Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 10:22

Echt balen, Fabster; het is ook echt ongekend fris en zeker als het net ervoor zoveel warmer was.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 10:35

Ach, Avaluna, je doet er niks aan. Heel wat jaren in bikini gezeten. En nu had een muts geen overbodige luxe geweest. Maar die had ik dan niet mee. :P

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 11:29

Mooie foto Avaluna. Zo braaf mee en gezellig de honden mee. Mijn hond weegt 2,4 kilo, ik sta altijd angst uit dat die sukkel niet oplet en dat er een op zo'n mini pootje gaat staan. Heb het wel eens gedaan met hond mee maar dan loopt die sukkel pal achter de paarden. Quarter heeft daar geen problemen mee maar de shet heeft al heel wat klappen uitgedeeld.
Brr..koud. Dikke jas klaar liggen, zo mijn zus voorlezen. Leve het outdoor seizoen.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 13:21

Tinker.... Is volgens mij in geen jaren naar de smid geweest... In Iig zolang als ze bij mij staat... Ruim een half jaar niet.... Volgens haar hoeft dat niet.... Slijt wel langs de weg, ik ben bang nu teveel....( ik heb andere normen).
Net als dat mok en mijt... Ik maak me er druk om... Verzorg dat dier.... Vorige week zondag bijna 2 uur bezig geweest, vandaag anderhalf uur bezig met uitkammen en sebacil.... Werpt overigens wel zijn vruchten af... Ik ben als de dood dat er straks vliegen eitjes gaan leggen... En dan maden.

Voor foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier stonden eerst enorme bomen, 6 stuks... Die hebben we afgelopen najaar weg laten halen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 13:30

Tinkers hebben die ellende wel snel geloof ik, hiernaast ook al enorme mijt allemaal en die ik mag rijden nog mok erbij ook -O- Ik ben ook bang hoefrot maar dat geloven ze niet want dan zouden ze wel niet meer stampen van de jeuk(ik denk dat ze pijn minder erg vinden dan jeuk). Hoefsmid is al erg lang niet geweest dus hopelijk komt die ook snel.
Ben echt erg gelukkig als ik ze in de wei zie staan, afgelopen weken maar 2 dagen een paar uur geloof ik want ze moeten bevallen..
Ze hebben 2x de dierenbescherming aan de deur gehad maar die vond niets mis. Vind dat overigens ook wel weer extreem want ze doen wel hun best met injecties etc tegen de mijt.

Hopelijk dadelijk met de veulentjes wel lekker veel naar buiten.. <3

Ik weet dat ik "extreme" ideeën heb bij paardenwelzijn maar het gaat me wel echt aan het hart..

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 15:38

Nou het os maar net hoe je de benen vd Tinkers verzorgd en hoe je de dieren houdt. De dames die ik nu heb zijn gelukkig echt niet gevoelig, maar ik ben met anderen ook wel eens ten einde raad geweest. Toch altijd goed gekomen hoor. Maar helaas idd veel eigenaren die er nonchelant mee om springen. Terwijl iets als cpl toch echt wel ernstig is. Bijvoorbeeld Tinkerhengst Drumshamboo is ook ingeslapen vanwege dergelijke problemen die bij voorgaande eigenaren verwaarloosd zijn geweest. Hij had zelfs maden erin kruipen, dus een terechte angst...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 15:50

Heb ik bij mijn Belg ook gehad, dat de maden uit zijn benen kwamen. :r . Gelukkig nooit meer gehad. Maar zit er ook bovenop. Ik heb het al eens eerder gemeld, geloof ik, maar sinds ik zijn darmen op orde heb, gaat het met de mijten en mok ook een stuk beter.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 15:53

Fabster schreef:
Heb ik bij mijn Belg ook gehad, dat de maden uit zijn benen kwamen. :r . Gelukkig nooit meer gehad. Maar zit er ook bovenop. Ik heb het al eens eerder gemeld, geloof ik, maar sinds ik zijn darmen op orde heb, gaat het met de mijten en mok ook een stuk beter.

