Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 15:08

Succes Audesta! Edit: goed gegaan dus! Super :D

Cursus is bij Lizanne Curvers, dichtstbijzijnde locatie via natuurlijk bekappen webpagina..

Happinez, deze man wist toevallig dat we op zoek waren naar grotere (paarden)locatie. Hij wil graag over naar woning met loods, met minder grond en beneden kunnen wonen. Daar voldoet ons huis aan, alleen hun huidige woning is 500m3, onze woning is 800m3. Dus wat dat betreft minderen ze niet. We hebben nu 150m2 loods, hij 936m2 of zoiets <3
Maar ik heb al vaker gedacht dat ruilen voor ons de juiste stap zou zijn. Want iemand die groot gewend is te wonen wil wellicht niet meteen over op een kleine dorps/stadswoning maar wellicht wel vrijstaand met loods op minder grond.

Hier nog geen verharende pony's, wel vieze moddervarkens. Er is wel zoveel gevallen. De beken en weilanden staan weer helemaal vol. Blij dat ik gisteren de pomp aan gehad heb en vanochtend weer.

Moddervarkentje uitstappen na de menles gisteren:
Afbeelding

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 23:32

Gefeliciteerd Audesta!

Lys, wat moet ik me precies voorstellen bij woningruil? Gewoon sleutels omruilen? Of kopen jullie echt elkaars woning?

En leren bekappen is super interessant en mega verslavend. Ik kan het zelf niet momenteel tgv een rughernia vorig jaar, maar blijf het super interessant vinden.

Net ook even het veulen haar voorvoetjes opgetild om gewoon even te kijken hoe ontzettend schattig ze zijn :')

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 23:43

MarjanB schreef:
Oh schrikken zeg! Hier gelukkig ook alleen maar intern draden stuk

Ik ging vanmorgen vroeg met lichte regen rijden want rest van de dag zou oliebol zijn. Kom thuis, t is droog en het bleef droog _O- [ Afbeelding ]
T was wel modderig in het bos

Welke hoefschoenen heb jij? En heb je daarmee goed grip?

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 23:57

Audesta schreef:
Jongens even ego hoor want ik ben ongelofelijk trots. Wat deed ze het fijn en wat hadden we het leuk. En eerste winstpunt binnen. Niet nodig maar wel leuk!

Ik zweef even verder op mijn roze wolk <3

Gefeliciteerd ! goed gereden dus.

Dais_ heerlijk die zeelucht , die hebben wij hier niet dus soms ga ik ook wel eens een dagje zee snuiven bij mijn zus.

Lys , ah vandaar dan snap ik het wat beter.
Zou dan wel een ideale situatie kunnen zijn als je zo aan een huis komt zonder in de biedingsoorlog van tegenwoordig terecht te komen.

boemel

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 00:35

Gefeliciteerd Audesta!

Klinkt als een mooie huizenruil. Spannend of t wat wordt!

Inderdaad heerlijk die zeelucht. Lijkt me bij tijden wel extra koud door de wind, maar verder wil ik geloof ik wel ruilen. Ik ben gek op de zee en kom er veel te weinig :o

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 07:52

Spannend Lys
Gefeliciteerd Audesta
Zee, heerlijk, elk jaar probeer ik een keer erheen te gaan uitwaaien
Over waaien gesproken, het waait behoorlijk buiten

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 09:06

Dais, zijn scootboots. Heb het idee dat ie er voldoende grip mee heeft. Maar goed t is hier in het bos op sommige plekken extreem glad en dan stap ik.

Audesta gefeliciteerd
Denk dat als je vandaag naar zee gaat je gezandstraald wordt :+

Verder lig ik nu plat met een griep, gister middag een kuchje, nu koorts, benauwd, zo slap als een vaatdoek en koppijn.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 09:14

Ik hoor veel zieken op het moment.

Het waaide hier gisteren avond vrij hard. Nu nog een stevige bries.

