paarden altijd binnen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: paarden altijd binnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:40

soms kan een dagje wc misschien best wel erg zen zijn Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:41

en dan spreek ik voor mezelf he niet voor mn paard Knipoog

dag op stal zal ik altijd willen voorkomen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:43

dat van de skippybal was voor marietje Knipoog
skippybal, liksteen, plak hooi, je kan altijd proberen om het leuk te maken voor je paard bedoel ik Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:46

In ieder geval hooi, op meerdere plekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:47

plak hooi in de paddock verspreid lijkt me super Ja
maaaar (ja altijd maar die maar he Knipoog ) veel staleigenaren willen dat niet ivm met drainage die dan verstopt raakt helaas...
dan krijg je idd gefreubel met in emmers enzo doen maar als er ook maar iets morst.. mag dat dus ook niet meer..

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:54

Dat is helaas vaak zo, als je paarden aan huis hebt of je staat heel kleinschalig dan kun je misschien nog wat experimenteren. Anders ben je al snel afhankelijk van de stalhouder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:56

precies. veel dingen wil je zelf wel, maar er zijn stalregels.. en kan me het ook wel voorstellen Lachen
gelukkig zitten de paddocks bij ons naast de wei en is het een sport om de grassprietjes er onder vandaan te knabbelen Clown Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:56

ik zit al te denken of je het hooi niet ergens anders in kan leggen ofzo, maar dat ze een beetje morsen houd je toch..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:59

Ja [***] sleurt meteen de helft van het hooi uit de ton, gooit het op de grond en dan gaat ie staan eten Gestoord
net als mn katten die het leuk vinden hun vlees uit het bakje te gooien en het van de grond te eten Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 19:49

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:36

dees_daan schreef:
ik zit al te denken of je het hooi niet ergens anders in kan leggen ofzo, maar dat ze een beetje morsen houd je toch..

Op pagina 5 van dit topic, staat een handige tip van mezelf. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:14

dat was met de hooinetten er om heen toch?

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:25

Ik moet zeggen hoe graag ik zo ook buiten heb staan, ze vandaag tóch maar binnen gelaten heb Ja .
En niet omdat ze koud en nat worden, maar omdat de paddock omringd is met bomen.. En in val afstand van de stal niet. Dus uit veiligheidsmaatregelen tegen de principes in Clown

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:29

Vjellko schreef:
dat was met de hooinetten er om heen toch?

idd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:45

vandaag is ook de eerste dag sinds ik [***] heb dat ie zn stal niet uit komt.. durf zelf de weg niet op en idd er vliegt teveel door de lucht op het moment.. vriendin heeft hem net gevoerd en lekker veel hooi gegeven..

dat hooinettipding was wel een goeie shan Ja

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:27

@Vjellko, Zelf geef ik mijn paarden wel hooi in de bak, omdat ik niet denk dat de drainage daardoor verstopt raakt. Die losse sprietjes eten ze meestal op of ze waaien weer weg. Trouwens, die drainage kun je toch doorspuiten. Meestal als het water niet wegloopt dan komt dat omdat het zand een koek is gaan vormen. Met pennen doorprikken of loshalen helpt dan goed. Dat vastlopen komt meer door mest en paarden die erin lopen dan door die paar hooisprietjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:36

als je dat mag gewoon doen. maar ik ga geen stalregels overtreden

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:40

Nee, dat zou ik in jouw geval ook niet doen. Het is onze eigen bak, dus ik kan sowieso doen en laten wat ik wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:41

lijkt me zaaalig Haha! dan zou ik het ook wel weten Vork

Amani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 20:45

ik vind het ook mar niks als je paard 24/7 binnen staat. mijn pony staat in een ruime box met weefrek zodat ze naarbuiten kan kijken. ook zijn aan weerszijden 2 stukken open in de muur zodat ze met haar buurtjes kan snuffelen als ze wil. ze gaat elke dag een paar uurtjes op wei als het weer het toelaat. zelf vind ik dit een hele fijne en goede manier van stallen.

Feliciaaaa16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 19:23

Oja,, met slecht weer is het veelste modderig, veel te veel kans dat ze uitglijden!! Tong uitsteken Oja,, met slecht weer is het veelste modderig, veel te veel kans dat ze uitglijden!!Oja,, met slecht weer is het veelste modderig, veel te veel kans dat ze uitglijden!!

Feliciaaaa16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 19:26

Oja,, met slecht weer is het veelste modderig, veel te veel kans dat ze uitglijden!! Oja,, met slecht weer is het veelste modderig, veel te veel kans dat ze uitglijden!!Oja,, met slecht weer is het veelste modderig, veel te veel kans dat ze uitglijden!!
Oja,, met slecht weer is het veelste modderig, veel te veel kans dat ze uitglijden!! Tong uitsteken Oja,, met slecht weer is het veelste modderig, veel te veel kans dat ze uitglijden!!Oja,, met slecht weer is het veelste modderig, veel te veel kans dat ze uitglijden!!

Feliciaaaa16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 19:26

oow sorry ik heb een paar x gezecht sorry

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:06

Op de wei kunnen vind ik belangrijk, als ik op zoek zou moeten naar een stal zou dat ook een pre zijn. Ik zet mijn paard niet 24/7 buiten als dat niet hoeft om medische redenen.

Daarom ben ik blij dat ze thuis staat, daar kan ik beslissen hoe lang ze naar buiten kan en hoe haar stal erbij ligt.
Ze staat in de winter overdag buiten en snachts in de stal van 3x3 met onder en bovendeur aan de kant van de weide en een schuifdeur aan de kant van de stal. In de zomer staat ze dag en nacht buiten en kan ze naar binnen als ze wil, de staldeur staat dan gewoon dag en nacht open.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 16:07

Mijn paarden staan ook aan huis, daarbij hebben we gelet op ruime boxen, frisse stallen en genoeg uitzicht waarbij ze ook onderling contact hebben. Momenteel staan 3 paarden in een kapschuur (voorzijde open) maar die stal wordt dit jaar helemaal verbouwd. Daarbij heeft straks elk paard wel zijn eigen uitkijk naar buiten. Verder vind ik dagelijks weidegang of een uitloop in een paddock erg belangrijk. Het moet wel erg naar weer zijn wil ik de paarden binnen houden. Verder krijgt elk paard zijn eigen ranstoen en besteden we veel tijd en aandacht aan de dieren. Door het kleinschalig te houden kun je elk paard individueel blijven behandelen.