Paard weg voor vriend??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 12:12

Hij heeft zelfs al een ultimatum gesteld Verdrietig
Ik weet niet wat dit voor jou inhoud? Gaat het om het uitgeven van geld of stelt hij je voor de keuze paard of ik de deur uit?

Ik snap ook zijn kant wel een beetje, maar als het niet langer gaat... Je moet zoals hier ook al gezegd is, naar de toekomst kijken. Je moet vooruit en niet achteruit. Ga je achteruit dan kom je in een neerwaartse spiraal terecht. Voordat je daar uitbent... Je weet ook wel precies hoe en wat, maar de stap zetten. De uiteindelijke stap... daar kan nog maanden overheen gaan. Ik spreek uit eigen ervaring. Je leeft met iemand samen omdat je samen graag een toekomst wilt opbouwen. Tuurlijk hij zal vast en zeker zijn lieve kanten hebben. Je bent niet voor nix voor hem gevallen 7 jaar geleden. Het is niet even niks waar je het overhebt, maar je zal toch echt zelf de keus moeten maken. Ik weet niet in hoeverre hij verder je leven bepaalt mbt thuiskomen, afspraken maken, controle, etc. Verward

Heel veel sterkte & kop op!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 12:15

Ik heb het al eerder gezegd. Jij bent de enige die kan bepalen of zijn richtlijnen en ultimatum reëel en redelijk zijn. Als je echt slecht met je geld omgaat en hem daarmee beperkt doordat jij jouw deel niet kan betalen etc. Dan heeft hij een punt. Indien jij vindt dat je het prima hebt geregeld met je geld dan heeft hij er dus verder gewoon niets mee te maken.

Veel relaties gaan kapot aan geldproblemen, maar veel dingen die je in dit topic hebt verteld hebben helemaal niets met geld te maken. Hij schijnt nog steeds te denken dat hij de eisende partij is en dat jij heel fout zit.

Kies voor een fijne toekomst en kijk zelf of je met deze man de rest van je leven wilt doorbrengen.

Mijn vriend is voor mij belangrijker dan mijn paard, maar het moet niet zo zijn dat hij mij voor de keuze stelt want dan is hij weg. Behalve natuurljik wanneer er financiele redenen zijn.

Lielle

Berichten: 66267
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 12:17

Poohbeer schreef:
Ben ik weer even.
Het ene moment denk ik dat het beter gaat, meer knuffelen e.d.
Het andere moment begint hij weer over geld en heeft nu zelfs een ultimatum gesteld. Bloos
Van de week heb ik hem verteld dat ik toch nog van hem hou....krijg ik het antwoord "Waarom zou je dat niet doen" Verward
(wilde het even kwijt)


heb je ook gevraagd waarom hij dat zei? Ik vind het een heel rare opmerking, eerlijk gezegd. Hij neemt jou en jouw liefde wel voor erg vanzelfsprekend aan, en na de laatste moeilijke weken (neem ik aan) wel erg bot! En wat voor ultimatum?

meis
Berichten: 23
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 12:27

He Poohtje,

Ik wens je heel veel sterkte en wat je besluit ook is het zal niet makkelijk zijn.. ik zit je wel elke dag met mijn gevoel en problemen op te zadelen maar je moet me gewoon de mond snoeren als je iets kwijt wilt hoor.. ik hoop dat jij/jullie er uit komen en we spreken snel iets af

Kusje voor een lieve pooh..

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 13:05

Hai Poohbeer,

Zoals je weet, ik ben er ook voor je als je wil over praten Knipoog

Zorg wel ervoor dat het geen macht spel wordt.. ik bedoel, dat hij Kalista niet als voorwaarde gaat gebruiken: van als jij niet voldoet aan zijn eisen - wensen, dat Kalista weg moet!

Zijn wil is niet wet!

Jullie hebben een relatie met z'n tweeën, dus dat betekent gelijkspel - hij staat niet boven je, jullie moeten samen problemen kunnen oplossen.

