Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 18:37

tomklover schreef:
Action 1,29 per stuk! Ze zijn echt onwijs handig :D

Top! ga van de week gelijk kijken! :)

Welliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 18:39

AmyII schreef:
Wie heeft jou wijs gemaakt dat stijgerhout duurder is dan 'normaal' massief hout? Stijgerhout is restafval. Het is alleen maar duurder omdat het nu verschrikkelijk hip is, kwalitatief is het echt niet beter/ sterker dan de gemiddelde massief houtsoort.
Neemt niet weg dat de kast er leuk uit ziet.

Ik heb niet gezegd waarom het duurder is. Enkel dát het duurder is. Vraag en aanbod, mensen willen steigerhout dus gaat de prijs omhoog. Dus is het duurder. Maar ik heb niet gezegd dat het duurder is omdat het beter/sterker of wat dan ook is.

AmyII

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 18:59

Ik dacht in jouw post te lezen dat het ook sterker is.. Als ik dat fout heb, excuses.

Iemand die vroeg voor geschikt materiaal; betonplex is verreweg het sterkst en vrijwel onderhoudsvrij (kan een hoop vocht hebben) en bij goed zoeken in allerlei kleuren te verkrijgen (geel, rood, roze, bruin, donkerbruin, groen etc.)
Massief hout is onnodig duur en heeft veel onderhoudswerk (jaarlijks schuren en opnieuw lakken, tenzij stijgerhout, dat is geïmpregneerd maar vergaat na verloop van tijd en is door de 'hip' factor onnodig duur.)
MDF kan, mits binnen gebruikt, maar daar heb je ook een watervaste/ vuurvaste variant van (te merken in de prijs).
Dan heb je nog underlayment, dat zijn samengeperste stukken hout. Is goedkoop, dus makkelijk vervangbaar. Hou er wel rekening mee dat het absoluut niet onderhoudsvrij is en een stuk zeakker qua draagkracht dan bijv. MDF of betonplex.

Ecoplex en multiplex heb je ook, behoorlijk sterk materiaal. Maar is met een niet watervaste lijm verlijmt (vaak) waardoor bij veel vocht de lagen los kunnen laten van elkaar. Tenzij goed behandeld. Is in vergelijking met betonplex onnodig duur en vraagt net zoveel onderhoud als massief hout.

Welliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 19:06

AmyII schreef:
Ik dacht in jouw post te lezen dat het ook sterker is.. Als ik dat fout heb, excuses.

Hihi, geen probleem kan gebeuren. Ik bedoelde alleen dat mn kast heel stevig is.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 19:17

Ik heb gewoon geimpregneerd tuinhout gebruikt. Goedkoop en duurzaam.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 19:59

Dank je wel, Amy. Hier kan ik zeker iets mee.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:16

Oh en denk er bij schroeven en ander meubelbeslag (scharnieren en sloten) dan deze roestvrij zijn! Ook al staat de kast droog, een stalling is evengoed vaak een omgeving met vooral in de winter een hoge luchtvochtigheid.

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 22:08

Mag ik hier even mijn zadelkast showen?
Afbeelding
Dit is de binnenkant: Linksonder is mijn zadelsteun (voor mijn zadel uiteraard :D ) en op de plank erboven liggen normaal enkele dekjes (Ze kunnen natuurlijk niet allemaal in mijn kist maar ik zorg dat er altijd een 4tal dekjes liggen voor te rijden en dan wissel ik ze om te wassen). Onder mijn zadel staat er een klein, laag bakje waar er enkele peesbeschermers inzitten.
Aan de rechterkant boven ligt er 1 zweetdeken en normaal ook enkele bandages, eronder staat mijn poetsmateriaal en producten, rechtsonder staan normaal mijn rijbotten en zwepen en daarnaast zijn er 2 kleine vakjes waar er allemaal prulletjes liggen zoals sporen, snoepjes, ...
Kist is op de foto er leeg omdat ie nog maar juist herplaatst was.

DutchRiders

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 09:21

Hallo experts, even een vraag. Misschien heeft iemand hier ervaring mee?

Wij willen buiten een zadelkast maken van steigerhout, is dit mogelijk i.v.m. vocht en zo?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 09:39

Als je er een aantal vocht vreters in zet scheelt het al een hoop :j

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 13:37

Ik heb op Marktplaats geboden op een super super super cute kastje voor al mijn peeskappen/bandages en mocht er plek over zijn nog wat andere rommel. Maar ik hoor maar niks... Grrr.... Ik wil um.

DutchRiders

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:39

Amiigo schreef:
Als je er een aantal vocht vreters in zet scheelt het al een hoop :j

Ja, dat klopt! Bedankt voor de tip :j

Cherubijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 15:52

Bij deze ook mijn zadelkasten Momenteel heb ik er twee.. En aan de zijkant in de stal hangen nog lijnen om de dekens te laten drogen. Let niet op de rommel, moet nodig opruimen. Zodat alles netter kan staan. Daarnaast liggen de spullen van de shet's er ook in voor nood en ik heb nog een zadel te veel omdat die in de verkoop is.

