Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:43

Heleennn schreef:
Ik vind de jouwe echt heel mooi qua aftekeningen miss_lizje! Ik heb altijd al een zwak gehad voor die hoge witte benen!

Dankje wel! Helaas 2 jaar geleden moeten laten inslapen wegens kanker (al had hij ook wat ouderdom-gebreken). Mis die oude reus nog steeds. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik het veelvoudig wassen minder mis :o

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:44

miss_lizje schreef:
Ze moeten dat punt gewoon lekker schrappen.

Sta je om 6 uur op, om again de benen te wassen, iets wat je al een hele week doet om de gele knieën nog wat witter te krijgen.
Kom je aan op het terrein, mag je losrijden op een blubber baan en vervolgens een natte baan in
[ Afbeelding ]
-O-
Hoe moet je dan nog een 8 scoren voor verzorging? :')

"Gelukkig" heb ik nu een bruine met 2 witte sokjes en zwarte benen. Al kan ik het dan toch niet laten om die ook te wassen zodat ze echt zwart zijn en niet dof zwart O:)

Daar is de jury dan ook van op de hoogte denk ik ?? :)

thanks Peelie!

Yentaah

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:12

Mijn perfectionisme had het vandaag op wedstrijd even moeilijk.. Ik moest de pony overnemen en meteen rijden, maar 3 van de knotten waren al uitgevallen tot vlechten. Alsnog een 7 gehad maar ik walgde van mezelf haha :P

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:25

Frustrerend als je zo'n terrein hebt en je zo je best hebt gedaan voor witte benen.. :=

_Jeann wat een mega knap paard heb je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 23:12

Ik geloof dat glansspray onder de noemer "onnodige versiering" of hoe het ook heet valt, en wel degelijk kan gevraagd worden door een jury om te verwijderen.
Ik zou er geen punten voor aftrekken als jury. Het gaat alleen van een 7 geen 8 of 9 maken.
Een net paard krijgt de punten die terecht zijn. Maar al je allemaal stoffige, ongevlochten bruine of vossen ziet en dan plots een nette schimmel, dan mag dat wel duidelijk beloond worden toch? En ja, het is idioot om punten af te trekken voor zweet op een bloedhete dag, of modder in een blubberbak. Gezond verstand is wel aan de orde.

Als je geen winstpunt kan scoren zonder het onderdeel verzorging zit je idd niet op je plaats :=

Al hoor ik soms ook bij andere ruiters "waarom al dat gedoe En uniform, het gaat toch om de proef en africhting? En niet om de modeshow?"
Zit ook wel wat in, al vind ik net uniform en proper paard zelf ook een teken van respect naar de jury en organisatie toe.

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:27

Afbeelding

Zaterdag getut voor de shoot! Wat een prachtige foto's zijn het geworden

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:31

Wauw mooie foto!!!
Je bit mag wel een gaatje lager

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:48

Ik heb een fles massageolie opgehaald bij de Action die ergens in het topic werd besproken als anti-klit. Ben benieuwd! Ook een literfles conditioner en de normale anti-klit van de Action.
Ik ging eigenlijk naar de Welkoop voor shampoo, anti-klit, vliegenspray en sole hardener. Dat was een teleurstelling want daar heb ik alleen witte paarden shampoo gekocht, nu hopen dat die net zo goed is als de fles die ik hiervoor had.
Dit heette 'galop' en de fles is al zo'n 10 jaar oud. Wit met een groene sticker, iemand toevallig een idee of dit nog ergens verkrijgbaar is?

In elk geval lekker tutten vanavond :D

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:24

Bedankt voor de reacties :D

Wat een knapperd Kimmetje!

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 00:49

Afbeelding

Gisteren onze eerste wedstrijd <3 (HC)

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 07:01

Leuk! Hoe ging het?

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 08:18

Tribunals schreef:
Leuk! Hoe ging het?

Het ging mij er om dat we lekker reden en normaal de ring door gingen.

Uiteindelijk 175 en 184 punten! Als ik officieel had meegereden had ik 3e geweest. Super blij, op naar officiële <3

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 08:25

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 13:56

Tribunals schreef:
Bedankt voor de reacties :D

Wat een knapperd Kimmetje!

Dank je wel!! Ben er ook super blij mee!

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 20:37

Wat een knap paard heb je kimmetje! En Ladykim, fijn dat je eerste wedstrijd je een goed gevoel heeft gegeven. Dat is het belangrijkst!

Ook weer even een update vanuit hier. Nummer twee is ook terug van haar dracht dus die is weer even lekker in bad geweest! :+ Vanaf deze week gaan we alles weer rustig aan oppakken. Kan niet wachten om weer op pad te gaan straks *\o/*

Niet al te beste foto.. maar ze begint er weer een beetje beter uit te zien!
Afbeelding

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 21:05

Heeft iemand enig idee hoe je de manen aan een kant krijgt? Ik dun de manen uit en doe van alles, maar na een tijdje vallen ze toch weer terug naar de foute kant.. |(

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 21:07

Op mijn oude werk deden ze de manen in staartjes aan de kant waar ze moesten hangen en dat scheen naar zeggen te werken. Zelf geen ervaring mee of het ook echt zo is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 21:53

Werkt niet helaas. Heb er ook zo eentje. Het enige wat (tijdelijk) helpt is de hals van het vliegendeken er overheen houden. Maar na een dag zonder ligt alles alsnog kierewiet en alle kanten op.
Die hals werkt wel super om dotjes strak mee te houden als je de dag of avond voor wedstrijd vlecht.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 23:52

Niks aan te doen vrees ik. Wij hebben een van onze paarden zelfs eens een nacht en dag met ducttape om haar sprietpluk manen laten staan. Zo ingetaped om de nek heen, na een nacht en een dag er weer af gehaald en het bleef welgeteld 3 uur liggen :')

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 07:35

Mijn paard heeft zoveel haar dat het aan 2 kanten hangt, een voordeel is dan wel de dikke lange voorpluk :)) . Sommige mensen denken dat het een PRE is als ze hem voor het eerst zien -O-

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 08:53

Het enige wat daar tegen werkt is (hier tenminste) een halsdeken :+ Maar mijn pony draagt in de zomer geen (vliegen)deken over het algemeen, dus staan z'n manen gezellig alle kanten op. In de winter hangt 't netjes haha.

Gister bij de EJ met de nieuwe kortingscode maar een hele jerrycan Cowboy Magic bodyshine gekocht 8-) Elke keer die flesjes dat schiet niet op hier.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 09:53

mavantos schreef:
Mijn paard heeft zoveel haar dat het aan 2 kanten hangt, een voordeel is dan wel de dikke lange voorpluk :)) . Sommige mensen denken dat het een PRE is als ze hem voor het eerst zien -O-

Daar wil ik toch wel een foto van zien *\o/*

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 10:48

Mooi filmpje Peelie!
Ik ben inderdaad benieuwd naar die van jou Mavantos.

Enneh Susanne is dat niet echt ongelooflijk duur? Al zullen al die aparte flesjes helemaal wel aantikken.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:12

Afbeelding

Afbeelding

Op deze foto's valt de vergelijking wel mee en je ziet niet zo goed hoe lang de voorpluk isop foto's omdat hij een redelijk donker hoofd heeft. Je krijgt vooral het PRE effect als hij een beetje suffig in stal staat haha. Maar z'n voorpluk komt tot het lusje van de sperriem aan de neusriem.

Hier zie je het wel een beetje haha
Afbeelding

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 13:13

Ja op de eerste foto zie je wel hoe lang hij is! Ik vind dat altijd erg stoer staan, een lange voorpluk en korte manen!