Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:01

Asbest hoeft geen probleem te zijn, ligt er natuurlijk wel aan hoeveel maar in mijn opinie doen mensen er snel op afknappen terwijl dat niet nodig is. Wij hadden 3 schuren met asbest daken. Het verwijderen viel mij alles mee qua tijd en geld. Het nieuwe dak zelf was het duurst!

Belle, welk graszaad heb je genomen?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:06

Superpony voor asbest ben ik niet zo heel bang als het bijvoorbeeld een schuur/garage is. Prijs van het huis moet er uiteraard wel naar zijn, maar een klein stuk weg (laten) halen vind ik niet zo'n probleem. Een heel huisdak is weer wat anders natuurlijk ;)
De buurt bekijken en dergelijke vind ik wel lastig omdat wij idd ook best wel een stukje uit de omgeving zoeken. We kijken wel altijd rond maar je ziet natuurlijk maar een klein gedeelte.
We zoeken een plekje met minimaal 3000m2 grond, liefst meer uiteraard (met 3000m2 moet het wel gunstig zijn ingedeeld anders valt dit al af) Regio is ongeveer vanaf onderkantje Veluwe tot net onder Den Bosch, en dan naar links langs Roosendaal voor Zeeland langs naar boven :+
De huizen welke we tot nu toe op het oog hebben zitten zo rond de 5000m2 grond.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:08

Op onze schuur zat ook zo'n 170m2 aan asbest.
Prijs voor weghalen viel mee, en we kregen een stukje subsidie.
Nieuw dak erop was idd het duurst :D

We hebben ook bij een huis gekeken die had ruim 500m2 asbestdak op de loods liggen. Dat icm andere dingen was ons te gortig en daarom hebben we het huis laten schieten.

Hier ook veel wespen en hoornaars.
Komen ook veel op de appels af. Die vallen uit de bomen en liggen binnen een dag te rotten met dit weer.
We eten ook niet meer buiten want je wordt echt lastiggevallen.
Iets in de groene bak gooien is ook met gevaar voor eigen leven bij wijze van :=

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:22

Nils, ik ben niet bang voor asbest, maar als ik naar een huis kijk, moet het binnen mn budget vallen of moet er de ruimte zijn om te verbouwen. Bij een grote schuur of dak van het huis, moet het eraf en idd iets nieuws erop ook.
Gewone, kleine verbouwingen kunnen we zelf en kan met de jaren. Maar ook zoiets als gaskachels en geiser zou ik meteen eruit willen hebben.

Wij hebben helaas wel slechte ervaring met buren, dus wil niet die pech hebben. Soms zie je ook ene huis dat bijna perfect is en denk ik ook; waarom gaan mensen dan weg? Maar zeker met paarden weet ik dat mensen weleens zijn vertrokken door het eeuwige gezeur van buren. Zeker als er nieuwbouw naast gebouwd was bijv.

Muppetmayo, precies. Als een huis op het midden van een kavel ligt, is het soms best zonde. Natuurlijk bekijken wij het als paardenhouder. Voor een ander kan dat prachtig zijn.

Lynn_Nikita

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:34

Wespen vallen hier mee, maar Hoornaars zitten er veel. Ik had ze voor dit jaar nog nooit gezien zelfs.

Zit er op die woningen die al langer te koop staan een woonbestemming of agrarisch?

Mijn kat heeft vocht ingespoten gekregen en bloed afgenomen, vermoeden is nierfalen. Gisteren ook dwangvoer ( soort pasta) gegeven en vannacht at ze weer wat vlees. Ben benieuwd wat er uit het bloedonderzoek komt. Met de hond moet ik as maandag terug en denk ik dat met prednison gestart gaat worden

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:53

Sterkte met de kat Lynn_Nikita! Ik hoop voor je dat het meevalt :(:)
De woningen die ik gezien heb die al langer te koop staan hebben een woonbestemming. Aan agrarisch wil ik niet beginnen met bestemming wijzigen etc.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:55

Hopelijk valt het mee met de kat Lynn.

Hier zijn ze de pelletkachel aan het installeren.
Stonden ineens gisteren om 8u voor de deur terwijl wij van niks wisten >;)

Wespen weinig last van, hoornaars ook niet meer als andere jaren.
Franse veldwesp zit hier ook in de dakgoot onder het randje van de eerste dakpannen.
Hebben er weinig last van en ze maken geen grote nesten.
Zitten ook 2 nesten in de stal maar kan er rustig langs lopen.

Had 2 weides met groen gras maar ik zie de andere 3 ook weer langzaamaan groen worden *\o/*
Wil het liefst overal gaan zaaien nu maar dan kunnen de paarden er niet meer op dus hou me nog maar even in :')
Van de week nog maar even wat zakken graszaad bij bestellen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:02

Graszaad van de action. Was voor de voortuin en een de rest uitgestrooid op wat plekken in de weide. Volgens mij is het gewoon een soort raaigras. Groeide de vorige keer in het begin niet maar schoot later mooi de grond uit.

IceQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:21

Hier ook een stille meelezer. Nu dan toch maar eens wat van me laten horen.
Heb sinds een jaar mijn paard en pony aan huis en sinds kort 1 pony in pension. Zou niet anders meer willen.

IceQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:22

Bij mij in de straat staat een leuk huis te koop muppetmayo. Wat zijn je eisen?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:32

Voor degene die lijnzaad zelf bewerken. Met een staafmixer gaat het heel makkelijk.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:36

Ik bestel paardenmengsel op de Duitse eBay.
32 euro voor 10 kilo dacht ik en bij afname van meer wordt het goedkoper

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:42

Voor degene die op vlas staan, wat betalen jullie per baal/pallet?

Hier een gevonden die vroeg 9.95 per baal :oo
En een ander 7.50 per baal, bij een pallet (15stuks) 7.25 per baal.

Best prijzig..

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:45

Icequeen ik pb je even!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 15:09

Karin ik betaalde €5,50 per baal afgehaald. Daarvoor €5 voor een grote partij thuisbezorgd

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 15:25

Vorig jaar betaalde ik €3.25 per baal vlas bij afname van 1 pallet.
Geloof nu €4.50 per baal per pallet.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 15:46

Door jullie geklets over huizen zoeken en huizen prijzen zat ik ook weer op funda.

Kom ik net ons droomhuis(in het kwadraat) tegen. Maar we wonen nu ook in een droomhuis :+
Alleen heeft het 'nieuwe' droomhuis al een binnenbak, goede buitenbak, meer ruimte voor nevenactiviteiten etc.... En past ook nog in het budget al moeten de verbouwingen dan wel ook weer in de komende 10 jaar
aaaargh. Ben helemaal van slag _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 16:06

heb al een electrische koffiemolen gehaald, maar thanks voor de tips nog. Wilde eigenlijk een handding, leek mij makkelijker op stal, maar die krengen waren nog duurder dan de electrische, dus dan was de keus makkelijk.

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 16:15

ClaudiaHS schreef:
Ik bestel paardenmengsel op de Duitse eBay.
32 euro voor 10 kilo dacht ik en bij afname van meer wordt het goedkoper

Dat is niet duur! Moet je toevallig nog wat bestellen?? :o

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 16:18

Haha Pol013 dat is ook weer wat... Dat wordt dan toch maar eens goed nadenken :j

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 16:19

Lynn_Nikita schreef:
Wespen vallen hier mee, maar Hoornaars zitten er veel. Ik had ze voor dit jaar nog nooit gezien zelfs.

Zit er op die woningen die al langer te koop staan een woonbestemming of agrarisch?

Mijn kat heeft vocht ingespoten gekregen en bloed afgenomen, vermoeden is nierfalen. Gisteren ook dwangvoer ( soort pasta) gegeven en vannacht at ze weer wat vlees. Ben benieuwd wat er uit het bloedonderzoek komt. Met de hond moet ik as maandag terug en denk ik dat met prednison gestart gaat worden

Dit heeft onze kat ook gehad maar die heeft toen een paar dagen op de kliniek gezeten aan het infuus en tevens werden zijn nieren gespoeld enz. Dacht dat hij het niet ging redden maar die gekke kat heeft het toch gehaald en is alweer een paar jaartjes ouder ondertussen. Heeft nu nergens geen last meer van en heeft niks aan medicijnen of ander voer.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 16:19

Ja ik moet toevallig nog wel wat bestellen binnenkort Nils haha.
Ben er super tevreden over.
En kreeg net de schrik van mn leven.
Ik heb vorige week donderdag gezaaid en het is GROEN!!!! alles groen. Snap er niks van zo snel :D

Maar ik heb nu nog een zak staan dus ik weet niet hoe snel je het moet hebben?
Als je PayPal hebt kan je het zo op mijn adres bestellen en dan haal je het hier op. Zo ver weg woon ik niet.
Naar Duitsland is gratis verzending. Nederland weet ik zo niet.
Moet ik even kijken

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 16:25

nils schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Dit heeft onze kat ook gehad maar die heeft toen een paar dagen op de kliniek gezeten aan het infuus en tevens werden zijn nieren gespoeld enz. Dacht dat hij het niet ging redden maar die gekke kat heeft het toch gehaald en is alweer een paar jaartjes ouder ondertussen. Heeft nu nergens geen last meer van en heeft niks aan medicijnen of ander voer.

Gezien haar leeftijd wilden ze haar niet in de kliniek aan het infuus leggen al had hij dat bij een jongere kat wel gedaan. Dit was voor haar al heel stressvol en hij was bang dat het meer kwaad dan goed zou doen voor haar Wat fijn dat het zonder ander voer en medicatie goedgaat
Zij krijgt wel 14 jaar speciaal (duur) voer tegen blaasgruis dus ik ben benieuwd wat ze nu gaat krijgen

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 16:40

Ik duim voor de kat Lynn!

Karin dat is belachelijk duur. Hier in de dierenwinkel betaal je €5 per pak. Verkoopt de hooiboer geen vlas toevallig?

Shet heeft zijn ooglid gescheurd. Gelukkig is het oog zelf heel. De boel is schoon gespoten, ze heeft antibiotica en ontstekingsremmers gespoten en nu is het afwachten. Antibiotica moet ie 2 weken, metacam 1 week. Ik heb een speciale spuit gekregen om zijn oog schoon te spuiten. Moet met gekookt water.

Nu gezellig op de bestrating wachten tot de verdoving is uitgewerkt.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 16:47

Poeh gelukkig dat het oog nog goed is..
Moest het niet gehecht worden?