Wat is de huidige slachtprijs van een paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jaan81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 19:55

Je zou dat wuuf zo onderhand toch *&%^%$^#............
(sorry)

swoeky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 10:00

en is het nu allemaal rond??? want die paar dagen zijn nu ook wel voorbij

Rivano

Re: Wat is de huidige slachtprijs van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 16:00

~~~Een ooglid begint te trillen, bloeddruk steigt, rare bewegingen met mondhoek worden getrokken, hand grijpt oncontroleerbaar naar iets om kapot te maken. ~~~~

Kortom.... sinds mijn laatste mail niets meer gehoord, laat staan iets op mijn bankrekening zien verschijnen, of iets contract-achtigs in mijn mail.

Zit me al dagen te beraden wat ik nu ga schrijven. Schrijf ik namelijk iets mega-pissigs dan kunnen er twee dingen gebeuren: Ze maakt het over, of ze denkt DAN WACHT JE MAAR LEKKER NOG LANGER ALS JE ZO MET ME OMGAAT, Lekker puh.

Denk toch dat mijn volgende mailtje nog wat harder moet worden. Heb alleen nog geen invalshoek. Ben gewoon volkomen afhankelijk van haar. Je wilt iemand die je nodig hebt voor de complete afhandeling niet tegen je in het harnas jagen. Verder heeft ze voornamelijk hele goede dingen gedaan.

Voor de goede orde: Deze vrouw is dus niet dezelfde persoon als de (aanstaande ex-) eigenaresse van Dak. Als dat het geval was, dan stond de knokploeg al in rijen van 4 voor haar deur..

marleenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 16:23

Poe wat een verhaal! echt erg dat zulke mensen bestaan. Je koopt toch een paard voor je plezier, en niet om hem weg zien te rotten en pijn laat lijden.

echt goed dat je dit doet! moeten echt meer van zulke mensen op deze aardkloot leven! Ik hoop dat je deze zaak goed afgehandeld krijgt, dat het paard bij jou blijft en dat hij uiteindelijk weer beter wordt. Jullie zullen waarschijnlijk een lange weg tegemoet komen, maar als hij (hopelijk) uiteindelijk beter wordt weet he echt waarvoor je dit heb gedaan!

ECHT GOED VAN JOU!!!

succes!

Jaan81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 17:59

Ik dacht, dat je tussenpersoon een erg geschikt figuur was, maar ze laat je steeds in ontzettende onzekerheid. Ben je lekker mee.......
Ik dacht eerst dat je de (ex)eigenaar bedoelde, dus wou al vragen waarom je er dan niet heen gaat, maar dat heeft dus in dit geval weinig zin.
Kan je dr niet bellen?

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 18:19

echt sh*t dat ze je zo laat wachten hee!! ik zou ook helemaal GEK worden!! zo moeilijk, al helemaal omdat zij het doet zonder er zelf wat aan te verdienen (toch?) dan is het zo moeilijk om er boos om te worden...
maar ik snap je zeker wel!!

__manon__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 15:10

ik heb het hele topic gelezen en vind het heel goed wat je voor Dak doet, hoop dat je snel weer nieuws krijgt!

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 17:21

Vandaag een mailtje gehad, nadat ik haar weer twee mailtjes gestuurd had met de vraag waar het geld (en de contracten) bleef. Een deel van het antwoord was: "Ihre Überweisung werfe ich nachher ein"

De reden dat ik haar niet steeds bel is dat ik op email tenminste alle beloftes zwart-op-wit heb, en omdat ze duits spreekt, en mijn duits naar mijn gevoel niet vloeiend genoeg is. Heb haar wel een paar keer gebeld, maar erg aanlokkelijk is het natuurlijk niet om half stotterend in het duits een verhaal op te hangen terwijl zij geheel vloeiend het weerwoord kan geven. Ik mail overigens wel in het duits, dat is geen probleem, want dan kan ik over elke zin even nadenken. Wat ze met bovenstaande nou echt precies bedoeld is me niet helemaal duidelijk. Ik vertaal het als: ik ga het geld naar je overboeken nadat ik dit mailtje aan je verstuurd heb. Maar goed.. "nachher" is natuurlijk een ruim begrip.

Dak drinkt geen champagne dus krijgt hij als cadeautje een infuus Tildrin in zijn nek... Maar we zetten de fles nog niet koud, want het motto blijft: eerst zien dan geloven.

koetjeboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 19:02

oo Ik hoop het zo na al dat wachten. ik gun het jou en dak ook echt.

ijsklontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 20:43

ik hoop dat het nu eindelijk eens allemaal rond komt. Ich werf es nachher ein: betekend zo veel als Ik ga het dadelijk bij de bank brengen. De acceptgiro bedoelt ze daar mee.

Nou ik zal verder blijven duimen en aan jullie denken

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 11:34

We blijven duimen!!! Hoe gaat het met Dak nu? Nog steeds happy?

hyppolyte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 12:29

