Ik heb echt om de 3 meter een steunpunt nodig hoor , in nogal een windgat hier
En dan is het dus nog een makkie voor die kleine vanwege de prikpaaltjes
DubbelFun
Geplaatst: 13-07-10 17:05
Ik richt mijn weiland nogal eens anders in en gebruik dan alleen de houten omheining als 'vasthoud'punt. De rest doe ik met prikpaaltjes. Eerst deed ik die ook netjes om de 3 meter, maar dan heb je er 100 nodig Ik heb er net 20 verkocht, dus nu moet ik het met de resterende 20 doen Overigens valt het mij op dat je die dingen tegenwoordig nog maar in 2 maten hebt; 105 en 156. De tussenmaten van 125 en 140 zie je nergens meer.
@pmarena: dan had je beter koord ipv lint kunnen kiezen, dat blijft toch altijd veel gevoeliger voor wind.
Ik wil geen koord , heb dik groen met rood koord gehad , dun draad , vind het allemaal maar een troep. Doe mij maar lekker netjes lint hoor , het 40mm breed bruin lint is precies wat ik wil
Ik heb er geen problemen mee
Het is alleen jammer dat die houten palen de grond niet in gaan , maar dat gaat vast wel een keer lukken en dan heb ik een keurige afrastering met mijn brede lint
Tot die tijd vangen de prikpaaltjes de tussenruimtes wel op
Ik heb groene 105 cm van Agradi dacht ik , dat zijn stijgbeugelpalen , en heb sinds kort uit Duitsland wat langere , ik dacht wel de 125 cm Jammer genoeg kon ik die niet als stijgbeugelpaal vinden , deze hebben gewoon die 2 zijstukjes , waardeloos systeem
DubbelFun
Geplaatst: 13-07-10 18:42
wuswa schreef:
Hey DD las ik nou dat je nog prikpalen te koop hebt???
Helaas te laat, een bokker heeft ze vanmiddag opgehaald.
Ik kon het niet laten , heb me een kwartiertje losgerukt van mijn werk (waar ik tussendoor wat bok om niet helemaal gek te worden ) en heb wat foto's gemaakt van de peultjes
Ik heb al een ronde gehouden voor het fluitekruid , toen JKK , pas de zuring , en als volgende weer die kalote-bereklauw , de kleinere plantjes die ik niet herken zouden misschien wel nuttig of lekker ter afwisseling kunnen zijn dus die laat ik nog even met rust , eerst eens erachter komen wat het allemaal is
Er staan ook een soort Margrieten tussen , maar dat zijn maar 2 plantjes , wel grappig ! Die stond er vorig jaar niet , wel die kleinere Madeliefjes enzo
wuswa
Geplaatst: 14-07-10 09:51
DubbelDun schreef:
wuswa schreef:
Hey DD las ik nou dat je nog prikpalen te koop hebt???
Helaas te laat, een bokker heeft ze vanmiddag opgehaald.
Van het maaien is er niets terecht gekomen door de regen. Hopelijk blijft het droog en kunnen we straks met de bosmaaier aan de slag
Hier alvast het fimpje van hoe het nu is (de paardjes waren hier net een kwartiertje in de nieuwe wei en nog een beetje hyper). We hadden hier een stukje afgezet ivm het hoge gras/hooi.
Hier staat het hooi ook nog óp het land. Als je van een afstandje kijkt denk je dat het graan is Maar het wordt nog steeds gegeten, dus het zal wel loslopen
Hier was het in het begin wel met tegenzin hoor , dat het hoge gras gegeten werd , ze at liever hooi Ik ben toen gestopt met hooi geven , want dat hangt er nu alleen nog maar voor een hapje tussendoor , niet om op te leven , vreet lekker gras
Rena stond toen de hele dag op het pad van de normale wei te mopperen en elk overgebleven onkruidje te proeven , wilde er nog niet aan
Brak vervolgens eerst steeds het hooischuurtje open en nam af en toe met lange tanden een hap van het hoge gras , want ze begon toch wel wat hongerig te worden
En nu heeft ze de smaak aardig te pakken eigenlijk , het is blijkbaar een "gerecht" dat je moet leren waarderen
Nu sloot ik eergisteren de dijkwei af omdat ik niet wil dat het een modderpoel wordt met die regen , en stond ze weer te mopperen dat ze er niet op mocht
Dat klopt, dan moet je ze ook 'opsluiten' in dat stuk, dan eten ze het wel
xMelissaa
Geplaatst: 15-07-10 12:45
maar het is maar een klein stukje dus ja dat maai ik wel een keer
niet dat dat goed gaat komen als ik dat ga doen
fojoe
Geplaatst: 15-07-10 12:52
'opsluiten' hielp bij mij ook niet, ik heb de mijne nog boerenwormkruid weten eten in plaats van dat lange gras ik heb het afgemaaid en op een hoop gegooid met de bedoeling om het weg te gooien, en toen hebben ze het tot het laatste sprietje opgegeten met brandnetels en distels gaat het hier net zo. staan ze in de weide, dan komen ze er niet aan. maai je ze af, dan zijn ze opeens jammie gekke beesten
dat gaat bij mij ook zo meestal haalt de timmerman ze er uit maar dat zijn ze binnen een week weg maar anders moet meneer ze niet hebben en daisy al helemaal niet ja oude paarden worden alleen maar koppiger