Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boef

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 08:02

Wat een dierenpech, sterkte voor jullie en de dieren.

Kippen Opzich zijn niet veel werk en vooral Vermakelijk maar een goed hok is wel meer werk.

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 08:22

Lynn, 16 jaar voor een kat is al aardig op leeftijd natuurlijk hopelijk is er gister niks raars naar boven gekomen en komt het niet eten door de warmte. Onze kat eet ook veel minder of soms zelfs niet door de warmte.

s_v, op de tekening ziet het er leuk uit maar vraag mij af of de smalle heuvel wel handig en veilig is?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 09:18

Beterschap voor de beestjes Lynn en Selka!

Daar zat ik ook al naar te kijken s_v, is dat pad 2 m breed? Of begrijp ik de tekening dan verkeerd?

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 10:04

Beterschap voor je shet Selka, had hij al langer last van zijn oogje? Of is het zo plots gekomen?

Over de heuvel, het is eigenlijk meer een schuine kant, tegen de sleufsilo waar het eten voor de koeien inzit, hij is inderdaad echt niet zo breed, even ter illustratie:
Afbeelding

Ze lopen er nu dus ook al op, en ik weet dat het er een beetje eng uitziet, maar het gaat echt prima zo, vooral Vlekje vindt het heerlijk om lekker boven te staan dutten :) Scheelt ook dat ze over het algemeen heel rustig zijn, ze klieren (bijna) nooit met elkaar en Vlekje maakt ook gewoon netjes plaats voor Jules boven op de 'heuvel' als het moet :j

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 10:05

Ik vind jouw idee echt tof s_v ook weer inspiratie voor ons land.
Shet was gisteren avond nog goed. Ik denk dat hij tegen een tak is gelopen met zijn oog. Misschien weggejaagd en dus niet opgelet.

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 10:14

Arm kleintje! Wat zeiden de op de kliniek?

Ben zelf heel benieuwd hoe het plan uiteindelijk uit zal draaien :j Ik ben al een half jaar aan het tekenen, zeuren, hopen, ... en nu gaan we deze week eindelijk ook echt beginnen, spannend! :D

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 10:18

Vanmiddag komen ze aan huis. Nadeel van geen trailer hebben.

Ik lees je andere topic mee en hoop dat ML mee wil werken :D

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 10:22

Ik moest echt 3x nadenken wie ML was, maar je bedoelt manlief? :D
Die werkt wel mee hoor, we gaan gewoon rustig stap voor stap opbouwen en zien wel waar we uiteindelijk uitkomen op het einde van de rit :))

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 10:25

Welkom S_V! Leuk zo'n paddock paradise! Lijkt me ook erg leuk om te tekenen en plannen te maken

Sterkte iedereen met de zieke dieren :(:)

Wat hebben een hoop mensen problemen met de kippen, ik wilde heel erg graag kipjes maar ga nu wel twijfelen. Leek me zo ontzettend leuk van die rondscharrelende kipjes maar ze moeten natuurlijk niet opgegeten worden :\

Hier druk met het bezichtigen van huizen, lijkt allemaal ineens in een stroomversnelling te gaan. Nu moet het juiste huis er natuurlijk wel bij zitten en dan ook nog beschikbaar zijn.
Een aantal huizen staan al langer dan 6 maanden te koop in deze markt, dat vind ik wel opvallend. Waarom gaan veel huizen heel snel en deze niet? Maar goed, daar komen we waarschijnlijk niet achter.

Superpony grote kans dat we al bij dezelfde huizen zijn geweest als jij ook in het midden van het land zoekt hihi.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 10:30

@Selka, hopelijk valt het mee voor de shet :(:)

Toevallig had ik een paar maanden geleden dat beide paarden met een geirriteerd oog stonden.
Waarschijnlijk ook tak/stof oid.
Hoornvlies gelukkg niet beschadigd.
Paar dagen gezalfd en het was weer over!
Was gelukkig voor het vliegenseizoen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 10:37

Ja manlief inderdaad! :D Het zou leuk zijn als je kunt/wilt updaten met foto's.

