promptertje schreef:Nee iwayalover, dat zou ik niet eten, daar ben ik te sentimenteel voor. Een paard dat ik nu al 18 jaar dagelijks in de ogen kijk wil ik niet op mijn bord.
Ik ook niet hoor, ik zou het gewoon niet kunnen
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
igorlover schreef:sommise mensen zeggen van wel en sommige mensen van niej![]()
wat is het nu eigenlijk?
Ronnoz schreef:Dus geniet ik van mijn frikandellen, met of zonder paardenvlees, als er maar geen vlees inzit van een dier waar ik aan gehecht ben![]()
(jaja toch nog n beetje sentimenteel)
Ik heb een tijdje geen frikandellen gegeten, maar pas heb ik er weer eentje op en hij smaakte me prima
.
Sundancer schreef:Euhm er worden geen paarden gefokt om vlees van te krijgen hoor...
door_ schreef:Weet je, iedereen zijn eigen mening. Ik doe vrijwilligerswerk op een manege voor gehandicapten waar voornamelijk oude paarden gebruikt worden, omdat deze rustig zijn.
Als zo'n paard niet meer geschikt is voor het werk, omdat hij bijvoorbeeld pijn aan zn rug heeft.....wat moet je dan?
Als je hem een spuitje laat geven vang je er niets meer voor, en helaas is de manege wel redelijk afhankelijk van elke cent die binnen komt.
Dus naar de slacht.
En de gevleugelde opmerking bij ons als een paard niet meer meekan is: hallo frikandel!
Het klinkt misschien rot, ik ben gek op paarden, maar als een paard op is is ie op, en dan gaat ie toch dood.
Vroeger at ik ook geen paardenvlees, vond ik verschrikkelijk.
Maar ja, als t nu op je bord ligt, kun je t wel weggooien, maar t paard is al dood.
door_ schreef:Hey Vosse....heb jij ook ineens zo'n zin in een frikandel speciaal?
haha