Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
EsConnor schreef:Ik dacht laat me eens kijken wat t zo zou kostten omdat ik de toekomst toch wel weer wil beginnen met rijden, en meschien jaren erna een paard zou willen kopen omdat dat nog altijd een stoute droom van mij is. Ik denk dat ik maar eerst héééél veel moet gaan sparen want jeetje haha.Sommige maandkosten die ik voorbij heb zien komen zijn gewoon veel meer dan mijn maandinkomen. Mag ik vragen hoe jullie t doen qua bijvoorbeeld grote onverwachtte kostten? Hebben jullie een apart potje hiervoor of dergelijke?
EsConnor schreef:Ik dacht laat me eens kijken wat t zo zou kostten omdat ik de toekomst toch wel weer wil beginnen met rijden, en meschien jaren erna een paard zou willen kopen omdat dat nog altijd een stoute droom van mij is. Ik denk dat ik maar eerst héééél veel moet gaan sparen want jeetje haha.Sommige maandkosten die ik voorbij heb zien komen zijn gewoon veel meer dan mijn maandinkomen. Mag ik vragen hoe jullie t doen qua bijvoorbeeld grote onverwachtte kostten? Hebben jullie een apart potje hiervoor of dergelijke?
EsConnor schreef:Hadden jullie voor de aankoop van jullie paard(en) ook al een spaarpot? Met t geld voor de aankoop en eventuele kostten erbij? Bijvoorbeeld een potje van 7000 euro voordat je er aan begon?
DatBenIkNou schreef:EsConnor schreef:Hadden jullie voor de aankoop van jullie paard(en) ook al een spaarpot? Met t geld voor de aankoop en eventuele kostten erbij? Bijvoorbeeld een potje van 7000 euro voordat je er aan begon?
Ja natuurlijk. Hoe wil je anders een paard kopen? Een lening er voor af sluiten lijkt me nogal een slecht idee.![]()
En na de aanschaf moet er dus ook nog geld in het spaarpotje zitten voor onvoorziene kosten.
EsConnor schreef:Hadden jullie voor de aankoop van jullie paard(en) ook al een spaarpot? Met t geld voor de aankoop en eventuele kostten erbij? Bijvoorbeeld een potje van 7000 euro voordat je er aan begon?
Anne_mieke88 schreef:september
Aanschaf paard € 6000
stal € 200,00
Bix e.d. € 4,00
snoepjes/wortels € 10,00
speelbal, liksteen € 30,00
laarzen en 2 broeken € 310,00
regendeken, 2 dekjes en peeskappen € 200,00
zadel € 70,00
kaartje HE 3 dagen € 46,00
dressuurlessen € 240,00
trailerhuur bosrit € 15,00
totaal september € 7.125,00
oktober
stal € 200,00
masseur € 75,00
Bix e.d. € 15,00
snoepjes € 5,00
staldeken € 45,00
zadel maker second opinion € 100,00
dressuurlessen € 80,00
trailerlaadlessen € 30,00
totaal oktober € 550,00
de eerste kosten van november zijn ook al binnen:
tandarts € 20
stalgeld € 200
wormenkuur € 10
Anne_mieke88 schreef:Ik wel. Want als ik geen paard had gong ik niet...
€4 bix komt omdat het zon probeerverpakking was op horse event.
En €20 tandarts omdat hij was toevallig op stal en vroeg of hij even wilde kijken. Had niets.