in friekandellen............paardenvlees???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 10:31

promptertje schreef:
Nee iwayalover, dat zou ik niet eten, daar ben ik te sentimenteel voor. Een paard dat ik nu al 18 jaar dagelijks in de ogen kijk wil ik niet op mijn bord Lachen.

Ik ook niet hoor, ik zou het gewoon niet kunnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 10:47

gewoon vegetarier worden dan hoef je niet over dit soort dingen na te denken Schijnheilig Knipoog

Ronnoz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:58

Lenn schreef:
Daar zouden Boeddha's nekharen van overeind staan Knipoog

Gelukkig ben ik geen aanhanger van het boeddhisme Lachen

Dus geniet ik van mijn frikandellen, met of zonder paardenvlees, als er maar geen vlees inzit van een dier waar ik aan gehecht ben

(jaja toch nog n beetje sentimenteel Knipoog )

animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 18:08

igorlover schreef:
sommise mensen zeggen van wel en sommige mensen van niej Verward
wat is het nu eigenlijk?

Je hebt verschillende frikandellen, je hebt met en zonder paardenvlees, dit kun je zien achterop de verpakking van de frikandellen.
Ik geef toe dat er vaak paardenvlees in zit, en er zitten allemaal afval resten in...

Ronnoz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 16:12

afvalresten die wél geschikt zijn voor consumptie, anders zou elke frikandellen-eter er natuurlijk ziek van worden Pling

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 17:36

Ronnoz schreef:
Dus geniet ik van mijn frikandellen, met of zonder paardenvlees, als er maar geen vlees inzit van een dier waar ik aan gehecht ben

(jaja toch nog n beetje sentimenteel Knipoog )

Probleem is dat je dat nooit helemaal zeker weet, want in welke frikandel zou er nou een stukje van jouw geliefde ex-paardje zitten, dat is een kwestie van kansberekening Haha! Ik heb een tijdje geen frikandellen gegeten, maar pas heb ik er weer eentje op en hij smaakte me prima Knipoog .
Koeien en Varkies zijn ook heel zielig als je gaat kijken hoe die hun leven leiden, misschien zie ik dan wel liever paardenvlees in frikandellen, dan koeien- en varkensvlees. Paarden hebben over het algemeen toch een wat beter leven dan dat soort dieren. En voor mij geldt: dood is dood, hoe cru het ook klinkt. Je kan een karkas ook wel verbranden of weg laten rotten, maar daar schiet niemand iets mee op.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:07

ok stelling:
paarden worden geslacht omdat wij ze graag eten. (ik dus niet!)
Dus ze worden speciaal geslacht voor de mensen die ze willen eten. Dus speciaal voor jou wordt er een paard geslacht omdat jij zo graag dat vlees eet in welke vorm dan ook.
Voor mij geld dan, ik wil absoluut geen paard voor mij afgemaakt hebben. Dan ben ik dus geneigd te zeggen dat je wel degelijk paardenlevens red door geen paardenvlees te eten. Geld net zo goed voor andere dieren. Dat was ook mijn reden om vegetarier te worden. Echter ik werd ziek en moest daardoor weer vlees gaan eten. Maar nog steeds eet ik geen paard.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:45

Euhm er worden geen paarden gefokt om vlees van te krijgen hoor...Scheve mond

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:01

ik eet gewoon fricandellen.... ik eet toch ook het gehakt van de koeien die van het bedrijf komen waar ik werk... ik eet ook vlees van varkens,.... maarja ik zou niet mijn eigen koe en mijn eigen geit en eigen pony zou ik niet kunnen eten Bloos
misschien een beetje hypocriet maar daar ben ik toch te veel aan gehecht!!

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 09:20

Sundancer schreef:

effies goed lezen he! er staat er worden paarden GESLACHT voor het vlees.
Daarbij worden er wel degelijk parden gefokt voor het vlees, namelijk haflingers, fjorden en shetlanders. En in frankrijk is dat de peucheron. Maar dat ter zijde.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 10:35

wat ik wel weet is dat je verschillende frikadellen hebt.
dus in de kalkoen frikadellen zit geen paardenvlees. je hebt nog wel meer soorten, maar dan zou je ook op het pak zelf moeten kijken Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 12:33

Sundancer schreef:

nee behalve trekpaarden en shetanders Frusty

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 12:41

Weet je, iedereen zijn eigen mening. Ik doe vrijwilligerswerk op een manege voor gehandicapten waar voornamelijk oude paarden gebruikt worden, omdat deze rustig zijn.
Als zo'n paard niet meer geschikt is voor het werk, omdat hij bijvoorbeeld pijn aan zn rug heeft.....wat moet je dan?
Als je hem een spuitje laat geven vang je er niets meer voor, en helaas is de manege wel redelijk afhankelijk van elke cent die binnen komt.
Dus naar de slacht.
En de gevleugelde opmerking bij ons als een paard niet meer meekan is: hallo frikandel!
Het klinkt misschien rot, ik ben gek op paarden, maar als een paard op is is ie op, en dan gaat ie toch dood.
Vroeger at ik ook geen paardenvlees, vond ik verschrikkelijk.
Maar ja, als t nu op je bord ligt, kun je t wel weggooien, maar t paard is al dood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 12:48

door_ schreef:
Maar ja, als t nu op je bord ligt, kun je t wel weggooien, maar t paard is al dood.

als je het niet koopt hoef je het ook niet weg te gooien

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 12:53

in principe eet ik niks met paardenvleed ben daar wel tegen.. maar niet in alle frikasndellen zit paardenvlees.. is heel verschillend..

