Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 20:13

Lynn_Nikita schreef:
Belker komt jouw smid uit Limburg?
Karin jeetje dat is schrikken!

Misschien van oorsprong, maar hij woont hier in de regio.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 20:17

Belker schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Belker komt jouw smid uit Limburg?
Karin jeetje dat is schrikken!

Misschien van oorsprong, maar hij woont hier in de regio.

Nee dan is dat niet die wat ik dacht, die woont hier nog steeds

Akshay

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 20:23

Jeetje Karin..
Grote eer aan assertieve buur!

Natasja; trekkurrrrr!

Wat leuk die ijscoijzers! Is er ergens online wat over te vinden belker?

Ik heb alleen even poep geruimd net. Loop krom van de rugpijn dus we beginnen de week weer goed :')

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 20:25

Heftig Karin, wat een geluk dat ze maar een klein stukje de weg op gingen en je buurvrouw ze op kon sluiten.

Gaaf Natasja, ga je vast veel plezier en gemak van hebben.

Au sterkte Akshay.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 20:50

Jeee heb jij effe geluk dat je buurvrouw buiten was. Dat verkort je leven serieus!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 21:16

Jeetje Karin, ik snap dat je hart op hol is geslagen. Hoe gaat het nu?

Gave trekker, ik ben wel een beetje jaloers. Ik wil ook wel een trekker of klein tuinmachine, maar de poort is niet breed genoeg om met groot materiaal op weiland of paddock te komen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 21:18

Akshay schreef:
Jeetje Karin..
Grote eer aan assertieve buur!

Natasja; trekkurrrrr!

Wat leuk die ijscoijzers! Is er ergens online wat over te vinden belker?

Ik heb alleen even poep geruimd net. Loop krom van de rugpijn dus we beginnen de week weer goed :')

https://webshop.werkmanhoofcare.com/nl/ ... horseshoes

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 21:24

Karin. Zo eng. Gelukkig goed afgelopen.

Beterschap met de rug.

Mooie trekker. Handig die voorlader.

Volgens mij best wat mensen uit de regio van toverland. Van hieruit een minuut of 25.

Straks ook weer gereden met mijn jonkie.
Ooh wat deed ze toch goed haar best.
Ben nog na aan het stralen.

Jammer dat ik voortaan zo'n oude zeikmuts ben anders kon ik met haar ook wel aansluiten.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 22:41

Robijntjah schreef:
Ik voel een mini meeting aan komen :)

Als Natasja mee wil mag ze mijn andere PRE lenen!

Jaaa pick me pick me!! :D :):)

Jezus Karin, dat is doodeng!! Wat een goed optreden van je buurvrouw _/-\o_

Leuk inderdaad, die ijzers met een IJsco'tje erop :+: :D

Thanks voor alle leuke reacties op 't trekkertje! Duidelijk nog niet laten zien dus haha! :D Even eerlijk: was een cadeautje van paps en mams <3 We gaan zéker veel plezier en gemak ervan hebben.. voor nu alleen de bak gesleept :') Oh en de aanhanger verplaatst met de trekhaak haha :P Maar we hebben er ook palletvorken bij en een zaaibak.. dus binnenkort kunstmest en kalk strooien :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 22:43

Oja nu weet ik het weer... Olaf zei al dat je het verteld had maar dat vergiet van mij wist dat dus niet meer :')

Karin dat is schrikken! Fijn dat er niks gebeurd is!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 23:05

Wat eng Karin. Gelukkig goed afgelopen... Ik werd jaren geleden door de politie gebeld dat mijn paarden uit waren gebroken 's nachts en op de provinciale weg een paar kilometer verderop waren gevangen. Gelukkig hadden ze mijn jongens gevangen en konden ze bij een stal in de buurt opgevangen worden tot ze mij hadden gevonden. Met mijn paarden was toen ook niks aan de hand. Maar ik was me rot geschrokken. Doodeng. Maar het kan anders. Spierproblemen kan ook een gevolg zijn. Dus ze even goed in de gaten blijven houden.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 23:15

Haha Olaf _/-\o_ :P :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 23:16

@karin: jemig wat een schrik. Gelukkig alles goed afgelopen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 09:56

Jeetje Karin wat schrikken! Gelukkig allemaal goed afgelopen. Ik ben zo blij dat wij een hek om het erf hebben. Ze moeten echt door de draden of over het hek om op de weg te komen

Wat een leuke ijzers Belker!

Akshay sterkte met de rug!

Jaaa mini meet, ik ben voor! Voor ons is het een half uurtje, en Elevada stond na een ritje van 10 minuten al te druppen van het zweet :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:01

Dat wordt oefenen haha.

