Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
MelOdYs_Star schreef:Misschien is het handig om een *Business-Plan* op te gaan stellen, met daarin de prijs per maand, per zes maanden en per twaalf maanden. Daarvoor moet je dus stalling hebben, hoefsmid, eventuele verzekering, voer, veearts kosten. Dus moet je gaan bepalen welke stalling je wilt en wat de kosten zijn van die stalling, wat er allemaal bij de stalling zit, zoals bijv. voer e.d. Welke hoefsmid je wilt en wat de kosten daar voor zijn, enz enz. En als je al helemaal weet welk paard/pony je gaat kopen, weet je daar de prijs ook van, en kun je dat weer verwerken in je plan. Zo heb je een heel overzicht van de kosten, ongeveer. Zal altijd wel een beetje afwijken van de werkelijkheid, maar dan heb je ongeveer een idee. Ik heb het destijds zelf ook gedaan en zo wist mijn vader wat de kosten waren en vanuit daar kon hij zien of het te doen was. Succes er mee en ik hoop dat je er wat aan hebt.
toch nog succes verder met alles. Als je eenmaal je paard/pony hebt. Ben ik erg benieuwd naar de foto's.

kill3rgirl schreef:nou dan geloof je dat toch lekker!
zo zijn mijn ouders niet..dat jij nou ouders hebt die niet tegen jou gezeur kunnen!
Chocotof schreef:kill3rgirl schreef:nou dan geloof je dat toch lekker!
zo zijn mijn ouders niet..dat jij nou ouders hebt die niet tegen jou gezeur kunnen!
Dat jou ouders een kind hebben dat geen nee accepteerd..
Door het starten van dit topic geef je zelf aan dat je niet weet
wat er bij komt kijken en dan heb ik het niet eens over de
financiele kanten. Dus waarom wil je dan een paard?
Ga dan lekker een verzorgpaard zoeken.

Mijn berijdster werkt ook, zit in het examen jaar en redt het net om 2 keer in de week te komen rijden. En realiseer je je wel dat je dan geen geld overhoudt voor leuke dingen zoals uitgaan, make-up e.d.?Ik wens je veel succes maar ik denk dat hier straks een paard de dupe wordt van ondoordacht gedrag van een eigenwijsje.
.