Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dancyy

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 19:22

Hier geeft de jury altijd een standaard cijfer voor verzorging :) meestal doen we een 8.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 21:24

<3
Afbeelding

Zo blij met het resultaat :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 23:10

Ik had voor de proef 172. Paard liep niet altijd helemaal lekker, maar er zaten zeker fijne stukken in. De winnaar had 189 geloof ik, ik was met 172 5e plek op 12.
Individueel rij ik momenteel meestal 4e tot 7e plek op 20 deelnemers, voornamelijk scores tussen 180 en 195. Het hoogste verschil met de winnaar tot nu toe was 15 punten (terecht, proef was bagger), verder is het vaak echt per combi 1 puntje verschil onderling. Ik heb een aardig sterke groep waar ik nu in zit, dus klaag absoluut niet, we zitten heel kort bij elkaar telkens. Aangezien wij winstpunten rijden op basis van ranking, heb ik op 5 wedstrijden nog maar 1x net geen winst gehad.
Individueel rij ik nu B met als doel overgang naar L1 tegen einde zomer.
In viertal en achttal kan ik prima mee in de klasse M.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 00:25

Dat is toch ook een beroerd systheem zeg... ;(

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 06:53

TerraHowrse schreef:
Hier geeft de jury altijd een standaard cijfer voor verzorging :) meestal doen we een 8.

Ik vind dat zo flauw... haha.. kom ik aan met mn schoongewassen paard, netjes in de knotten en witte voetjes.. krijg je t zelfde als iemand met een ongevlochten paard (vlechten is in het mennen niet verplicht...) met t t stof op t lijf en de stront in de staart en dan krijg je hetzelfde cijfer.... -O-
Maar goed, als ik niet zou wassen zou ik niet fijn weggaan..

Mooie foto daphne! Mooi paard!

Varekaj dat is inderdaad een prutsysteem...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 08:22

Op zich valt het wel mee. Ik heb ook in het andere systeem gereden, dus punten op basis van je score. Al bij al lopen de qouteringen gelijk op, op een uitzondering na dan.

Uiteindelijk rij ik wel altijd winstpunten bij elkaar en plaatsingen die inderdaad wel overeenkomen met het gevoel van de proef. Of ik nu per proef 1 puntje krijg nav score of nav plaatsing, het is en blijft 1 winstpunt.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 08:29

Ir1ne schreef:
TerraHowrse schreef:

Ik vind dat zo flauw... haha.. kom ik aan met mn schoongewassen paard, netjes in de knotten en witte voetjes.. krijg je t zelfde als iemand met een ongevlochten paard (vlechten is in het mennen niet verplicht...) met t t stof op t lijf en de stront in de staart en dan krijg je hetzelfde cijfer.... -O-
Maar goed, als ik niet zou wassen zou ik niet fijn weggaan..

Mooie foto daphne! Mooi paard!

Varekaj dat is inderdaad een prutsysteem...

Hahaha, ik weet het. Zit er altijd zo bij van hmm maar paard heeft nog stof op de kont ''nou en we doen standaard 8'' okeee :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 09:33

Ik mag sinds kort jureren tot L2 en ben echt niet van plan om standaard cijfertjes voor verzorging te geven hoor. Hoe meer moeite hoe hoger. Het enige wat ik niet ga belonen, is overdadig gebruik van bling en het oh zo walgelijke glitterspray. Onlangs voor het eerst gezien, lijkt echt nergens naar.
Dotjes met bling-elastiekjes rond vond ik al erg, die zadel juwelen nog meer en dan combi met die spray en eventueel (knal)roze details... je rijdt een dressuurproef. Geen carnavalsparade door de roze buurt :=

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 10:07

Paard was vervelend met knotten, maar het zit erin en heb geen zin om het over te doen. Vast is vast.
Iemand nog tips hoe je nou een voorplukt nou echt goed kan vlechten? Paard heeft niet giga veel voorplukt en is ook niet zo amused op het vlechten ervan, maar hij is eigenlijk weer net te lang om los te laten hangen.

Ga trouwens vandaag starten met nieuw jasje starten.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 10:14

Dan nog mag een jury geen mening geven over het uiterlijk, roze randjes zijn toegestaan dus mogen niet afgestraft worden. Wat jij mooi vindt, vindt een ander niet.

Daarbij vind ik niet dat een winstpunt af moet hangen over hoe goed je gepoetst hebt. Tuurlijk moet je met een schimmel meer poetsen, maar mijn bruine die glimt is toch net zo mooi? Je weet van te voren bij een schimmel of licht kleurtje dat je moet wassen en poetsen. Hiervoor moet je niet extra punten krijgen naar mijn mening.