Gelukkig lijkt het langzaam wat op te drogen komende dagen. Maar ik klaag echt niet met mijn kleinere kudde en aangepakte track :=

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 09:58

Dais_ schreef:
Lys, wat moet ik me precies voorstellen bij woningruil? Gewoon sleutels omruilen? Of kopen jullie echt elkaars woning?

Was het maar zo makkelijk. Je koopt echt elkaars woning, maar de voordelen zijn dat je het niet officieel te koop hoeft te zetten, geen makelaarscourtage en geen concurrentie op de markt.

Niet heel fijn die wind, maar voor onze paddock wel goed, droogt het allemaal net wat beter :P
En best een warme wind overigens...

Zijn de scootboots makkelijk aan te krijgen? Mocht Picasso aan huis komen zou ik best overwegen zn ijzers er onderuit te halen en met hoefschoenen buitenritten te rijden. Maar dan moeten ze wel echt gebruiksvriendelijk zijn. Ik vind de hoefschoenen van de shetten soms al teveel werk :+

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 10:22

Lijkt me wel spannend zon huizen ruil.

Ik vind ze makkelijk aan te trekken en ze hebben 3 riempjes die je vast moet klikken. Vind de ellende van missende ijzers erger _O-

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 10:28

Dat zou wel een toffe kans zijn, Lys! Hopelijk wordt het wat. Mijn ouders hebben dat ook gedaan. Beide woningen getaxeerd en dan elkaars woning kopen.

Er is me een water gevallen. :oo Wist wel dat er een paar mm aan zou komen, maar niet dat het zo nat zou worden.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 10:51

Ah beterschap Marjan.

Tot nu toe mis ik geen ijzers of hoefschoenen, kom weinig op de weg en paarden met snoeiharde hoeven, maar zou dat anders zijn, dan zou ik zeker naar hoefschoenen kijken.
Op 7km afstand zit een bedrijf met een collectie.

Ja, vreselijk veel water is er gevallen.
Ik ben er wel klaar mee. De mestcontainer kan niet geleegd worden en het begint nu redelijk kritiek te worden.
Maar met de trekker en grote kraan nu de wei in, gaat echt serieuze schade opleveren.

Grrr ondanks dat al mijn hooi van dezelfde partij zou moeten zijn, is de baal van nu heel stengelig en lusten de dames het niet. Maar weer zien hoe ik deze dik 300kg weggewerkt krijg :(

Ik heb nog verder gelezen over de bodembeluchting en een bericht gestuurd. Ik ben nog steeds geïnteresseerd.
Afbeelding

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 10:58

Zou gaaf zijn als de woningruil door kon gaan :j

Marjan, beterschap.

Hier vanmorgen nog even een hele harde bui, heb ze maar wat later buiten gezet want daarna zou het droog zijn.
En dat is het nu ook. Zelfs een lekker zonnetje en voelt lente achtig.
Alleen de grond is zo herfst xxl :P

Woensdag en donderdag voorspeld hij wel nog flink wat..of ja, zou je eerst niet over nadenken, maar nu wel.
Daarna staat er droog op de planning, maar eerder was deze week ook droog voorspeld.... dus...

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 13:24

Qua hoefschoenen heb ik Renegades, scootboots en nu de flexhorseboots en die zijn bij Fiesta echt favoriet. Ik heb aan de binnenkant platte schroeven en ze sluiten echt super mooi aan. Zijn flexibel maar beschermen goed. Deze verliezen we het minst. Bij de Renegades gaan uiteindelijk de kabeltjes steeds stuk. De scootboots verliest ze omdat ze dan met de ene hoef tegen de andere komt en de normale vorm dan net te rond is voor haar hoef.
Let wel, wij mennen met haar en gaan ook door heuvelachtig zwaar terrein in galop.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 19:52

Joehoe na werktijd nog even heerlijk in het zonnetje kunnen rijden.
Pfff allemachtig wat is die Diekke toch een heethoofd :D
Die denkt nog steeds “en gaan met die banaan”. Bij voorkeur nek erop, knie actie en lopen maar. En ik maar m’n best doen om haar in rust op lengte te krijgen en over de rug. Matcht niet met wat zij wil _O-
Zou toch denken dat t op haar 16e wel wat minder kan ha ha. Dat belooft wat voor de les morgen :=

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 20:42

Haha.
Met die leeftijd denk ik dat je dat kunt gaan vergeten.

