verhoging stalgeld, hoe geregeld?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: verhoging stalgeld, hoe geregeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:55

In de winter hebben ze graag wat hooi
Gaat er bijna een pak per paard door Lachen

In de zomer staan ze ook snachts op stal en krijgen dan ook wat hooi.
Is voor kawa ook wel goed, die wordt veel te vet van alleen gras, die staat dus erg kaal.

Vorig jaar hebben er jonge paarden op gelopen, dus geen gras meer over om te hooien
Het jaar daarvoor koeien.

We willen best hooien (heerlijk geen beesten van andere op het land)
Maar meestal is niet direct alles van het land, dus moeten we het op kunnen slaan, en daar hebben we niet genoeg ruimte voor.

Zo'n loonwerker zou wel mooi zijn Ja
Goed grasland maar geen werk er aan Lachen

Want dit jaar moeten we gaan spuiten voor onkruid en door gaan zaaien.

verriemerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:57

Ik ben het met Needje eens.
Ik heb nu dus wel gekozen om te vertrekken daar het me niet meer aan staat wat er op stal gebeurt. Ik ben niet meer zeker van de veiligheid en de verzorging van mijn paard en heb dus een andere plek gezocht en gevonden en voor het eind van de maand verhuis ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:58

russel schreef:

1,75 van het land halen, ga jij er voor rijden dan ben je hetzelfde kwijt. Heb je een adres via via en kom je gewoon elk jaar en neem je genoeg af, kun je hier bij de boer ritselen voor 1,50 per pak. Ik had zo een adres, maar boer is gestopt met hooi, oude man, helaas.

Dan snap ik niet hoe ze dat kunnen
Onze buren hebben vorig jaar ook gehooid van eigen land (hebben grond bij gekocht)
Maar kwamen uit op 2 euro per pak
Laten maaien
zelf wengen en dungen
En door de loonwerken in de pak laten doen
Vervoer naar huis weer zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:58

RK Kun je misschien nu al boeren aan gaan spreken of ze het willen doen. Er zijn er die kleinschalig fouragehandelaar zijn en die zijn altijd geinteresseerd in dergelijke percelen. Die werken een paar weken bijna klokje rond en hebben dan een stukje voorraad voor de winter en hun eigen klantjes die direct veel komen halen.

Nadat er gehooid is kan je er alsnog beesten van een ander op laten lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:01

runningkawa schreef:
russel schreef:

1,75 van het land halen, ga jij er voor rijden dan ben je hetzelfde kwijt. Heb je een adres via via en kom je gewoon elk jaar en neem je genoeg af, kun je hier bij de boer ritselen voor 1,50 per pak. Ik had zo een adres, maar boer is gestopt met hooi, oude man, helaas.

Dan snap ik niet hoe ze dat kunnen
Onze buren hebben vorig jaar ook gehooid van eigen land (hebben grond bij gekocht)
Maar kwamen uit op 2 euro per pak
Laten maaien
zelf wengen en dungen
En door de loonwerken in de pak laten doen
Vervoer naar huis weer zelf.

Ik weet ook niet hoe ze rekenen, maar ik weet dat het persen een kwartje per pak kost. Hier heeft niet iedereen een pers en doen ze het voor elkaar voor een kwartje per pak. Ga je als particulier kopen dan krijg je een commerciele prijs en idd verschilt die nogal. Maar je moet een eerlijk adres hebben, want genaaid worden is niet zo moeilijk hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:01

Vertrekken is idd niet leuk.
Maar ik heb het zelf ook een paar keer noodgedwongen gedaan.
Service die er eerst was en niet meer gedaan werd.
Van goed naar slecht voer
Kan dan wel lopen klagen, maar dat hielp maar 3 dagen.
En ipv me kapot te ergeren, was het dan maar gaan.
Kwam wel elke keer duurder te staan, maar goed Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:02

Helaas ken ik hier de mensen in de buurt niet.
Dus dat bemoeilijkt het wel...

Hun hadden gewoon alles gerekend van maaien tot in de pak Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:05

Zij rekenen op een manier zodat ze op een commerciele prijs uit kunnen komen.

