Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
crossmonster schreef:ja ik bedoel als je wil handelen om er aan te verdienen , moet je niet je eigen graf graven door er zelf slechter van te worden , nietwaar?
anders kun je beter gaan bloemschikken oid.. handel is handel
of het nu in paarden of iets anders is, het doel van handelen is er zelf beter van worden
door er zelf tijd en moeite in te steken, en dat geld daarvoor moet je op een of andere manier toch terugzien ?
runningkawa schreef:Maar crossmonster jij hebt over een 16 jarige die nooit wat gemankeerd heeft en in de sport gelopen heeft.
Die heeft idd bewezen met mijn part tien 3tjes dat hij er geen last van heeft.
Maar als ik naar een 2 of 3 jarige ga kijken, nog niks mee gedaan of net zadelmak, kun je niet weten of dat paard er last van gaat krijgen als je er intensiever mee gaat rijden?
dat vind ik dus wel 2 heel grote verschillen.
Katja schreef:Overigens wordt er in dit topic door een paar mensen gezegd dat zij de gezondheid van het paard niet garanderen bij verkoop.
Wettelijk heb je niets om op te staan. Als kopers een paard niet met foto's laten keuren en hij blijkt later niet goed te zijn op de foto kunnen ze hem zo weer terug brengen.
Als een paard gekeurd is tijdens de verkoop kun je als verkoper aantonen dat hij toen gezond was en sta je veel sterker.
holly schreef:Ik zeg nooit tegen een kijker dat mijn paard perfect is, ik geef wel mijn mening dat ik zelf nog geen problemen heb gehad en hij naar mijn smaak in orde oogt. Ik vind namelijk niet dat je iets mag opdringen, een kijker heeft een eigen smaak. En daarbij kan een verkoper aan de buitenkant niet zien of de binnenkant 100% is. Daarvoor geef je dus altijd de gelegenheid om te keuren.
Ik stel in een contract altijd vast hoe het gebeurt bij een verborgen gebrek.
Ik heb nu iemand die niet gaat keuren (geeft ze tenminste niet aan) maar ik wil niet met de gebakken peren komen te zitten dus ik beschrijf wanneer de koop definiteif is en hoelang zij terug kunnen bij een verborgen gebrek.
Een verborgen gebrek moet dan wel aangetoond kunnen worden.
holly schreef:Dat is ook heel normaal schoentje.
Mocht ik verkopen en er is een verborgen gebrek, wat aangetoond kan worden dan neem ik terug. Wel zo eerlijk.
Maar de vraag is, als zij niet willen keuren bij aankoop, hoelang geeft je ze dan toch de tijd om dat alsnog te doen.
Katja schreef:Als je zelf een paard goed laat keuren bij aanschaf hoef je je ook geen zorgen te maken als hij gekeurd moet worden bij verkoop.
Ik heb nog nooit een paard verkocht die niet goedgekeud werd en heb er dus ook totaal geen problemen mee om de keuring te betalen mocht er wel een keer één afgekeurd worden.
Dat is dan míjn fout en verantwoordelijkheid en niet die van de koper.
Overigens wordt er in dit topic door een paar mensen gezegd dat zij de gezondheid van het paard niet garanderen bij verkoop.
Wettelijk heb je niets om op te staan. Als kopers een paard niet met foto's laten keuren en hij blijkt later niet goed te zijn op de foto kunnen ze hem zo weer terug brengen.
Als een paard gekeurd is tijdens de verkoop kun je als verkoper aantonen dat hij toen gezond was en sta je veel sterker.
holly schreef:ALs een koper niet wil keuren dan is dat zijn keus, en zijn domheid.
Ik ben dan nog zo eerlijk om ze toch die kans nog te geven, maar stel wel een datum daarvoor.
Stel nou dat ik ergens een paardje koop en ik keur niet, dan is het verrekte banketstaaflig als ik na een half jaar eens denk, ach keur eens en hij blijkt een klein mankementje te hebben. Ik heb al die tijd dat links laten liggen en nu zou ik gaan eisen bij de verkoper om terug name. Nee dat vind ik niet in orde. Je had toch kunnen keuren bij koop.
Pipo schreef:Op de lange termijn is het verstandiger om juist wel dat soort dingen te betalen. Dan komen mensen bij je terug.
Verder..........ik ben het nog steeds met Kawa eens, dan maar niet bij een particulier kopen.