Stalgeld omhoog vanwege prijsstijging stro??!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kendra

Re: Stalgeld omhoog vanwege prijsstijging stro??!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 10:34

mii_jessy schreef:
heb het topic niet helemaal gelezen maar het stro is zo duur omdat al die oogsten mislukt zijn en er dus veel minder stro is.

Er is hier in de buurt stro verkocht naar Frankrijk....normaalgesproken wordt er stro geïmporteerd uit Frankrijk/Duitsland, nu hadden ze daar zelf niet eens genoeg.

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 10:45

Poeh, klinkt allemaal verontrustend...

Gelukkig staan onze paarden op het land en hebben enkel een inloopstal van de pinken. Daar ligt niets op de vloer. En ik heb onze boer ook nog niet gehoord over prijsstijgingen.

En daarnaast... betaal ik bij lánge na niet wat jullie betalen... Ik kan vier paarden stallen van het pensionbedrag dat in Almere wordt betaald.... wat een verschil...

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 10:48

Bloos! 4 paarden voor dat bedrag Bloos!
Als je in almere woont en je wilt je paard daar ook stallen moet je echt zo veel geluk hebben dat iemand nog een plaatje aan huis heeft met een rijbare bak en weiland want anders heb je al snel dikke pech. Wil je dan toch ergens anders gaan staan moet je al snel gaan kijken naar lelystad etc maar dan moet je eigenlijk ook beschikken over een auto Bloos

nash

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 22:12

__Esther__ schreef:
Hele mooie stadweides, die al helemaal vol zijn en iedereen aast er op Nagelbijten / Gniffelen
Geloof dat er een wachtlijst is van ik weet iniet hoeveel jaar.....
Als ik nou me rijbewijs had zou het allemaal een stuk makkelijker zijn Vork

ik heb daar nl mijn paardje gekocht....bij de haflingers...vond het er erg mooi uitzien daar! Maar t is natuurlijk wat je er zelf van maakt. Maar die mensen schrokken toen ik vertelde wat ik betaal en dat is zelfs niet veel! Ik betaal 165 per mnd, daar zit voeren uitmesten, buiten en binnen zetten en het voer zelf bij in...ik vind dat ik best mazzel heb hiermee. we hebben 2 buitenbakken, springmateriaal en we zitten 10 min van het duin af. En ik heb hiervoor een ruime 3 bij 3 box en heeeeeeel veel weiland. Maar die mnensen schrokken daar dus van Lips are sealed maar als het hier omhoog zou gaan zou ik het niet raar vinden...volgens mij 'vergeet'onze boer dat Haha!

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 07:53

165 all in.. zou bijna gaan verhuizen. Hier is het goedkoopste dus 150 excl. En dan met baggerbak en volledige zelfbediening.

Ik ben verder rond aan het kijken en kom prijzen tegen waarbij 265 goedkoop schijnt te zijn Clown

maar ook stallen in de buurt die voor de stro verhoging al 4,5 per baal vroegen.. Dat zal nu wel rond de 5-5,5 euro zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 07:55

Als je zelfservice hebt, zou ik de trailer pakken en het stro ergens anders gaan halen, bv Brabant of zo, want dat betalen we hier niet. Ik ging ook over de maas mijn hooi en stro halen, was betere kwaliteit.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 22:32

Oke... ik stel het bedrag wat ik gezegd heb even bij!

We moeten per 1 november 345 euro gaan betalen Geld, geld!
We zijn dan ook eigenlijk tot de conclusie gekomen dat we beter weg kunnen gaan Nagelbijten / Gniffelen

mirhub

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 07:57

Ik heb nog niks gehoord over een prijsstijging...
Hopelijk gebeurt dat ook niet! Dure hobby Bloos

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 19:14

__Esther__ schreef:
We moeten per 1 november 345 euro gaan betalen Geld, geld!
We zijn dan ook eigenlijk tot de conclusie gekomen dat we beter weg kunnen gaan Nagelbijten / Gniffelen

HOEVEELLLLL???? 345 man man man wat een geld.

Lelanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 20:33

Man,wat een geld betalen sommige,ook veel omhoog gegaan zijn.
Wij betalen per stal nog 230,maar in Januari 240.Dus 10tje omhoog gegaan valt dus mee.
Krijgen we volgend jaar weer betere oogst,gaan onze stalprijzen weer omlaag Ja

Ook onze stro komt al uit Spanje.Hier in Nl is niks meer te verkrijgen Ja

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 20:37

Het is bij ons nu ook officieel geworden...ik ben van 190 naar 210 gegaan...20 euro omhoog... We hebben zelf mesten en zelf krachtvoer aanschaffen. Een agterbergbodem bak. Meerdere paddocks en het hele jaar door weidegang...Op zich zijn de prijzen in de omgeving om en nabij de 300 euro (voor eenzelfde stalling met binnenbak)

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 23:03

wij zijn dit jaar 30 euro per stal totaal omhoog gegaan. 15 in januari en 15 sinds 1 oktober. voor zover ik weet mag dit helemaal niet maar wie zijn wij. al moet ik zeggen dat we voor 215 wel all in zijn maar niet alle stallen zijn 215 dat is nl de goedkoopste box (container) de luxere bozen zitten dus al aan de 300,-
ik vindt het duur. ik ga verhuizen van stal en daar gaan ze in januari ietsje omhoog maar ook niet veel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 07:28

Ik vind dat sommigen achterlijk veel betalen.

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 11:01

russel schreef:
Ik vind dat sommigen achterlijk veel betalen.

dat ben ik met je eens. ben benieuwd of daar ook de facaliteiten naar zijn.

Sopper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 11:47

Bij ons is het ook al zo duur. Gelukkig heb ik geen eigenpaard

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 11:49

Bij ons wordt het stalgeld met 10,- verhoogd.
Dus van 253,75 naar 263,75.

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 11:57

Bij ons word het stalgeld ook met 10 euro verhoogd, wij gaan nu van 170 naar 180, daar zit wel zomer en winter weidegang bij, buiten zetten en binnen halen, uitmesten, mooie ruime (voornamelijk) droge bak, en longeercirkel bij. Biks moet je wel zelf betalen en halen. Hooi zit wel weer bij de prijs in.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 12:12

Bij ons een verhoging per 1/10 van bijna 20 %.............Fors dus!
Paarden staan 24/7/365 buiten, maar kunstmest, balen inpakken, land pachten en mestkosten waren veel hoger geworden dit jaar.

Lelanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 18:15

Guetta schreef:
Bij ons wordt het stalgeld met 10,- verhoogd.
Dus van 253,75 naar 263,75.

Raar bedrag stalgeld,rond het dan af. Clown

ComancheIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 15:03

Bij ons in de regio (regio Oss/nijmegen) zijn alle stallen met 30 a 40 euro gestegen. Ik betaal nu 250 maar dat wordt ook 30 euro meer. We hebben wel alles inclusief, 2u p/dg weidegang, brokken, hooi en mesten. En de beschikking over een binnenbak en wasplaats etc.
Ik ben wel aan't informeren geweest en op de zelfde afstand van mijn huis maar dan de andere kant op kan ik voor 200 in de maand staan ook alles inclusief alleen geen binnenbak maar een all weather zwanenberg bodem en voor 225 heb ik een stal alles inclusief met binnenbak.
Het schijnt te maken te hebben met de contracten die stallen wel of niet hebben voor de fourage. Als stallen contracten hebben hiervoor dan moeten ze voor de oude stroprijs geleverd worden en die stallen verhogen niet of nauwelijks. Stallen die dat niet hebben die betalen nu de hoofdprijs voor stro en dat wordt doorberekend aan de klant.
Dus ik zou zeggen, zeer goed rondvragen bij andere stallen in de buurt, want als 5minuten verder weg betekend 80 euro per maand minder dan weet ik het wel Knipoog

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 21:09

Jammer genoeg is het bij ons ook 15 euro omhooggegaan. Lekker hoor, die prijsstijging... Slapen

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 08:01

Moet zeggen dat we tot nu toe nog niks gehoord hebben van eventuele verhogingen. Al hebben ze daar wel maar 4 pensionpaarden. Maar ik denk dat het voor ons positief uitvalt dat haar vader ook een boederij heeft met koeien...

Ik vind mijn 180 per maand al veel. Voorheen stond ik lekker bij mijn ouders... Maar nu heb ik voor de 180 euro. Onbeperkt hooi en stro, zelf uitmesten , onbeperkt voer, en weidegang, en grote buitenbak met springmateriaal, wasplaats. Meer hoef ik niet te hebben.

Maar man als je al 225 betaald dat vind ik al zoveel geld, dat is gewoon al 500 gulden. bbrrrrr

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 08:01

Jep hier ook Lachen

Voor mij 2,- (24/7 weidegang Knipoog ) en voor de gewone stallers 10 tot 15 euro. Lachen

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 08:03

per 1 januari 30,- per maand omhoog

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 21:54

Ik ga ook per 1 january 10 euro omhoog ga nu naar 210 ipv 200.