ervaringen met piaffe ruitersport

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 01:20

Kennelijk is het logistiek proces (nog) niet helemaal goed ingericht.
Het zou al een hoop schelen als de spullen die wel in voorraad zijn, alvast worden opgestuurd i.p.v. te wachten tot alles in huis is.

Verder vind ik de informatie op de site niet compleet.
Ik ben b.v. geinteresseerd in een paar nieuwe Ariat devons, maar ik weet van mijn vorige dat er verschillende breedtematen zijn en ook zijn volgens mij de herenmaten EUR 30 duurder. Over beide dingen staat niets op de site.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 09:13

Levy schreef:
Misschien toch eens komen kijken Ilindra?

Dacht dat het voordeel van online bestellen was dat je niet de deur uit hoeft en je het toch relatief snel in huis hebt Verward
Anders kan ik toch net zo goed gewoon gaan winkelen, maar aangezien ik fulltime werk, 4 paarden en 4 honden heb ontbreekt het mij vaak aan tijd Haha!

Het valt me gewoon op dat Piaffe in vergelijking tot andere bedrijven wat trager is en je er blijkbaar achteraan moet gaan bellen of zelfs langs moet komen.
Ik had de spullen voor Paard & Koets nodig maar het ziet er naar uit dat dat niet gehaald gaat worden Scheve mond

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 09:36

Ik heb inmiddels mijn spulletjes goed binnen gekregen mijn T-shirt en snoepjes (Wat mijn paard btw heerlijk vind) en nog een busje spray.
Dus daar ben ik blij om dat dat is afgehandelt.
Maar ik ben het ermee eens dat de levertijd een stuk sneller mag, en remboers kost je nog meer geld , als je dan die actie neemt betaal je nog veel geld, meen dat remboers toch rond de 12€ is ?

Ik had al een poos van te voren een dek besteld en mijn paard stond toen nog buiten omdat we geen plek voor de paarden(tijdelijk)hadden, en dus wou ik een stel dekens bestellen , maar voordat binnen was stonden mijn paarden al op een nieuwe stal Haha!

Maak er verder geen problemen om hoor, het is allemaal nog goed gekomen Haha!
Maar daarvoor had ik ze echt dringent nodig, en dan had ik de deken toch wel snel binnen willen hebben.
Aangezien ik mijn merrie's toen in weer en wind had lopen brr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 10:11

Ik heb eergisteren 2 dekens besteld bij Elegancepaardenspul en direct via internetbankieren betaald.
Kreeg net het berichtje binnen dat ze zo op de post gaan en ik ze dus morgen/overmorgen in huis heb OK dan!
Dat is dus de manier waarop ik wil winkelen via internet

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 10:17

Geef ik je gelijk in Ilindra, dat moet dus het voordeel zijn van online winkelen.
Misschien dat Piafferuitersport hier nog aan kan werken oid

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 10:57

Tja, we begrijpen jullie twijfels over sommige dingen en het enige wat ik er over kwijt wil, is dat Piaffe ook afhankelijk is van leveranciers.
Bij de leverancier waar Piaffe de meeste zaken mee doet, gaan de zaken helaas momenteel niet zo zoals ze zouden moeten wezen.
We doen ons best iedereen zo snel mogelijk te berichten en dat kost soms avonden bellen.
Ook bij Piaffe moeten we dingen leren en uitzoeken, dat vergaat geen enkele startende onderneming zonder slag of stoot.
De betreffende deken, waarvan de levering dus nu ook zo lang duurt, is van de site gehaald. Het spijt Piaffe vreselijk en we hopen in de toekomst de dingen beter te kunnen organiseren.
Laten we het er maar op houden dat ook wij door schade en schande wijs worden.
En nee, het ligt niet aan het feit dat we niet kunnen of durven investeren Knipoog
Wel aan het feit dat dingen gewoon niet geleverd kunnen worden.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 11:11

Ik ben uiteindelijk best tevreden,
de schoenen zijn geleverd zoals beloofd,
het t-shirt is veeeeeel te groot, maar goed,
snoepjes zijn altijd goed..

de juiste chaps waren niet leverbaar dus heb vergelijkbare gekregen: netjes
jammer genoeg moesten de sporen, die ik het hardst wilde hebben, nageleverd worden..