Vergeet niet dat als jullie uit elkaar gaat, dan wordt hij ook een verliezer.. hij verliest jou, en alles wat jullie samen hebben opgebouwd in al de jaren.

Soms komt het besef pas als het eenmaal mis gaat.. en inderdaad zoiets is beter om te voorkomen voordat het te laat wordt, maar dat betekent niet dat ene partij de onderdanig rol moet worden.

Dit hou ik altijd in mijn achterhoofd met Marcel, en hij weet precies hoe ik erover denkt. Hij is nr 1. voor mij, maar hij weet wel dat ik Gracy niet zou opgeven als ik vindt dat de redenen niet gegrond zijn.

meis
Berichten: 23
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 13:36

He,

Je moet echt veel gaan praten en niet achteraf.. je weet hoe het bij mij is gegaan alles komt achteraf en dan, dan begin je weer te twijfelen.. praat als je blieft veel..

Machie

Berichten: 16030
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 19:01

tja.....moeilijk hoor! Ik wens je echt succes!!

Defje

Berichten: 39
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 20:11

Probeer te doen waar jij je het beste bij voelt. Voel je tot niks en niemand verplicht, maar probeer eens goed na te denken of je wel gelukkig bent, of dat je je alleen maar "veilig" voelt in de huidige situatie.

Niemand kan voor je beslissen, maar ik krijg wel een raar gevoel als ik je posts lees. Alsof je niet gelukkig bent meid.

Je weet me te vinden, je mag me altijd lastig vallen als je je ei kwijt wilt.

Sterkte ! *knuf*

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-03 18:24

Ben ik weer. Ik dacht een tijdje dat het wat beter ging en dat ging het ook wel iets.
Tot afgelopen zondag, toen ging we met mijn familie naar de Efteling. Om een lang verhaal kort te maken...ik ben daar compleet over de rooie gegaan. Mijn ouders weten nu dus ook dat het niet goed gaat en zijn harstikke lief.
Ik heb gister veel met mijn moeder gemaild (zij kent ons tenslotte allebei en dat is best prettig). Gisteravond met mijn vriend gesproken. Hij had eigenlijk niet door dat ik er zo mee zat. (nee, hoor die dreigementen leg ik zo naast me neer Lips are sealed ) Hij schrok ook wel van het feit dat ik dacht aan een eigen huis en het uit te maken.
Er zijn best veel dingen duidelijk geworden voor mij en voor hem. We willen graag samen verder en ik heb nu eindelijk het gevoel dat we er gaan komen. Het zal nog wel ff duren voordat alles goed is, maar het ziet er nu beter uit...

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 18:34

Geweldig dat er nu duidelijkheid is.
Dat is het allerbelangrijkste. Lachen

Ik wens je echt het allerbeste, en ja, het kost voor hem misschien tijd om in te zien hoe belangrijk je paardje voor jou is, en waar jij hem wel of juist niet in de relatie kunt en wilt tegemoet komen... Haha!

Neem veel tijd en praat veel, en uit gewoon alle emoties, gedachten, gevoelens. Hoe meer hij weet, hoe meer hij kan begrijpen eventueel.
Dreigementen, ultimatum, enz. daar kun je niks mee, maar dit ziet er nu een stuk beter uit Poohbeer!
Wie weet kijkt hij nu beter naar hoe jij werkelijk bent, dan naar hoe jij ongeveer zou moeten zijn volgens hem.
En dat is een grote vooruitgang! Succes! Party!!

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 18:53

Dorine schreef:
Neem veel tijd en praat veel, en uit gewoon alle emoties, gedachten, gevoelens. Hoe meer hij weet, hoe meer hij kan begrijpen eventueel.
Dreigementen, ultimatum, enz. daar kun je niks mee, maar dit ziet er nu een stuk beter uit Poohbeer!
Wie weet kijkt hij nu beter naar hoe jij werkelijk bent, dan naar hoe jij ongeveer zou moeten zijn volgens hem.
En dat is een grote vooruitgang! Succes! Party!!


helemaal mee eens!

