De notariële akte is vandaag verleden dus ons huis is nu echt van ons! Voorlopig lijkt het erop dat we over zo'n 4 weken zullen kunnen verhuizen nu even bijlezen!
Ik vind mijn vent zo leuk als hij de 2 paarden uit de wei haalt op zijn dooie gemakje. Sexy Wij doen praktisch alles samen nu. Voorheen ging hij alleen 2 keer oer jaar mee op wedstrijd (en dan alleen sgw) en bracht mij naar stal als ik ziek was. Die heeft heel snel heel veel geleerd.
Proficiat!!! Hier gelukkig ook een handig mannetje, die ook nog helpt bij de paarden. Voeren, stallen mesten, paarden naar de wei. Hij draait nergens zijn hand voor om. Rijden is ook geen enkel probleem (vindt hij zelf, ik heb daar andere ideeën over. Zodat we dat maar niet meer doen.....anders heb ik straks geen handy-man meer over
Jadybabe
Geplaatst: 26-01-15 21:40
Gefeliciteerd mallootje...
spatter
Geplaatst: 26-01-15 21:58
gefeliciteerd mallootje!
Ik vind het heel fijn dat mijn man smid is, maar aan de andere kant. Voordat hij smid was ging hij graag mee naar wedstrijden en deed zelf ook mennen. Nu kan hij in zijn vrije tijd geen paard meer zien en rijdt liever op zijn motor.
Ik doe alles zelf met de paarden, mesten , bak bijhouden , ik heb zelf de stalmuren gemetseld. Manlief helpt zelden maar is ook weinig thuis dus ik snap dat ook wel.
Over hulp en huishouden.. Mijn vriend had helemaal niets met paarden tot ik hem leerde kennen, maar inmiddels is hij ook recreatief ruiter en kan hij zowat alles in de omgang met paarden. Hij helpt dan ook heel vaak en doet in het huishouden meer dan ik.. Ik heb dus wel heel veel geluk
RivellaLight
Geplaatst: 26-01-15 22:04
Gefeliciteerd! Dat is best snel, over 4 weken al verhuizen. Leukkk!!
Ik heb geen man/vriend, maar wel hele lieve ouders! M'n vader helpt vaak met de zware en technische klusjes, en m'n moeder kan sinds kort voorlezen , ze voert tussen de middag en zet ze ook wel eens buiten/binnen.
Wij hebben een tractor met twee wielen! Volgens mij is het een Agria, maar dat weet ik niet zeker. Er kan een soort schuif achter om de bak te slepen (je staat dan op de schuif), maar we hebben er ook een zware rol voor om het land te rollen, er kan een schudder achter (met een stoeltje ) en aan de voorkant kan een maaier (dan moet je wel zelf meelopen)
Ik ben heel blij met mijn handige vent, het huis, de stallen etc zijn echt ons gezamenlijke project. Hij wil me ook helpen met het onderhoud van de wei, maar vindt dat ik maar aan moet geven hoe en wat. Manlief kan van alles: timmeren, metselen, electra aanleggen, stratenmaken, noem het maar op. Ben ik echt heel blij mee, zo'n handige vent Maar de paarden zelf zijn echt mijn hobby. Als ik een keer niet kan, zet hij ze heus wel voor me binnen, maar stallen uitmesten oid doet hij niet Hoeft ook niet, de andere dingen die hij wel doet vind ik belangrijker Gisteren hing bijvoorbeeld de deur van Walter's stal er half uit (stomme boktor, zit dus ook in dat kozijn!) en dat maakt hij dan wel meteen grondig. Heel fijn, hij heeft meestal ook het juiste gereedschap wel bij de hand. Verder kookt hij meestal doordeweeks, als ik met mesten en voeren bezig ben. Schoonmaken doen we echter geen van beide Daarom hebben we daar iemand voor
Vroeger woonden we met mijn ouders ook in het buitengebied. Maar een aantal jaar nadat mijn vader is overleden, heeft mijn moeder de boel verkocht (ik woonde toen op kamers, mijn zus als au pair in Duitsland). Heel logisch ook, mijn vader was super handig, maar zij moest voor veel zaken toch iemand laten komen. Dat gevoel van afhankelijkheid, daar werd ze niet blij van Altijd maar anderen vragen en zelf niets terug kunnen doen, niet leuk. Sindsdien weet ik heel goed dat buitenaf wonen, met al het werk wat er bij hoort, echt iets is wat je samen moet willen. Ik ben heel blij dat mijn partner er net zo blij van wordt als ik En daarvoor hoeft hij niets met mijn paarden, hij gaat ze toch wel lief vinden, want zo is hij wel
heleen06
Woonplaats: in het weekend vlakbij Assen/doordeweeks in Rotterdam
Net als bij rivellalight helpen bij mij mijn ouders ook mee, vooral mijn moeder. Als ik voor studie in Rotterdam zit, verzorgt zij het paard. Niet rijden of longeren, maar verder wel alle verzorging. Erg fijn, want zo heb ik toch mijn paard tijdens de studie kunnen houden!
Spannend, de een heeft het eindelijk voor elkaar, de ander moet eerst nog een huis verkopen. Mooi om te zien zo op 1 pagina.
florie71
Geplaatst: 26-01-15 23:53
Ons nieuwe stekkie is al gekocht hoor. Krijgen in mei de sleutel maar mogelijk eerder als ons huis snel verkocht is... dus vandaar dat ik heeeeel hard hoop dat dat snel is.
Hier geen man die helpt bij de paarden, ook niet in huis
Gefeliciteerd Mallootje!!
Florie71: Huis al verkocht??
Mijn bak vanochtend, droog, toplaag zacht maar daaronder nog wel hard helaas. Maar mag volgens mij echt niet klagen
_Lorette_
Geplaatst: 27-01-15 01:08
Nee, dat ziet er goed uit!
Is het raar als ik heb uitgerekend dat mijn paarden overdag gemiddeld eens per 1 uur en 20 minuten mesten? Over heel wat dagen gemeten...
De verhoudingen liggen wel scheef. Zo hebben ze vandaag 11 uur in de paddock gestaan en ik heb 33 mesthopen opgeruimd van 4 paarden. Maarrr ze staan twee aan twee. In de ene helft lagen 22 mesthopen en in de andere helft 11. Kwam precies zo uit, maar moeder en zoon mesten zeker 2x zo vaak als de andere twee. In kg komen ze overigens ongeveer gelijk uit.
Moeder en zoon zijn 1.65 m en de andere kant wordt bezet door 1.76 m en 1.61 m.