Als ik nog een keer met weinig spoed iets nodig heb zal ik nog wel bij Piaffe kopen,
maar ze zouden toch een wat fijner systeem moeten hebben wat betreft de levering:
niet op voorraad: even mailen

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 11:14

Ik had ook de deken besteld, en heb er echt weken op moeten wachten, nu is hij er en kan hij meteen op zolder, omdat het nu tijd is voor de echte dikke deken.... Jammer, maar dan heb ik er in het voorjaar weer plezier van!

Ze had er een doosje snoepjes bijgedaan en excusses voor het lange wachten, heel netjes... ik zat al te tweifelen om mijn spullen voortaan maar bij ingridvanberlo.nl te bestellen, maar nu denk ik voortaan nog steeds aan piaffe... dus die excusses en snoepjes waren slim gedaan Lachen

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 11:15

Ik heb eens een setje besteld een sjabrak en 4 bandages..netjes op tijd binnen..maar ik heb nu bijna anderhalve week geleden een deken besteld en heb nog steeds niks binnen hoop wel dat het vandaag of morgen komt want ik heb de deken echt nodig!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 11:18

Tsja, mij gaat het niet om snoepjes, maar om correcte levering.
Ik heb ze destijds een suggestie aan de hand gedaan, om op hun site te vermelden dat er een wachttijd was bij afschrijving door hen, maar daar hebben ze nog steeds niks mee gedaan.
Jammer hoor, als je weet dat je moet wachten is het veel minder vervelend dan dat je gewoon wacht, en er komt maar niks en je weet niet waarom.

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 11:19

Ik heb voorheen vaak wat bij hen besteld en dan was het er altijd binnen een week, dus dan hecht ik echt wel waarde aan hun excusses.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 11:19

Samm"]
Ik heb eens een setje besteld een sjabrak en 4 bandages..netjes op tijd binnen..maar ik heb nu bijna anderhalve week geleden een deken besteld en heb nog steeds niks binnen hoop wel dat het vandaag of morgen komt want ik heb de deken echt nodig!
[/quote]

[quote="Levy schreef:
Tja, we begrijpen jullie twijfels over sommige dingen en het enige wat ik er over kwijt wil, is dat Piaffe ook afhankelijk is van leveranciers.
Bij de leverancier waar Piaffe de meeste zaken mee doet, gaan de zaken helaas momenteel niet zo zoals ze zouden moeten wezen.
We doen ons best iedereen zo snel mogelijk te berichten en dat kost soms avonden bellen.
Ook bij Piaffe moeten we dingen leren en uitzoeken, dat vergaat geen enkele startende onderneming zonder slag of stoot.
De betreffende deken, waarvan de levering dus nu ook zo lang duurt, is van de site gehaald. Het spijt Piaffe vreselijk en we hopen in de toekomst de dingen beter te kunnen organiseren.
Laten we het er maar op houden dat ook wij door schade en schande wijs worden.
En nee, het ligt niet aan het feit dat we niet kunnen of durven investeren Knipoog
Wel aan het feit dat dingen gewoon niet geleverd kunnen worden.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 11:22

Na een mailoverleg gaat mijn bestelling dan vanmiddag de deur uit en heb ik hem hopelijk voor mijn wedstrijd a.s. vrijdag nog binnen..Knipoog Ik ben ook gewend dat bestellen via internet snel gaat en ik had op 24 oktober besteld en automatische incasso gedaan opdat het alles maar voorspoedig mocht gaan.
Neemt dus allemaal wat langer dan verwacht maar als dit een opstartprobleempje is / of probleem met leverancier dan vind ik het nog prima.
(als iets me te lang duurt hang ik so wie so altijd aan de bel..laat niet alles van de verkoper afhangen!)

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 11:37

Levy, ik snap dat er vertraging kan onstaan door leveranciers die niet leveren.

Maar wat ik persoonlijk vervelend vind (en ik geloof dat meerdere dat hier aangeven) is dat je dan niet even een mailtje krijgt dat het wat langer gaat duren. Natuurlijk kan ik zelf een mailtje sturen en ik krijg ook altijd snel antwoord, maar ik vind het gewoon prettiger dat ik van tevoren even hoor dat er iets niet op voorraad is en dat het daarom wat langer gaat duren.

