Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
amondi schreef:Okee, noem één doorslaggevende reden om GEEN cap te dragen?

Quellian schreef:amondi schreef:Okee, noem één doorslaggevende reden om GEEN cap te dragen?
Waarom? Zijn ik en anderen jou dat verschuldigd? Geloof niet dat ik jou hoef te overtuigen van mijn mening, want ik heb jouw goedkeuring niet nodig
Dat JIJ zweert bij een cap, betekent nog niet dat je anderen gehandicapt moet wensen.
amondi schreef:IK WENS NIEMAND EEN HANDICAP TOE!!!!!
Gegen dumheid kann mann nicht kempfen.
Quellian schreef:amondi schreef:IK WENS NIEMAND EEN HANDICAP TOE!!!!!
Gegen dumheid kann mann nicht kempfen.
Nee, maar Lusitana wel en ik denk meerderen die cap-addicted zijn
Anouar15 schreef:Ik ga niet zonder cap op mijn paard. Hij doet nooit gekke dingen, maar toch zijn we al vaak samen onderuit gegaan door stomme dingen zoals gladde bladeren.
Hij kan nog zo betrouwbaar zijn, zulke dingen kunnen gebeuren. En toen was ik maar mooi blij dat ik m'n cap ophad toen ik met m'n hoofd op het fietspad belande.
Maar voor iedereen is het eigen keus.
Al zou ik het niet slecht vinden als ze het op de openbare weg verplichten, net als de helm op een bromfiets.
Zo goed ben ik niet voor mezelf..
Eefje23 schreef:Eigen verantwoording ok, maar ik denk toch dat heel veel mensen niet door hebben wat de gevolgen kunnen zijn van een val van een paard zonder cap! Het is vaak zo'n ver van je bed show!!!!
Nadat ik een meisje had verpleegd die dat was overkomen (niet meer goed kunnen lopen, geheugen/concentratieverlies, blijvende drain in hoofd) heb ik altijd mijn cap op!!!!!!!
Quellian schreef:Ik heb mijn rug gekneusd, 4 jaar geleden. Verga dagelijks van de pijn, kan amper nog rijden. En een cap had daar echt niet bij geholpen
lindsey schreef:Zou je niet willen dat je rugpijn te voorkomen was geweest?
Nou dan wil je dat zeker bij hersenletsel.
Je reageert beledigd op de suggestie dat ze je een handicap toewensen. Feit is dat jezelf hebt gezegd dat je niet zo zit met een schedelbasisfractuur. Je doet in ieder geval geen moeite om de kans daarop te voorkomen.
Maar tóch m'n rug zwaar gekneusd 
Maar tóch m'n rug zwaar gekneusd

). Ik had een cap op, door het voorklepje heeft mijn nek een flinke klap gehad. Ben eraf gekomen met óveral kneuzingen (t/m m'n kaak) en een hersenschudding. Zonder cap had het niet erger geweest.
) vloog ik gewoon ... en beland ik recht op mijn gezicht ... letterlijk dan ... Achteraf heel grappig, maar had ik toen mijn cap niet opgehad (waarvan het klepje zich in het zand heeft geboord) betwijfel ik of ik hier nu nog zou zitten ....
kiss schreef:wat dacht je van de kosten die gemaakt moeten worden als iemand gewond raakt.
de gemeenschap mag betalen voor die eigenwijze niet caps dragers, die gewond zijn geraakt.
en ik vind het hypocriet dat je denkt dat er thuis niets kan gebeuren en elders wel.
beantsje schreef:@iset468: nee, ik snap ook niet hoe jouw naam in de quote terecht is gekomen...
@runningkawa
als je kunt kiezen tussen 2% kans op ernstig letsel en 0,5% kans op ernstig letsel dan kies jij voor die 2% omdat je met 0,5% nog niet risicoloos bent???
By the way, die EHBO was ik, en ik kan er uitstekend tegen. Dat wil nog niet zeggen dat ik er op zit te wachten (dat zou wel heel sick zijn).

.