Er is ook biotex in vloeibare vorm. Dat kun je dan net als shampoo gebruiken.
Een stuk handiger dan de poedervorm in een emmer water en daar een been inzetten...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Franka_Vosje schreef:Heb je een bijrijdster, (en je bent er zelf dan niet), hang een whiteboard in de stal. Zo'n ding waar je met speciale stiften op kunt schrijven en makkelijk weer uitvegen. Je kunt zo een beetje heen en weer 'schrijven' hoe het rijden is gegaan, wat er na het rijden moet gebeuren (naar buiten, deken op of af, voer, etc etc).
Te koop bij Blokker en de Hema (onder andere)
Franka_Vosje schreef:Nog een: (moet ik zelf ook nog eens doen) Plak een stikkertje met je telefoonnummer onder het zweetblad van het zadel. Aan de kant waar je de singel vastmaakt.
Als je tijdens een buitenrit je paard kwijtraakt zal hij niet zo snel het zadel verliezen. Als hij dan door iemand wordt gevonden en ze halen het zadel eraf dan zien ze het telefoonnummer en kun je gebeld worden.
smurfje schreef:nette laarzen??
je laarzen gewoon schoonmaken met zadel zeep.
met een groen vachtverzorgings doekje erover,
ze lijken als nieuw.
Phant0m schreef:dit is echt een leuk topicJaneJansen schreef:leuk dit topic! goede tips zeg van iedereen!
geweldig!
nog even ter verduidelijking van die schep, ik bedoel zo'n plastic schep. niet zo'n metalen schuiver(past niks in)
de plastic scheppen breken bij heel snel, ik heb een metalen en werkt echt perfect (heb matten als ondergrond)
Franka_Vosje schreef:En nog een voor de wedstrijd/keuring gangers:
Als je je paard helemaal mooi hebt gemaakt. En hij gaat 's nachts languit in de mest liggen of de vlechtjes gaan los kan je voor een nachtje zo'n pak aantrekken.
Het is niet echt goedkoop, maar het leek me voor sommige situaties wel een handig ding:
http://www.depaardendrogist.nl/index.as ... tID=37716#
Nibbit schreef:De kalkoengaten-ellende begint weer bijna.
Ik knip altijd van die gezichts-reinig-watjes in 4 stukjes, doe ze in een plastic zakje. Beetje olie erbij, en deze watjes kun jin de gaten stoppen. Ze blijven mooi schoon, en een beetje vet zodat het proppen draaien makkelijker gaat. Zodra ik de proppen er uit haal doe ik er weer watjes in.
Edit: Ik heb ook wel van die dopjes en schroefdingetjes geprobeerd, maar de watjes staan echt op nummer 1
kynshiri schreef:tegen diefstal:
markeer je zadels aan de binnenkant! Ik heb 2 wintecs en daarbij is dat erg makkelijk. je maakt gewoon de voorkamer open en markeert ze daar ergens met een speciaal tekentje ofzo. Bij een lederen zadel, zonder verwisselbare boom enz kan je markeren onder een van de zadelkussens (kussen een beetje opzij drukken, markeren en dan staat de markering net onder het kussen) of in een plooitje van het leer onderaan ofzo
Iemand anders weet niet dat je jouw zadel zo gemarkeerd hebt en gaat er dus ook niet naar op zoek, maar je kan wel meteen controleren of het jouw zadel is als hij ergens te koop opduikt...