kosten van een paard per maand?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jol1

Re: kosten van een paard per maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 17:55

Zucht........

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 17:56

* ja dat doe ik al een paar pagina's lang omdat ik had gezegd dat ik genoeg info/adviezen e.d. had gehad*zucht*

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 17:59

Het paard is er nog niet Haha!
Geef me een berichtje als je een echte heb, okey Slapen

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 18:00

Misschien is het handig om een *Business-Plan* op te gaan stellen, met daarin de prijs per maand, per zes maanden en per twaalf maanden. Daarvoor moet je dus stalling hebben, hoefsmid, eventuele verzekering, voer, veearts kosten. Dus moet je gaan bepalen welke stalling je wilt en wat de kosten zijn van die stalling, wat er allemaal bij de stalling zit, zoals bijv. voer e.d. Welke hoefsmid je wilt en wat de kosten daar voor zijn, enz enz. En als je al helemaal weet welk paard/pony je gaat kopen, weet je daar de prijs ook van, en kun je dat weer verwerken in je plan. Zo heb je een heel overzicht van de kosten, ongeveer. Zal altijd wel een beetje afwijken van de werkelijkheid, maar dan heb je ongeveer een idee. Ik heb het destijds zelf ook gedaan en zo wist mijn vader wat de kosten waren en vanuit daar kon hij zien of het te doen was. Succes er mee en ik hoop dat je er wat aan hebt.

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 18:02

MelOdYs_Star schreef:
Misschien is het handig om een *Business-Plan* op te gaan stellen, met daarin de prijs per maand, per zes maanden en per twaalf maanden. Daarvoor moet je dus stalling hebben, hoefsmid, eventuele verzekering, voer, veearts kosten. Dus moet je gaan bepalen welke stalling je wilt en wat de kosten zijn van die stalling, wat er allemaal bij de stalling zit, zoals bijv. voer e.d. Welke hoefsmid je wilt en wat de kosten daar voor zijn, enz enz. En als je al helemaal weet welk paard/pony je gaat kopen, weet je daar de prijs ook van, en kun je dat weer verwerken in je plan. Zo heb je een heel overzicht van de kosten, ongeveer. Zal altijd wel een beetje afwijken van de werkelijkheid, maar dan heb je ongeveer een idee. Ik heb het destijds zelf ook gedaan en zo wist mijn vader wat de kosten waren en vanuit daar kon hij zien of het te doen was. Succes er mee en ik hoop dat je er wat aan hebt.

ja dankjewel,.,,maar dat heb ik allemaal al gedaan doordat ik de prijzen van jullie heb gekregen Haha!

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 18:10

Oh oke, Lachen toch nog succes verder met alles. Als je eenmaal je paard/pony hebt. Ben ik erg benieuwd naar de foto's.

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 18:21

die krijg je zeker te zien Haha!

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 18:26

kill3rgirl schreef:
nou dan geloof je dat toch lekker!
zo zijn mijn ouders niet..dat jij nou ouders hebt die niet tegen jou gezeur kunnen!

Dat jou ouders een kind hebben dat geen nee accepteerd..

Door het starten van dit topic geef je zelf aan dat je niet weet
wat er bij komt kijken en dan heb ik het niet eens over de
financiele kanten. Dus waarom wil je dan een paard?

Ga dan lekker een verzorgpaard zoeken.

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 19:05

Chocotof schreef:
kill3rgirl schreef:
nou dan geloof je dat toch lekker!
zo zijn mijn ouders niet..dat jij nou ouders hebt die niet tegen jou gezeur kunnen!

Dat jou ouders een kind hebben dat geen nee accepteerd..

Door het starten van dit topic geef je zelf aan dat je niet weet
wat er bij komt kijken en dan heb ik het niet eens over de
financiele kanten. Dus waarom wil je dan een paard?

Ga dan lekker een verzorgpaard zoeken.

ik maak nog altijd zelf wel uit wat ik wel en niet doe!

ik heb al 14 verzorgpony's/paarden!

ik weet nu genoeg en juist door dit topic te starten, heb ik nog meer kunnen leren!!!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 19:38

Je zal best wat geleerd hebben maar daar door krijg je nog geen geld.