Het was heerlijk vandaag buiten.

En over heethoofden..
Ik zeg maar niks. _-:(

Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 21:11

Zo hé dat zijn beste slidings geweest :D

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 22:24

Denk dat ik maar een western zadel ga kopen :+

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 22:33

Lijkt me ook. Sodeju wat een glijder.

Lekker bezig Boemel.

Ik wilde van alles maar mijn middag liep weer anders. Morgen weer een herkansing.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 22:36

Hahahah toen mijn senior rustiger werd voelde ik aan mijn water dat er iets niet klopte en dat klopt :+

Die zal onder zadel nooit rustig worden tenzij ziek :')
Ga altijd in piaffe of passage rond.

Ik zag ze al voorbij komen dp. Alle ijzers er nog onder?

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 23:45

Dat waren beste glijers :P

Hahah sommige verleren het ook nooit. De afgelopen weken van die andere Fries ook al menige bok uit mogen zitten en die is bijna 20, maar kan temperamentvol zijn. Picasso wordt ondanks dat hij goed in zn vel zit en af en toe denkt dat hij de bad guy is wel met het jaar makkelijker. Daar zie ik mn dochter nog wel op rijden tzt :D

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-25 08:37

scheelt dat het met dit weer wel wat makkelijker glijd. Maar het zijn mooie sporen idd.

Hier dacht ik vanmorgen wat is de haf rustig, keek wat slaperig uit de ogen. Toen hij buiten stond dacht ik nog mmmm even opletten met het voer dat ik niet stiekem steeds wat meer ga geven. Ben klaar, paarden staan op de wei aan het hooi te vreten en denk wacht even die hooizak hoort niet bij deze stal... Heeft mijn man de netten omgewisseld. Nu krijgt Ad dus afgewogen tussen de 4,5 en 5 kg voor de nacht normaal in een behoorlijk kleine maas. Nu heeft hij de nacht Guus haar net gehad. Deze was niet gewogen maar wel erg zwaar en hij heeft minimaal 2 kg teveel gehad. Guus krijg ik namelijk niet snel dik gevoerd dus die krijgt hooi normaal echt rond de 6 kg en liefst nog wat meer. (en dan zijn ze dus evengroot...) Meneer was gewoon nog vol gevreten van de nacht. Niet dat hij dan zijn overdag hooi minder fanatiek eet, nee hoor met smaak :+

Zonnetje gisteren was wel heerlijk.

Beterschap voor alle zieken.

De avonden wat langer licht begint erop te lijken dat we weer fijn wat meer kunnen doen richting de late middag.

Boemel benieuwd naar die beluchting. Jij hebt toch niet zoveel last van water wat niet weg trekt? of haal ik nu iets door elkaar? En het hooi is idd vervelend als ze het niet eten, hier nog een ruim half pak ter verwerking wat ze niet eten... Heb maar besloten dat het een combi met stro gaat worden en dan als extra een net vullen voor overdag. Ziet ook uit als stro dus dat scheelt wel weer.

Audesta fijne wedstrijd gehad! proficiat!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 09:08

Heeft Adje een goede nacht gehad ha ha
Tuurlijk heeft ie alles netjes op.

Hier veel last van water op de wei.
Achterin groeit inmiddels riet en zwemmen een groot deel van het jaar eenden.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 09:26

Ik denk dat je op sommige plekken gewoon nooit goede droge omstandigheden krijgt tenzij je veel geld investeert. Heb hier ook zo’n hoek en twijfel om daar maar gewoon een vennetje/wadi van te laten maken.

Verder heeft het diepwoelen wel veel geholpen. Na alle regen is het gewoon weer snel opgedroogd.
Afbeelding
Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 09:40

Ziet er goed uit Marjan.

Onze “vijver “ kan niet dieper. Archeologische grond, een strenge gemeente en dakpannen in de grond :=