SmidjeJollie schreef:Ik ben nog steeds op zoek naar een systeem waardoor ik een slowfeed idee heb in de bakken waar ik nu hooi in voer, maar wat nauwelijks geluid maakt als ze er aan trekken. Nu hebben we al verschillende manieren geprobeerd, maar de haken waar het mee vast zit hoor je steeds als ze er aan trekken.
Weet iemand iets? Dus niet te veel herrie en makkelijk zat vast te zetten en te vullen.
Ik heb zo'n grijze palletbox, voor op het hooi heb ik een vierkant raamwerk gemaakt, dit heb ik gebogen van vier draadeinden (gewoon bij de bouwmarkt gekocht) van 12 mm dik, deze heb ik op maat geslepen met elkaar verbonden met verbindingsmoeren, hieromheen heb ik oude fietsbinnenbanden getrokken, anders slijt je net te snel. Ik heb dus een kant open gehouden net eromheen gevlochten, laatste verbindingsmoervastgemaakt. En de laatstezijde van het net heb ik met een touw om het raamwerk gevlochten. Ik heb aan twee zijden van de palletbox twee geplastificeerde staalkabels van beneden naar boven gemaakt, deze zitten door het net/raamwerk zodat de paarden het niet eraf kunnen trekken. Aan een zijde kunnen ze los gemaakt worden zodat je het raam/net open kan klappen en kan vullen, ik heb deze constructie nu een week en hij bevalt goed. Maakt geen herrie en de paarden knoeien minder dan met de rechthoekige netten of de grote rondefijnmazige hooinettten, Ik kan donderdag wel even foto''s maken van mijn constructie, is wat duidelijker