Hoeveel uur staat jouw paard per dag buiten?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Narsica

Re: Hoeveel uur staat jouw paard per dag buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 08:03

24/7

'S nachts staan ze in een wei met niet teveel gras zodat ze zich niet constant voleten, daar krijgen ze hooi. Ze gaan naar deze wei omdat die het best afgezet is, als er wat is zien we het meteen. Overdag gaan ze naar de weien waar ze genoeg kunnen eten en spelen, we kiezen dan de wei waar het meest schaduw is..

esther82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 08:39

Momenteel van 7.00 tot 21.00, lekker op het land. Bij heel heet weer gaan ze vaak wel 's middags naar binnen. In de winter vaak 2 uur per dag op het paddock.

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 09:41

Bij ons staan de paarden nu dag en nacht buiten, mits het weer te koud en te nat gaat worden.
Bij ons op stal is dat wel goed geregeld, als de paarden naar het hek toe komen willen ze meestal naar binnen, het hek word dan open gedaan en dan kunnen ze zelf naar binnen lopen.

Maar tot nu toe hebben we nog geen paard bij het hek gezien..

MarchaL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 09:59

Mijn paard staat dagelijks van 8.00 tot 16.00 op de wei.

Ninus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 10:50

Mijn paard staat nu dag en nacht buiten. Met het slechte weer van een paar weken terug gingen ze 's nachts op stal.

In de winter staan ze een paar uur per dag buiten

Ptries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 10:52

24 in het weideseizoen. In de winter doordeweeks minstens een uur (vaak langer) en in het weekend meestal de hele dag ('s morgens tot eind middag)

Sunshine_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:21

24/7 Hun stallen staan op de wei en als we die openzetten kunne ze erin wanneer ze zelf willen Half jaar terug stond ze op een manege waar ze zelden buiten kwam. Ze ging schuren uit verveling (zei de DA) dus we huren een wei en ze heeft terug een volle staart Handig toch he ?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 23:06

hier licht het enorm aan het weer. mijn paard is allergisch voor dazen en vliegen, dus 2 opties, helemaal ingepakt worden, wat ze niet leuk vind, of snachts buiten, maar dan word ze helemaal gek. meestal kijk ik bij warm weer van dag tot dag hoe ze erop reageert.
mijn welsh is 18/24 buiten en mijn twenter +-12/24. de overige uren is de haflinger buiten.

wheezie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 13:32

Mijn paard staat het hele jaar door buiten. 24 uur per dag, samen met 5 tot 6 andere paarden. Ideaal als je het mij vraagt. Dit jaar krijgen ze voor de winter een schuilstal, das nog beter. Let wel: het zijn ijslanders dus dat scheelt!

suziehj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 14:42

rond een uur of 8 in de ochtend gaat Saf naar buiten en rond 5en saafs komt ie weer binnen. Ze staan ongeveer met z'n 12en. Ficar staat 24/7 per dag buiten en ze staan met 4 andere merries

_Sas_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 16:07

Mijn haflinger staat ook het hele jaar 24/7 buiten. Ze krijgt een fantastisch dikke wintervacht dus ze heeft zelfs geen deken om in de winter. Er is wel een inloop (schuil)stal maar daar gaat ze eigenlijk nooit naar binnen.

Brennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 16:12

Van ongeveer 1 mei (dit jaar een week later, ivm het weer) tot ongeveer 1 oktober 24/7 op de wei daarna op stal en buiten van zonsopkomst tot zonsondergang, maar omdat ik het met paddocks moet doen en niet alles bij elkaar kan, heb een paar dominante paarden en een paar onderdanige die echt niet bij elkaar kunnen, kunnen ze niet de hele dag naar buiten, maar minstens 4 uur per dag. Winterdag kunnen ze niet op de wei, omdat ik dan 9 paarden naar het weiland moet brengen en ophalen en die is 5 minuten lopen verderop langs de straat en dit wordt me te gek. Bovendien kun je ze dan nooit zo snel binnen halen bij een hagelbui of koude regenbui. Ze moeten er nu dus nog maar goed van genieten lekker in de wei.

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 17:06

Bij warm weer staat ze 27/4 buiten, maar bij koud weer gaat ze s'nachts naar binnen en overdag gewoon op weide.

Ronnie25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 17:12

Ik vind dat paarden buiten horen te staan....
in de zomer echt dag en nacht...
Denk maar niet dat ze het leuk vinden in een stal de hele dag...