Gewoon op pad gaan en rond vragen naar hooi, bekijken wat voor kwaliteit, weilanden bekijken. Als ze aan het persen zijn vragen hoeveel het kost om een aanhanger vol te laden.

Wij hebben zo ook met veel rondvragen, kijken en op de boeren af stappen goede adressen verzameld. Onderhandelen voor de prijs. Ik heb nooit te veel betaald, prijzen van 4 euro e.d. Bloos! ken ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:06

nee, want dat was hooi voor hunzelf Haha!
Geen pak voor de verkoop Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:07

Nee 4 euro zal ik ook niet betalen
2,50 uit de schuur vind ik mooi Lachen

verriemerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:07

runningkawa schreef:
Vertrekken is idd niet leuk.
Maar ik heb het zelf ook een paar keer noodgedwongen gedaan.
Service die er eerst was en niet meer gedaan werd.
Van goed naar slecht voer
Kan dan wel lopen klagen, maar dat hielp maar 3 dagen.
En ipv me kapot te ergeren, was het dan maar gaan.
Kwam wel elke keer duurder te staan, maar goed Lachen

Nou heb ik denk ik het geluk dat ik goedkoper uit zal zijn op mijn nieuwe stal.
Zijn dan wel met 4 personen verantwoordelijk voor 4 paarden. Doen dan alles zelf.
Voeren (Weet ik tenminste wat ze krijgt) mesten (staan ze schoon en droog) buiten zetten en binnen halen (weet ik hoe lang ze buiten zijn) .
Dit doen we dan per toer beurt, de kosten zullen in ieder geval lager zijn.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:44

ik heb geen idee of mijn stalgeld om hoog gaat in 2007, ik denk het niet.

Op stal zijn er nl een aantal dingenw aar commentaar op geleverd wordt.
bijvoorbeeld: wij zijn naar de stal gekomen omdat ze elke dag naar buiten gaan (gaan ze ook)
3 keer per dag kuil en biks krijgen (ivm ongeluk stalhouder naar 2 keer gegaan)
al weather eb en vloed bak tot onze beschikking hebben (laat als eht regend eb maar weg, noem het maar een vloedbak)

en ene paar ander, kleine dingen
Nu rij ik niet in de bak, omdat mijn paard het niet meer aan kan (artrose) en we dus alleen maar buiten ritjes maken.
Maar vele hebben dus enorme hinder van die rot bak, die dus al een maand of 2 gemaakt zou worden (een trek mof ofzo er door heen en vaker gesleept).
wat dus steeds niet gebeurd. Denk dat als er nu een prijsverhoging aan zou komen er dus veel commentaar zou zijn.

Dan zou hij eerst maar moeten zorgen dat de bak goed is...

verder heb ik er geen probleem mee,ik gebruik die bak toch niet.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 15:26

Ach ja overal is wel wat. En mensen die klagen dat er ipv 3x per dag 2x per dag gevoerd wordt omdat er een ongeluk gebeurd dan lijkt mij dat dat de eersten moeten zijn die dan aanbieden die voerbeurt over te nemen. Een ongeluk is al erg zat.. als je daar dan ook nog eens gezeik om krijgt. Slechte bak... ook dat kan. 2 maanden is in mijn ogen dan echt niks om te moeten wachten op het maken van de bak. De bedrijven die dat doen hebben vaak een flinke wachtlijst.

Wel een stel hittepetitten dan hoor bij jou op stal. Mensen moeten ook maar een beetje begrip op kunnen brengen voor eventuele situaties. Niet om op jou te vitten hoor... is niet onaardig bedoeld.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 17:05

Citaat:
Verder zijn de meeste dingen waardoor ik vind dat verhoging niet nodig is helemaal niet storend. Maar wel als het duurder wordt

Blijkbaar heeft de staleigenaar redenen waarom hij juist vindt dat verhoging wél nodig is.. Haha!

