Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fitzroy schreef:Wat me wel opvalt is het grote verschil met de korrels met het weer. Als het nat weer is, is de bodem ook veel vochtiger en houdt zich minder goed.
Cheveyo schreef:daar gaat het bij mij fout, als de vacht nog vochtig is en dan op de vertrapte strokorrels...ah ah... geen pan. Misschien ligt het aan mij omdat ik graag spikenspan met een spierwitte vlek op wedstrijd kom. Schimmels (niet helemaal wit) zouden nog kunnen denk ik maar echt wit...maar probeer maar ik ben benieuwd naar jouw bevindingen tegen die tijd
.
tine10 schreef:Cheveyo schreef:daar gaat het bij mij fout, als de vacht nog vochtig is en dan op de vertrapte strokorrels...ah ah... geen pan. Misschien ligt het aan mij omdat ik graag spikenspan met een spierwitte vlek op wedstrijd kom. Schimmels (niet helemaal wit) zouden nog kunnen denk ik maar echt wit...maar probeer maar ik ben benieuwd naar jouw bevindingen tegen die tijd
.
Heb helaas 2 helemaal witte schimmels (al wat op leeftijd, 24 en 15)Maar goed, moet toch iets ivm longproblemen bij het oudje..... We gaan het gewoon proberen. Met stro kon het ook mis gaan, als hij echt in de mest ging liggen.
Cheveyo
Weet niet hoe schimmel jouw schimmel is maar wat ik probeer uit te leggen is dat een korrelgloed over een bijvoorbeeld donkere schimmel minder zichtbaar is dan korrelgloed over spierwit..
En misschien blijft het bij jouw wel niet zo plakken, die van mij komen van de Welkoop en ben er erg over te spreken.
Je kunt er ook altijd nog een pak vlas oid (ik neem Rapsodi) over heen gooien als je wedstrijd hebt en je hebt hem net gewassen.[/quote]
Mijn schimmels zijn dus echt wit wit. En bij de bonte is het ook erg veel wit. Ik heb korrels van Strovan besteld. Vlas kan geloof ik niet ivm afvoer van mest (wil de boer niet)
[quote="russel schreef:Sinds 2 dagen hoest mijn paard weer!!! Ga nu toch denken dat het door de strokorrels komt.