Bij ons geven ze iedereen meestal hetzelfde cijfer en dan een punt lager als er iets niet goed is (denk aan smerige staart e.d.), je zou toch niet moeten winnen omdat je nu toevallig je schimmel wit krijgt... Wil je dat extra werk niet voor geen punt extra? Dan moet je overwegen een ander kleurtje aan te schaffen.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 10:21

mavantos schreef:
Dan nog mag een jury geen mening geven over het uiterlijk, roze randjes zijn toegestaan dus mogen niet afgestraft worden. Wat jij mooi vindt, vindt een ander niet.

Daarbij vind ik niet dat een winstpunt af moet hangen over hoe goed je gepoetst hebt. Tuurlijk moet je met een schimmel meer poetsen, maar mijn bruine die glimt is toch net zo mooi? Je weet van te voren bij een schimmel of licht kleurtje dat je moet wassen en poetsen. Hiervoor moet je niet extra punten krijgen naar mijn mening.

Bij ons geven ze iedereen meestal hetzelfde cijfer en dan een punt lager als er iets niet goed is (denk aan smerige staart e.d.), je zou toch niet moeten winnen omdat je nu toevallig je schimmel wit krijgt... Wil je dat extra werk niet voor geen punt extra? Dan moet je overwegen een ander kleurtje aan te schaffen.

Als je moet winnen of een wp rijd op basis van 1 puntje, heb je die wp ook niet verdiend...

En als iemand een schimmel heeft die er veel werk voor gedaan heeft m wit te krijgen, mag die best een puntje meer krijgen dan iemand met een bruine die alleen de voetjes wit gemaakt heeft... maar nogmaals als je winst afhangt van de verzorging, gaat er iets niet goed.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 10:28

Quir schreef:
mavantos schreef:

Als je moet winnen of een wp rijd op basis van 1 puntje, heb je die wp ook niet verdiend...

En als iemand een schimmel heeft die er veel werk voor gedaan heeft m wit te krijgen, mag die best een puntje meer krijgen dan iemand met een bruine die alleen de voetjes wit gemaakt heeft... maar nogmaals als je winst afhangt van de verzorging, gaat er iets niet goed.

Dan nog? Misschien heb ik wel een super stoffige bruine die ik ook mega goed heb moeten wassen en poetsen. Er zijn tegenwoordig zo veel middeltjes om ook een witte mooi schoon te krijgen (ook droogspray e.d.)...

Nee ik ben van mening iedereen hetzelfde cijfer en al mist er iets een punt aftrek (denk aan knotten, echt vies paard enz.). De meeste jury's doen het gelukkig ook zo, zo blijft het een stuk eerlijker.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 10:49

Nja, ik vind het een veel betere stap om gewoon het hele onderdeel eruit te halen, zoals in de hogere klassen.

Vind het niet meer dan normaal dat je met schoon en verzorgd paard de ring in komt, daar zou geen cijfer tegenover moeten staan om dat te doen...

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 10:57

Ik reed laatst een wedstrijd en kreeg een 8 voor verzorging.. reed een meidje met een schimmel manen niet geknot, staart was pisgeel....en ontzettend smerige vlekken... Die kreeg gelukkig een 5.. zou toch wat zijn als die ook een 8 zou hebben...

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 11:21

SharonIndezz schreef:
Ik reed laatst een wedstrijd en kreeg een 8 voor verzorging.. reed een meidje met een schimmel manen niet geknot, staart was pisgeel....en ontzettend smerige vlekken... Die kreeg gelukkig een 5.. zou toch wat zijn als die ook een 8 zou hebben...

Ik denk, weet bijna zeker, dat alle jury's een afgesproken punt hebben voor het uiterlijk op uitzonderingen na. Dus terecht dat de schimmel hier een 5 kreeg.

Wat Quir ook zegt, *kopie* Vind het niet meer dan normaal dat je met schoon en verzorgd paard de ring in komt, daar zou geen cijfer tegenover moeten staan om dat te doen...

Maar... het zonnetje schijnt, de lucht is blauw. Wie gaat vandaag tutten? Hier is het vanmiddag +24!! Eens zien wat ik ga doen :D
Voetjes had ik vorige week al geschoren, groeit met dit weer als kool!!

