week stil staan en dan gelijk springen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 22:36

anita_Sab schreef:
maar wat nou als je verzorgster morgen weer niet komt en dat was over 3 of 4 dagen verteld
daar had je nog geen antwoord op gegeven
of wat als ze eraf donderd en haar been breekt dan moet jij er helemaal alleen voor zorgen dat zou erg zijn krijg het beestje nog minder aandacht

Is al gebeurd zij is onder mijn pony gekomen en had haar kniebanden gescheurd en ik had mijn been gebroken. Ik heb toen wel elke dag gelongeerd. Ik heb vorig jaar toen mijn pony droes had 3 keer per dag zijn wonden gespoeld en dat vind ik geen probleem. Beestje krijgt geen minder aandacht daan aangezien zij maar 2 dagdelen voert en ik die dan overneem en ik dan alsnog de hele week bij het paard ben.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 22:37

anita_Sab schreef:
Welshcobfan schreef:

beter lezen schat morgen mag hij weer zijn benen strekken

ja en wat als je oow zo trouwe verzorgster nou morgen weer niet komt

Dan ga ik zelf

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:38

nou ik ga der ook maar eens vandoor de boodschap lijkt me duidelijk na 9 blz

Slaap ze iedereen, ik ga tukken

en TS, succes met je pony morgen (of wens je verzorger succes van mij )

edit: het zijn inmiddels al 10 blz

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 22:39

runningkawa schreef:
maar hoe zou het toch komen, dat zoveel mensen hetzelfde denken (op een paar enge uitzonderingen na)

nu ben ik echt weg

edit
ennu niks is logisch, als je de vraag durft te stellen of je na een week kunt gaan springen

ow ja voor de goede orde, over de stal heb ik verder niks gezegt gehad

Daarom vroeg ik ook bokt om advies omdat ik zelf erg twijfelde. sorry daarvoor. Wees blij dat ik het vroeg ipv dat ik het deed

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 22:40

en runningkawa nooit gehoord van het gezegde: er bestaan geen domme vragen? en van: vragen staat vrij?

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:41

Weer een punt dat ik niet snap. De vieze plekken zijn wel uit zijn stal gehaald. Nu heb ik het wel eens geprobeerd hoor, maar het is onmogelijk om te mesten als er een pony in de stal staat.... En aangezien hij er niet uit is geweest... Of vertrouwen je verzorgsters hem wel genoeg en durven ze achter hem langs de natte plekken uit zijn stal te halen??????

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 22:42

dan staat hij buiten vast aan een ring

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:44

Ménsen! Niet zo snel! Ik kan jullie niet voorlezen Ben nu op pagina 7, dus even wachten op mij

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:45

Citaat:
dan staat hij buiten vast aan een ring

Aha, ze durven hem dus weluit de stal te halen!!!! Waarom dan niet even met hem wandelen????

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 22:47

Nogmaals: gedane zaken nemen geen keer, ik vind het echt al erg genoeg. morgen mag hij lekker lang stappen en daarna ff rollen in de bak. met de verzorging an sich is niets mis mee. ik weet nu wel waar de fouten liggen en wat er aan gedaan kan worden zodat dit niet nog een keer hoeft te gebeuren. ik vreog alleen maar om advies en dat heb ik nu gekregen. maar iedereen toch bedankt voor de bezorgdheid om mijn pony. Het gaat verder super met hem

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:49

Maar je komt met een heleboel smoezen en uiteindelijk blijkt dat je een potje uit je nekt l*lt! Dat is pas naar....!

sharonaollie

Re:

Gilraen schreef:
@Quarterh0rse en runningkawa: A: Wist zij van tevoren dat ze ziek werd? Nee
B: Is het jou paard? Nee
C: je weet niet waarom hij op zo'n stal staat, en hoe zij voor hem is normaal, als ik het zo lees is ze juist hartstikke goed voor haar paard.

Stop gewoon met haar afzeiken, ze wil alleen het beste voor haar paard

@sharonaollie: Ja

@Welshcobfan: Het hoeft je helemaal niet te spijten, je bent ziek, kom op zeg, je laat je toch niet gek maken door hun?

Gelukkig dat jij dan geen paardje hebt dan.Als je dit normaal vindt.Zou je het zelf ook doen.En ik zou ook niet blij zijn met zo verzorgster.Die er zo makelijk over denkt

lindsey

Re:

Een paard hoort elke dag beweging te krijgen en een paard de hele week op stal laten staan is wel degelijk mishandeling.
Krijg niet echt het idee dat TS dat ook vind en dat vind ik triest.

