Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
T@nj@ schreef:Ik weet niet waar jij leest dat ik mijn paarden in boxen houd? Of dat ik het daar mee eens ben? In tegendeel, mijn paarden staan 24/7/365 buiten en hebben 2 grote schuren om te kunnen schuilen als dat nodig is. Ze bewegen de hele dag door zoals het hoort, water moeten ze aan de ene kant van het erf halen en voor hooi moeten ze naar de andere kant van het erf. Het zijn gezonde en vooral vrolijke gelukkige paarden die vrijwel de hele dag actief aan het spelen zijn. Hooi kunnen ze doorlopend dag en nacht eten dus voer naar behoefte.
Ik ben ook absoluut tegen het paard in een box te houden en ik denk er serieus aan dat waneer ik mijn paarden niet zo kan houden als ik nu doe om nooit meer aan paarden te beginnen. Ik vind dat als ik een paard dit niet kan bieden ik dan geen paard kan houden. Vroeger dacht ik daar uiteraard ook anders over maar ja, met de jaren leert men he.
Waar ik met dit topic heen wil? Ik heb dit topic gestart naar aanleiding van een ander topic waarin ik een vraag stel. Ipv een antwoord op mijn vraag gingen mensen daar een discussie aan over stands en dat was niet de bedoeling van mijn andere topic, daarin wilde ik slechts info over een bepaald item.
Vandaar dus dit topic waar iedereen naar hartelust kan discusieren.
Ik ben dus fel tegen stands en ben ook absoluut niet voor stallen, moet er wel bij zeggen dat mijn paarden nu heel af en toe wel een nachtje op stal staan omdat het land te nat is geworden maar ik ben naarstig op zoek naar een oplossing voor dit probleem want op stal is gewoon not done bij mij maar ik ben ook tegen maneges en ik ben tegen het gebruik van paarden bij wedstrijden en ga zo nog maar even door. Maar goed, dit topic gaat dus over stands
jantina schreef:T@nj@ ik had het een beetje onduidelijk getiept, ik bedoelde dat je het moeilijk ging krijgen met je "actie" tegen stands, stalling ed.
Wat te denken aan knaagdieren, vogels, vissen en dan nog niet te spreken over de kistkalveren, de kippenindustrie etc.etc.
Ik vind het heel nobel van je, dat zeker.
Lia_ schreef:
Ik weet nog niet hoe gelukkig die paarden worden van een enkele reis naar de Italiaanse salamimakerij...
Waar denk je dat al die paarden dan gaan blijven
jantina schreef:T@nj@ ik had het een beetje onduidelijk getiept, ik bedoelde dat je het moeilijk ging krijgen met je "actie" tegen stands, stalling ed.
Wat te denken aan knaagdieren, vogels, vissen en dan nog niet te spreken over de kistkalveren, de kippenindustrie etc.etc.
Ik vind het heel nobel van je, dat zeker.