Gelukkig maar Karin. Het ziet er echt niet goed uit. "gewoon" ontstoken is het geweest eerder dit seizoen en dat was met de kap zo over maar het ooglid staat van het oog af en het is echt bizar dik. Zijn oog zit bijna dicht. Ik gruwel van oog problemen. Ik hoop dat het net zoals bij jou meevalt :)

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 10:44

Ik ben wel van plan om up te daten in het topic Selka, voor mezelf ook leuk om achteraf terug te blikken op het 'proces' dat we hebben gemaakt met de pp :)

Hopelijk valt het mee vanmiddag, bizar dat het zo ineens is gekomen. Het is echt te dik voor een vervelende insecten beet/prik zo te lezen? Mijn papa had vorige week een wespensteek op zijn neus en heel zijn gezicht was ook gezwollen, vandaar dat dit ook in mij opkomt....

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 11:08

Muppet, ik denk dat huizen die nu langer dan 6 maanden te koop staan ook huizen zijn die in een hogere prijsklasse vallen... Wel zal ik altijd extra goed opletten als ik bij huizen ga kijken die langer te koop staan.

s_v, zo op de foto lijkt het goed te gaan met de heuvel maar toch zal ik er zelf niet heel gerust op zijn. Misschien scheelt het dat je wat kleinere paarden hebt.

Het schijnt dat er dit jaar een enorme wespenplaag verwacht wordt. Bij ons zie je zo af en toe een wesp maar tot nu toe lijkt het mee te vallen. Dazen zijn hier helemaal niet meer te vinden maar zal dat door de droogte komen of is het seizoen al voorbij?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 11:12

Ik kan mijn balkon deuren (5 hoog in de haven) niet eens meer open zetten. De wespen vliegen steeds naar binnen, bloed irritant, ik kan niet zo snel een wespennest vinden, maar denk wel dat er ergens in de gevel zo;n nest zit.
Op de paardenweide van de buren zag ik wespen in en uit een gaatje in de grond komen vlakbij een greppel. Ik heb de buurvrouw erop gewezen, maar ze laat hem niet weghalen. Nu hebben we er niet vele last van op stal, dat scheelt. Paarden komen ook niet in de buurt van het nest dus verstoren ze de boel ook niet.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 11:14

Nils het zijn huizen in de prijsklasse 450000-500000, dat is volgens mij nog niet een heel hoge prijsklasse toch? Laat ik het zo zeggen, andere huizen in deze prijsklasse zijn zo weg.

Ik hoop dat het meevalt met de wespen. Ik vind het nu ook idd nog redelijk meevallen (ondanks dat wij 2 weken terug een nest in de spouw hadden zitten...). Dazen hadden wij wel vrij veel even geleden, heb nu ook het gevoel dat het er minder worden. Wel heel veel vliegen..
Mer1980 vervelend dat jullie zoveel last hebben van wespen :\

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 11:17

Mijn papa is brandweerman en zegt dat het echt gek is met de wespen dit jaar. Er zitten er echt veel meer dan anders, ook meer hoornaars, ze hebben gemiddeld 3 hoornaar nesten per week, wat echt uitzonderlijk veel is...

Dazen hebben wij juist heel weinig dit seizoen...

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 11:20

Brrrr Hoornaars.. ik vind dat zulke enge beesten..
Haalt de brandweer ook nesten weg? Dat wist ik helemaal niet! Wij hebben gewoon de ongedierte bestrijding gebeld, was ook zo gebeurd overigens, het pak van meneer aantrekken duurde langer als het gif spul inspuiten.

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 11:23

In België wel, of toch in Brecht waar mijn vader brandweerman is...

Pak aantrekken is inderdaad het meeste werk, daarom doet papa dat niet altijd maar goed, dan loop je dus het risico dat je een dik gezicht overhoudt...

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 11:24

Pfff ik vind het dapper hoor van je vader, zonder pak!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 11:52

muppetmayo schreef:
Pfff ik vind het dapper hoor van je vader, zonder pak!

Ik vind dat een beetje dom eigenlijk... :o :o :o bloedje link die beesten als ze echt boos worden.

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 11:55

Dapper of dom, daar ben ik eerlijk gezegd nog niet helemaal uit :=
Niet zo lief om te zeggen natuurlijk, maar die pakken zijn er natuurlijk niet voor niets, hoe vervelend ze ook zijn. Ik begrijp het ook wel hoor, als je zo 7 of 8 keer dat pak aan en uit moet doen op een avond, maar goed... Hij is inmiddels oud en wijs genoeg om dat zelf uit te maken en als er echt een duidelijk risico is, doet hij natuurlijk wel een pak aan :) !

