Jane2011 schreef:Hoi allemaal,
Ik sta op een paddock paradise, dus mijn paard staat ook 24/7 buiten. Ik vind het grootste nadeel dat bij slecht weer, zoals nu met alle regen, ik eigenlijk niets kan doen met mijn paard. Alles is nat, de buitenbak droogt ook niet snel bij ons dus ook dagen erna als het droog is blijft hij nog nat. Ik zou echt graag een stal met binnenbak of gewoon iets overdekts willen. Gewoon een beetje meer comfort en mogelijkheden. Maarja alle stallen waar het overdekt is en een binnenbak heeft staan de paarden in een box en aantal uren op een paddock en in de zomer op een stukje land. Sommige stallen hebben wel ook uitloopstallen, maar die zijn in vergelijking met de vrijheid die hij nu heeft, natuurlijk veel kleiner. En dan staat hij ook zonder vriendjes waar hij mee kan spelen, hij heeft dan wel "buren" waar hij mee kan snuffelen. Ik twijfel of ik ga verhuizen naar een stal met meer faciliteiten. Maar het gevoel dat hij dan een soort van "opgesloten" is houdt me tegen...
Hoe denken jullie daarover? Een paard wat in een box staat en overdag op de Paddock of in een uitloopstal staat is dat ook gewoon fijn voor je paard of ontneem je ze echt hun vrijheid? Ik ben erg benieuwd naar de meningen.
Hier heb ik mijn 2 pony 's nachts op stal en overdag de hele dag op de paddock. Met onbeperkt hooi. Ik probeer altijd te zorgen dat Asfaloth samen met zijn vriendje Gimli minimaal 7 a 8uur buiten komen.
Door het vroeger donker worden moet ik Asfaloth en Gimli wel al om half 5 binnen zetten, maar. Ik heb beide pony's in 1 stal staan samen.
Overdag hebben ze dan alle ruimte om lekker te spelen en te ravotten en 's nachts plus overdag hebben ze gezelschap aan elkaar. Zo zijn mijn pony's nooit alleen en zijn ze 24/7 samen. Nu gaat het hier om 2 Shetlanders die samen in een ruime stal staan en allebei ook van mij zijn.
Mijn ruin en zijn vriendje komen beiden van 24/7 buiten en doen het echt goed op het huidige management. Gimli is afgelopen zaterdag verhuist en afgespeent naar de stal van Asfaloth en hij heeft zich wonderbaarlijk genoeg heel goed aangepast.
Nu scheelt het wel dat ik alles zelf kan en mag beslissen op de stal waar ik nu sta.
Ik vind wel dat paarden overdag echt sociaal contact moeten kunnen hebben met/van andere paarden. Het liefst 24/7 sociaal contact, maar ik weet dat dat niet op elke plek haalbaar is helaas.
Als ik jou was zou ik vooral blijven staan waar je nu staat. Zeker als de zorg er op achteruit gaat van je paard qua sociaal contact en uren vrije beweging.