Hier is weiland zat en toch staan er minstens 10 stallingen rondom mijn huis, waar je je paard niet buiten kan zetten of alleen in de zomer.
Heb laatst de manegehoudster van een van de maneges om de hoek eens aangesproken en gevraagd, waarom ze dan tenminste geen paddocks maakt (ruimte zat op haar terrein). Reden: Volgens haar gingen de pensionhouders dan ruzie maken over welke paarden niet bij elkaar mochten e.d. Tja..... Nou, dan laat je je als manegehoudster goed kennen.
Weiland zat trouwens om die manege heen, maar ze wil niets kopen (te duur). Denk daar dan eerder aan.
Maar het is zo moeilijk, blijkbaar.....
Er zijn momenteel heel wat meer paarden dan 20/30 jaar terug. En toen stonden ze veel vaker buiten en werd er niet gemiept over dekens, modder of teveel paarden.

echt waar dat je haar zo nog weidegang gunt
Heb wel tm pagina 6 goed gelezen.
En dan ook weer frisse moet op stal staan.
Omdat de paarden hier in de buurt er zo bij staan. Dus ook onder andere mijn verzorgpaarden op dit moment.. Ik haal hem er zo lang mogelijk uit, en vertroetel hem zoveel ik kan, maar helaas kan die niet op de wei/bak/paddock los. Dit vind ik heel jammer maar er is weinig aan te doen, het zijn ook niet mijn paarden. En ik ben eerlijk, ik zou er niet mee stoppen, want ook al zou ik dat doen, ze blijven toch wel in dezelfde situatie.. dus ze zullen daar ook niet mee geholpen zijn. Of ik ze nou doe of iemand anders, dat maakt toch geen verschil.
.