Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
(aantal brommerongelukken, auto-ongelukken en geregeld van paard vallen is niet goed voor je
)

dat meen je niet! was die bij de bond van Chiropractors in NL aangesloten? want ze mogen zich schijnbaar zomaar chropracor noemen en er zijn een hoop kwakzalvers in dat vakgebied! maar zo erg heb ik nog nooit gehoord! Renske20 schreef:dat t vergoed wordt bedoel je? ja ik kan me anders verzekeren bij t CZ, maar dan ben ik meer ana premie kwijt dan dat de kraker mij kost, of chiropractor met een duur woord
wat houdt skoliose precies in?
vanalles was scheef, kraken+fysio hielp tijdelijk, tot zn scheve bekken recht werd gezet, nu is het herstel blijvend(hoop ik, iig al langer dan na een fysio/kraker behandeling!) Renske20 schreef:@ missouridat meen je niet! was die bij de bond van Chiropractors in NL aangesloten? want ze mogen zich schijnbaar zomaar chropracor noemen en er zijn een hoop kwakzalvers in dat vakgebied! maar zo erg heb ik nog nooit gehoord!

Missouri schreef:
Waarom was mijn paard onder het zadel niet wat ze los beloofde? Tuurlijk, ze was jong, en ook echt wel slap, maar dat achterbeen zat me niet lekker.
Als je Silly los ziet bewegen, zo zijn er maar weinig in Brabant en omstreken, echt apart. Maar onder het zadel was het een beetje een teleurstelling, strak in het lijf, korte kriebelpasjes maken, niet loslaten, eigenlijk maar een heel erg simpel paard.
Dat lukte altijd. De enige echt scheve paarden die ik heb gereden, kwamen scheef binnen, en gingen ( voor zo ver dat kan natuurlijk) redelijk recht weer weg. Renske20"]
Aimee, ik ga ff zoeken denk ik, want bij mij komt t idd steeds terug, zowel onderrug als nekwat houdt skoliose precies in?
[/quote]
Het humane lichaam draagt via een verticale constructie het hoofd, daarbij probeert het altijd het hoofd recht te dragen. Óók als de constructie scheef is. Dat betekend dat als het bekken scheef staat, de wervelkolom daarboven zich moet verdraaien om het hoofd uiteindelijk recht te dragen. Want stel je linker bekkenkam is lager en je wervelkolom zou recht zijn, sta je dus altijd zijdelings naar links gebogen. Dat is niet het geval, je wervelkolom maakt een knik net boven het bekken in het lendenwervelgebied en tussen de schouders, vaak bovenaan in het borstwervelgebied/nekwervels. Een knik wil zeggen dat de wervels niet meer recht boven elkaar zijn en dus aan één kant dichter tegen elkaar aan komen. Daardoor raken ze elkaar, wrijven ze tegen elkaar op die plek, raken zenuwen bekneld enz. enz.
In bovengenoemd boek staat dit alles uitgebreid uitgelegd + de (mogelijke) gevolgen en bevat bovendien een aantal zelftests, waarmee je kunt testen of er bij jou misschien een scheefstand van het bekken aan de orde is. Nauwkeurige meting kan echter alleen worden gedaan door iemand die zich in de materie heeft verdiept en de juiste aparatuur heeft.
[quote="Renske20"]
ik heb nml standaard last van mn rug, en snel last van mn nek, langer dan 2 mnd zonder kraker kan ik niet
mag trouwens ook via pb omdat ik beetje offtopic gaat eigenlijk
[/quote]
Hierboven kun je lezen dat een bekkenscheefstand meestal precies op de door jou beschreven plaatsen problemen geeft. Via pb wil ik je inderdaad meer info geven, bijv. de zelftests, maar ik wou hier toch even beschrijven dat dit soort scheefstanden niet alleen bij paarden voorkomen. Bij mensen is het echter ook zo dat de meeste arsten/fysio's/chiropractors en dergelijke personen dit niet herkennen en vaak zelfs niet érkennen. In de reguliere geneeskunde wordt een skoliose namelijk niet als nadelig voor het menselijk lichaam beschouwd.![]()
[quote="Renske20 schreef:al lees ik wel veel overeenkomsten met mn paardvanalles was scheef, kraken+fysio hielp tijdelijk, tot zn scheve bekken recht werd gezet, nu is het herstel blijvend(hoop ik, iig al langer dan na een fysio/kraker behandeling!)

Mieke schreef:Van Ulke van Meteren heb ik nog nooit gehoord, wat doet die man precies? Kraken of zo? Wat voor behandelingen zijn dat?
Gamier schreef:Zo we zitten al weer op pagina 10.....Ik dacht dat ik een simpele vraag stelde![]()
Ik heb net alles eens terug zitten lezen (leest lekker weg moet ik zeggen) en mijn gevoel zegt nu op de eerste plaats Steffie en er heel kort achteraan Rodinde.
Bij Eric heb ik nu een wat minder gevoel.... Als ik alle verhalen lees komt deze toch wat zweveriger over dan de andere twee. (vooral die kokertjes plakken onder een voerbak ect). Tevens begrijp ik uit de verhalen dat hij het heel druk heeft. Is natuurlijk een goed teken maar ik ben bang dat deze drukte misschien een negatieve neerslag kan hebben op de behandelingsmethode (tijdsdruk, meerdere paarden tegelijk etc)
Steffie spreek mij voornamelijk aan omdat zij op locatie komt. Een paard is toch niet zich zelf als hij uit zijn vertrouwde omgeving wordt gehaald. In zijn vertrouwde omgeving laat hij meer van zich zelf zien. Hierdoor kan zij (naar mijn mening) het paard beter beoordelen. Tevens kan zij dan zien hoe het gesteld is met de huisvesting van het paard. Dit kan ook van grote invloed zijn.
Rodinde spreek mij aan omdat zij (volgens jullie meningen/ervaringen) meer met twee benen op de grond staat. Het nadeel is natuurlijk dat zij niet op locatie komt en voor mij heeeeel ver weg zit.
Al met al heb ik de afgelopen dagen veel geleerd van jullie meningen en ervaringen en wil jullie allemaal bedanken voor je reactie. Nogmaals ik hoop dat vrijdag de uitslag meevalt en dat we helemaal niet het "altenatieve wereldje" in hoeven, maar als ik mijn gevoel moet vertrouwen....
Mieke vroeg nog het volgende en ik hoop dat iemand daar nog antwoord op kan geven:

Lielle schreef:Rodinde komt iig ook in een plaats bij Nijmegen, dat scheelt wel een stukje denk ik. Ze komt op diverse locaties door het hele land dus je zou haar gewoon kunnen bellen voor meer info daarover.
Ook Rodinde heeft mij niet kunnen overtuigen, bij een paard van mijzelf was niets te vinden, maar moest hem wel een wit poeder door het eten geven omdat dat eventuele ontstekingen zou aanpakken, veel euro's lichter dus, met een ontevreden gevoel
Mieke schreef:Van Ulke van Meteren heb ik nog nooit gehoord, wat doet die man precies? Kraken of zo? Wat voor behandelingen zijn dat?
).