Ik heb sinds gisteren toch een soort van rare kramp in mijn hand, ontzettend irritant zeg.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:02

Gelukkige afloop Karin. Paarden en auto's altijd super eng. :(:) En die uilskuikens moeten dan altijd een hele show geven als ze even los geraken uiteraard.

Xutopia: Proficiat met je nieuwe aanwinst. Daar ga je heel veel pelzier van hebben. Ik heb zelf een trekker, maar geen frontlader en dat mis ik echt. Ben dus een heel klein beetje jaloers nu :o

Natasja die ijzers <3

Hier de laatste dagen heel actief aan het rijden. Na een jaar terug het springen opgepakt. Mijn merrie heeft niet zo veel lef en ik heb hierdoor besloten om geen lessen meer te nemen zodat we aan ons eigen tempo aan het vertrouwen kunnen werken. Jammer dat ze net dat beetje lef ontbreekt, want ze kan het echt wel.
Qua dressuur hebben we een oefenwedstrijd op 21/03. De proef is een hele uitdaging met enkelvoudige wissels op de slangenvolte, contra en achterwaarts+vertrek in galop. Vooral het achterwaarts hebben we nog werk aan. Dus dat wordt spannend.

oja... en ik heb al heel veel verteld hier over de werken aan de paddock. Hij is bijna klaar nu. Ik heb nog bomen besteld en al 125 bottelrozen geplant. De bedoeling is dat ze hier en daar wat gaan kunnen snoeien, maar ze kunnen aan de planten zelf niet aan dus een hele klus om alles op een nette manier af te schermen. De foto's onthou ik jullie nog even :):)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:13

@Robijntjah: heb je iets inspannends met die hand gedaan (ergens veel druk op uit geoefend oid ?? )
@betadine: je hoeft je dus niet te vervelen met 125 planten in het vooruitzicht :)

Wederom een heerlijke dag en de zon komt ook al door.

Ik moet nodig voor de stallen het aangelopen zand wegvegen. Met de sneeuw/ijs was het handig, maar nu staat het rommelig.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:31

Goed bezig betadine!

Jolijn ja we moeten echt gaan oefenen en ik ben zo in dubio of dat dan op korte afstanden moet of juist op langere :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:36

Poeh goede vraag.

Ik zou denken kleine goede rondjes en dan proberen uit te bouwen maar heb het nooit zo echt aan hoeven vliegen...

Nee, volgens mij niets raars gedaan met mijn hand. Ik hou het even in de gaten...

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:47

@Betadine: klinkt alsof dat super mooi gaat zijn als ze allemaal in bloei staan!

Schrikken Karin, dan ben je zo 10 jaar ouder :(:) mijn grote bonte is zo ook eens ontsnapt de weg op en heb achteraf staan janken! De spanning die er dan uitkomt van wat er had kunnen gebeuren.

@utopia: ooh jaloers! die ziet er mega handig uit! Frontlader lijkt me een droom om erbij te hebben hier.

Schattig die ijzers met ijslandertjes op <3 hier ook een ijslanderhoefsmid maar die heeft 'gewone' ijzers denk ik.

@Robijntjah: hand overbelast misschien?

@Akshay: sterkte met de rugpijn :knuffel:

Zondag was het hier ineens mini ponykamp _O- al het nageslacht van mijn vriendinnen kwamen voor de paarden 'zorgen' :))

Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:00

Robijntjah schreef:
Poeh goede vraag.

Ik zou denken kleine goede rondjes en dan proberen uit te bouwen maar heb het nooit zo echt aan hoeven vliegen...

Nee, volgens mij niets raars gedaan met mijn hand. Ik hou het even in de gaten...

Ja dat denk ik ook, maar heb ook al mensen gehoord die zeggen “3 uur mee gaan rijden dan gaat de stress er wel af”. Maar af voelt niet fijn :+

Wat een gezelligheid Solleke!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:06

Maartje_M schreef:
Goed bezig betadine!

Jolijn ja we moeten echt gaan oefenen en ik ben zo in dubio of dat dan op korte afstanden moet of juist op langere :=

Ik lees nog steeds mee hoor, maar heb te weinig tijd om op alles te reageren.

Wat oefenen betreft is mijn ervaring dat je het beter heel voorzichtig op kunt bouwen.....