Als ik zo'n berichtje krijg dan weet ik dat ik niet elke dag de postbode af hoef te wachten om te kijken of het pakketje misschien dan erbij zit.
En mijns inziens is het meer moeite om alle mailtjes te beantwoorden van iedereen die vooraf al een mailtje stuurt met de vraag of iets op voorraad is, dan alleen degene een mailtje te sturen waarvan de bestelling op zich laat wachten.

Het is gewoon een tip hoor. Je hoeft er niets mee te doen maar ik vind het altijd erg prettig als je goed op de hoogte wordt gehouden over de voortgang van je bestelling. Als het me te lang duurt dan mail/bel ik ook zelf natuurlijk maar dan is er al irritatie omdat ik al twee weken voor niets heb gewacht. En dat lijkt me niet de bedoeling.
Dus nogmaals, het gaat me niet om het wachten op zich, maar juist om het feit dat ik bij een vertraging graag even op de hoogte wordt gesteld.

Enne ik heb helemaal geen paardensnoepjes gekregen hoor, had ik toch harder moeten zeuren zeker Knipoog Haha!

Overigens heb ik ook met divoza nooit problemen zoals hiervoor ook door verschillende personen wordt aangegeven. Ik heb 1 keer gehad dat een deken niet op voorraad was maar ik kreeg de rest van mijn bestelling meteen en een excuusbrief dat de deken nageleverd ging worden met een verwachte termijn erbij. Termijn klopte ook precies. Dus ik wist dat de deken later zou komen en dat was voor mij verder geen probleem. Maar elke dag rekening houden met de postbode is gewoon erg lastig. Ik werk meestal vrij laat dus ik kan bijna altijd wel thuis zijn als de postbode komt (normaal tussen 9 en 12 's ochtends) alleen in die tijd moet ik ook nog andere dingen doen waardoor mijn planning in de soep loopt als ik op de postbode ga wachten. Is op zich niet zo erg natuurlijk maar wel als je dat twee/drie weken achter elkaar moet doen. Haha! En ja ik ben ervan op de hoogte dat pakketten ook op het postkantoor kunnen worden opgehaald maar dat probeer ik zoveel mogelijk te voorkomen (stomme tpg servicepunten die nooit open zijn als ik kom Boos! )

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 11:40

Levy schreef:

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 11:51

Het is helaas zo, dan veel leveranciers meer beloven dan ze kunnen waarmaken. Startende ondernemers ondervinden hiervan nadeel omdat ze ervaring moeten krijgen in wat wel en wat niet snel gaat. Denk dat iedereen wel kan leren van de aanbevelingen die hier op bokt worden genoemd.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 11:53

Ja Levy dat stukje heb ik gelezen maar dat ging toch over de deken waarmee blijkbaar leverproblemen zijn?

Die heb ik niet besteld. Ik heb nu al een aantal keer wat besteld en de laatste twee bestellingen hebben sowieso behoorlijk lang geduurd. Ik heb hier geen bericht over ontvangen.

Maar het zal me op dit moment ook nog niet beletten om in de toekomst een bestelling te plaatsen hoor!
Dus als het verbeterd is dan merk ik dat vanzelf Haha!
Wachten is op zich niet erg maar geen bericht wel wat mij betreft Haha!

Ik heb overigens in het weekend voor het eerst bij ingrid van berlo besteld. Ik kreeg maandag direct een telefoontje dat de bestelling verzonden kon worden dat er alleen een bodywarmer in een ander kleur op voorraad was en of ik evt een andere kleur wilde kiezen dan. Dat wilde ik uiteraard wel!
Ook deze bestelling had ik vooraf betaald maar rabo rabo is gelukkig meteen overgemaakt.
Maar alleen door dat berichtje maandag werd ik al prettig verrast door de service. Ook al had ze gemeldt dat het nog drie weken zou duren voor het betreffende artikel op voorraad zou zijn dan had dat me nog niet uitgemaakt gewoon omdat je al meteen hiervan op de hoogte bent.