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 12:57

door_ schreef:
Weet je, iedereen zijn eigen mening. Ik doe vrijwilligerswerk op een manege voor gehandicapten waar voornamelijk oude paarden gebruikt worden, omdat deze rustig zijn.
Als zo'n paard niet meer geschikt is voor het werk, omdat hij bijvoorbeeld pijn aan zn rug heeft.....wat moet je dan?
Als je hem een spuitje laat geven vang je er niets meer voor, en helaas is de manege wel redelijk afhankelijk van elke cent die binnen komt.
Dus naar de slacht.
En de gevleugelde opmerking bij ons als een paard niet meer meekan is: hallo frikandel!
Het klinkt misschien rot, ik ben gek op paarden, maar als een paard op is is ie op, en dan gaat ie toch dood.
Vroeger at ik ook geen paardenvlees, vond ik verschrikkelijk.

als wij de paarden niet kunnen verkopen gaan ze bij ons ook naar de slacht en meestal zijn dat de hengstveulens, want fjordenhengstveulens zijn al niet zo veel meer waard dus aan de slacht verdien je dr wat aan. Ik vind het ook zielig, maar ik kan dr toch nix aan doen het is gewoon zo.

Ik eet wel frikandelen maar geen paardrookvlees of paardenbiefstuk ofzo.

In de mora frikandelen zit volgens mij geen paardenvlees.....

En zoals hierboven al is gezegt het paard is al dood je kan hem echt niet meer levend maken hoor.

En meestal zit er in een frikandel restafval dus dat je voor die 5 % paard je frikandel laat staan vind ik wel een beetje overdreven.....Maar ieder zn eigen mening en ieder moet zelf weten wat ze eet.
Laatst bijgewerkt door Vosse op 02-09-04 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 12:58

stop dan met fokken ....

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 12:59

Debo schreef:
als je het niet koopt hoef je het ook niet weg te gooien

Ja, en dan ligt het in de winkel weg te rotten.
Kijk, zoals ik al zei, iedereen zijn eigen mening, maar als een paard toch dood gemaakt is voor het vlees, laat het dan niet voor niks zijn.

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:02

Weet je, zo gaat het met alle dieren. Mensen fokken bijvoorbeeld bij het leven met konijnen!
Als de dierenwinkel ze niet op tijd verkoopt, gaan die als slangenvoer weg hoor!
En dat is dan zeker niet zielig?
Kijk, ik vindt dat je niet moet fokken als je van tevoren niet zeker weet of je de opbrengst wel kunt verkopen.
Maar oude paarden, kreupele paarden en dergelijke worden afgemaakt omdat ze echt niet meer kunnen.....en dat vindt ik een ander verhaal.

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:05

ik ben het helemaal met door eens. Bij ons op school gaat het het zelfde als de dieren ziek zijn of gewoon te oud dan gaan ze ook naar de slangen. Die beesten moeten ook eten. Voor de paarden zijn er dan geen roofdieren meer die ze eten. Behalve wij bij wijze van Het klinkt raar maar het is wel zo.

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:08

Hey Vosse....heb jij ook ineens zo'n zin in een frikandel speciaal? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:09

ach ja ik ben waarscheinlijk een van de weinigen die vind dat wij niet over leven en dood van anderen mogen beslissen...

maar fok rustig door en eet smakelijk...

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:12

Dat vindt ik nergens op slaan!
Dan moet je je paard dus niet in je stal zetten, maar in het wild zn gang laten gaan. En als hij ziek is, ga je dan ook niet naar de dierenarts?
In het wild is het zo, dat een zwak of ziek dier het gewoon niet redt. Door de tussenkomst van de mens redden ook deze dieren het. Ik vindt het soms mensonterend om te zien hoe sommige paarden erbij lopen. EEN PAARD MOET HOE DAN OOK PAARD KUNNEN ZIJN!
Dus als ie niet meer lekker in zijn vel zit, pijn heeft of iets dergelijks en hij moet daar zn verdere leven mee verder, dan neem ik wel de beslissing over leven en dood!
In de natuur zou hij het dan ook niet redden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:15

dat is iets heel anders door_ ik heb het over veulens en afgedankte dieren... daarbij zou mijn paard als ie echt wat mankeerd ingeslapen worden en niet worden afgeslacht... maar oke zo als ik al zei... eet smakelijk,,

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:19

door_ schreef:
Hey Vosse....heb jij ook ineens zo'n zin in een frikandel speciaal? Knipoog

Hey man ben net aan het afkicken kom jij weer aan Tong uitsteken haha

Ik zou mn eigen paard nooit naar de slacht doen wat ie ook heeft, je houd van je dier daar geef ik je gelijk in. Maar er zijn mensen die er anders over denken en daar kan je nix aan doen.