 an 1 stuk word ook loeizwaar

Ja, het is uit de verkoop. :( :( Onze makelaar was pissig dat wij het niet verkochten aan de kopers omdat wij eerst een andere woning wilden en heeft het van funda gehaald. De kopers wilden het heel graag hebben maar gaan niet eindeloos wachten en kijken nu ook verder.

Ik wil eerst een andere woning vinden en ik wil niet gaan huren met 2 kleine kinderen en hoop huisdieren met geen vooruitzicht op een ander huis. Onze woning is perfect, op de grond en de mega hypotheek van bijna 6% rente na.
Met een andere woning van € 50.000 meer betalen wij net zoveel lasten dan wij nu betalen. Hypotheek omzetten kost >€15.000 aan boete en scheelt slechts 100 euro per maand daardoor. Bij een verhuizing heb je die boete niet waardoor dat nu wel zeer interessant was

De woning die wij al anderhalf jaar zouden kopen als hun iets anders hadden en wij een koper hadden gaat niet door, ze gingen ineens gigantisch met de prijs omhoog omdat de makelaar die dat ze het konden proberen, die wij A niet kunnen betalen en B, de woning niet waard vinden. leuke wei maar woning zelf moet echt heel veel aan gebeuren en hun wilden die eerst zelf platgooien en nieuw bouwen voordat ze besloten om te verhuizen

in de voorgaande 12 maanden is er ook niks anders meer op de markt gekomen in de omgeving waarin wij wilden wonen . Wel een aantal andere woningen bekeken met minder grond maar die bleken gigantische gebreken te hebben en zeke rmet >3000m2 grond daardoor niet meer interessant voor ons ( wel een rekening van 400- voor bouwkundig rapport voor ons)

Tevens levert dit alles mij zoveel stress op dat ik er bijna aan onderdoor ga dus besloten om nu maar te accepteren dat echt er niet inzit, en dat is zo verrekte moeilijk als je eigenlijk al een woning had en alles geregeld was en je zo je levenslange droom aan je neus voorbij ziet gaan ( en 20 jarige vriendschap)

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 14:20

Wij hebben een stuk grond bij Pasen ingezaaid nu ligt er een gedeelte langs een huis en het andere gedeelte is wat hoger gelegen. Valt me op dat het stuk langs het huis vrij groen ziet maar het iets hoger gelegen gedeelte niet gras groeit wel een beetje maar lang niet zo als het gedeelte langs het huis. Waar zou dit aan liggen ? Schaduw/zon ??

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 15:09

Weinig water lijkt me logischer momenteel.

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 15:19

Ja, maar dat geldt toch ook voor het gedeelte langs het huis lijkt me..

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 15:31

Idifix schreef:
Ja, maar dat geldt toch ook voor het gedeelte langs het huis lijkt me..

Een stukje hoger kan best veel verschil maken voor water heb ik zo het idee.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 15:36

Oh sorry, zag nu net pas dat ik in jullie persoonlijk topic zat. meende dat ik in het topic "Dingen die je je afvraagt" was.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 20:13

Wat sneu zeg. Kan me wel goed voorstellen dat het veel stress geeft en je er op een gegeven moment even helemaal mee klaar bent.
Een pas op dr plaats is soms echt ff nodig

Hier ook al heel lang kurkdroog.
De weilanden die al een keer afgegeten zijn, groeien dus niet echt. Hele weideplanning loopt zo dus niet.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 22:40

Hier dankzij de regen zaterdagnacht alles mooi groen. Voor vannacht weer voorspeld, ik ben benieuwd.

Vanavond is de osteopaat geweest. Shire viel reuze mee alleen wat vast in de rug door de val waarschijnlijk maar dat moet nu opgelost zijn.
Gent was er wat erger aan toe wat ik al dacht. Zwakke rug en te week achter. Die zal wel nogmaals gedaan moeten worden. Maar het advies gaan met die banaan gekregen! Dus dat doen we maar :D

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 15:47

@azmay: nog van harte met de geboorte van de 5 pups :j

onkruid in de wei: wij hebben onze weide opnieuw laten inzaaien, maar de distels en zuring zijn al weer ontdekt. Ik maai het gewoon steeds en hoop het hiermee onder controle te houden. uitsteken en spul er op is mij te veel werk.

@chasey: oh ruk mijn man heeft pas geleden een gouden regen vlak langs de paddock geplaatst. zo mooi. heb nu opgezocht op google en hem doorgestuurd |o

vraagje: wij hebben onderstaand hek geplaatst rond om de paddock, denken jullie dat dit zonder schrikdraad kan? het is heel stevig en hoog.

Afbeelding

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 15:52

Ik heb jaren bevers gehad, daar was zo'n hek dus in een mum van tijd aangevreten maar ik moet zeggen, de drie die ik nu heb , zijn best braaf.

Prachtig hek trouwens, ik denk dat ik voor de zekerheid toch een draadje zou spannen, zo zonde als dat aangevreten wordt of omgeduwd.
Ik heb wel eentje die graag met haar hele derriere tegen iets aan hangt om even lekker te jeuken, dan breekt zo'n hek toch een keertje.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 16:01

Ik zou er ook idd wel een stroomdraden langs maken.
Die van mij blijven er ook prima achter maar mijn kleinste mormel vreet dus mooi wel aan de palen :(