Weerstand doet veel he :j
Ben vooral bang dat die van de buren die van mij aansteken met dingen als mijt en schimmel maar hoop dat ze gezond genoeg zijn nu om het zelf af te vechten.
Ik haal er namelijk wel mijn hooi en breng er mijn mest dus kom er elke dag. :o

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 15:59

Ik zou daar dus uit principe al niet eens meer willen komen als ik dat zo hoor :o

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 16:01

Caily schreef:
Ik zou daar dus uit principe al niet eens meer willen komen als ik dat zo hoor :o

Ze hebben het niet slecht met de dieren voor hoor, maar ze doen het al jaren zo en dit werkt voor hun..
Ik probeer zo nu en dan eens een hint te laten vallen over dingen die ze beter anders kunnen doen maar laten we zeggen dat ze al niet zo'n enorme fans meer van mij zijn wat dat betreft want ik ben zo'n betweter :')

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 17:07

Punt is, het is natuurlijk niet mijn paard dus ik moet wat voorzichtig zijn met eigengereide gedrag... Want ik kan het niet aanzien.... Dus uiteraard breng ik het tactvol ter sprake... Maar als dat niet werkt pak ik het zelf aan.
Ook voor haar geldt, ze heeft het beste met het dier voor... Maar ziet de ernst er niet van... Gaat al jaren zo, gaat goed toch? misschien maak ik me ook wel te druk...

Ik ken het lijf natuurlijk niet zo goed, maar vermoed ook verdikkingen in de benen... Ophoping in de lymfeklieren...ik geef al speciaal voer...( speciaal voor haar aangeschaft, omdat ik hier over gelezen heb) Dieetmix.... Ze staat ( nu nog) anderhalf uur op het land.... Tja wat kan ik nog meer doen... Tips welkom!

Man... End in de bek.... We hebben naast de parkeerplaats nu een grote vijver gemaakt.... Scheelt weer onkruid wieden... Verder de rest van de tuin onkruidvrij gemaakt... Mijn spieren lijken wel een meter te kort....die trekken au au...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 17:12

Ooohh ik smelt hier even hoor <3 : Krijg net toch zo een lief pbtje van een voormalig verzorgstertje van MiniMe van denk wel 5 jaar geleden? (die nu dus volwassen aan het worden is, die meid bedoel ik). Vind dat zo geweldig om te lezen, dat ze MiniMe en ons nog altijd niet vergeten is, smelt je hart toch van gewoon... :o

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 17:47

Grrrrr volgens mij doet mijn nieuwe schrikdraad tester het niet goed. Hij meet steeds maar 2 lampjes. En kan die al bijna niet zien branden. Ik heb gisteren gezien dat hij 5 lampjes deed. Kan gewoon niet dat er iets fout zit. Zelfs direct aan het app doet hij maar 2 lampjes. Kreeg per ongeluk een tik. Nou die was niet mis. Dus moet bijna de tester zijn die fout is. Ben je weer mooi 2 uur mee aan het klooien. Zag ik net dat ze vandaag de hele dag gewoon open waren. Pffff dan morgen maar mee terug. Ik weet het anders niet meer.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:02

Vandaag een dag van eerste keren. Voor het eerst Rachel in galop gegooid en gewoon echt lekker doorgegallopeerd. Zo trots op mezelf. -:) Ging ook heerlijk nadat ik uitgevoerd had hoe je moet meebewegen. Rachel had mijn stemcommando ook heel snel door dus na 2x aanzetten vanuit draf pakte ze hem ook meteen vanuit stap. Echt heerlijk!

En ben er voor t eerst vanaf getieft >;) . We gingen een heuveltje af in stap (zwaar overgroeid) en Rachel schoot ineens in draf. Had ik niet zien aankomen dus beetje evenwicht kwijt. Uiteraard stapt ze meteen in een gat en struikelt iets, hup beugel kwijt. Teugels trekken hoooooo perd! Nee perd ook paniek. 180 graden draaien en in galop de heuvel weer op. Ja toen was ik de andere beugel ook kwijt. Daaaaggg ruiter :wave: Toen ik rechtop zat stond ze boven me beetje blond te lijken zo van: wat doe je nou?
Naja. Kon dus naar huis lopen want trut liet me er niet meer op. -:(-
Ook weer iets nieuws. ik mag niet meer opstappen. Maar daar gaat Anke me hopelijk mee helpen. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:04

Kom jij daar zonder opstapje nog op dan Abbyblues?