Het is ook een kwestie van vraag en aanbod, bij veel vraag zijn de prijzen hoger. Aangezien de vraag naar stalling bij jouw in de buurt er is, kan de staleigenaar het zich permitteren om zijn prijzen te verhogen. Zijn huidige klanten blijven, aangezien ze dus (net als jij) geen beter alternatief hebben. Niet van harte, maar de prijsverhoging wordt geslikt.

Het is net de branche waarin ik werk. Clown Verkoopafdeling verhoogt zijn prijzen (noodzaak zeggen ze dan Knipoog ) en de grote klanten strubbelen even maar accepteren daarna de prijsverhoging. Er is gewoon binnen handbereik niet zomaar een betere concurrent. En gelukkig maar, want als ze het niet zouden slikken zou ik minder werk hebben en mijn winstuitkering mis zijn gelopen Lachen

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 18:36

Maar goed, als in jouw branche de prijzen omhoog gaan, zullen er altijd mensen zijn die juist daar onder gaan zitten waardoor ze weer veel meer kunnen verkopen.....

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 08:40

verriemerrie schreef:

Zijn dan wel met 4 personen verantwoordelijk voor 4 paarden. Doen dan alles zelf.
Voeren (Weet ik tenminste wat ze krijgt) mesten (staan ze schoon en droog) buiten zetten en binnen halen (weet ik hoe lang ze buiten zijn) .

En dan ben je meteen ook weer van anderen afhankelijk.
Hoe vaak ik dergelijke dingen al mis heb zien gaan. Haha!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 08:45

Needje schreef:
Maar goed, als in jouw branche de prijzen omhoog gaan, zullen er altijd mensen zijn die juist daar onder gaan zitten waardoor ze weer veel meer kunnen verkopen.....

Als je eenmaal naam hebt en grote klanten aan je hebt gebonden zal dat niet snel gebeuren. Net als wij zelf, zijn onze klanten ook op de hoogte van de kwaliteit die wij leveren t.o.v. de concurrenten. De kwaliteit is dus goed genoeg, waardoor de klanten bij ons blijven.

Daarnaast, concurrenten die juist verlagen hebben moeite hun hoofd boven water te houden. Ook zij hebben hun winst/ omzet nodig om te kunnen blijven bestaan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 08:45

Ik heb geen 10 pagina's doorgelezen maar aangezien alles duurder wordt vind ik het niet zo vreemd dat je stalhuur ook eens verhoogd wordt.
Ik weet niet hoe lang je al hetzelfde bedrag betaalt?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 09:00

Ik sta er vanaf 1 april 2006. Per 1 januari 2006 is het stalgeld 10 euro omhoog gegaan. En nu gaat het dus waarschijnlijk weer 10 euro omhoog.

verriemerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 09:49

Sjoert schreef:
verriemerrie schreef:

En dan ben je meteen ook weer van anderen afhankelijk.
Hoe vaak ik dergelijke dingen al mis heb zien gaan. Haha!

Nou echt afhankelijk, het is maar hoe je het bekijkt. Het is vrij dicht bij huis en zou alles evt zelf kunnen doen. Dit is gewoon eigenlijk wat ik altijd het liefste gehad zou willen hebben.
Geen gezeur van een stalhouder, maar gewoon alles zelf regelen.
Ik heb niet de mogelijkheid om mijn paard aan huis te zetten (rijtjeshuis in woonwijk) wat mijn droom zou zijn, maar deze situatie komt daar het dichtste bij. Haha! Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 09:49

Geen gezeur met stalhouder, maar misschien wel met de andere

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:03

Ik heb het liever met een stalhouder te doen dan met eigenaren van andere paarden. Alhoewel het soms ook super kan gaan natuurlijk.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 11:07

Als de mensen met wie je te maken hebt maar t zelfde voor ogen hebben als jij is het goed denk ik. Bij verschillende ideeen gaat het vaak verkeerd. Dat kan bij stalhouders, maar ook bij mede-eigenaren!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:10

Heb je het nou nog gevraagd gister?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 11:15

Nope, heb ze maar heel even vluchtig voorbij zien komen.
En ik ga het gesprek ook niet aan als er allemaal andere mensen bij zijn.