Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 10:25

Ben blij dat ik niet de enige ben waar het zo nat is. Ben er zo ontzettend klaar mee... Ik heb ook zo'n weiland waar het water op staat en een bak die meer een zwembad is etc. Ik wil weer wat kunnen doen -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 10:30

Ik heb gisteren nog ff buiten gereden met onze bruidsfotografe/vriendin maar daarna was het weer dikke drama. Ik heb zo nog wel een mooie foto :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 10:34

Dit dus....

Afbeelding

Dit is wel meteen ons allernatste stuk, om het hoekje begint het nu net pas te soppen maarja, het gaat nog de hele week door met regenen.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 10:37

Oh mannn.. da's toch niet te doen gewoon.. pestweer.. :n Hoeveel schoenen zijn er al verdwenen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 10:38

Geen want wij wagen ons er niet meer aan zonder rubber laarzen _O-
Al weken niet :=

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 10:40

Slim slim... moet ik toch nog maar 's gaan halen bij de Van Cranenbroek :')

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 11:12

Zo ziet het natste stuk bij mij er ook uit. En de bak is gewoon een plas, geen blub, maar ja, daar komt nu ook niemand :')
Hier kun je ook niet zonder laarzen naar de paarden :n

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 11:27

Dit is mijn winterweitje op het moment (zandgrond):

Afbeelding

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 12:00

@ Robijntjeh, jouw natste stuk, zo is mijn hele paddock al maanden :') Dikke ellende, maar het wordt hopelijk bijna weer zomer en voorlopig hebben andere dingen ook gewoon prioriteit. Maar dat is dus wel de reden dat ze bij mij gewoon snachts op stal gaan.

Hier is het trouwens momenteel echt super weer, zonnetje, licht windje, echt wel heerlijk eigenlijk.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 12:02

Mensen in onze regio toevallig ervaring met het laten storten van een betonvloer in de stal/schuur?! :D Of tips... wat een prijzen zijn dat ook _O-

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 12:13

Ja! Wij hebben beton laten storten door A. Jansen BV. Geen idee wat de kosten waren alleen, dat heeft manlief allemaal geregeld. Wij hebben zelf alle voorbereidingen gedaan en gevlakt etc, dus was echt alleen het storten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 12:14

Oeh goede vraag Natasja want daar willen wij toch ook echt wel mee aan de gang. Ze kunnen namelijk niet op stal (niet dat dat een wens is van mij) en schuilen vertikken ze :=

Hier nu ook lekker weer maar zit behoorlijk wat aan te komen volgens mij.

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 12:16

Alle prijzen van bouwen en verbouwen rijzen momenteel de pan uit. Wij hebben vorig jaar verbouwd (grootste deel, nu nog steeds bezig) en vonden het toen al recordprijzen, maar kennelijk zat het allemaal nog niet aan de top....niet normaal!
Wat wil je weten over beton storten?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 12:35

Lekkere algemene naam ook Maartje haha _O- A. Jansen BV haha :P

Wij moeten de vloer van de schuur gelijk krijgen, die bolt nu in het midden en loopt aan weerskanten af naar de mestsleuven, die wij ook dicht willen storten (wel met buis erin, mochten we er ooit weer gebruik van willen maken :') en als afvoer van de poetsplaats/voor het schoonspuiten van de stallen..) en zo hebben wij dan 2 schuren naast elkaar, 20m. lang en elk 7m. breed. En nu spelen wij met de gedachte om zelf het grote werk alvast te doen, als in: zelf beton mengen en de grootste massa alvast aanbrengen, zodat een bedrijf het verder netjes af kan werken. Maar hoe haalbaar is dat en hoeveel voordeel levert dat op, want de materialen moet je toch kopen.... wel jammer dat de prijzen de pan uit rijzen ja... maarja... ik wil ze volgend winter toch écht op stal kunnen zetten :') En ik wil zó graag weer een fijne poetsplaats.. en zadelkamer.. en dan moeten we toch echt de vloer netjes krijgen.. Oja, en dan dus ook over het algemeen recht, met de poetsplaats op afschot...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 12:41

Het storten vanuit een vrachtwagen kun je echt niet zelf, dat kan ik je alvast vertellen. Het isoleren en afgraven en weer nieuw zand storten wel.