Wow meid, wat ben jij een ontzettend onzelfzuchtig persoon. heel veel respect verdien jij! Ik vind het echt bewonderenswaardig dat jij dit allemaal over hebt voor je paard (ik kan het me ook helemaal voorstellen!) en ik hoop voor je dat het nu eindelijk in orde gaat komen. Heel veel succes in ieder geval, en beterschap aan dak gewenst! (wie weet kun je ooit nog eens op 'm rijden, de wonderen zijn de wereld nog niet uit!) Ik neem m'n petje af voor je, er zouden meer mensen als jij moeten zijn!

saaraah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 13:53

Goed van je! Ik duim voor je!

__baron__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:21

heb het hele topic gelezen en ben erg onder de indruk als het nodig is komen ook mijn eurotjes die kant op...

Rivano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 14:19

horselover20 schreef:
heb het hele topic gelezen en ben erg onder de indruk als het nodig is komen ook mijn eurotjes die kant op...

Dankjewel!!
Als het gewoon blijft bij de Cortaflex, Buteless en Tildrin, kan ik het nog wel opbrengen.

Verder geen nieuws. Weet niet of de transactie heeft plaatsgevonden...

Dinsdag de 23ste komt wel de tandarts... Kan zijn gebit zelf niet echt goed inspecteren, en mijn levensverzekering dekt dat vast ook niet, hihi, maar ik vond wel dat een tandarts ook hoort bij het Dak-opknap-verhaal. Ben ERG benieuwd wat ze van zijn dracula tandjes vindt. Maar volgens de dierenarts is dat 1 van mijn mindere zorgen gezien de ernst van de rest van zijn situatie.
Volgens hem zijn alle 4 zijn hengstentandjes misvormd. (2 boven en 2 onder) Verder konden we niet kijken, dus dat beloofd wat voor de rest. Al hoeft hij er niet perse last van te hebben. Wat een kneusje is het ook.

Volgens de hoefsmid is de stand van zijn voorbenen trouwens al wel een stuk vooruit gegaan.

Jaan81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:16

Das in ieder wat goed nieuws!!!

Zal Dak wel een beetje braaf zijn bij de tandenboer? Ben erg benieuwd!

ijsklontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:50

Ik ben ook erg benieuwd.

__baron__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 16:10

[/quote]
Zal Dak wel een beetje braaf zijn bij de tandenboer? Ben erg benieuwd![/quote]

haha ik vermoedt van niet

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 19:14

Had laatst een aardig ideetje opgedaan bij de paardendrogist:

Afbeelding

Hannibal Lector meets Hannibal Daktor.

Is zo'n ding voor in de wei dat ze niet teveel gras kunnen eten. Maar bij sommige paarden kun je het ook voor heeeeele andere doeleinden gebruiken. Nu nog iets tegen het trappen, het bovenop je werpen of platdrukken en we hebben een heel braaf handzaam paard.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 19:19

Oja, hij is trouwens vandaag 9 jaar geworden. Krijgt hij de greenguard voor zijn verjaardag, hihi.

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:05

Agos, is hij blij met zo´n kadootje?

__baron__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:08

gefeliciteerd, weet je trouwens al iets meer?

ijsklontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:22

gefeliciteerd.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 20:17

Twee nieuwtjes:

Had vanochtend de tussenpersoon wat dringender gemaild dat ik nu toch echt wel dat geld en contracten wilde hebben. Mailde ze net terug dat ze het al had overgemaakt en het vreemd vond dat het nog niet op mijn rekening stond. Dat kan twee dingen betekenen: Het geld is overgemaakt, of het geld is niet overgemaakt maar dit rekt wel lekker wat tijd. Ik heb haar altijd het voordeel van de twijfel gegeven, dus dat doe ik nu ook maar weer.

Nieuwtje 2:
Helemaal vergeten te vermelden: Dak is echt zoveel liever sinds kort. Misschien het warme weer ofzo. Of misschien is hij wel ziek... zonnesteek. (Of hij heeft mijn greenguard suggestie gehoord. )
Maar tegenwoordig dreigt hij alleen nog maar een beetje. Dat klinkt misschien niet zo lief, maar voorheen stortte hij zich zonder waarschuwing gewoon meteen op je. Als het hem nu niet aanstaat dan gaan alleen de oren in de nek, tilt zijn achterbeen op en draait zijn kont iets naar je toe. Vond het wel een mijlpaal. Verder heb ik hem nu al 2x kunnen poetsen zonder gedoe, zelfs zijn hoofd (!), en knuffelen wordt ook zonder mokken toegelaten. En ook vreemden laat hij iets makkelijker toe. Niet dichter dan 2 meter, maar zo kunnen we het steeds opbouwen. En hij begint steeds meer te glimmen. Zal eens kijken wanneer ik wat foto's kan uploaden, dan kunnen jullie het verschil zien met die eerste foto die ik geplaatst heb. Hij wordt nu echt een goudhaantje.

saaraah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 20:48

Fijn dat het nu beter gaat! Ik gun het jullie echt dat hij een pijnloos leven kan leiden!