Poepzak verplicht!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hope2012

Re: Poepzak verplicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:15

Ik weet dat er op sommige plaatsen veel paardenpoep ligt .
En dat het gevarlijk kan zijn voor fietsers .

Maar geloof me bij mijn paard een zak aan zijn kont binden lijkt me veel gevaarlijker .
Denk niet dat mijn merrie daar blij mee gaat wezen . En dat we ieens veel snellere buitenrit gaan krijgen . Clown
Nou ja als ze veel poept kan ze niet hard meer mischien als zak vol is . Clown

Sorry voor mijn onzin antwoord maar ik zie de mensen die zoiets verzinnen ook niet echt voor vol aan .
Dat ze dan met een ander idee komen .
Slapen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:24

Nou idd.
De meeste paarden gaan flippen met zo'n luier.

een klein (plastic) schepje mee, zodat je het in de berm kunt schuiven, lijkt mij beter? afstappen is ook niet geheel veilig bij sommige paarden, maar bij de meeste wel haalbaar denk ik.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:28

ik heb het redactieadres gekregen en er een mail aan gewaagd en ze attent gemaakt op dit topic, even afwachten wat er gebeurt...

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:04

katiavl schreef:
shrOnatje schreef:
belachelijk. moete ze dat ook maar bij honden invoeren. een poepzak aan de kont.. Tong uitsteken. honden poepen toch ook allemaal overal.. tjah.en nog veel meer ook.

ik weet niet hoe het in nederland is, maar bij ons moet je verplicht zeven poepzakjes bij hebben. Anders flinke boet.
En poep niet opkuisen is nog een flinke boete.
Hier heb je er niet echt overlast van

maar dan gebruk je er 1, gooi je weg in de prullebak (neem ik aan), ga je veder rijden en dan heb je er nog maar 6 Huilen van het lachen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:11

dootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 18:48

Zo bij mij op school een hele discussie hierover, ik werd gek!
allemaal waren ze VOOR de poepzak, ik tegen,
tja , ik kwam maar met argumenten zoals, hondepoep is schadelijker omdat daar vleesresten in zitten en bij paarden is het allemaal plantaardig,
en als hun het voor me aanschaffen wil ik het best doen Clown

Nog zo iets,
dat ding maak je toch vast aan je zadel?
wat nou als je zonder zadel aan het wandelen bent met een shetje?
zadel aanschaffen ofzo? en eropleggen, Agh, dat arme beest, nu al helemaal geen vrijheid meer.
Loop die met een zadel en daaraan vast een poepzak,
ik dernaast, meneertje kan niet eens rennen want anders klappert zn poepzak telkens tegen zn kont Verdrietig

Vallie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:03

ik geloof niet dat alle paarden hier een voorstander van zijn. Tong uitsteken
ik denk dat als je ze bij de paarden bij ons op stal om hangt je de buitenrit maakt op 2 voorbenen Nagelbijten / Gniffelen

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:16

HAHA,
dan moeten er heel veel paarden poepzakmak worden gemaakt. Clown Ik zie al advertenties staan; ik maak uw paard poepzakmak voor een redelijk bedrag.
Dadelijk hebben ze die dingen nog in de leukste en raarste kleuren, net zoals dekjes en bandages.

Stelletje mafkezen dat het zijn hierzo in Nederland, dat ze zich met andere dingen bezig houden, die veel belangrijker zijn.
Ze weten dat tegenwoordig veel mensen een paard hebben en daar graag even mee door een woonwijk stappen, dus dan gaan ze maar iets verzinnen om nog meer geld binnen te halen.

Ik vind het echt grote onzin. Clown

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:31

whaha ja poepzakken met glitters haha

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:36

En leuke patroontjes Clown
hartjes, ruitjes.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 20:38

Het zou wat zijn idd.

Ik ben een shetbezitter, en daar ligt uiteraard geen zadel meer op. Ik ga er veel mee wandelen of fietsen, of mennen.

Maar idd vraag ik me af hoe ik dat ding in godsnaam moet bevestigen als ikernaast wandel??

Daarnaast heb ik hier ABSOLUUT geen 100 euro voor over!

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:43

Het kan ook zijn, dat ze de mensen gewoon weer over de zeik willen helpen. Dat ze zo'n bericht plaatsen, omdat ze dan denken dat mensen er meer rekening mee gaan houden. Scheve mond

cien1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:49

dootjee schreef:
haha een poepzak, hoe kommie der op Tong uitsteken
en als ze moeten pissen dan? is dat luchtvervuiling?
ik vind het onzin Tong uitsteken
toen bas poepte bij iemand voor de deur had ik gewoon gevraagt om een schep en het bij hun in de container gegooit,, en die mensen bedankte me der ook nog voor Duivel

Doo ben het helemaal met je eens! Knipoog We zijn samen ook een keer gaan vragen voor een krant ofzo om de poep op te ruimen,, er is altijd wel iemand die dat geeft. Maar van zo'n zak achter een paardenkont... zou het helemaal niet gek vinden als er veel paarden bang voor zijn

PatsyDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:53

Wow, toen ik de titel zag, dat ik idd dat het een grap was.