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-17 11:24

Ik zou het ook afschaffen hoor. En bij een onverzorgd paard gewoon op het protocol schrijven dat het een basisvorm van respect naar de jury toe is om je paard netjes en verzorgd te presenteren.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 11:29

Hier vandaag wedstrijd en dus voor de tweede keer NAF braid it up uitproberen. Ga dr vantevoren wassen dus daarna even laten drogen voor ik ga vlechten maar.

Wat betreft verzorging. Hier meestal een 8 en soms een 7. Maar doe nooit echt iets anders.
Vind het feit dat je er een punt voor krijgt een mooie motivatie, maar zou denk ik niet snel niet meer knotten ofzo als ik geen punt zou krijgen. Heel misschien bij krappe tijd of erge koud in de winter dat ik het voetjes wassen over zou slaan.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 12:02

Hoi! Ik kom een beetje binnenvallen zo, maar ik hoop dat ik mij hier ook mag melden :D Ik heb graag een nette strak verzorgde pony maar helaas denkt meneer daar wat anders over af en toe ~~}>

Ik zal hem even voorstellen: Midnight Thunder (ofwel Jackson, of nog korter Jack.. dat roept wat makkelijker) is een uit Ierland geïmporteerde 10-jarige Connemara ruin! Over 3 weken heb ik heb 2 jaar en de tijd vliegt voorbij. Lang de tijd nodig gehad om tijdens het rijden een klik te krijgen want het is af en toe echt en draak, maar hij is er en hoe :D

Twee weken geleden een hele leuke fotomeeting gehad in Havelte, had hem graag willen knotten maar.. ik had me verslapen :+
Afbeelding

En gister de Nederlandse Connemara Kampioenschappen! Was toch best wel zenuwachtig, vooral omdat 's Ochtends vroeg alles wat mis kon gaan is mis gegaan (trailer kapot, andere trailer geregeld, die kon niet achter onze auto dus ook een andere auto geregeld, halster kapot gegaan, Jack die even lastig deed bij de trailer..) Desondanks alles toch fijn kunnen rijden, volgende keer alleen mijn proef wat netter afmaken en note for self: gewoon doorrijden als hij ergens van schrikt/niet langs durft. We hadden 184,5 en 186,5 punten :)

3e van links
Afbeelding

2e rechts achter de bruine
Afbeelding

6e van links
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Tribunals op 11-06-17 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-17 12:03

Wat een knap dier!!

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 12:53

Wow die mag er zeker wezen <3

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 19:40

Wat een knapperd!! <3

Onze draaaaaak wilde vanmorgen niet de trailer op... kon m wel achter het behang plakken.
Maar zo fijn gereden....
wbt de discussie mbt verzorging: Eensj dat je gewoon keurig op CC moet gaan. 100%.
Maar ik vind wel dat een persoon die gewoon geen reet gedaan heeft (maw: stront not in de staart, niet of lelijk geknot, overal vieze plekken, of dit nu een schimmel is of niet..... het is gewoon not done! ook niet op een bruine met stof op de reet!!! Ik was mijn vos ook gewoon... maar die poepte vanmorgen ook zn sokken onder...... :( , afgeveegd met een babydoekje, klaar is klara)

Maar wat is ie toch knap he <3 (het paard, maar ik ben ook dol op de man die hem vast heeft hoor ;) )

en ook nog ons eerste lintje binnengehengeld ( wp 4 in wedstrijd 3! ik mag niet klagen!! )

Afbeelding

_Jeann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:13

Afbeelding

Zo jammer wanneer de benen gewoon witwitwit gewassen zijn en vervolgens de bak nét iets te nat is waardoor de achterbenen lekekr onder gespetterd worden, haha!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:20

Ze moeten dat punt gewoon lekker schrappen.

Sta je om 6 uur op, om again de benen te wassen, iets wat je al een hele week doet om de gele knieën nog wat witter te krijgen.
Kom je aan op het terrein, mag je losrijden op een blubber baan en vervolgens een natte baan in
Afbeelding
-O-
Hoe moet je dan nog een 8 scoren voor verzorging? :')

"Gelukkig" heb ik nu een bruine met 2 witte sokjes en zwarte benen. Al kan ik het dan toch niet laten om die ook te wassen zodat ze echt zwart zijn en niet dof zwart O:)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:33

Oohhh. Wat zien jullie paarden er allenmaal mooi uit <3

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-17 20:39

Ik vind de jouwe echt heel mooi qua aftekeningen miss_lizje! Ik heb altijd al een zwak gehad voor die hoge witte benen!