Nu hebben we niks aan stoere verhalen van ik kom nog met 40 graden koorts en gebroken ledematen want je eigen gezondheid is ook heel erg belangrijk en het lijkt mij niet de bedoeling dat je die verwaarloost voor een paard.

Maar het is gewoon belangrijk dat je altijd iemand achter de hand hebt die voor je paard kan zorgen. Heb je niemand in je familie/vriendenkring die voor het paard kan zorgen, ga dan op een pensionstal staan waar altijd iemand is die voor je paard kan zorgen. Verplaats je paard desnoods voor een week naar een andere stal. Geen ideale oplossing maar altijd nog beter dan een week stil laten staan.

Mensen denken ook vaak onterecht dat niemand behalve zij zelf voor het paard kan zorgen omdat die zo moeilijk is. Geen wonder dat een paard moeijlijk is als hij al de hele week op stal staat. Genoeg beweging zorgt ervoor dat je paard niet te druk wordt en door veel meer mensen te hanteren is. Dus niet te lang wachten met hulp vragen.

De meeste van die mensen hebben hun paard niet zelf gefokt en vergeten gemakshalve maar even dat voor hen andere eigenaren ook in staat waren om voor het paard te zorgen en als het paard eventueel verkocht moet worden zal er ook wel weer een baasje te vinden zijn die voor het paard kan zorgen.

Denk dus niet dat je de enige bent die voor jouw paard kan zorgen.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 22:50

Kris25 schreef:
Maar je komt met een heleboel smoezen en uiteindelijk blijkt dat je een potje uit je nekt l*lt! Dat is pas naar....!

ik klets niet uit mijn nek, waarop basseer je dat? is het niet makkelijk om een mening te geven zonder het te onderbouwen?

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:52

Je zegt dat je verzorgsters je paard niet uit de stal durven te halen, maar wanneer ik vraag hoe ze mesten, dan blijkt dat hij buiten zijn stal wordt vast gezet.... Dan klets je dus uit je nek.....!

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 22:54

lindsey schreef:
Een paard hoort elke dag beweging te krijgen en een paard de hele week op stal laten staan is wel degelijk mishandeling.
Krijg niet echt het idee dat TS dat ook vind en dat vind ik triest.

Nu hebben we niks aan stoere verhalen van ik kom nog met 40 graden koorts en gebroken ledematen want je eigen gezondheid is ook heel erg belangrijk en het lijkt mij niet de bedoeling dat je die verwaarloost voor een paard.

Maar het is gewoon belangrijk dat je altijd iemand achter de hand hebt die voor je paard kan zorgen. Heb je niemand in je familie/vriendenkring die voor het paard kan zorgen, ga dan op een pensionstal staan waar altijd iemand is die voor je paard kan zorgen. Verplaats je paard desnoods voor een week naar een andere stal. Geen ideale oplossing maar altijd nog beter dan een week stil laten staan.

Mensen denken ook vaak onterecht dat niemand behalve zij zelf voor het paard kan zorgen omdat die zo moeilijk is. Geen wonder dat een paard moeijlijk is als hij al de hele week op stal staat. Genoeg beweging zorgt ervoor dat je paard niet te druk wordt en door veel meer mensen te hanteren is. Dus niet te lang wachten met hulp vragen.

De meeste van die mensen hebben hun paard niet zelf gefokt en vergeten gemakshalve maar even dat voor hen andere eigenaren ook in staat waren om voor het paard te zorgen en als het paard eventueel verkocht moet worden zal er ook wel weer een baasje te vinden zijn die voor het paard kan zorgen.

Denk dus niet dat je de enige bent die voor jouw paard kan zorgen.

Ik vind het wel degelijk erg, mishandeling dat niet. dat is een té groot woord. ik sta niet alleen voor mijn paard, maar ik kom er wel achter dat de mensen die achter mij staan op 1 na niet mijn paard beweging durven te geven. en dat is mijn fout geweest: slechts op 1 ander persoon vertrouwen, maar die kon nu ook niet. dus ik moet idd kijken naar andere opties.

sharonaollie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:55

Welshcobfan schreef:
Nogmaals: gedane zaken nemen geen keer, ik vind het echt al erg genoeg. morgen mag hij lekker lang stappen en daarna ff rollen in de bak. met de verzorging an sich is niets mis mee. ik weet nu wel waar de fouten liggen en wat er aan gedaan kan worden zodat dit niet nog een keer hoeft te gebeuren. ik vreog alleen maar om advies en dat heb ik nu gekregen. maar iedereen toch bedankt voor de bezorgdheid om mijn pony. Het gaat verder super met hem

Ik hoop voor je dat ervan geleerdt hebt.En dat je dit nooit meer doet.Je kan het niet meer terug draaien.Maar ik hoop voor je pony dat jij je aan je afspraak houdt. Al is het 1 dagje.Je kan dit niet maken.Paarden zijn er eigenlijk voor gemaakt op 24 uur te lopen.[in de natuur] Maar wij houden ze ong 22 per dag op stal s´winters.[wat eigenlijk ook niet goed is]Dus ik hoop ECHT dat je dit niet meer doet.En laat je paardje nietFF rollen maar zet hem lekker lang buiten.Dat heeft die verdient
Laatst bijgewerkt door sharonaollie op 07-12-05 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 22:56

Kris25 schreef:
Je zegt dat je verzorgsters je paard niet uit de stal durven te halen, maar wanneer ik vraag hoe ze mesten, dan blijkt dat hij buiten zijn stal wordt vast gezet.... Dan klets je dus uit je nek.....!

het zijn niet mijn verzorgsters. het zijn mijn 2 vriendinnen. het uit de stal halen en 1 stap buiten de stal vast zetten en daadwerkelijk wandelen zijn 2 verschillende dingen. haal ze niet door elkaar

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:56

Maar toch zou ik op zoek gaan naar een andere stal. Want ik kom -nadat ik alles heb gelezen- tot de conclusie dat je stalgenoten de boel ook maar hebben laten versloffen en ik zou dit in de toekomst niet meer wensen voor mijn paard

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 22:58

sharonaollie schreef:
Welshcobfan schreef:

Ik hoop voor je dat ervan geleerdt hebt.En dat je dit nooit meer doet.Je kan het niet meer terug draaien.Maar ik hoop voor je pony dat jij je aan je afspraak houdt. Al is het 1 dagje.Je kan dit niet maken.Paarden zijn er eigenlijk voor gemaakt op 24 uur te lopen.[in de natuur]
Maar wij houden ze ong 22 per dag op stal s´winters.[wat eigenlijk ook niet goed is]Dus ik hoop ECHT dat je dit niet meer doet.En laat je paardje die FF rollen maar zet hem lekker lang buiten.Dat heeft die verdient

ik heb er zeker van geleerd! ik zou het niet durven om weer mijn pony meer dan een dag binnen te laten staan. morgen kan hij iig lekker genieten van de volledige aandacht van mijn verzorgster en van een heeeerlijke rolpartij na een staprit door het park.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:58

Als je een pony al uit zijn stal kan halen, dan ben je op de helft. Het is een pony, geen olifant. Ik denk dat bijna iedereen wel met hem kan wandelen, ook diegene die hem uit zijn stal durft te halen!

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 22:59

Quellian schreef:
Maar toch zou ik op zoek gaan naar een andere stal. Want ik kom -nadat ik alles heb gelezen- tot de conclusie dat je stalgenoten de boel ook maar hebben laten versloffen en ik zou dit in de toekomst niet meer wensen voor mijn paard

andere stal zit er niet in, mijn ouders doen me dan wat aan door alle moeite die ze voor deze stal hebben gedaan en de stal is verder echt geweldig. maar ik zal wel afspraken maken met de 3 andere dames en 1 extra heer in geval van nood kunnen inschakelen voor beweging.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 23:00

Je moet gewoon mensen hebben waar je van op aan kan, dát is het belangrijkst.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 23:00

Kris25 schreef:
Als je een pony al uit zijn stal kan halen, dan ben je op de helft. Het is een pony, geen olifant. Ik denk dat bijna iedereen wel met hem kan wandelen, ook diegene die hem uit zijn stal durft te halen!

Ik weet dat, ik snap dat, maar in hun ogen is en blift het een olifant en ik vind het al dapper genoeg dat ze hem uberhaupt buiten durven vast te zetten

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 23:01

Quellian schreef:
Je moet gewoon mensen hebben waar je van op aan kan, dát is het belangrijkst.

blijkbaar is 1 persoon niet genoeg (die wél beweging durft te geven)