Wat een dom dom idee. Diegene die dit voorstel goedgekeurd heeft, zal zelf wel geen paarden hebben.
Je gaat niet snel eventje je 'poepzak' omgespen wanneer je eventjes snel je paard wil droogstappen om het hoekje of weet ik wat.

Hondenpoep, dat ze daar maar eens mee beginnen toch, of moeten de honden in Nederland ook al een poepzakje dragen?

Wat een onzin, hier zou ik zeker ook van balen.
Ik hoop dat jullie er een manier in vinden om dit te omzeilen of af te keuren.

Maar waarschijnlijk zal eerst een ruiter met paard met poepzak een ongeval moeten voorhebben vooraleer men effen nadenkt of zo'n ding wel veilig is!! Echt nonsens!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:49

Paulusjuh schreef:
Het zou wat zijn idd.

Ik ben een shetbezitter, en daar ligt uiteraard geen zadel meer op. Ik ga er veel mee wandelen of fietsen, of mennen.

Maar idd vraag ik me af hoe ik dat ding in godsnaam moet bevestigen als ikernaast wandel??

Daarnaast heb ik hier ABSOLUUT geen 100 euro voor over!

Idd ik hoop niet dat het naar hier overwaait. Heb een shetlanderkleuter van bijna 3, en daar ga ik echt niet zo'n ding voor kopen. Dan heb ik nog een volwassene van bijna 13 en een haf.
€ 300, dacht het ff niet. En volgens mij worden ze alledrie verschrikkelijk panisch van zo'n ding. Is mijn kleine de rest van zijn leven getraumatiseerd Boos!

zotkot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:51

ja, of het nu idioot is of niet, als het verplicht wordt, heb je der weinig aan te zeggen. De prijs is idd belachelijk duur.
Maar dit kan toch niet zo moeilijk zelf te maken zijn??? iemand een idee daarrond msch?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 09:10

een poepzak met plasgoot? (met n stop erin zodat je in de kant kunt gaan staan om m leeg te laten lopen)

Poepzakmakmaken, weer eens wat anders dan trailerladen Lachen

Heb overigens nog geen reactie op mn mailtje maar het is nog vroeg...

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 16:34

Ik ben idd ook heel erg benieuwd naar de reactie!
Pfff...niks op internet...hahaha!

xx_winny_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 17:12

hey mensen hier staat het artikel:http://www.westonline.nl/nieuwsitem/5298

xx_winny_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 17:50

hallo bokkertjes,
ik denk dat je eens goed naar dat intervieuw op de bovenstaande link moet kijken. is het vol overtuiging? nee het is gewone flauwenkul. ik denk eerder dat dit een slechte 1 april grap is dan realiteit.

naugthytjhu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 17:54

zoo!! Dat is niet een van de goedkoopste..Gelukkig (nog) niet bij ons ingevoert! Hoop dat het ook niet bij ons komt ook.

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 17:55

Ik kan het niet echt afkeuren, mensen met honden betalen immers ook hondenbelasting en moeten vaak zakjes bij zich hebben, paarden leggen veel grotere hopen neer Tong uitsteken
Maar om met rijden onder het zadel zoiets mee te slepen lijkt me wat overdreven...
Als iedereen nou even afstapt en de poep in de berm/goot veegt met de voet dan is het toco ook wel ok??
Aangespannen ziet je wel vaak een opvangzeiltje tussen kar en paard, dat vind ik wel een goed idee.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 17:57

xx_winny_xx schreef:
hallo bokkertjes,
ik denk dat je eens goed naar dat intervieuw op de bovenstaande link moet kijken. is het vol overtuiging? nee het is gewone flauwenkul. ik denk eerder dat dit een slechte 1 april grap is dan realiteit.

Als je de verslagen van de gemeenteraad daar doorleest zul je zien dat het echt geen 1 april grap is. Clown
@Anjakos: Die regel geldde daar allang, de opruimplicht. Maar daar werd door de ruiters ter plaatse geen gehoor aan gegeven.

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 18:15

superwoman schreef:
Nou idd.

een klein (plastic) schepje mee, zodat je het in de berm kunt schuiven, lijkt mij beter? afstappen is ook niet geheel veilig bij sommige paarden, maar bij de meeste wel haalbaar denk ik.

ik denk dat als je niet veilig van je paard af kunt stappen op straat, je niet in de bebouwde kom met auto's e.d thuishoord.

die poepzakken lijken mij heel vervelend voor het paard?
dat klappert en kraakt toch?
ik denk dat ik met 5 minuten mn rondje heb gedaan, in volle galop Duivel

naugthytjhu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 18:27

Elinee schreef:
superwoman schreef:
Nou idd.

ik denk dat als je niet veilig van je paard af kunt stappen op straat, je niet in de bebouwde kom met auto's e.d thuishoord.

die poepzakken lijken mij heel vervelend voor het paard?
dat klappert en kraakt toch?
ik denk dat ik met 5 minuten mn rondje heb gedaan, in volle galop Duivel

Ik denk dat ik mijn hele rondje krijg,de hele buitenrit dan Tong uitsteken!!