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 19:40

pff daar vroeg ik tog ook nie om?het enige waar ik om vroeg was info.. punt.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 19:48

ik denk dat je misschien net kan rond komen met die 100 per maand,
goed ook dat je wat geld achter houd op je rekening voor als hij naar DA enz. moet..
maar je paard hoeft niet altijd wat te krijgen..
het ligt er wel aan natuurlijk wat voor ras je neemt enzo, en of het een pony is die niet zo vatbaar is voor allemaal dingen..
ik heb nu een pony, die is 10, (welsh×shet) en die heb nog nooit wat gehad!,voor zover ik weet, en dat is lang
hij is in de sloot gevallen, nix van opgelopen, aleen af en toe stijf lopen na ponykamp of te kort bekapt en daardoor dagje moeilijk lopen..
oke.. wat ik betaal per maand:
€225 stalling
€10 wormenkuur per keer ongeveer..(heb duurdere en goedkopere)
€17 bekappen(om de 2 maanden geloof ik)
oeps.. vergeten wat inenten kost..
€4,50 per les, 4 lessen in de maand, is €18

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 19:51

xFioon, ts wil een paard tussen de 1.60 en 1.70m en dan kom je met dat bedrag echt niet uit!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 19:52

Met geen enkel paard ben ik bang.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 19:55

Een hobbelpaard?

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 20:02

het is nog maar de 5e keer ofzo hoor dat ik het zeg Boos!
ruim 150 in de maand te besteden volgend jaar Boos!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 22:16

Denk jij naast je baantjes en school nog genoeg tijd over te hebben om iedere dag een paard te verzorgen en te berijden? Ach gut Mijn berijdster werkt ook, zit in het examen jaar en redt het net om 2 keer in de week te komen rijden. En realiseer je je wel dat je dan geen geld overhoudt voor leuke dingen zoals uitgaan, make-up e.d.?Ik wens je veel succes maar ik denk dat hier straks een paard de dupe wordt van ondoordacht gedrag van een eigenwijsje. Verdrietig

magictwist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 22:46

ik zou als ik jou was wel soieso een verzekering afsluiten voor je paard... dat scheelt echt!!! verder hoop ik voor je dat het gaat lukken!!!

gr Nikita

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 10:37

hou het lekker bij je 14 verzorgpaarden

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 10:38

waarom doe je iedere x zo boos je hebt deze topic toch zelf opgezet voor advies?? maar schijnbaar wil je geen advies maar alleen horen wat je wil horen.. beetje raar maar goed
suc6 nog verder he

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 10:42

ja ik geef een tip

koop een paard....doe er mee wat je wilt (voor ong 150 euro per maand)
Veel plezier...............stom stom stom

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 10:47

Lieve killergirl, even een heel simpel vraagje. Is er IEMAND in dit topic geweest die voor € 150 of minder per maand klaar was. NEE, waarom denk jij dan wel een paard te kunnen houden voor dat bedrag? Denk je niet dat heel paardenminnend Nederland al lang een paard had gekocht als je voor dat geld klaar zou zijn. Waarom denk je dat jij wel rond kan komen van € 150 (waar je ALLES van moet doen) terwijl de rest van ons dat niet kan?

Ik gun je alle geluk van de wereld, wie ben ik om uit te maken wat goed is en wat niet maar met jouw financiële kostenplaatje en kennis van paarden (niet banketstaaf bedoeld maar uit je antwoorden in dit topic maak ik op dat je een aantal basisdingen nog niet onder de knie hebt) lijkt het me voor je toekomstige paard veel beter als je nog even wacht en meer kennis c.q. geld vergaart.

Als jij 150 € per maand te besteden hebt maar die maand heb je een extra uitgave van € 50 voor de tandarts of de enting, wie betaalt dat dan?

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 10:49

goed gezegt sees!

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 10:50

Hou je ook rekening met onverwachte kosten? Stel, je koopt een paard, dat toch bijzonder beslag moet. Kosten 190 euro per 2 maanden, heb je dat er dan voor over?
Of....je belt de dierenarts voor een spoedje in het weekend, kost je al snel 100 euro, zonder dat er nog maar iets gebeurd is (voorrijkosten, weekendtarief , consultkn) Heb je daar dan ook een "potje"voor?
Veel mensen denken hier nl niet over na, en denken alleen aan de normale vaste kosten. Maar dat is met paarden helaas niet zo.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 11:04

Dank je Mentjuh Bloos.

Pascha, ik denk niet dat Killergirl hier aan heeft gedacht nee. Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat ze echt voor rede vatbaar is. Het advies wat ze steevast te horen krijgt is dat ze beter nog even kunnen wachten en dat wil ze simpelweg niet accepteren. Wat weten wij er nou van? Dat wij al jaren ploeteren om onze paarden alles te kunnen geven wat ze nodig hebben doet er niet toe.

Ik vraag je nogmaals Killergirl, zijn je ouders ook bereid al die extra kosten van tandarts, dierenarts, fysio, kliniek etc etc etc te betalen. Ook als dit betekent dat ze maandelijks 100 € bij moeten leggen? Ik denk namelijk dat jij vaker op financiële steun van je ouders zal moeten rekenen dan zij en jij nu denken. Zijn zij slechts bereid sporadisch bij te springen of zijn ze bereid maandelijks 100 € neer te tikken?