Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:38

Mijn schimmel is vrij lastig met laden maar als ze eenmaal staat dan gaat het prima en mijn bruine is vrij simpel sowieso _O-

Ik vrees een beetje dat het uit mijn pols komt, een oude blessure die ik ooit heb opgelopen met verkeerd vallen met skeeleren. Dus eigenlijk rust maar ja. Ik ga mesten :+

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:46

Laden is het probleem niet, ze loopt er onder problemen op. Maar eenmaal binnen begint de stress, al blijft ze wel gewoon bij me staan en wil ze er niet direct uit rennen

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:02

Maartje_M schreef:
Laden is het probleem niet, ze loopt er onder problemen op. Maar eenmaal binnen begint de stress, al blijft ze wel gewoon bij me staan en wil ze er niet direct uit rennen

Uit respect voor jou, of omdat ze daar wel oké kan staan?
Voldoende hoofd/hals ruimte? Geen gekke herrie? Mogelijkheid te oefenen met brave buur?

Ik ben met mijn IJslander aan het oefenen nadat hij een paar weken terug besloot te steigeren na 4 probleemloze tripjes met de trailer.
Afgelopen zondag stond hij in de trailer 10 minuten op zijn gemak hooi te eten. Zonder bilstang, want ik was alleen. Maar die had dus geen enkele neiging om er nog uit te komen. (Eruit halen door de voorlader had meer overtuiging nodig dan erop zetten).

Zondag komt iemand die de 2moons opleiding volgt mee kijken. Ik ben benieuwd naar haar inzichten.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:15

Ik stond afgelopen kerstvakantie 5 uur te laden na een rit van 2 uur... Toen was de lol er echt wel vanaf. Mijn lesgeefster trailer terug gebeld en tegen 20u waren we thuis. Zonder haar was het gene waar geweest en stond ik er nu nog. Dus eerst maar weer trailertraining voor ik weer de baan op ga.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:25

Akshay schreef:
Maartje_M schreef:

Uit respect voor jou, of omdat ze daar wel oké kan staan?
Voldoende hoofd/hals ruimte? Geen gekke herrie? Mogelijkheid te oefenen met brave buur?

Ik ben met mijn IJslander aan het oefenen nadat hij een paar weken terug besloot te steigeren na 4 probleemloze tripjes met de trailer.
Afgelopen zondag stond hij in de trailer 10 minuten op zijn gemak hooi te eten. Zonder bilstang, want ik was alleen. Maar die had dus geen enkele neiging om er nog uit te komen. (Eruit halen door de voorlader had meer overtuiging nodig dan erop zetten).

Zondag komt iemand die de 2moons opleiding volgt mee kijken. Ik ben benieuwd naar haar inzichten.

Ze heeft ruimte genoeg in de trailer. Herrie niet dat ik weet, pony staat er wel heel rustig in. Ik heb een 1,5 paard trailer dus kan er ook niks naast zetten.
Misschien dat ik er eens iemand bij haal, dat die iets ziet wat ik niet zie

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:28

@Robijntjah: een polsbeschermer om doen wil wel eens helpen. Dan buig je toch net wat minder makkelijk en heeft je pols meer steun en rust.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:42

biancaaaa schreef:
Prairy mag ik nog een vraag stellen over de roosters die je besteld hebt? Wij twijfelen om ook alvast wat te bestellen (is inderdaad een goede prijs) maar ik lees verschillende verhalen over grondwerk dat wel/niet nodig is. Hebben ze je een “gebruiksaanwijzing” gegeven hoe het beste te leggen? Zitten op zandgrond en het liefst willen we niet afgraven of puin gebruiken.

Ik heb ervoor gebeld omdat ik dat ook niet wilde, en ook geen worteldoek eronder wil.

Het kan. Idealiter doe je het er wel onder etc etc, maar ik wil het er ooit ook gewoon uit kunnen halen.

Wij gaan de graslaag eraf laten schrapen door een graafmachine, dan de roosters erin, geel zand erin en dan aantrillen met de graafmachine (hij heeft zo'n trilding). De graafmeneer zit 2 minuten verderop ofzo, dus voor hem is het niet zo'n probleem om een paar keer terug te komen. Maar je zou even kunnen bellen of je het ook zo op gras zou kunnen leggen en dan afvullen maar dat is wel lastig met egaal leggen denk ik. Vandaar dat wij toch een klein laagje afgraven. Denk dat hij een 1-1,5 uur bezig is met weghalen en dan nog eens dat voor vullen + trillen dus dat zijn nou ook weer niet de kosten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:44

Als je gras(wortels) laat zitten heb je kans dat die er doorheen gaan groeien. Dus áls je gras wilt laten zitten zou ik het wel eerst doodspuiten.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 14:13

Super bedankt voor de info Prairy. Wij hebben hetzelfde idee, wel egaliseren en daarna aanvullen met zand maar geen puin eronder. Zou zelfs weer gras mogen groeien als we maar een stuk houden voor de winter / hele natte periodes dat altijd vlak en begaanbaar is. Duurt ook nog even voor we ze gaan leggen maar we kunnen ze goed opslaan en het scheelt wel aanzienelijk.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 15:03

Hier is de grond ongelijk maar leggen we ze wel op de zwarte aarde. Er gaat wel zand over. Belangrijkste is stevige ondergrond voor de kruiwagen. De paarden hebben nog andere fijne droge stukken.