Jansen heb ik nog ooit bij paard gereden :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 12:42

Hoe gaat daar überhaupt ooit een vrachtwagen komen?! Maar isoleren en afgraven hoeft niet in de stal :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 12:43

Ja, er moet wel speciaal zand in, niet ieder zand kan er onder.
Goede vraag maar anders hebben ze daar voor die speciale slangen voor.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 12:46

Oja, da's waar! Maar, ook als je op al een bestaande laag beton stort?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 12:46

Dat weet ik dan weer niet _O-

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-20 12:48

xXutopiaXx schreef:
Oja, da's waar! Maar, ook als je op al een bestaande laag beton stort?

Zou eerst uitzoeken of je over je bestaande vloer kan storten zonder dat de nieuwe vloer gaat breken of dat je dan een laag van 30cm hebt straks. Dan stijgen de kosten snel de pan uit

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 12:51

Dat gaan ze sowieso vrees ik... ^) :$

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 12:55

Leuke hobby hebben we he :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 12:57

Nou.... ^) |( :') 8)7

Vraag 't me van de zomer nog maar een keer _O-

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:26

xXutopiaXx schreef:
Lekkere algemene naam ook Maartje haha _O- A. Jansen BV haha :P

Wij moeten de vloer van de schuur gelijk krijgen, die bolt nu in het midden en loopt aan weerskanten af naar de mestsleuven, die wij ook dicht willen storten (wel met buis erin, mochten we er ooit weer gebruik van willen maken :') en als afvoer van de poetsplaats/voor het schoonspuiten van de stallen..) en zo hebben wij dan 2 schuren naast elkaar, 20m. lang en elk 7m. breed. En nu spelen wij met de gedachte om zelf het grote werk alvast te doen, als in: zelf beton mengen en de grootste massa alvast aanbrengen, zodat een bedrijf het verder netjes af kan werken. Maar hoe haalbaar is dat en hoeveel voordeel levert dat op, want de materialen moet je toch kopen.... wel jammer dat de prijzen de pan uit rijzen ja... maarja... ik wil ze volgend winter toch écht op stal kunnen zetten :') En ik wil zó graag weer een fijne poetsplaats.. en zadelkamer.. en dan moeten we toch echt de vloer netjes krijgen.. Oja, en dan dus ook over het algemeen recht, met de poetsplaats op afschot...

Ik googlede op Beton Jansen en vond hem meteen hahaha. Ik wist alleen nog dat ze dezelfde achternaam hadden namelijk :')

Storten doen ze inderdaad met een slang. Die kunnen ze behoorlijk lang maken volgens mij. Bij ons zijn ze ook niet met de vrachtwagen naar achter gereden. Wij hebben het bewapenen en zand glad maken etc allemaal zelf gedaan. Laten storten en zelf afgewerkt daarna
Ik zou ook even goed (laten) checken of je wel op beton kan storten. Denk dat daar best risico's aan zitten...

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:43

Je wilt dus eigenlijk geen beton storten, maar egaliseren (los van de mestputten want die moet je dan inderdaad volstorten, maar dat kun je beter met gebroken puin (laten) doen dan met beton). Dat is iets anders en gebruiken ze ook ander spul voor. Dat zou ik niet zelf doen, maar laten doen. Gewoon een kwak beton erop gooien en glad trekken, gaat niet het resultaat opleveren wat je wilt, vrees ik en inderdaad niet goed hechten....
Laatst bijgewerkt door Morpheus81 op 25-02-20 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt