Prijs voor een bijrijdster

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

marlo

Re: Prijs voor een bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 11:52

Memuska schreef:
Geen prijs! Ik vind niet dat je iemand kan laten betalen die jou uit de nood helpt door je pony te rijden. Integendeel, ik word er voor betaald ipv omgekeerd!

helemaal mee eens, zeker als de pony ook nog gewoon bij je thuis staat, als je dure stalling moet betalen kan ik me er nog iets bij voor stellen
maar ik vind eerder dat een eigenaar toe zou moeten betalen als iemand voor zijn/ haar paard wil zorgen en beweging geven
of gewoon lekker gratis, is iedereen blij toch? jullie minder zorgen om de pony, pony lekker aandacht en verzorgster een verzorgpony

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 12:20

Tja sommige mensen denken dat alles in de wereld gratis is en dat ze van andere kunnen profiteren.
Bijrijders kunnen immers onbekommerd hun hobby uitvoeren, zonder verdere zorgen en lasten. Dus een kleine bijdrage, lijkt me niet meer dan normaal.
En lang niet iedereen neemt een bijrijder omdat ze er geen tijd voor hebben. Er zijn ook mensen die willen dat hun paard ook soms in handen van anderen komen en niet zozeer omdat andere je paard naar een hoger niveau rijden, want daar ga ik zeker niet vanuit. Dat zal maar een enkeling zijn die dat doet met een bijrijdpaard.

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 12:32

en paarden eigenaren denken weer te kunnen profiteren van die paarde meisjes die toch wel alles over hebben om maar een verzorgpony te hebben
lekker geld voor vragen, doen ze toch wel

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 12:33

Ben ik het niet mee eens, maar dit is een soort ja nee strijd. Dus stop er maar mee.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 12:38

Ja idnerdaad dit heeft helemaal geen zin. De mensen die er geld voor vragen vinden dat normaal. En de mensen dei eht grats doen/aanbieden vinden dat normaal. Beide partijen vinden de andere raar, dus dit word een nutteloze discussie

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 12:44

nou ja, die discussie is dus al wel 10 pagina's aan de gang, en nu moet ik in een keer mijn mond houden?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 12:46

Hoeft van mij niet hoor.

Ik zeg alleen dat het op niets uitloopt. Van mij mag je door gaan. Misschien babbel ik ok nog wle weer mee.

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 12:55

Niemand zei dat jij ermee moest stoppen, bedoelde alleen dat ik ermee stopte.

pollypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 13:13

heej
ik heb een verzorgpony waar nooit op gereden werd
maar nu samen met een vreindin rijden en verzorgebn wij haar als een eigen pony , voor niks
dat mag gewoon om ons een plezier te doen want het is meer een knuffelpony dan een rijdpony vooor hun en als ik eropwil rijden
tja dan mag ik

maar als je egt geld wil voor twee keer per week zou ik 10 euro vragen per maand
want tja zonder die bijreijdster is je paard niet in geode conditie dus kan jij miden rijden
dus tien euro en verder niks
lijk weinig maar dat zou ik doen

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 13:42

Dit topic is geopend in juni. Inmiddels is het al september. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of TS een bijrijdster heeft kunnen vinden en of die wel of niet meebetaald?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 16:38

Hmm leuk topic met verschillende meningen!
Ik betaal ook niet om een paard bij te rijden, het is een beetje dienst wederdienst. Dit is mijn mening over paarden bijrijden.
Ik ben blij met mijn eigen paard, gelukkig geen gedonder meer over paarden van een ander te rijden

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 17:46

IK ehb niet alles gelezen maar het is een leuk topic
Ik heb een 'bijrijdpony' (ik noem het verzorgpony)
Ik doe er:
- Rijden(wanneer ik wil, hoelang ik wil, mag alles met rijden doen)
- Poetsen(dat mag ook altijd enz.)
- Soms de wei uitmesten(is niet noodzakelijk, ze vragen het mij ook niet, doe het vrijwillig)
- Hou het tuig in orde (met hun spullen)
Ik hoef er niks voor te betalen.. en ze zijn juist blij dat ik de pony aandacht geef, de nodige beweging etc.

Als ik een eigenpony had, hij stond op pensionstal en ik zou er 130 per maand voor betalen. De stal wordt uitgemest, de bak mag je gebruiken wanneer je wilt, weidegang mag alleen dan moet je bij betalen. En ik zou een bijrijden nemen.. om..:
- Te weinig tijd; dan zou ik er niks om vragen, ten slotte helpt zij mij! De bijrijden mag dan: Rijden wanneer die wil alsware.., Poetsen, tuig in orde houden(met eigen spul), en nog wat andere kleine dingetjes zoals nieuwe spulletjes kopen wat op eigen kosten is Als de bijrijder dan op buitenrit gaat moet ie het even melden
- Te groot; zou ik er ong. 20 a 30,- per maand voor vragen. Ik weet het het is weinig. De bijrijder mag dan alles wat ie wil alsware.. moet wel met mij overlegt worden. De pony staat dan op dezelfde stal als hierboven.. Als tie in dit geval op een boerderij zou staan had ik er 10 a 20 voor gevraagd.
Ik vind ook dat het er maar net aan ligt waar de ponys taat, hoeveel stallingsgeld jij betaalt, waarom je een bijrijder neemt enz.

monsterrs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 20:15

hey ,
ja lastig allemaal. Ik zelf heb nu 2 jaar een verzorgpony op een pensionstal staan. en die eigenaren zie ik zo'n uhm 1 x in de uhm 2/3 maand !! hehehe ... maar ik betaal wel 50 euro per maand. aan de ene kant is het normaal. ik heb als het ware m'n eigen pony maar dan veel goedkoper. maar aan de andere kant; ik heb die draak wel even verandert van een western achtig gereden pony de me er regelmatig afgooide en dwars door hindernissen heen vloog in plaats van erover in een........dressuur , spring pony. En ik heb hem dit jaar op wedstrijden uitgebracht met wintspunten. dus eigenlijk zouden ze mij ook wel weer mogen betalen dat ik hun pony train. want ik ga er elke dag heen, en breng heel wat uurtjes met hem door.
Maar ik vind het leuk om te doen, dus wat zeur ik. Hij is mijn lovyduvy

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 17:32

ff een stelling als we het hier toch over hebben

wat is goedkoper denken jullie als je elke maand 100 euro moet mee betalen..

of een eigen pony.. ? en die je dan deelt met je zusjes..

leintje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 17:48

100 euro vind ik wel en betje veel eigenlijk! Kan je beter een pony samen met je zusje kopen denk ik. Dan ben je (afhankelijk van de stal) ook wel ongeveer dat bedrag kwijt. Ik betaal 100 euro p maand voor stalling en dan nog bijkomende kosten, dus dat zou je makkelijk redden.
Voor een verzorgpony zou ik niet meer dan 50 euro betalen/ vragen voor 2 a 3 dgn per week.
Ze mogen toch van je paard en spullen gebruik maken, dus iets ervoor vragen vind ik niet zo gek. De verzogsters hebben veel meer vrijheid dan op een manege ( waar je vaak slecht les krijgt, en beter maar geen les ka nkrijgen omdat je het toch verkeerd aangeleerd krijgt) en per x gerekend betaal je dan best weinig. Je kan bijvoorbeeld ook een buitenrit maken van 2 a 3 uur, nou als je dat ergens wil maken ben je al zo'n 20 a 30 euro per rit kwijt.
Dus iets vragen vind ik wel normaal eigenlijk. Op een manege kan je ook vaak pony;s huren en je wil niet weten wat je daarvoor moet betalen( belachelijk veel geld! hi hi)
groetjes Marjolein

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 18:05

Ik ben voor mijn 2 pony's in onderhoud ongeveer 70 euro per maand kwijt. En daar zit geen stallingsgeld bij.

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 19:09

ja inderdaad..
daar heb ik ook al over gedacht.. maja ik weet niet of ik een eigen paard krijg..

maar ik denk wel dat als je met zen 2en goedkoper uit bent.. als je beide 60 euro betaald..
moet nog maar even kijken maar dacht daarbij na omdat ik mee ga betalen..
heb anders altijd gratis gereden dus dit is echt heel raar voor mij..

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 20:47

Ik woon toch echt in het verkeerde deel van het land hoor. Het allergoedkoopste wat je hier kunt vinden is een kale boxhuur van 100 euro, maar dan moet je wel zelf nog voor stro hooi bix enz zorgen.

pollypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 20:41

heej
mijn versorgpony polly
is een shetje en werd alleen maar op het land gehoden
de eigenaars zijn kennisen van mij en ik mocht er altijd al op rijden
toen eek er een keer was kwam er een ander meisje en die kon ik al van de manege en toen hebben we besloten om samen te doen
we mogen alles en ik krijg er niks voor en ik geef niks
die mensen gingen laats met ons naar de ruitersportwiknek voor een niew dekj eensow
en we kregen een weekje terug allebei 2 euro om samen met hun dochter naar de texaco tegaan voor iets lkkrs
ik kan niet elke dag gaan
omdat ik pas om half 4 terug ben van sgool
maar asl er een paar lesse uitvalen of als eek een 40 minute rostger heb ga eek er bijan altijd hee
meestal 2a3 keer in de week
wan ik ga bijan altijd zondag de heledab en zaterdag middag
oja leuke site
www.mijnstal.nl
m,ijn stal heet
polly_stables

kijkej neme

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 23:36

Wat een discussie zeg...pfff....mijn ogen zijn al moet van het lezen van die 10 pagina's.....

Maar goed, ik ben het voornamelijk met Runningkawa eens. Ik betaal ook niet voor mijn verzorgpony. Ik rij hem maar 1x per week en alleen vaker als de eigenaresse niet kan. Hij is ook al wat ouder en loopt niet zoveel meer maar ik betaal ook niets. Zou ik idd ook nooit doen. De eigenaresse is dan wel een kennis maar die mensen die jou vragen hun paard te rijden kunnen/willen dat om een of andere reden dus niet zelf dus waarom zou je ervoor betalen.

En in dit geval is het een kleine pony die aan huis staat en dus waarschijnlijk niet veel kost waar dan een klein kind op gaat rijden...hou het maar op een zak snoepjes af en toe en de aandacht en liefde die de pony krijgt...maar betalen....neehoor...dat zou ik niet doen.

@Runningkawa: Jij zegt precies de dingen die ik ook bedoel...helemaal mee eens.. ....

Maar natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen en iedereen heeft zijn eigen mening....

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 00:07

Dit topic is ondertussen al best oud, ik zet een slotje omdat deze discussie in de tussentijd op het verzorgpaardenforum en elders op bokt al weer meerdere malen gevoerd is.