Mijn jonge merrie vloog volledig in de stress bij het trailerladen, ik heb het echt in mini stapjes opgebouwd. Heb er zeker 3 tot 4 maanden over gedaan, van alleen maar even aan de klep ruiken en dan weer terug zetten (elke dag) tot 1 voet op de klep en weer terug zetten, 2 voeten enz enz. tot nu zelf mega relaxt de trailer in lopen en er nog relaxter uit stappen op haar dooie gemak. Vaak staat ze op rust als ik de klep opendoe en wacht ze tot de balk weg is, ik haar op haar rechterbil aanraak en "terug" zeg en dan stapt ze heerlijk rustig achteruit. Ik vind het nl erg belangrijk dat ik volledig alleen kan laden en lossen zodat ik niet afhankelijk ben van de tijd van iemand anders.

Maar dat vraagt wel veel tijd en geduld. Ik zou absoluut nooit meteen lange afstanden gaan rijden als een paard stress heeft op de trailer.

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:22

Jemig Karin ik voel je stress gewoon hier := wat een ellende! Maar wat een top handelen van je buurvrouw! +:)+

Leuk die ijzers belker!

Ashkay rugpijn is zo k*t, kan er over meepraten. Ik heb een paar maanden geleden voor het eerst in m’n leven een massage gehad bij een masseuse en die heeft serieus een dikke week heel goed geholpen maarja.. iets met een lockdown :Y)

Utopia gave trekker! En zo handig!!

DF aan de opruim, succes!

Robijntjah dat is naar, en onhandig. Hoe gaat het nu?

Solleke_noah haha gezellig! Vooral als ze allemaal weer naar huis gaan. (Geintje _O- )

Maartje ik zou dat ook rustig opbouwen. 3 uur rijden zou ik niet gaan doen, kan me niet voorstellen dat dat de stress verminderd :+

Ik wil ook weer rijden maar ik vind pony nog te moe en vind het nog te snel. Hij is van september t/m midden januari beleerd en heeft nu vakantie. Hij moest heel erg wennen hier en durfde niet goed te slapen. Gaat nu wel echt goed en als ik met een halster aankom is hij echt haantje de voorste. Hij heeft echt zin om wat te doen. Ga zo lekker borstelen en wat in de bak spelen. Beetje grondwerk. Rijden op hem kan hopelijk nog 30 jaar :D

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:27

Leuk die ijzers met IJslanders er op. Mijn hoefsmid heeft het er wel eens over gehad maar hij wil ze niet :P Hij had een tijdje terug een doos waarop stond dat ze geschikt waren voor IJslanders. Daar maakt hij ook een grap over.

Maar hij doet normaal gesproken ook voornamelijk grote paarden. Ik geloof dat ik de enige ben met een IJslander. Maar hij zou graag willen dat mijn IJslander wat groter is. Maar hij doet mijn IJslander wel heel netjes en hij staat super gebalanceerd op gewone ijzers met dezelfde diktes voor en achter dus ik ben er blij mee.

Hier trouwens al twee dagen geen zon te zien, het is wel warm maar erg grijs. De paarden hadden het vanochtend op stal al warm dus die staan zonder dekens lekker buiten. Kunnen ze zichzelf eens lekker krabben en rollen weer en vies maken. Mijn IJslander is ook al volle bak in de rui dus die vind het wel fijn zo.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:29

Wat tof die ijzers Belker

DF geen corona kapsel voor jou, super netjes gedaan en lekker dat je het zelf zo bij kan houden.

xXutopiaXx wat een tof en handig cadeau!

Jeetje beetje van de schrik bekomen? Wat een avonturiers, niet goed voor je hart.

Akshay en Robijntje sterkte met de pijn :(

betadine wat een project!! 125 planten. Mogen de oefenwedstrijden alweer doorgaan?

Leuke berichten over plannen voor een (PRE) rit!

Mijn paard had na heel veel kliniekbezoeken en een lekke band op de A2 met alle toestanden die daarbij horen geen zin meer om de trailer op te gaan. Wij zijn echt op max. 5 min rijden een paar keer met hem naar het bos gegaan zodat hij de trailer weer met iets leuks associeerde, en dat is redelijk uitgepakt (als we nu de trailer pakken om spullen op te halen/weg te brengen begint hij te brullen). Maar hij had niet zo’n stress dat hij er druppend van het zweet stond.

Prairy mag ik nog een vraag stellen over de roosters die je besteld hebt? Wij twijfelen om ook alvast wat te bestellen (is inderdaad een goede prijs) maar ik lees verschillende verhalen over grondwerk dat wel/niet nodig is. Hebben ze je een “gebruiksaanwijzing” gegeven hoe het beste te leggen? Zitten op zandgrond en het liefst willen we niet afgraven of puin gebruiken.