Foto 1; Beide kasten naast elkaar.
Afbeelding

Foto 2; De linker kant. Aan de linker zijkant hangen ook nog hoofdstellen, etc. Onderin staan boxen met zomerdeken, peesbeschermers, etc.
Afbeelding

Foto 3; De rechter kast, dekens hangen aan de zijkant dmv een systeem. En alle dekjes liggen opgestapeld op een balk. Aan zijkant hangen nog halsters. Onderin nog een grote box met snoepjes.
Afbeelding

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 19:21

Ik heb zooo een leuke kast :P al zeg ik het zelf :)

Ik vond hem in de 2dehands winkel, voor 40€. Mijn man even aan het werk gezet en er zadelsteuntjes in geplaatst en haakjes voor m'n halsters en hoofdstellen, oogjes laten indraaien voor slotjes en klaar :D
Nu heb ik een reuze kast voor een prikkie :P

Afbeelding

De buitenkant, ondertussen gepimpt met veeel foto's, maar heb er nog geen foto van genomen (doe ik wel nog eens) Kast bestaat uit 2 delen, eigenlijk 3.

Afbeelding

Sorry beetje een rommeltje :P Links deel voor verzorgings spulletjes (sprays, shampoo,...) Deel met peesbescherming en bandages enz, dan deel met poetsspullen (bak, klein spul, bak met bitten, appels, wortels enz) en deel met longeerspul (singel, bijzetjes, longe, reserve halsters enz)

Rechts deel met zadels, springzadel van m'n man, en mijn spring en dressuurzadel, en aan de deur hoofdstellen en halsters en touwen enz.

Bovenaan deel met dekens en dekjes.

Afbeelding

Close up van het dekjes deel

Ondertussen is de boel een beetje netter :P hehe is soms nogal een rommeltje :oo

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 20:36

Gave kast! Heerlijk, zoveel ruimte. :j Mag ik vragen op welke afstand je de zadelsteunen hebt geplaatst?

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 20:53

Dat zou ik even voor je moeten nameten. Ja zoveel ruimte en nog prop ik het vol :P oeps...

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 11:45

Ook eindelijke foto's van de binnenkant van mijn zadelkast! :D
Mijn vriend heeft van het weekend de zadelsteun erin gemaakt namelijk, dus hij is nu echt AF *\o/* :))

Sorry voor de mobiel kwaliteit trouwens.. :o

AfbeeldingAfbeelding

Hij heeft veel ruimte, kan er echt zat alles in kwijt wat ik er in kwijt wil. Heb ook nog de mogelijkheid om naast het zadel nog haakjes e.d. te maken voor spullen. :)

Ik ben in elk geval wel super blij met dat uit trek en draaibare!! Het werkt zo gigantisch fijn, en je kunt er zo enorm gemakkelijk bij zonder in moeilijke bochten te wringen of te moeten proppen! Ook voor het schoonmaken en invetten e.d. werkt het goed! Je kan het gewoon in de kast laten hangen.

Daarnaast kan de onderste plank eruit of verlaagd om ruimte te maken voor een tweede zadel. Heb ik nog zo'n uittrekbare draadmand liggen die er dan onder kan en de dekjes er boven hangen (dan komen de zadels lager). Maar voorlopig heb ik aan 1 zadel meer dan genoeg. Ook heb ik nog zo'n dekenrek die evt. nog aan de buitenkant van de kast bevestigd kan worden om dingen op te laten drogen, maar voor als nog daar ook nog geen behoefte aan. Er zijn iig mogelijkheden zat met deze kast. :D

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 12:58

Marinke, gaaf zeg, die draaibare zadelsteun <3
Heb je die zo gekocht, of heb je een heel handige vriend, die dit zelf gemaakt heeft? :D

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 13:03

Ik ben wel heel benieuwd hoe je aan die draaibare zadelsteun komt. Wil ik ook!!! :D

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 13:23

Mooie kast Marinke! :j Die zadelsteun lijkt me echt ideaal!

Onze vernieuwde zadelkamer op stal, voornamelijk voor de pensionklanten, omdat ik zelf al een grote kast achter in huis heb.
We hebben m nu mooi opnieuw in de verf gezet en de eerste wand is ingedeeld, aan de andere kant komen ook nog zadelsteunen en 2 grote rekken om longeerspullen op te hangen.
Voor in de zadelkamer hebben we een rij legplanken, die wordt ook opgedeeld in aparte stukken, zodat iedereen een eigen deel beschikbaar heeft.
Verder hebben we achter stal nog een buitenhok waar o.a hindernismateriaal ligt, maar daar kunnen klanten evt ook nog een eigen kast neerzetten voor extra bergruimte.

Maar goed de eerste wand die klaar is :D

Afbeelding

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 13:30

Die draaiende steun zit ook vaak in trailers met een zadelkamertje.
Misschien dat jullie daar al wat verder mee geholpen zijn?

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 21:07

Ik ga een eigen zadelkamertje in mijn kamer hebben. Er komen Gyproc wanden, of iets wat ons wordt aanbevolen. :)

Heeft er iemand nog een ideetje? Voor het opbergen van fleecedekens en bandages? Deze heb ik nu gewoon in die 2 kartonnen dozen

Het 'bouwproject' is net begonnen. Momenteel is het dus zo:
Afbeelding

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 21:38

Bandages zou je eventueel in van die schoenenhangers kunnen doen. Hier kun je ook peesbeschermers in opbergen. Voor fleecedekens heb ik zo even geen idee.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 21:39

Schoenhangers? :=

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 21:44