Hhhm, ik ben aan het 'shoppen' op de kramer webshop, mijn mandje is eigenlijk 'vol' en ik heb alleen maar dit: alvast wat zoutstenen voor in het pp, rotstraal product en biotine wat een saaie bestelling, wat jeuken mijn handen om er nog allemaal leuke dingen bij in te gooien die ik niet echt nodig heb :=

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 12:00

muppetmayo schreef:
Nils het zijn huizen in de prijsklasse 450000-500000, dat is volgens mij nog niet een heel hoge prijsklasse toch? Laat ik het zo zeggen, andere huizen in deze prijsklasse zijn zo weg.

Ik hoop dat het meevalt met de wespen. Ik vind het nu ook idd nog redelijk meevallen (ondanks dat wij 2 weken terug een nest in de spouw hadden zitten...). Dazen hadden wij wel vrij veel even geleden, heb nu ook het gevoel dat het er minder worden. Wel heel veel vliegen..
Mer1980 vervelend dat jullie zoveel last hebben van wespen :\

Geen hele hoge prijsklasse maar als alleen verdiener niet op te brengen en met 2 gemiddelde salarissen ook niet te doen. Ligt het er ook niet aan omdat dit huizen met grond zijn en niet iedereen ''buitenaf'' willen wonen?

Wij hebben ook al 3 nesten weg laten halen. Zaten onder de dakpannen. Franse veldwespen waren het.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 12:31

Muppetmayo,wij zoeken door hele land, maar heb ook mn twijfels. Als je goed kijkt, mankeert er wel een en ander aan huizen die langer te koop staan. Ook plaatsen ze op Funda soms oude foto's en zijn de huizen niet mee zo netjes soms.
Asbest is soms een probleem en agrarische bestemming bijvoorbeeld. Maar in elke prijsklasse zie je wel woningen die direct verkocht worden en 6 maanden of langer te koop staan. Misschien ook ligging? Of als je echt een paar keer gaat kijken, dat er wat mis is aan de buurt? Ik vind 450000-500000 geen slecht budget, maar zal er erg vanaf hangen waar je daarvoor wil zitten en hoeveel grond je wil?

De dazen zijn er maar kort geweest hier. De vliegen maken je echt helemaal dol, ze zijn agressief ook. Paarden staan ingepakt, maar ze worden alsnog gek van de vliegen p de benen. Ik trek alleen wel mn grens om die ook nog in te pakken.
Wespen een enkele gezien, maar nog niet gek veel.

Vannacht heel slecht geslapen. Mn teefje bleef maar dr mondje likken en soms wat hoesten. Toch maar de dierenarts gebeld en die dacht niet aan iets met spoed, omdat ze nog wel at en dronk. Maar ik was bang dat er toch iets in dr keeltje zat. Heb bij hondjes op de bank geslapen en ze werd wel rustiger. Ze heeft vanmorgen nog een paar keer gehoest, maar is nu al een tijdje rustig.

De shet had vd week ook ene iets vies oogje. Meteen schoongemaakt. Zijn masker was stuk en vandaag komen voor hem en de nf nieuwe binnen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 12:40

Wespen gelukkig niet heel veel maar ze zijn er wel. ML werd van de week ook lukraak door een gestoken, liep gewoon voorbij. En daar zat geen nest.
Dazen zijn hier ook wel allen hele irritante vliegen. Dekens hebben ze al een tijd niet meer om. Roos heeft wel een aantal dagen nog met een kap gelopen.

Sinds gisteren een regenmeter staan, zit al 5mm in. Net graszaad gekocht om wat kale plekken bij te strooien.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 12:59

Dazen al een hele tijd niet gezien, maar die vliegen zijn echt een ramp. We hebben best een beschutte plek, alleen onze 4 staan en mesten alles altijd uit 2x daags, maar ze worden er gek van. Had dekens af met de regen, maar vd week weer op. Gister met de buien ook opgelaten. Ze rollen er nu wel veel mee, maar ze zijn ook weer zo droog.

Vliegen bijten ook echt. Heb alle weken in korte broek gelopen en had echt kleine rode plekjes en voelde ze gewoon bijten.

Gras in de tuin gaat snel nu.