Zo ik heb het bloed prikken weer overleefd. Blijft toch elke keer weer spannend of ze een vat kunnen pakken wat ook bloed geeft. Nu even lekker paard longeren.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 15:29

biancaaaa schreef:
Super bedankt voor de info Prairy. Wij hebben hetzelfde idee, wel egaliseren en daarna aanvullen met zand maar geen puin eronder. Zou zelfs weer gras mogen groeien als we maar een stuk houden voor de winter / hele natte periodes dat altijd vlak en begaanbaar is. Duurt ook nog even voor we ze gaan leggen maar we kunnen ze goed opslaan en het scheelt wel aanzienelijk.

Wij gaan ze ook nu niet leggen, we hebben containers besteld waar ze tijdelijk in gaan (samen met andere spullen uiteraard) zodat ze niet in de weg liggen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 15:39

Voor degenen die grond hebben laten keren, hebben jullie een prijs daarvoor? Mijn graafmeneer gaat uiteindelijk ook mijn track keren en ik ben benieuwd hoeveel jullie betaald hebben en hoe lang ze ongeveer bezig geweest zijn.

Voor een stukje van zo'n 100m2 (denk ik, maar ik kan afstanden ondertussen lastig inschatten heb ik gemerkt :')) dacht hij 1-2 uurtjes bezig te zijn. Denk dat hij met de track zo'n 2 dagen bezig zal zijn, zal iets van 1000 euro zijn voor 175 meter lang en 3-4 meter breed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 15:43

Wij gaan het zelf doen :o

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 15:44

Stuur je een PB met de tarieven die wij hebben.

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 15:54

Het mag van mij echt voor altijd en eeuwig dit weer blijven *\o/* ok misschien nog 5 graden erbij en minder wind.

Werd bij de buren een vrachtwagen vol varkens door een sluis geladen. Gekrijs oh my := pony’s aan de kletter.

Toch nog even lekker alle drie gepoetst en in de tuin laten snoepen aan de hand, vonden ze wel een leuk idee zelf ook <3
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 15:56

En dat was die mooie schone deken van eergister... :D

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 15:57

DubbelFun schreef:
En dat was die mooie schone deken van eergister... :D

Jep -O- _O-

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 16:00

Je buck is zo knap <3 <3 <3

En ik app je even Prairy :D

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 16:14

Jaa knapzakkie <3 hij krijgt steeds meer praatjes ook. Hij schrok maar 1 keer van een langsrijdende vrachtwagen en dat was maar 1 klein “schokje” niet te geloven hoe die transformeert in zo’n korte tijd :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 16:20

Die wordt dan dus niet meer verkocht ;) Of twijfel je nog steeds?

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 16:22

Prairy schreef:
Die wordt dan dus niet meer verkocht ;) Of twijfel je nog steeds?

Nee, geen moment. Ook bij mij is er een soort van “knop” omgegaan en ik doe gewoon alles met hem zonder er echt bij na te denken. Hij komt nu wel 2 keer per dag in handen. Smorgens dekentje af, savonds er weer op. Daarbij een borsteltje, even wat rond wandelen. En het gaat gewoon zo super goed ik ben er echt in gaan geloven. Hij zal gerust nog wel eens aan de kletter gaan want hij blijft een binnenvetter maar het gaat gewoon goed komen :)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 16:22

Fijn zeg!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 16:25

wat super zeg!!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 17:18

Fijn Achalah. Zo 1 heb ik er ook lopen en ook die is zo fijn opgeknapt. Die mag ook blijven.

Dit weer is echt genieten.

Lekker Prairy, gekeerde track. Helemaal fijn als je het zelf kunt keren.
Hebben jullie vooraf nog een kickmelding opgevraagd ivm eventuele leidingen?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 17:44

Grond keren, hemels ;) <3 hier was het op 2m diep nog niet grappig :))

@belker; wbt KLIC wij hebben het wel gedaan, al is het maar omdat je daarmee verzekerd bent als er tóch wat blijkt te liggen wat je raakt (en niet op de klic stond) als het geen eigen leiding is dan hè:)).
Complete melding was geloof ik 35 euro.

En robijn, wat vond je hand van het uitmesten?

Wat fijn achaiah dat het nu zo "geland" lijkt!