_Martine_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 20:49

's Winters overdag buiten (paddock) en 's nachts op stal, andere 3 jaargetijden dag&nacht buiten. Tenzij het echt rotweer is.

Als het 's zomers heel warm en droog is, mogen de paarden op het weitje. Deze is erg klein, daarom dus.

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 20:56

24/7. Alleen de sport ( ) paarden gaan naar binnen 's avonds.
Hij staat ongeveer met 10 anderen.

'S Winters 1 uurtje, maar proberen we te veranderen naar ongeveer 10 uur.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 21:03

Mn paardjes staan eigenlijk altijd buiten (behalve 's nachts en tussen 12 en 3 uur 's middags). Paar uur per dag in de wei (een uurtje of 3, 4. Meestal ' s ochtends) en de rest in de paddock. Ze staan altijd met z'n tweetjes.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 14:21

Arrabel schreef:

Hoe gaat dat bij jouw op stal/thuis?
Mijn pony's staan sinds half Mei ongeveer dag en nacht buiten (misschien ietsje eerder al). Hiervoor stond mijn pony elke dag buiten met het paard van mijn stalgenoot van in de ochtend tot avond (wij zetten ze zelf dan binnen). Bij heel slecht weer bleven ze een dagje binnen of gingen ze een uurtje of 2 naar buiten toe. Inmiddels staan mijn pony's (3) samen in een wei en het paard van mijn stalgenoot staat samen met de pony van een andere stalgenoot.

Wanneer gaat jouw paard/pony naar buiten? Die staan nu dus 24/7 buiten. Van het najaar zullen ze wel savonds naar binnen gaan en sochtends naar buiten.
Met hoeveel paarden of staat hij alleen? Die van mij staan met zijn drieen, maar als die andere erbij zouden komen zou ik het ook geen probleem vinden.
Hoe lang mag jouw paard/pony buiten blijven? Nu dus dag en nacht. In het najaar zal het wel aangegeven worden. Het is fijn als ze de hele winter nog met gras kunnen doen
(eerlijk antwoord geven!)

http://www.ferien-waldhof.de/Pferde_auf_der_Koppel.jpg

orange1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 14:26

mijn paard staat dag en nacht buiten.
ze staat met nog 2 pony's in het land en het is een heel groot land

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 14:27

Sinds vorige week mag hij 24/7 naar buiten, maar hij kan ook zelf in zijn stal .

Ideaal!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 14:29

Sinds een maandje of iets meer staat mijn paard dus ook lekker 24/7 buiten. Heerlijk zo geen stallen uitmesten Met nog 6 andere paarden in zijn weiland en nog 10 andere in weilanden er rondom

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 14:30

In de winter gaat ze van 11 tot 4 ofzo naar buiten (ligt ook een beetje aan het weer) en in de zomer van 8 tot 8. Als het echt heel warm is en er veel beestjes zitten blijft ze overdag binnen en gaat ze rond 10 uur naar buiten tot 8 uur 's morgens.

kimmie101

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 14:31

Ik heb er nu voor gekozen om mijn haf ( 2 jaar ) nu nog lekker in de zomer dag en nacht buiten te houden, zodat ze lekker kan spelen met leeftijdsgenootjes.
Als het nu heel slecht wordt zet ik haar alsnog in haar stal.
In de winter gaan ze een paar uurtjes per dag de wei in, als ze straks ingereden is gaat ze niet meer hele dagen de wei op, maar gewoon een uurtje of 5/6.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 16:24

Wanneer gaat jouw paard/pony naar buiten?
De Haf staat swinters in een inloopstal met paddock. Dus die doet wat ie wil. Mijn warmbloed merrie gaat 's winters van 9 tot 6 de paddock in. Tenzij het heel koud/nat is dan gaan ze vaak wat eerder naar binnen. En 's zomers gaat ze net als de Haf dag en nacht het land op.

Met hoeveel paarden of staat hij alleen?
De haflinger staat in een groepje van 5 ruinen, waarvan 3 warmbloeden van 1.70 + en één fjord (wat tevens zijn wintermaatje is)
De merrie staat met 4 andere warmbloedpaarden en een shetlander. Ruinen en merries door elkaar. 's Winters staat ze met één van die warmbloeden samen in de paddock.

Hoe lang mag jouw paard/pony buiten blijven?
Zolang mogelijk
Laatst bijgewerkt door An_J op 19-06-06 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Whoops1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 16:26

Altijd buiten. Heeft met slecht weer schuilstal / inloopstal.

Als het weer het toelaat staat hij op de wei,
anders in de paddock. Zowel 's zomers als 's winters!