Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
TerraHowrse schreef:Hier geeft de jury altijd een standaard cijfer voor verzorgingmeestal doen we een 8.
Ir1ne schreef:TerraHowrse schreef:Hier geeft de jury altijd een standaard cijfer voor verzorgingmeestal doen we een 8.
Ik vind dat zo flauw... haha.. kom ik aan met mn schoongewassen paard, netjes in de knotten en witte voetjes.. krijg je t zelfde als iemand met een ongevlochten paard (vlechten is in het mennen niet verplicht...) met t t stof op t lijf en de stront in de staart en dan krijg je hetzelfde cijfer....![]()
Maar goed, als ik niet zou wassen zou ik niet fijn weggaan..
Mooie foto daphne! Mooi paard!
Varekaj dat is inderdaad een prutsysteem...
mavantos schreef:Dan nog mag een jury geen mening geven over het uiterlijk, roze randjes zijn toegestaan dus mogen niet afgestraft worden. Wat jij mooi vindt, vindt een ander niet.
Daarbij vind ik niet dat een winstpunt af moet hangen over hoe goed je gepoetst hebt. Tuurlijk moet je met een schimmel meer poetsen, maar mijn bruine die glimt is toch net zo mooi? Je weet van te voren bij een schimmel of licht kleurtje dat je moet wassen en poetsen. Hiervoor moet je niet extra punten krijgen naar mijn mening.
Bij ons geven ze iedereen meestal hetzelfde cijfer en dan een punt lager als er iets niet goed is (denk aan smerige staart e.d.), je zou toch niet moeten winnen omdat je nu toevallig je schimmel wit krijgt... Wil je dat extra werk niet voor geen punt extra? Dan moet je overwegen een ander kleurtje aan te schaffen.
Quir schreef:mavantos schreef:Dan nog mag een jury geen mening geven over het uiterlijk, roze randjes zijn toegestaan dus mogen niet afgestraft worden. Wat jij mooi vindt, vindt een ander niet.
Daarbij vind ik niet dat een winstpunt af moet hangen over hoe goed je gepoetst hebt. Tuurlijk moet je met een schimmel meer poetsen, maar mijn bruine die glimt is toch net zo mooi? Je weet van te voren bij een schimmel of licht kleurtje dat je moet wassen en poetsen. Hiervoor moet je niet extra punten krijgen naar mijn mening.
Bij ons geven ze iedereen meestal hetzelfde cijfer en dan een punt lager als er iets niet goed is (denk aan smerige staart e.d.), je zou toch niet moeten winnen omdat je nu toevallig je schimmel wit krijgt... Wil je dat extra werk niet voor geen punt extra? Dan moet je overwegen een ander kleurtje aan te schaffen.
Als je moet winnen of een wp rijd op basis van 1 puntje, heb je die wp ook niet verdiend...
En als iemand een schimmel heeft die er veel werk voor gedaan heeft m wit te krijgen, mag die best een puntje meer krijgen dan iemand met een bruine die alleen de voetjes wit gemaakt heeft... maar nogmaals als je winst afhangt van de verzorging, gaat er iets niet goed.
SharonIndezz schreef:Ik reed laatst een wedstrijd en kreeg een 8 voor verzorging.. reed een meidje met een schimmel manen niet geknot, staart was pisgeel....en ontzettend smerige vlekken... Die kreeg gelukkig een 5.. zou toch wat zijn als die ook een 8 zou hebben...