In een relatie hoort geven en nemen...

Soms hebben mannen een bord voor hun kop dat een uitbarsting kan nodig wezen om hun aandacht/begrijp te krijgen Schijnheilig

het lijkt wel op een mannen kwal *LOL*

Ben wel blij voor je Poohbeer!

Lielle

Berichten: 66267
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 19:12

Gelukkig dat je meer duidelijkheid hebt geforceerd! Misschien dat hij het nu begint te snappen, heel veel succes samen.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 00:16

Kusje

Geweldig meid!
Heel fijn dat het nu eindelijk gezegd is!
Alleen dan weet hij wat er mis is en dan kan je samen werken aan een mooie toekomst!

Hou vol!

Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 00:23

Ik zag dat dit topic weer actief was geworden en hoopte op positief nieuws... Lachen

Ben blij dit te lezen Poohbeer! Hopelijk zijn zijn ogen nu geopend en komen jullie er samen uit! Succes!

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-03 09:08

Bedankt allemaal Lachen

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-03 09:24

Hobbelpaard2 schreef:
Blijf het een dom besluit vinden , als ik zo ook je verhaal lees op andere fora


Zie pb, ben benieuwd waarom je dit vind en waarom je je speciaal aanmeld om dit, niet kloppende, bericht te plaatsen

Danijelle

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 11:46

Nee zou ik niet doen.. het is geven en nemen..

meis
Berichten: 23
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 12:17

Hoi Poohtje,

Ben echt onwijs blij dat alles er uit is en dat je nu met je ouders kunt praten en met hem.. Ik hoop echt dat jullie er uit komen en zoals andere al zeiden blijf praten want je weet hoe het bij mij is gegaan.. heel veel succes en ik gun jullie het beste..

Liefs,
Meis

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 13:26

Zo, dit lijkt er op. Ja mannen hebben blijkbaar d u i d e l i j k e taal nodig eer ze iets begrijpen.

Drie kwart bokt vond dat je het uit moest maken, maar goed dat je die raad niet aan hebt genomen!

Succes, hard werken en veel geluk samen. Lovers

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 18:29

Sjonge ik heb net echt alle 10 pagina's gelezen en meid wat zal jij het zwaar hebben (gehad?).
Ontzettend goed dat je uit je dak gegaan bent.Dat weet hij in elk geval nu dat er niet te sollen valt met jou.
Ik hoop echt voor je dat het beter gaat nu.Soms is harde eerlijkheid het beste bij dat soort mensen.

Heel erg veel sterkte!En ik hoop dat jullie weer gelukkig worden.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 18:59

Poohbeer schreef:
Zouden jullie je paard kunnen/ willen verkopen om je relatie te redden??


NOOIT! Jammer voor mn relatie, dan issie me niet waard. Hij neemt mij MET paard, of hij neemt me niet.

Maar zoals velen weten heb ik een cowboyvriendje dus dat zit wel snor.
Viv

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-03 19:26

Nou, de 7 jaar hebben we gehaald. Vandaag ben ik eindelijk het o zo belangrijke gesprek aangegaan en het is nu uit.
Ik ben weer vrijgezel.....

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 19:33

Sterkte ennuh...geen hand vol, maar een land vol hoor.
Neem nu maar eerst lekker tijd voor jezelf en je paardje

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 20:30

Heel veel sterkte. Ik denk dat er een hoop moed en wilskracht voor nodig is geweest, maar je hebt het aangekund. Hoe vervelend ook, goed dat je aan jezelf gedacht hebt & voor jezelf gekozen hebt. Het zal een moeilijk tijd worden, maar geniet van de tijd voorjezelf en je paardje, zoals IlsjePilsje ook al schreef. Kop op meid!