En natuurlijk zullen er over elke shop wel goede en minder goede verhalen zijn daar twijfel ik niet aan.
Het enige wat ik aan wil geven hier is dat ik het een groot pluspunt zou vinden als ik bij vertragingen vooraf hierover geinformeerd zou worden.
En zoals ik ook al meerdere malen heb aangegeven ik ben verder echt niet ontevreden hoor ik vind het alleen een minpuntje.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 12:10

Ik krijg altijd een Email.
Heb laatst nog gemailt over een bontonderlegger kreeg gelijk een uur erna bericht
En zo is dat met alles gegaan, daar heb ik zelf nog nooit last mee gehad Verward

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 12:16

Dank je Kaj, we zullen jullie tips ten harte nemen en absoluut proberen er iets mee te doen!
Suggesties zijn natuurlijk altijd welkom!

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 12:17

Parouscha maar jij hebt eerst zelf gemaild Haha!

Ik krijg ook gelijk een antwoord als ik mail en nogmaals dat vind ik ook zeer prettig en zeker een compliment waard. Wat mij tegen de borst stuit is dat ik er wel elke keer eerst zelf achteraan moet. Als ik geen mailtje stuur dan krijg ik ook niet te horen dat er vertraging is (ja ik merk het natuurlijk vanzelf wel na drie weken Haha! ).

Ik voel me op dit moment een beetje behandeld als "zeurende" klant terwijl ik het hele topic door al alleen maar probeer aan te geven dat ik het toch wel prettig zou vinden om van te voren op de hoogte te worden gebracht als er vertraging is.

Dat is mijns inziens echt niet zoveel gevraagd en het is dus gewoon een tip. Maar als dat niet op prijs wordt gesteld dan houdt het op

Edit: te vroeg geroepen Schijnheilig

Nou ja beeld is wel duidelijk geloof ik. We zullen het in de toekomst zeker gaan merken. Fijn dat suggesties op prijs worden gesteld in ieder geval OK dan!

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 12:25

@ Kaj: Haha!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 12:57

Ook ik ben tevreden over Piaffe.
Ik heb er een aantal x besteld en dat is altijd netjes afgehandeld. Ook heb ik toendertijd een aantal x vragen over de producten gesteld en ik kreeg mega snel reactie OK dan!

Vanmorgen ben ik nog heel fijn geholpen zie topic: [VMR] Cap new master casco kapot, repareren maar hoe?

SPDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 13:10

Ik weet uit eigen ervaring hoe moelijk het kan zijn om een eigen onderneming te starten.. EN hoe moelijk het is om altijd iedereen na tevredenheid te helpen hoe goed je het ook probeert te doen... Haha!

Wij bestellen regelmatig producten bij jullie en zijn hier super over te vreden OK dan!

Ik zou zo zeggen ga zo door! het kan alleen nog maar beter worden!

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 19:15

Heb ook al een tijdje (2 weken) geleden besteld, en (gelukkig) meteen gemaild wanneer ik het kon verwachten en of het uberhaubt nog wel op voorraad was (mountain horse laarzen), kreeg meteen terug dat het met automatische incasso minimaal 5 dagen duurt voor het verzonden kon worden.. dus gevraagd of ik het dan maar zelf over mocht maken, dat kon..

Na een tijdje nog niks ontvangen dus weer gemaild wanneer ik iets kon verwachten, helaas was er een klein misverstandje ontstaan (over automatische incasso) en woensdag avond (donderdag ochtend) mailde ze dat het geld in ieder geval binnen zijn en dat de laarzen eraan kwamen.. Hoop dus dat ik ze morgen heb, want ik heb ze echt hard nodig! Maar zo te lezen kan ik nog wel even wachten? Tong uitsteken

Heb altijd als ik iets via inet bestel het product het liefst meteen (wie niet) dus tjah... 2 weken wachten vind ik echt verschrikkelijk haha.

Maar goed, het was een misverstandje, kan gebeuren, maar als het nu nog een week gaat duren denk ik niet dat ik er ooit nog iets ga bestellen, heb het graag meteen, en er zijn online zaken waarbij je het wel in een paar dagen binnen hebt, dus tjah dan is de keus snel gemaakt, en dan wil ik best wat meer betalen.

Ik laat het jullie weten wanneer ik iets binnen heb!

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 19:21

Ik heb gistermiddag vitaminen en een deken besteld onder rembours, de vitaminen waren niet op voorraad maar die konden nog dezelfde middag bij piaffe geleverd worden en vanochtend om 11 uur had ik alles al in huis OK dan! (incl. de kerstballen Tong uitsteken ).