Kvulden; welke maat (Horseware) heeft je Shet? En weet niet of je in de buurt woont, maar mijn dochter leent wel haar prinsessenpony aan jouw dochter; daar kun je eigenlijk alles mee.
Hier vorige week los in het bos samen met de scoot en 3 honden, hahaha.
Sorry ik weet de maat niet. Ze heeft stokmaat 101 en schoft staart vond ik een beetje moeilijk meten 90/100cm. De maat van de fleecedeken was onleesbaar.
Idd; goud waard; heeft dochter vanaf haar derde verjaardag, was niet ohz gereden toen, maar inmiddels voltige, buitenritten, spring- en dressuurwedsrijden, marathon met haar en vooral heel veel spelletjes en tutten. Helaas niet in de buurt; anders had je dochter lekker kunnen frutten.
Misschien heb ik wel een nog nieuw dekentje dat zou kunnen passen; moet morgenvroeg even kijken welke maat het nou precies is; was te klein voor de prinses iig.
Anoniem
Geplaatst: 15-05-16 21:55
Mijn dikkertje van 1.04 hoog heeft 135cm als maat, misschien heb je daar iets aan?
kvulden
Geplaatst: 15-05-16 21:59
Waar zitten jullie dan? Ben best bereid een stukje te rijden voor zo'n lief beessie.
In de deken zag ik 12...staan.
avaluna
Geplaatst: 15-05-16 22:00
Schimmeltje heeft idd 145 en deze is eens fout geleverd in een te kleine maat, maar zal morgen dochter even in de kelder laten kijken welke maat het nou precies is.
Dochter is helaas al naar bed, dus wordt morgenvroeg; hoop ook dat hij past; ligt hier al zo lang, maar nog nooit gelukt om iemand blij mee te maken.
sakvis
Geplaatst: 15-05-16 22:09
Kvulden, ik denk dekenmaat 125 of 130. Even je fleecedekentje opmeten., dan weet je het zeker. Je hebt shetten met lange rug maar ook wat kortere 'modellen'
Wij zijn vandaag weer met de knhs regioconsulenten op stap geweest om knooppuntpaaltjes in het bos te plaatsen. Lekker ruig met de 4x4 door het bos gereden.
Zag nog een vraag over paardebloemen bestrijden. Wij zijn juist blij dat we ze hebben. Paarden lusten ze graag en ze zijn erg gezond.
Dekens heb ik best veel. Ga ze voor de winter uitzoeken en een lading verkopen. Had er zo'n 60 en iets van 17 verkocht. Allemaal in diverse shetmaten. Voor een grotere shet heb ik nog nieuwe zomerdekens liggen. belangrijk is de rugmaat. Dus van schoft tot achter aan de staart.
De mijne van 97 cm heeft 125 onderlengte. Is een rechthoekig type. Dezelfde hoogte maar vierkant model had 118 onderlengte. Ligt dus ook aan bouw. Bij die kleintje zegt bovenlengte veel.
kvulden
Geplaatst: 15-05-16 22:47
Dat is 90/100 cm weet niet precies van waar ik moet beginnen. Begin schoft, eind schoft. En dat scheelt allemaal zo een paar cm in de fleece deken die ze nu omheeft staat een halve maat 12....het laatste cijfer staat er niet op. En het lijkt dat ze is gekrompen. Volgens mij was ze altijd een stokmaat 106.
Ze zitten eigenlijk standaard aan de halster van mijn dames. Alleen als b ik rare dingen ga doen waarbij de kans groot is dat een touw sneuvelt over door en doornat raakt, zoek ik een gewoon halstertouw op.
Alvaluna.... Gewoon mee blijven doen, wat een mooie foto... Mens en dier....
Mooie foto's voorbij zien komen...
Genoeg aanbod shettendeken.... Helaas kan ik je niet helpen.
Leadrope plus zo' n stokzweep wil ik ook aanschaffen voor mijn nieuwe aanwinst... Ga zondag weer heen. Dan ga ik als eigenaar heen....
Gisteren wel gereden, kort rondje... De Tinker liep niet helemaal rat....lijkt wat last van haar hoeven te hebben ( gevoelig). Daarna de hele dag visite gehad.... Tot 21:00 uur.
Vandaag ga ik naast mijn nieuwe parkeerplaats... Tuin maken... En niet rijden... Fijne dag allemaal...
Gevoelig op de hoeven? Is ze net bekapt of denk je aan iets anders?
Wat ontzettend lief zo'n betrouwbaar diertje! Dat is inderdaad een gouden pony.
Shetlander dekens heb ik niet maar komen nu ook veel voorbij op Facebook pagina's voor verkoop paardenspullen.
Ik heb geen leadrobe alleen wel twee extra lange halstertouwen. De pony die hier erbij staat heeft er wel een. Als ik ze dan met zijn drieën naar de wei breng zit ik vaak te hannesen met die lange stukken. Alles in de war haha.
Goed bezig monmaster. krijgen we ook voor en nafoto's?
Ik zet de paarden zo weer op de wei en ga weer aan het werk. Gelukkig mijn laatste dag van de reeks van zes. Dan morgen eindelijk weer vrij. Dan op kraamvisite, zo'n schattig kindje ♡ maar eerst van 10-20 an die arbeit! Fijne dag allemaal