_/-\o_ , ik ga binnenkort serieus aan een traplift beginnen voor de mijne...

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:11

Nee ik heb echt een krukje nodig. Maar er staan veel bankjes en zo in het bos, dus in principe genoeg opstapjes als ze zou blijven staan.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:11

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:26

Ja opstappen via trampoline is wel erg grappig. Misschien vd zomer eens gaan oefenen.
Ik leer de jonge dieren ook al gelijk dat de ruiter opstapt van diverse verhogingen. Erg handig als ze dit gewend zijn en braaf blijven staan.

Yep..ik kom eind vd week eens kijken wat het probleem is met jouw "lieve" Dame en gaan we aan de slag!

Vandaag een smeltmoment bij Eventing Hulsberg.
Voor een muntje konden de kids minicross doen. Zo rondstappen met een begeleider. Erg leuk.
Caya wilde ook en erna Bigsmile!
Afbeelding

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:29

Haha dat gezicht! Lekker ding. <3

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:31

ohhhh inlijsten Anke :)

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:58

_O- leuke dame die Rachel! Maar troost je, je bent niet de enige met een paard wat vind dat die nieuwe blonde tuthola die je elke dag te eten geeft maar eens getest moet worden. Twix heeft bedacht dat als ze iets anders wil dan ik ze gewoon stil gaat staan en als ik iets doe met hand of been gaat ze gewoon hard achteruit. Vrijdag in de privé les flink aan gewerkt en ik had het helemaal door dus gister lekker optimistisch zonder zweepje het bos in want dan doet ze het toch niet dacht ik. 8)7 wel dus. Mevrouw wenste geen kort rondje te lopen. Maar met de 1,5 km verlenging die we vorige week voor het eerst hebben gedaan moet ik op een parkeerplaats oversteken. Wordt ze op zich lekker bom proof van maar vond ik in het pinksterweekend toch wat te veel gevraagd. Dus toen kwam er 5km bij de route. ~~}> met een stuk hei wat ze in haar leven nog niet gezien had. Waar ineens ook weer schapen liepen. Dat ging dus 3km goed daarna zat ze echt aan haar grens en flipte ze compleet. Kon er gelukkig op tijd afkomen. Flink eind met haar gelopen tot we weer op een voor haar bekend stuk waren en haar ogen weer 'goed' stonden. Toen weer opgestapt en nog een stuk gereden. Vond ze gelukkig goed :=
Morgen mag ze voor het eerst een groepsles in. Is nog cavaletti ook ~~}>

Ohjajoh, leuk als andere zich ook zo aan je dieren hechten. Dan weet je zeker dat ze echt heel bijzonder zijn.

Monmaster, ik wil je niet deprimeren maar uit een vijver komt ook bakken met troep. Mn algen. En als je net zo'n zachtaardige trut bent als ik ben je uren bezig alle larfjes, insecten en kikkervisjes daaruit te peuteren zodat ze weer terug het water in kunnen. Veel plezier ermee :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 19:08

Hihi die rachel. Ik vind je wel gedurft dat je dit alles zo doet.

Monmaster, lastige situatie dan. Als je al zo lang rommelt en niks helpt, zou ik dus beginnen met een afkrabsel onder de microscoop. Dit kan de DA ook doen. Dat weet je of er uberhaupt mijten zitten of dat het dier enkel met de gevolgen kampt, of er iets heel anders aan de hand is, stofwisselingsproblemen zijn geen uitzondering. Komen ze op stal? Welke bodem?

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:39

Och ja, kan wel moeilijk gaan doen maar het gebeurt toch een keer. Dan maar liever op zo'n plek waar ze geen snelheid kan maken en je lekker (achteraf toch niet zo heel erg) zacht terecht komt op een heuveltje van blaadjes en mos. :+

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:58

De menwagen is net verkocht, gaat naar Belgie toe. Snel gegaan ook nog. man was het er nog steeds niet mee eens maar als dat ding al 4 jaar stil staat te staan en 3 x gebruikt is verkoop ik hem liever en laat de trailer opknappen. ik kan namelijk de weg zien door de vloer heen. ( Al 3 jaar niet gebruikt iv, slechte bodem)

gelukkig geen pijn gedaan Abby, altijd eng eraf vallen.

leuke foto van Caya

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:00

Afbeelding

Afbeelding